Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Welke 'slow feeders' gebruik jij?

Ga naar beneden 
+14
timokyana
Berith
helma
ponylady
Het Sjok
yvonnedejong
Nina
marion
Lettie
muriel
MoniqueBuu
fojoe
Irene
Mai
18 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
AuteurBericht
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptydi 16 maa 2010 - 23:33

Marja schreef:
Slim gedaan Yvonne, met die kettinkjes in het beton gegoten compliment. Hoe dik is die laag beton?
Je schrijft dat je de kettinkjes in wilt korten tot 1 oog boven het beton, maar waarom laat je ze niet gewoon lang? Dan kun je de karabijnhaken aan de kettinkjes doen, i.p.v. aan touwtjes.

Als de bak vol met hooi zit, en het rek dus meer bovenin de bak, is het rek dan niet te klein? Ik zie nl. dat het de maat heeft van de bodem van de bak, maar bovenin is de bak veel wijder, of lijkt dat alleen op de foto zo?

Ik ben benieuwd naar je ervaringen (en die van Joris grijns).

Even een paar antwoorden op jou vragen.

Die laag beton is denk 7cm dik(ongeveer 15 liter in de kuip aan de streepjes te zien)

Ik wil de kettinkjes inkorten omdat er wat scherpe haakjes aan de ketting zitten(slim idee van jou, maar had ik ander soort ketting moeten gebruiken) en touw lijkt me praktischer en maakt minder geluid. Ik maak aan het uiteinde een ringetje waar ik het touw aan bevestig.

De bak loopt wel iets wijder uit naar boven, maar niet extreem, hij zal wel aan de zijkanten nog iets kunnen eten, maar in het midden moet hij toch nog moeilijk doen, hoe lager de mat komt hoe minder ruimte er over is. Het is maar een shetlander dus erg veel hooi krijgt hij niet op een dag.

We gaan gewoon eens kijken hoe deze bak bevalt(die maand dat ze nog hooi krijgen aanbidding )
Joris zal er in ieder geval langer over doen als op de manier waarop hij nu hooi krijgt.
Ik hoop dat het beton heel blijft, maar als ik hem niet verzwaar gaat de bak het hele weiland door.

Na het weekend zal ik een foto plaatsen hoe hij uiteindelijk is geworden.
En hoe Joris het vind aanbidding .

Ik heb nog een filmpje hoe Atent nu uit de hooibak eet en hoe het in het begin was. Ik vind dat hij erg slim is met de hoeveelheid hooi wat hij er nu in 1 keer uitkrijgt.
Zo was het de eerste keer:

Zo is het nu,ruim 5 weken verder:

Echt een enorm verschil.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptydi 16 maa 2010 - 23:40

Nina schreef:


Ook ben ik nog steeds bezig met mn kliko. Ik ben er nog niet uit hoe schuin de plank moet om het hooi goed tegen het rooster aan te krijgen.
nu eet hij onderin een ´gat´ in het hooi en de rest blijft er dan boven hangen. Ik denk dat dat ook komt door de lange structuur van ons hooi. Vandaag eens het hele plankje eruit gehaald om te kijken hoe het dan gaat. Iemand nog tips?? Ik schud het hooi ook al erg goed uit maar dat lijkt niet voldoende...

groetjes Nina

Is het een gek idee om een plank op het hooi te leggen, vergelijkbaar met het systeem van mijn hooibak en dan met een zware steen of iets dergelijks erop. Misschien is een dikke zware plaat al voldoende.
Dan moet het hooi wel blijven zaken, het wordt dan gewoon aangedrukt naar beneden. Er is wel een kans dat deze scheef zakt maar dat moet ook wel verholpen kunnen worden denk ik.
Ik zit met je mee te denken en dit is het eerste wat in me opkomt.

Wat betreft mijn nieuwe hooibak, het is voor een shetlander dus ik heb er wel genoeg aan voor 1 dag. Hij krijgt afgepast eten, ik wil hem mooi slank houden dit ook tegen de zomereczeem.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptywo 17 maa 2010 - 1:25

Hee wat leuk en interessant Yvonne, die twee vergelijkende filmpjes! Je kunt duidelijk zien waar het verschil in zit: in het begin was hij veel over de hele draadmat aan het 'neuzelen', terwijl hij nu precies weet dat hij het beste naar de plekken kan gaan waar het hooi al in plukken door de draadmat steekt omdat hij daar veel meer tegelijk uit kan trekken. Slim paard slimmerik!
Mag ik deze filmpjes op mijn site zetten om te illustreren hoe dat 'leerproces' in zijn werk gaat?

Goed idee trouwens om iets zwaars op het hooi in de kliko te leggen Yvonne idee. Zou een stoeptegel iets zijn? Alleen zou je dan moeten voorkomen dat die tegel schuin zakt en bij het laatste hooi schuin op het hooi komt te liggen en het hooi juist van de draadmat weghoudt.
Maar het is wel een bekend verschijnsel Nina, dat bij gesloten hooibakken met parallel lopende wanden het hooi kan blijven 'hangen', dat heeft ws. niet zozeer met het soort hooi te maken maar met die wanden. Ove Lind (uit Zweden) heeft daar ook over geschreven, kijk maar eens op www.slowfeeding.com en dan helemaal rechts bij 'Slow Feeder Constructions' (daar staan sowieso wel leuke slowfeeders beschreven).
Nadeel bij de kliko is dat de wanden naar beneden toe zelfs nog iets schuin naar elkaar toe lopen (dus naar beneden toe wordt de kliko smaller), zodat het hooi dus nog sneller blijft hangen. Als de kliko naar beneden toe juist breder zou worden, zou het hooi ws. niet blijven hangen. Maar wie weet kun je met Yvonne's tip wel iets?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptywo 17 maa 2010 - 10:34

Bedankt voor het meedenken Yvonne,

Ik heb al even op die site die genoemd werd gekeken.. erg interessant.
Verder vandaag weer even aan de kliko geklust, een langere en dus steilere plank gemaakt.
We houden vol haha!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptywo 17 maa 2010 - 23:24

Marja schreef:
Hee wat leuk en interessant Yvonne, die twee vergelijkende filmpjes! Je kunt duidelijk zien waar het verschil in zit: in het begin was hij veel over de hele draadmat aan het 'neuzelen', terwijl hij nu precies weet dat hij het beste naar de plekken kan gaan waar het hooi al in plukken door de draadmat steekt omdat hij daar veel meer tegelijk uit kan trekken. Slim paard slimmerik!
Mag ik deze filmpjes op mijn site zetten om te illustreren hoe dat 'leerproces' in zijn werk gaat?

Hoi,
Ja hoor van mij mag je deze wel gebruiken.
Ik vind dat Atent er heel erg slim mee is en dat hij nu erg veel hooi tegelijk eruit trekt.

Voor de bak van Joris ben ik iets aan het bedenken haha.
Ik ben aan het proberen om het touw aan de ketting te bevestigen, maar die knoop van het touw vind ik dan veel te groot,die zit natuurlijk in de bak omdat ik er geen gaten in heb zoals in mijn grote bak. ik ben bang dat de mat dan niet tot op de bodem kan zakken. Ik vind het ook een rotgezicht.
Misschien dan maar een ander kettinkje eraan bevestigen, die niet scherp is. Ik ben dus nog even aan het puzzelen hoe de bak het beste gemaakt kan worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptydo 18 maa 2010 - 0:46

De speciekuip die ik gebruik heb ik voorzien van die elastieken die je gebruikt om een net over de trailer te spannen. Ik heb ze onderin vastgemaakt met aan het uiteinde een musketon. Deze haal ik door de mat en kan ik dan goed strak vastmaken.... misschien is het een idee ipv kettinkje??
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptydo 18 maa 2010 - 2:49

Wat zijn jullie allemaal creatief bezig, leuk om te zien/lezen glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptydo 18 maa 2010 - 8:55

yvonnedejong schreef:
Marja schreef:
Slim gedaan Yvonne, met die kettinkjes in het beton gegoten compliment. Hoe dik is die laag beton?
Je schrijft dat je de kettinkjes in wilt korten tot 1 oog boven het beton, maar waarom laat je ze niet gewoon lang? Dan kun je de karabijnhaken aan de kettinkjes doen, i.p.v. aan touwtjes.

Als de bak vol met hooi zit, en het rek dus meer bovenin de bak, is het rek dan niet te klein? Ik zie nl. dat het de maat heeft van de bodem van de bak, maar bovenin is de bak veel wijder, of lijkt dat alleen op de foto zo?

Ik ben benieuwd naar je ervaringen (en die van Joris grijns).


Marja,
Zou het een idee zijn om die kettinkjes te laten zitten en ze ipv over het gaas te spannen ze gewoon omhoog laten lopen en dan vastklikken met karabijn haak aan de hoek van de mat.
De ketting kan ik met de karabijnhaak op maat maken dus op die manier spannen, snap je wat ik bedoel, ik vind het lastig uit te leggen haha.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptyvr 19 maa 2010 - 3:57

yvonnedejong schreef:
Zou het een idee zijn om die kettinkjes te laten zitten en ze ipv over het gaas te spannen ze gewoon omhoog laten lopen en dan vastklikken met karabijn haak aan de hoek van de mat.
De ketting kan ik met de karabijnhaak op maat maken dus op die manier spannen, snap je wat ik bedoel, ik vind het lastig uit te leggen haha.
Ik geloof dat ik je wel begrijp grijns... Ja, tuurlijk kan dat, maar je wilde die kettinkjes toch niet gebruiken omdat er scherpe puntjes aan zitten?
Het zou wel zo kunnen zijn dat, als je altijd de karabijnhaken op hetzelfde gedeelte van de draadmat vastmaakt, na een poosje lasjes van de draadmat los kunnen laten. Dat duurt wel lang hoor (hier een paar keer gehad maar pas na een hele tijd) maar dan kun je de haken natuurlijk gewoon op een ander plekje vasthaken knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptyza 20 maa 2010 - 7:21

ik ga het proberen met de elastieken waar nina het over had.
Ik heb ze vanmiddag gehaald.
Nu zijn alleen de karabijnhaken niet binnen gekomen bij de formido, grrr, heb ik nog niet alles compleet.
Ik heb er 2 en heb ook nog 2 langere elastieken, misschien kan ik die wel aan de kortere bevestigen zodat ik 1 haak nodig heb voor 2 hoeken.
Ik wil hem morgen in gebruik gaan nemen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Nina succes met het puzzelen met de kliko.
Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
ponylady

ponylady


Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 07-02-10

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptydi 23 maa 2010 - 0:05

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Foto-4QRPAHEZ-D
Dit rek vind ik dus een superidee compliment
Maar hoe wordt dit nu precies op zijn plaats gehouden ?
Heb je misschien ook een foto van dit rek maar dan in een lege hooikist ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Het Sjok




Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 09-03-10
Leeftijd : 60
Woonplaats : Ruinen

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptydi 23 maa 2010 - 1:44

Hoi Nancy,

Ik zal er binnekort wat mooie plaatjes van schieten en die hier plaatsen. Om je vraag vast te beantwoorden: op elke hoek zit een touw met een karabijnhaak en deze klik ik vast aan een oog dat ik in de kist heb bevestigd. Dit werkt goed maar soms gebeurt het dat er een karabijnhaak op onverklaarbare wijze los komt van een oog verwarring
Dan zit ie nog wel gewoon aan het touw! Ik check altijd extra goed of ik de karabijnhaken werkelijk door het oog heb gehaald en toch zijn ze af en toe dus los. Niet allemaal hoor maar gewoon 1.

Groeten,

Ton
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptywo 24 maa 2010 - 1:11

Het Sjok schreef:
Dit werkt goed maar soms gebeurt het dat er een karabijnhaak op onverklaarbare wijze los komt van een oog verwarring
Dan zit ie nog wel gewoon aan het touw!
Dat gebeurt hier - heel zelden - ook wel eens, ik vind het altijd heeeeeel mysterieus verwarring...
Wat wel regelmatig gebeurt, is dat de haken op een bepaald moment niet meer zo soepel open en dicht gaan. Dan haak je ze vast en blijken ze open te blijven staan (en kunnen dan dus ook gemakkelijk losgaan), dus moet je ze zelf weer even dichtduwen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptydi 6 apr 2010 - 2:14

Gisteren heb ik Atent eindelijk betrapt met zijn been in de hooibak, hij staat er ook vaak met 2 in maar dat deed hij dit keer niet dus daar heb ik nog geen duidelijkere foto van.
Ik kon een mooi filmpje maken van het eetgedrag van mijn maffie!
Dat wilde ik delen met jullie en ik vraag me af hij nou echt de enige gek is die zo eet?



Ze stonden me echt aan te kijken van "wat kom jij nou doen?"
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptydi 6 apr 2010 - 4:00

Haha Yvonne, echt een ongeëvenaarde Maflinger hoor grijns! Ik heb het nog nooit eerder gehoord of gezien, bij ons doet zelfs de meest inventieve dit niet. Kría staat 's winters soms wel met een been in het drinkbad, maar dat is dan om het ijs kapot te slaan. En dan blijft ze daarna gezellig met haar been in het water staan drinken, ook niet echt helemaal normaal dus glimlach.

Hoe haalt Atent zijn been er weer uit, want dat lijkt me nog niet meevallen? Of loopt hij gewoon net zo lang achteruit tot hij zijn been weer over de rand getrokken heeft?

Volgende keer een filmpje over de momenten van 'been erin' en 'been eruit' hilarisch?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptydi 6 apr 2010 - 4:06

Hij springt soort omhoog met zijn voorkant, soort steigeren en draait dan slag om.
Hoe hij erin gaat heb ik niet gezien.
Als ik hem weer betrap zal ik hem vragen of hij er weer uitgaat. haha.
en er daarna natuurlijk weer erin.
Nu moet ik hem nog betrappen met 2 benen erin.
Rare hafkees heb ik, een echte maflinger! haha
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
ponylady

ponylady


Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 07-02-10

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptydi 6 apr 2010 - 5:32

Wat een komiek , die Atent grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptywo 7 apr 2010 - 7:27

Marja schreef:
Volgende keer een filmpje over de momenten van 'been erin' en 'been eruit' hilarisch?

Ik heb het niet gefilmd marja, maar zag hem er in"stappen"met zijn been, hij zwaait hem gewoon omhoog, soort spaanse pas en zet hem erin.
Best lenig.en dat voor een haffie!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptywo 7 apr 2010 - 11:01

Dat wordt later hogeschooldressuur ja!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptywo 7 apr 2010 - 23:48

ging iets fout...


Laatst aangepast door Irene op wo 7 apr 2010 - 23:50; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptywo 7 apr 2010 - 23:48

... ging weer iets fout kritisch


Laatst aangepast door Irene op wo 7 apr 2010 - 23:50; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptywo 7 apr 2010 - 23:49

Haha, leuk filmpje van Atent grijns ! Inderdaad wel apart dat hij dat doet.
Kan het te maken hebben met dat hij het hooi dan makkelijker kan 'pakken'? Want als je bijvoorbeeld op het filmpje bij 1.00 minuut kijkt zie je dat het rooster wel een stukje opwipt als hij zijn been eraf haalt. En dat hij het dan weer naar beneden drukt. Misschien dat het dan makkelijker eet?

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptyvr 9 apr 2010 - 0:58

Misschien wil-ie gewoon lekker op z'n eten kunnen staan, net als in de wei grijns.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptyvr 9 apr 2010 - 2:22

hèhè, eindelijk nog eens tijd om op dit forum te komen snuffelen.
ik ben nog niet helemaal bijgelezen (het wordt hier wel druk zeg :< ), maar dit wou ik toch al even vertellen.

door omstandigheden (lang verhaal) geef ik als tijdelijke oplossing compact gras van hartog aan 2 van mijn paardjes.
omdat ik geen zin had om hiervoor zo'n dure voerbak te kopen, ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing.
dit is wat ik bedacht heb:

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 P1000591

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 P1000589

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 P1000590
het touwtje om het net te sluiten knoop ik helemaal dicht, zodat er geen hoefjes in verstrikt kunnen raken.
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Emptyvr 9 apr 2010 - 2:29

Wat slim zeg, slim opgelost.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Gesponsorde inhoud





Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Welke 'slow feeders' gebruik jij?
Terug naar boven 
Pagina 4 van 10Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» slow feeders
» van hooiruif naar slow feeder
» gebruik van deze hooikast
» Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)
» grappige slow feeder

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: