Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Welke 'slow feeders' gebruik jij?

Ga naar beneden 
+14
timokyana
Berith
helma
ponylady
Het Sjok
yvonnedejong
Nina
marion
Lettie
muriel
MoniqueBuu
fojoe
Irene
Mai
18 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptywo 9 dec 2009 - 5:41

Ha leuk, eindelijk eens foto's grijns! Handig ding Lettie! Wat is het eigenlijk voor bak? Zo te zien een bak die gestapeld kan worden in ieder geval, gezien de 'pootjes' aan de bovenkant waar weer precies pootjes inpassen.
Ik begrijp niet helemaal waarom het rooster dat je er bovenop had niet meezakte naar beneden. Als je het rooster iets kleiner maakt dan de bak moet-ie eigenlijk altijd probleemloos met het hooi mee naar beneden zakken. In onze bakken heb ik de roosters dan ook nog met touwtjes onderin de bak vastgemaakt, zodat de paarden het er niet op de een of andere manier uit kunnen krijgen. Misschien inmiddels wel bekende plaatjes van de website, maar ik plaats ze hier nog maar een keer knipoog:

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Foto-EPMIX3KE

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Foto-WYQRMXOL
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Lettie

Lettie


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-12-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Nortmoor

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptywo 9 dec 2009 - 5:53

Wat voor bak het is, geen idee, hij is een keer op mijn werk blijven staan en na maanden hebben we dat ding maar mee naar huis genomen omdat niemand eigenlijk wist van wie hij was en wij er wel een toepassing voor wisten. knipoog Hij blijft erg goed we hebben hem zeker al een jaar of 6 in gebruik. We hadden nog zoiets van iemand gekregen van gewoon ijzer en met veel grotere openingen maar die is inmiddels weg geroest.

Het rooster bovenop was kleiner en kon makkelijk zakken en ook de touwtjes zaten er aan maar midden onder dat ding bleef teveel hooi zitten waar niemand blijkbaar bij kon. Ze kunnen er ook niet van alle kanten van boven bij misschien dat het dat is.
We blijven experimenteren hoor en als we het gevonden hebben maak ik weer foto's
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptywo 9 dec 2009 - 8:44

Misschien zou je er ook nog zoiets van kunnen maken:

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Hooibakken+Ove+Lind+The+Large+Cage+1

Maar dan moeten wel alle wanden helemaal dicht zijn, anders heb je nog geen slow-feeding effect knipoog. Bovenop zit een deksel in een of twee delen. Zoiets wil ik zelf ook nog wel een keer uitproberen. Enige nadeel is dat de paarden in een wat onnatuurlijke houding eten.

Jouw bak lijkt wel een beetje op deze zg. 'gaascontainer' van www.kruizinga.nl :

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 13-2v
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Lettie

Lettie


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-12-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Nortmoor

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptydi 15 dec 2009 - 9:54

We hebben nu twee netten opgehangen en de metalen ruif even niet meer in gebruik.
Zo kunnen er meer paarden tegelijk eten omdat we het midden nu vrij hebben en aan weerskanten een net hebben hangen
Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 DSC_3783

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 DSC_3779

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 DSC_3773

De foto's zijn een beetje vaag want het was vandaag erg somber dus niet te veel licht en met flits wordt het er niet veel beter op.
Met mooi weer nog eens proberen grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptydi 15 dec 2009 - 11:32

Nou, ik vind het leuke foto's hoor Lettie glimlach, en wat heb je een mooie kleurrijke kudde!
Waar heb jij je hooinetten vandaan? Van www.hooinet.nl?

Zo te zien aan de grijze sokken hebben je paarden lekker in de modder gestaan :<?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptywo 16 dec 2009 - 6:43

Ziet er leuk uit Lettie, gezellig zo allemaal bij elkaar glimlach . Heb je er bewust voor gekozen om ze binnen hooi te geven? Blijven ze dan niet lang binnen staan?

De grijze sokken komen me bekend voor, gelukkig is het nu droog knipoog .

-
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptydi 29 dec 2009 - 23:59

Leuke foto's!
Ik vrees dat zo gemoedelijk naast elkaar staan eten bij mij niet mogelijk is; mijn merries durfen niet dicht bij ruin in de buurt te eten. Ik heb een 4 m lange ruif, en de merries staan altijd samen aan één kant, en de ruin aan de andere kant. Ze wisselen wel van kant, maar Morris heeft dus altijd een hele kant voor zich alleen.
Wat ik me nog afvroeg; ik heb in het verleden wel eens gehad dat mijn hooi zo grof en lang was dat ze het niet tussen de mazen van de ruif door kregen. En die waren 5 bij 5 cm. Ik ben vóór grof hooi, maar dat ging dus niet. Toen moest van één helft van de ruif het gaas vervangen worden, en heb ik er toch voor gekozen in dat deel gaas te maken met grotere gaten. Hebben jullie daar geen last van, dat het hooi niet te grof moet zijn omdat ze het anders niet door de mazen krijgen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptywo 30 dec 2009 - 0:12

marion schreef:
Hebben jullie daar geen last van, dat het hooi niet te grof moet zijn omdat ze het anders niet door de mazen krijgen?

Nee, dat heb ik in de jaren waarin ik de draadmatten op het hooi heb gebruikt (ook 5 x 5 cm) nog niet meegemaakt, terwijl we toch wel aardig grof hooi hebben gehad af en toe. Wat wel heel belangrijk is heb ik gemerkt, is dat je het hooi echt helemaal uit elkaar pluist, zodat het dus helemaal los is. Zo gauw er stukken hooi tussen zitten die nog stevig in elkaar geperst zitten wordt het meteen moeilijk voor de paarden om het door de mazen heen te krijgen. Dat uit elkaar pluizen van het hooi is wel veel werk (vooral met voordroog, dat kan enorm vast in elkaar zitten soms!) maar wel cruciaal.

Toevoeging: ik bedenk me nog iets. Bij ons zitten de draadmatten in de bakken op het hooi, dus kunnen de paarden de draadmat op het hooi drukken waardoor het wellicht ook gemakkelijker wordt om het hooi te pakken te krijgen en door de mazen te kunnen trekken. Ik kan me voorstellen dat dat met een ruif, waar ze het hooi uit de zijkant eruit eten, wellicht moeilijker zal zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptywo 30 dec 2009 - 7:27

Marja schreef:
Bij ons zitten de draadmatten in de bakken op het hooi, dus kunnen de paarden de draadmat op het hooi drukken waardoor het wellicht ook gemakkelijker wordt om het hooi te pakken te krijgen en door de mazen te kunnen trekken. Ik kan me voorstellen dat dat met een ruif, waar ze het hooi uit de zijkant eruit eten, wellicht moeilijker zal zijn?

Ah, ik kan nu makkelijker quoten grijns ....'t is allemaal niet zo simpel.... blond

Ja, zo'n ruif maakt het natuurlijk een stuk lastiger. Bij mij zijn de paarden afhankelijk van wat er al door de mazen steekt, en wat er dan mee naar buiten komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptydi 12 jan 2010 - 10:55

Ha Marja,

Allereerst nog even de complimenten voor je site!
(dit is mn eerste reactie hier, heb me net even kort voorgesteld in het daarvoor bedoelde forum)

Waar heb jij je palletkisten vandaan?? Ik zoek er eigenlijk ook een paar voor bij ons in de paddocks maar zijn moeilijk te vinden.... Misschien zoek ik niet op de juiste plaats?

Deze zomer ga ik beginnen met een track aanleggen in 1 van onze weides, ben erg benieuwd.....

Groetjes Nina
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptydi 12 jan 2010 - 11:46

Bedankt voor je complimenten Nina glimlach.
Ik heb mijn stapelbakken van iemand uit Valkenswaard (NB) die tweedehands bakken opkoopt en weer verkoopt. Dat is misschien te ver voor je, zo niet, PM me dan maar even voor zijn tel.nr. Hij adverteerde altijd op Marktplaats maar daar heb ik hem al een poos niet meer gezien, dus ik weet niet of hij de bakken überhaupt nog verkoopt.
Via Google vond ik net nog dit bedrijf met o.a. gebruikte bakken: www.johnwijnbergen.nl . Die zit in Twello (is dat Achterhoek?). Je kunt ze natuurlijk ook nieuw kopen, b.v. bij www.kruizinga.nl (Apeldoorn).
Als je Googlet op 'stapelbakken', 'palletbakken' of 'palletboxen' vind je ook nog wel het e.e.a.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Lettie

Lettie


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-12-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Nortmoor

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptyma 18 jan 2010 - 22:24

Tot mijn schande zie ik allerlei reacties op mijn foto's en heb ik helemaal niet gereageerd, sorry! boos Ik verkeerde in een soort winterslaap zullen we maar zeggen.

Ja de grijze sokken zijn van de klei, met die sneeuw hadden ze gelukkig hele mooie schone voetjes maar nu worden ze wel weer aardig grijs, mazzel dat de hoefsmid er gisteren was toen waren ze nog schoon grijns

Ze staan niet te veel binnen ook al is het nu nog de enige plek waar ze gevoerd worden, ze zijn regelmatig buiten aan het spelen en struinen de hele wei af naar een sprietje gras. Of zoeken hun favoriete rustplek op, dat doen ze niet onder dak.

Als ik net gevoerd heb is het wel een beetje onrustig en wordt er veel van plaats gewisseld maar zodra de eerste trek eraf is wordt het er wel rustig en staat iedereen naast zijn maatje te eten.

De netten zijn tweedehands, ik heb ze via een advertentie op jouw site gevonden Marja glimlach maar ze komen wel van hooinet .nl geloof ik.
Ze bevallen uitstekend! weinig verspilling en met drie keer volgooien kom ik het etmaal rond.
We voeren grof hooi maar dat gaat prima, soms moet ik het inderdaad wat losser maken maar over het algemeen prop ik het er zo in en is het meeste op bij de volgende voerbeurt.

Ik hoop op een mooi droog voorjaar zodat we meer voerplekken kunnen maken want hier op de klei is nu niets te beginnen kritisch
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptydi 19 jan 2010 - 0:37

Lettie schreef:
De netten zijn tweedehands, ik heb ze via een advertentie op jouw site gevonden Marja glimlach maar ze komen wel van hooinet .nl geloof ik.
Ah glimlach, weer twee partijen bij elkaar kunnen brengen via mijn site! Kijk, dat vind ik nou altijd leuk hyper.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptyvr 19 feb 2010 - 11:33

Hallo,

Ik gebruik de gesloten bak met draadmat op het hooi.

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Foto-4WHA4RIZ

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Foto-WRMNL87M

Dit werkt echt super voor mijn paardjes.

Ik vul hem 's morgens en 's avonds zit er nog hooi in.
Dus ik voer ze nu 1 keer per dag hooi en ze zijn de hele dag zoet.
Ik merk dat ze ook veel minder hongerig zijn.

Groetjes Yvonne
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptyvr 19 feb 2010 - 23:22

yvonnedejong schreef:
Ik vul hem 's morgens en 's avonds zit er nog hooi in.
Dus ik voer ze nu 1 keer per dag hooi en ze zijn de hele dag zoet.
Ik merk dat ze ook veel minder hongerig zijn.
Dan waren ze bij jou snel aan het idee gewend Yvonne. Dus ze nemen nu tussendoor ook regelmatig pauzes denk ik?
Waar heb jij uiteindelijk de bak en de draadmat gevonden?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptyza 20 feb 2010 - 2:33

De eerste paar dagen was hij zo leeg, nu eten ze echt heel relax, ben er echt superblij mee.
Zag ze vanochtend na een uurtje al samen bij de waterbak staan relaxen, deden ze voorheen pas als het hooi op was.
Ook als ik poep aan het scheppen ben komen ze even buurten bij me, daar keek ik al zo van op.
De bak komt bij John Wijnbergen vandaan, die man kan ik echt aanbevelen, heel veel 2e hands in heel veel kleuren.
De draadmat hier in Epe vandaan bij een houthandel die ook andere dingen voor de bouw verkoopt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptyza 20 feb 2010 - 3:43

yvonnedejong schreef:
De eerste paar dagen was hij zo leeg, nu eten ze echt heel relax, ben er echt superblij mee.
Zag ze vanochtend na een uurtje al samen bij de waterbak staan relaxen, deden ze voorheen pas als het hooi op was.
Precies dezelfde ervaring heb ik ook. De paarden hebben snel door dat het hooi niet zomaar 'wegloopt' als zij erbij weglopen knipoog, dus dat ze gerust even kunnen pauzeren. Verder heb ik wel eens gehoord dat paarden een bepaald gemiddeld aantal uren per dag aan het eten zijn en dat dat in feite losstaat van hoeveel ze dan gedurende die tijd eten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptyza 20 feb 2010 - 10:08

Ik vind mijn paardjes nu voller lijken nu ze de hele dag eten.
Normaal hadden ze het eten zo snel op en dan druk spelen de hele dag.
Nu wisselen ze het eten en spelen af en vind ik ze er veel beter uit zien.
Ze hadden snel van die opgetrokken flanken.
Wat en hoeveel voeren jullie de paarden bij ipv hooi?
Ik Atent 2 kg veulenbrok per dag. Da Laico geef ik een handje bix als ik de hooibak vul, anders staat hij in de weg hilarisch
Voor dat ik de hooibak had voerde ik hem een halfje bix bij omdat ik vond dat hij dat in het 2e deel van de winter nodig had omdat hij wat opgetrokken flanken had.
Nu met de hooibak is dat echt helemaal weg, nu dus iets voor het idee en ik even de tijd heb voor het hooi. Joris krijgt verder niets bijgevoerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptyzo 21 feb 2010 - 1:55

Yvonne, hoeveel spelen jouw paarden dan nu nog?

Qua bijvoeren, dat verschilt bij ons per paard. De één heeft duidelijk meer nodig dan de ander, maar dat bekijken we dus per paard.

Marja, nou onze paarden hebben nog steeds niet door dat het hooi niet wegloopt, het is echt saai hier boos .

-
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptyzo 21 feb 2010 - 22:26

Hoeveel ze daadwereklijk spelen heb ik geen idee van, ik woon helaas niet bij de wei en zie ze dus helaas niet de hele dag door.
Ik hoor van de buren van de wei wel dat ze erg leuk aan het spelen zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptyma 22 feb 2010 - 1:34

yvonnedejong schreef:
Hoeveel ze daadwereklijk spelen heb ik geen idee van, ik woon helaas niet bij de wei en zie ze dus helaas niet de hele dag door.
Ik hoor van de buren van de wei wel dat ze erg leuk aan het spelen zijn.

Oké, misschien een cameraatje ophangen grijns

-
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptydi 23 feb 2010 - 2:21

haha idd een cameraatje ophangen.
Hebben jullie met de hooibak geen probleem dat er zoveel smerigheid in blijft zitten, vooral nu met de nattigheid?
Vanmorgen zat er 1 plakaat in, met ook restjes hooi erdoor, echt een smerige bende.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptydi 23 feb 2010 - 3:23

yvonnedejong schreef:
haha idd een cameraatje ophangen.
Hebben jullie met de hooibak geen probleem dat er zoveel smerigheid in blijft zitten, vooral nu met de nattigheid?
Vanmorgen zat er 1 plakaat in, met ook restjes hooi erdoor, echt een smerige bende.
Ja hoor, dat hebben wij ook, vooral met nat weer blijft er inderdaad soms aardig wat viezigheid achter (ook wel afhankelijk van hoeveel fijn spul er in het hooi zit). Gewoon iedere dag even eruit halen en op de mesthoop gooien glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptydi 23 feb 2010 - 3:49

bij mijn hooinetten valt dat heel erg mee.
het kleine spul dat ze niet opeten, valt er aan de onderkant uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Emptydi 23 feb 2010 - 3:50

Pas met droog weer had ik 's nachts even de gaasmat eruit gehaald en dan halen ze er nog het bruikbare eruit.
Als ik 's ochtends kom is hij leeg.
Maar nu was het idd 1 koek, heb het er uit gehaald.
En die mafkees van een haflinger staat er gewoon met een been in als hij eet! Met zijn been bovenop de gaasmat. Ik wilde er een foto van maken maar was mijn foon vergeten. Doen jullie paarden dat ook of moet je daar een haflinger voor zijn.
Met oud en nieuw had ik hem een nacht op stal voor het vuurwerk en op de manege stond hij al met beide benen in de voerbak!!!! Dat paard spoort niet volgens mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Gesponsorde inhoud





Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Welke 'slow feeders' gebruik jij?
Terug naar boven 
Pagina 2 van 10Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» slow feeders
» van hooiruif naar slow feeder
» gebruik van deze hooikast
» Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)
» grappige slow feeder

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: