Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Welke 'slow feeders' gebruik jij?

Ga naar beneden 
+14
timokyana
Berith
helma
ponylady
Het Sjok
yvonnedejong
Nina
marion
Lettie
muriel
MoniqueBuu
fojoe
Irene
Mai
18 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptyvr 10 sep 2010 - 10:18

Mooi zijn je net en je frame geworden Yvonne compliment!

Timokyana, fijn dat je iets hebt aan alle tips hier. Ben benieuwd naar je foto's glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Kirsten

Kirsten


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 13-09-10
Woonplaats : Drenthe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptydo 16 sep 2010 - 3:46

Yvonne, wat zijn je net en frame mooi geworden compliment . Ik vind je "Joris-hooibak" helemaal geweldig en wil er ook 1 maken voor onze shet. Ik wil het proberen met een rechthoekige speciekuip. Hierin kan dan misschien een net in een mini-frame. Is de "Joris-bak" erg zwaar om te tillen?
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptydo 16 sep 2010 - 8:19

Kirsten schreef:
Yvonne, wat zijn je net en frame mooi geworden compliment . Ik vind je "Joris-hooibak" helemaal geweldig en wil er ook 1 maken voor onze shet. Ik wil het proberen met een rechthoekige speciekuip. Hierin kan dan misschien een net in een mini-frame. Is de "Joris-bak" erg zwaar om te tillen?

Dank jullie wel!
Mijn Jorisbak is helemaal super, ik heb mijn draadmat er nu uit en vervangen voor een hooinet.
Dit bevalt ook erg goed alleen zou mijn net groter moeten zijn, das dan weer beetje jammer. Hier vlakbij verkopen ze aanhangernetten die net zo zacht zijn als de netten van huck maar dan iets dunner voor 17euro misschien het proberen waard om daar een groter net van te maken.

Hoe zwaar de bak is om te tillen is vergelijkbaar met een zak beton in de bouwmarkt+het gewicht van je bak.
Ik versleep hem weleens, als het een lang stuk moet zijn til ik hem in de kruiwagen en rijd ik erheen.

Ik heb trouwens nog iets uitgevonden, ik kan gewoon heel makkelijk zonder al te veel moeite mijn grote hooibak(van Atent) op de kruiwagen zetten en hem verplaatsen, ideaal!!
Hoef ik mijn man niet meer lastig te vallen als ik hem wil verplaatsen.
Ik weet niet hoe jullie dit doen?

Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Kirsten

Kirsten


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 13-09-10
Woonplaats : Drenthe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptydo 16 sep 2010 - 20:32

Ik was gisteren met mijn pp bezig en zat te bedenken dat het nat worden van het hooi in de hooibakken voor vele een probleem is. Nu kreeg ik een ideetje. Als je aan de buitenkant van ieder hoek een paal omhoog zet (deze kan je bevestigen aan je bak maar ook in de grond), kan je daarop een afdakje maken. Eventueel met een dakgootje erop, zodat het water niet op de paarden stroomt als het regent. Of had iemand dit al een keer bedacht?

Handige tip trouwens voor het verplaatsen van de hooibak. Maar hoe krijg je hem op de kruiwagen? Door te kiepen?
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptydo 16 sep 2010 - 22:06

Hoi,

Het nat worden van het hooi is voor mijn paarden geen probleem.

Ik zet de bak eerst op zijn kant dan kiep ik de kruiwagen naar voren zodat hij er tegen aan staat.
Ik pak dan de bak vast en trek hem naar me toe en hoppa het staat erop.
Als het onbegrijpbaar is kan ik er wel een keer een paar foto's van maken.

Ik heb vanochtend trouwens wat leuks gedaan haha.
Ipv het hooinet in de bak te bevestigen ligt hij gewoon los op de grond!

Of Joris en Da Laico het ook leuk vinden is een 2e, ze moeten nu veel meer hun best doen!
haha
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Hilde

Hilde


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 16-09-10
Leeftijd : 41
Woonplaats : België

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptydo 16 sep 2010 - 22:45

Allemaal super leuke en creatieve hooivoedersystemen! compliment Mijn vriend ontwierp een paar jaar geleden deze voor mij:
Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Pict0008c
Door middel van een houten balk onderaan is de plastiek ton aan de traktorband bevestigd, zodat de paarden hem er nooit kunnen uittrekken. In de bodem van de ton zijn gaatjes geboord, zodat het water weg kan sijpelen (wegens gevoelige longen van de paarden moeten we het hooi natmaken). Het rooster is op maat gelast. De tonnen zijn makkelijk bij te vullen door Ă©Ă©n haakje los te maken zodat het betonnet eruit kan worden getild. Ook kunnen we de tonnen makkelijk van plek veranderen door ze te rollen.

Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptyvr 17 sep 2010 - 1:05

Hoi Hilde,

Wat een leuke bak zo zeg!
Erg handig zo'n handige vriend!

Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Kirsten

Kirsten


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 13-09-10
Woonplaats : Drenthe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptyvr 17 sep 2010 - 5:09

Handige bak, Hilde. Erg mooi laswerk. Leuk bedacht om het in een trekkerband te zetten.

Citaat :
Ik zet de bak eerst op zijn kant dan kiep ik de kruiwagen naar voren zodat hij er tegen aan staat.
Ik pak dan de bak vast en trek hem naar me toe en hoppa het staat erop.
Yvonne, ik snap wat je bedoelt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptyvr 17 sep 2010 - 11:28

Kirsten, ik heb wel eens over hetzelfde na zitten denken (een afdakje boven de hooibak door palen op de hoeken) glimlach. Ik ben alleen bang dat mijn eczemer erg aan die palen zal gaan schuren en ik denk ook dat het geheel dan een beetje topzwaar zal worden. Het afdakje moet immers best hoog komen (op lange palen dus) en de bak is nou ook weer niet zo heel groot. Ik denk dat het dus redelijk snel om zal vallen, of je zou de bak aan de grond moeten verankeren, bv. met ankers voor speeltoestellen.
Gelukkig vinden mijn paarden nat hooi niet zo'n probleem knipoog.

Haha, grappig Yvonne, dat gesleur aan dat net grijns. Zo lopen ze ook nog wat meer tussendoor compliment. In een wei kun je dit goed doen, maar als ze het net door het zand slepen, bv. in een paddock, wordt het wel een zanderig boeltje kritisch.

Dat heeft je vriend mooi gelast Hilde! Hoe groot zijn de mazen in de betonmat?
Mooi dat de bak precies in de tractorband past glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Kirsten

Kirsten


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 13-09-10
Woonplaats : Drenthe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptyza 18 sep 2010 - 2:18

Marja schreef:
Gelukkig vinden mijn paarden nat hooi niet zo'n probleem .
Mijne gelukkig ook niet. Ze worden inderdaad moeilijk te verplaatsen met dak.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hilde

Hilde


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 16-09-10
Leeftijd : 41
Woonplaats : België

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptyza 18 sep 2010 - 2:25

Net even gaan nameten, de mazen van ons betonnet-rooster zijn 8cm op 16cm. Vergeleken met een fijnmazig hooinet, gaat het eten hieruit dus betrekkelijk snel. Mijn vriend was van plan om er nog een latje tussen te lassen, zodat ze 8 op 8 worden, dat zal het eten aanzienlijk vertragen.
Ja, handig die traktorbanden, mijn vriend doet akkerbouw als hobby en had deze nog liggen. Hij was blij dat hij van zijn ouwe rommel af was glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptydi 21 sep 2010 - 19:08

Ik ben weer druk bezig om nog een hooinetje te maken voor Joris en Da Laico. De maat is 75cm bij 100cm.
Ik heb een aanhangernet gekocht, deze voelt erg zacht aan net zols de netten van Huck. Het scheelt alleen een berg geld. Ik heb nu een net van 2m bij 2,5m voor 18 euro! Alleen de verzendkosten van Huck zijn al 15 euro!
Het materiaal is iets dunner, dus ik ga even kijken hoe het zich houdt.
Ik heb nu nog net over om er nog zo 1 te maken.
Even kijken hoe deze bevalt als hij klaar is, foto's volgen nog.
En ik heb natuurlijk weer een mooi touw(al zeg ik het zelf) gevlochten waar ik toch wel weer trots op ben, een dikkere variant als de vorige, waarf ik mijn hooinetje dicht mee kan rijgen.
Als ik zover ben zet ik een foto erop.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptywo 22 sep 2010 - 23:40

yvonnedejong schreef:
Ik heb een aanhangernet gekocht, deze voelt erg zacht aan net zols de netten van Huck. Het scheelt alleen een berg geld. Ik heb nu een net van 2m bij 2,5m voor 18 euro! Alleen de verzendkosten van Huck zijn al 15 euro!
Het materiaal is iets dunner, dus ik ga even kijken hoe het zich houdt.
Daarom houd ik het voorlopig toch bij de netten van Huck, want ik wil ze zo stevig mogelijk, i.v.m. 7 mondjes en een heleboel tandjes die er dagelijks aan zitten grijns. Ik heb destijds gewoon zoveel net gekocht (iets van 2 x 15 m) dat er geen verzendkosten waren. Even een flinke rib uit mijn lijf, maar voorlopig kan ik wel jaren vooruit. Ik ben benieuwd hoe lang de aanhangernetten mee zullen gaan.

Ben benieuwd naar je foto's van touw en net glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptydo 23 sep 2010 - 22:16

Ik ga gewoon eens kijken hoe lang dit net goed blijft, ik gebruik het alleen voor Joris en Da Laico, en alleen maar in de wintermaanden.
Ik heb het vanochtend in gebruik genomen, en vastgelegd in de Jorisbak.
Het ziet er wel mooi uit vind ik.
Ik plaats na het weekend even de foto's, ik ga dat vandaag niet meer redden!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptyzo 26 sep 2010 - 8:04

en zoals beloofd de foto's!
Net af, op elke hoek een ring zodat ik hem vast kan leggen in de Joris bak:
Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Foto-FMP48447
Mijn mooie touw:
Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Foto-B8EOKQGY
En zo is hij in mijn Joris bak:
Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Foto-ULFXNO64-1
Hij bevalt me tot nu toe erg goed, ik ga eens kijken hoe het net zich houdt, ik heb nog een stuk voor zo'n maat dus heb een reserve.
Ik ben benieuwd hoe lang het frame van atent goed blijft!
Die gaat er blijkbaar nog steeds instaan en soms is het frame wat verbogen, dan draai ik het om en is het de volgende dag weer recht haha.
Het net kan het gelukkig goed hebben, daar zie ik niets aan.
Gelukkig kost CVpijp niet zo veel dus als het nodig is dan vervangen we het gewoon.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptyma 27 sep 2010 - 0:50

Ha, bedankt voor de foto's Yvonne! Het ziet er weer perfect uit, maar dat is jou geloof ik wel toevertrouwd knipoog.
Zijn de mazen van het aanhangernet kleiner dan 5 x 5 cm, of lijkt dat alleen zo?
Hoe heb je het uiteinde van je zelfgemaakte touw afgewerkt (het einde waar de karabijnhaak aan zit)?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptyma 27 sep 2010 - 0:58

Marja schreef:
Ha, bedankt voor de foto's Yvonne! Het ziet er weer perfect uit, maar dat is jou geloof ik wel toevertrouwd knipoog.
Zijn de mazen van het aanhangernet kleiner dan 5 x 5 cm, of lijkt dat alleen zo?
Hoe heb je het uiteinde van je zelfgemaakte touw afgewerkt (het einde waar de karabijnhaak aan zit)?

Bedankt!
Als ik iets doe wil ik het ook mooi hebben haha. Is mijn vorige hooinetje mooier vind ik.
Volgens mij zijn ze gewoon 5x5. ga nu twijfelen of het niet 4,5x4,5 is.
Het uiteinde van het touw is lastig.
Ik heb het door de haak gehaald en dan een paar keer door de vlecht gehaald en toen met touw het aan elkaar vast genaaid.
Ik hoop dat het blijft zitten. Heb eraan zitten denken om hondenriemen te gaan maken ervan, maar dan moet ik het eerst de uiteindes mooi kunnen maken.Dat is een lastig karweitje.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptydi 28 sep 2010 - 1:30

oooo ik vergeet een foto te maken van het uiteinde van mijn touw!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Lettie

Lettie


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-12-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Nortmoor

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptydi 12 okt 2010 - 21:09

Inmiddels heb ik 8 kleine netjes (kussentjes) van reststukken gemaakt. Ik heb ze nu zo'n twee weken in gebruik en het is echt heel leuk. De paarden lopen meer en blijven dus minder hangen in de kapschuur.
Het is wel wat meer werk maar dat is het meer dan waard.
's morgens hang ik alle 8 netjes op, daar zijn ze uren zoet mee, 's middags vul ik er vier opnieuw en geef ze er een strook gras bij. 's Avonds krijgen ze dan hooi in de kapschuur in de grote netten.
Ik weet niet hoe lang we dit kunnen doen maar zo lang het nog zo mooi droog is kan het prima.
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptyvr 15 okt 2010 - 2:22

zoals beloofd een foto van het uiteinde van mijn touw.
Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Foto-ATYCU3LW
En ik heb nog een foto gemaakt hoe de kettingen in mijn bak vastzitten.
Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Foto-CGWUJZQEWelke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Foto-AE3EIRW3
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptyvr 22 okt 2010 - 2:35

haha Atent heeft het voor elkaar!
Ik heb al 2 kapotte mazen in mijn net!
Is er dan echt niets Atentproof? Iemand tips????
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Kirsten

Kirsten


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 13-09-10
Woonplaats : Drenthe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptyvr 22 okt 2010 - 20:35

yvonnedejong schreef:
haha Atent heeft het voor elkaar!
Ik heb al 2 kapotte mazen in mijn net!
Is er dan echt niets Atentproof? Iemand tips????

NEE!!!! Dat meen je niet! Zou je hem niet soms.... agressie .... grijns

Hij verveelt zich in ieder geval niet. Hij vind slopen waarschijnlijk een erg leuk spelletje.

Zonde van je net. Kan je hem niet blijven gebruiken totdat Attent hem helemaal gesloopt heeft (tenzij de gaten zo groot worden dat het gevaarlijk wordt).

Andere optie is misschien een rubberen mat (zo'n deurmat met gaten). Waarschijnlijk krijgt hij deze ook kapot, maar dit is veel flexibeler, dus misschien blijft het heel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptyza 23 okt 2010 - 3:46

yvonnedejong schreef:
haha Atent heeft het voor elkaar!
Ik heb al 2 kapotte mazen in mijn net!
Is er dan echt niets Atentproof? Iemand tips????
Potverdikkie Yvonne absurd, Atent is een schurk!
Welke dikte net had jij, want daarin is ook nog verschil. Bij ons houden de netten het nog steeds prima, ik geloof dat ik dikte 5 mm had besteld, ik heb toen in ieder geval bewust de dikkere versie genomen.

De enige optie die ik voor Atent nog zou kunnen bedenken is toch weer de draadmat in de bak, maar dan een wat bredere rand om je bak heen maken (aan de bovenkant) waardoor hij zijn been niet meer over de rand kan slaan. Ik heb dit nooit uitgeprobeerd hoor, maar het lijkt me dat het zou moeten werken omdat dan bij het omhooghalen van zijn been zijn knie steeds onder die rand zou blijven hangen. Maar hoe je zo'n rand het beste zou kunnen maken, dat heb ik nog niet uitgedacht knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptyza 23 okt 2010 - 7:25

Grrrrr die atent toch ook!!!
Hopelijk raakt hij zijn wilde haren kwijt(dacht dat hij ze al verloren had)

Ik had ook het dikste net Marja, 5mm!

een rand maken heb ik ook aan zittendenken,maar idd hoe????
ik ga eerst mijn net proberen te repareren, ik heb nog een net in die maat.
Die kan er hierna altijd in, volgend net wordt een aanhangernet van 18 euro ,waar ik er meer uit kan halen.
Draadmat komt er niet meer, vind dit veel fijner. maakt ook veel minder herrie voor de buurtbewoners.

eigenlijk zou ik gewoon een hogere bak moeten hebben!

Nog iets leuks, ik heb contact met iemand die de volle zus heeft van Atent, echt geweldig, lijkt wel een tweeling!!!!
Echt top compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Emptyma 25 okt 2010 - 0:57

Er is ineens een idee gaan branden bij mij!!!
als ik nou eens onder de bak een pallet neerleg!!!
Dan is hij hoger en misschien minder aantrekkelijk om een been over de rand te zwaaien.
Dat ga ik denk eens proberen.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Gesponsorde inhoud





Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 7 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Welke 'slow feeders' gebruik jij?
Terug naar boven 
Pagina 7 van 10Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» slow feeders
» van hooiruif naar slow feeder
» gebruik van deze hooikast
» Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)
» grappige slow feeder

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: