Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Welke 'slow feeders' gebruik jij?

Ga naar beneden 
+14
timokyana
Berith
helma
ponylady
Het Sjok
yvonnedejong
Nina
marion
Lettie
muriel
MoniqueBuu
fojoe
Irene
Mai
18 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyvr 9 apr 2010 - 3:52

Briljant eenvoudig Fojoe compliment! En zo te zien is het net verder helemaal dicht? Dus je hebt in feite de hele bak met hooi in een groot net gestopt knipoog?
Kunnen ze met eten helemaal tot op de bodem van de bak komen (m.a.w. is het net daar ruim genoeg voor)?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyza 10 apr 2010 - 2:46

zo heerlijk veelzijdig, die hooinetten grijns

ja, het net is groot genoeg.
je kan het helemaal tot in de hoeken van de bak duwen ja
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyma 12 apr 2010 - 23:36

Met de complimenten van de dierenarts voor mijn hooibak!
Ze vind hem mooi passend, goed afgewerkt en niet scherp.
Dit systeem zouden meer mensen moeten gebruiken voor hun paarden!!
Ze kwam vanochtend de paardjes inenten en ze zag mijn hooibak staan!
Ze liep er meteen heen en de bak kreeg een grondige inspectie van haar.
Ze vind hem absoluut veilig voor paarden zonder ijzers.
Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Foto-WRMNL87M
Ik ben zo blij dat ik deze site heb gevonden!
Bedankt Marja.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptydi 13 apr 2010 - 0:24

yvonnedejong schreef:
Ik ben zo blij dat ik deze site heb gevonden!
Bedankt Marja.
"You're welcome!" Ik geniet ook weer erg mee van al jullie ideeën, dus zo is het cirkeltje weer rond. Niets is leuker dan samen iets moois maken hoera!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyzo 18 apr 2010 - 23:19

mmm, nu is dus mijn draadmat kapot.
De spijlen laten los van elkaar.
Waarschijnlijk omdat Atent er steeds opstaat.
Vetbalen, was zo blij met mijn systeem.
Kan wel een nieuwe kopen, maar ben bang dat hij net zo lang(kort)meegaat.
Wat nu, heeft iemand tips voor mij?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptydi 20 apr 2010 - 9:45

O jee, dat is echt balen ja kritisch... Ik denk inderdaad dat Atent hier de 'boosdoener' is, want onze draadmatten gaan al jaren mee (alleen ooit ergens een paar hoekjes los).
De enige oplossing - of eigenlijk meer een alternatief - die ik kan bedenken is om in je bak een stevig, fijnmazig net te gaan gebruiken i.p.v. de draadmat.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptydi 20 apr 2010 - 20:28

Ik zat net de bak van Het Sjok even te bestuderen.
Dat is ook wel een mooi systeem.
Maar wat gebeurd er met een net als Atent er op gaat staan en daar op gaat staan schrapen?

Ik heb eens bij huck gekeken voor een net, maar 15euro verzendkosten vind ik wel erg veel voor een net van 1x1m. Het net zelf kost 16,18.
Meer net heb ik niet nodig. Eigenlijk zou je met meer mensen moeten kunnen bestellen.

Het grappige is dat mijn man mij gisterochtend smste dat we er maar een net er in moesten doen en dan een frame van hout maken. (Vergelijkbaar met het net van Het Sjok.)
Hij kijkt nooit op deze site en ik heb het er ook niet over gehad, vinde het wel grappig dat hij dit bedacht.
Hij heeft niets met paarden, gaat af en toe in de weekenden mee naar de wei.
Toevallig had hij afgelopen weekend eens zitten bekijken hoe de paarden uit de bak eten, en vond het wel een supersysteem.
Daarvoor had hij alleen de filmpjes gezien die ik gemaakt had.
Ik vind het nu dan ook erg leuk dat hij meedenkt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyzo 25 apr 2010 - 10:16

Het Sjok schreef:
Nou hier komen ze dan slimmerik

Detail frame met net, het kost je 2x2 meter 15mm cv pijp plus twee knelsokken om de zaak aan elkaar te maken.

Zoals ik al zij zit er in elke hoek een touw met een karabijnhaak welke weer vast gemaakt wordt aan een oog dat we in de kist hebben vastgemaakt.

We kochten een stuk net van 2 x 3 meter en hebben daar nu twee van deze netten van gemaakt en van de rest maken we ook nog een groot hooi net. Het net kost omgerekend 14€ per m2 (inc. btw en verzenden).

Het werkt goed, maar omdat 1 systeem wellicht te eenzijdig is hebben we dus nog onze grabbel kooi van de buurtsuper en willen we nog hooikussens gaan toepassen zoals Marja gebruikt.

Groeten,

Ton

** Die Ton!! Ik kan je werkelijk wel zoenen, mag het Els?? Nou ja, virtueel dan te verstaan!
Dank dank voor al weer zo'n goed idee. Ik zat al te klungelen om een passend raster te krijgen voor de mooie hooibak die mijn zwager
voor ons gemaakt heeft. Hij kon het niet vinden in bouwmarkt of op internet. Tja, wat nu...??
Dan komen de foto's van Ton, en laat nou de netten die ik via Huck bestelde en in 4 stukken gedeeld had, prachtig passen!
Echtgenoot Theo is aan de slag gegaan met de cv pijp (alleen hebben wij 22 mm genomen ipv 15 ivm de grote maat van het rek 1.90 x 90).
en door er 3 sokjes tussen te plaatsen viel het doornet vlechten heel erg mee.
Nu nog een bevestiging voor de hoeken, en de bak kan in gebruik worden genomen.

Ook jouw tip voor ons stroomapparaat was zeer bruikbaar, en dat is nu helemaal in orde!
Fantastisch hoor, wat een leuke idee-en op dit forum!
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Hooibak in werking   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyma 3 mei 2010 - 2:16

Hoi allemaal,

Hierbij de foto's van onze hooibak die we nu een aantal dagen in gebruik hebben. Het is nu nog blank hout, maar een dezer dagen
gaat er een laagje beits over heen. Dan is de bak minder opvallend in het weiland, en beter beschermt tegen rotten.

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Foto-CBLVBTOP

Hooibak van hout dat voor zeekisten gebruikt wordt. Afmeting 1.90 cm bij 90 cm.

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Foto-IQ7ZV4FI

Het rek past er keurig in. Hierin een Huck net, 1.85 x 85 cm, maaswijdte 4,5 cm. Het frame is van CV buis, 22 mm voor de stevigheid. Gekleurde nylon touwtjes maken het vinden van de touwtjes tussen het hooi makkelijker. Onder en bovenin een oog, waartussen het touwtje met musketons bevestigd is.

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Foto-GSKSRKKK

De kleintjes vinden het vreselijk interessant allemaal wat Theo aan het doen is.

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Foto-QXB6RVXP

Falcor komt ook even poolshoogte nemen. Wat is het??

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Foto-U8RLULSZ

Oh... wacht ff... er zit hooi in! Diablo en Falcor snappen het.

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Foto-KCGEWPUJ

Ook kleine Chico kan prima bij het hooi.

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Foto-YQ7K8CLG

Falcor en Diablo nog druk bezig, Chico en Chess nemen een dutje in het warme zand.

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Foto-F3XCGCFN

De bak werkt prima!!

Alleen nog een vraagje voor jullie allemaal, het kost me nogal moeite om met mijn armen vol hooi de pony's voorbij te lopen naar de bak, die iets verderop in de track staat. Moet ze alle 5 echt bij me vandaan houden, want ze kunnen niet het geduld opbrengen tot de bak gevuld is.
Hoe doen jullie dat??

Groetjes,
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyma 3 mei 2010 - 3:30

Mooie bak Helma compliment! En een even zo mooi 'hooinetrek' erin!

helma schreef:
Onder en bovenin een oog, waartussen het touwtje met musketons bevestigd is.
Dus het hooinetrek kan helemaal tot bovenin de bak komen? Heb je dan niet dat de paarden bij iedere hap hooi die ze nemen het rek ook helemaal mee omhoog trekken?

Citaat :
Alleen nog een vraagje voor jullie allemaal, het kost me nogal moeite om met mijn armen vol hooi de pony's voorbij te lopen naar de bak, die iets verderop in de track staat. Moet ze alle 5 echt bij me vandaan houden, want ze kunnen niet het geduld opbrengen tot de bak gevuld is.
Hoe doen jullie dat??
Ik denk dat het probleem is dat je je handen en armen niet vrij hebt op deze manier, en dat hebben paarden razendsnel door.
Mijn tip: breng het hooi met de kruiwagen rond en neem een zweepje of goed zwiepende tak (b.v. dunne wilgentak) mee. In het begin zul je heel consequent moeten zijn en bijna geen meter met je kruiwagen kunnen rijden zonder opdringerige paarden. Maar als je consequent bij iedere toenadering je kruiwagen neerzet en de paarden met je takje wegzwiept hebben ze dat héél snel door!
Onze paarden weten precies dat ze ab-so-luut niet aan het hooi mogen komen voordat ik de bak gevuld heb en er weer bij wegloop. En ze mogen dus óók niet het hooi van de kruiwagen eten! Denk erom dat paarden in een kudde ook netjes moeten wachten op toestemming van de kuddeleider om ergens wel of niet van te mogen eten en dat weten ze maar al te goed. Wij zijn hier altijd heel streng in geweest en hebben er nu eigenlijk nooit meer problemen mee. Ik hoef ook nooit meer een zweepje mee te nemen, maar moet het respect wel altijd met lichaamstaal goed blijven onderhouden, net zoals een kuddeleider dat moet. Nu is even wat rechterop gaan staan of een stap in hun richting doen al voldoende.
Volgens mij moet dit voor jou als ongetwijfeld consequente hondentrainer geen probleem zijn Helma grijns!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyma 3 mei 2010 - 4:44

Hele mooie bakken Helma! Ook mooi laag bij de grond glimlach .
Ik hoop alleen dat de paarden niet aan het hout gaan knagen.

Over dat hooi eten uit de kruiwagen, dat ben ik helemaal eens met Marja haar uitleg. Gewoon heel duidelijk zijn, dan moet dat geen probleem meer zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyma 3 mei 2010 - 6:48

Hoi Marja,

Goed idee, van die kruiwagen. Het klopt inderdaad dat ik wel een brul geef, maar met mijn armen vol hooi kan ik niet
veel uitrichten. (hier komt de trainer in mij knipoog : het weglaten van een correctie werkt als een beloning = negatieve bekrachtiger)
Punt is wel, dat mijn hooivoorraad net buiten de wei ligt, dus door het hek-met-slot heen.
Nu stap ik met armen vol over het hek heen, hoeft het slot niet open. Dat moet dus met de kruiwagen weer wel.

Sowieso wordt de hooibak van de week verplaatst, naar de wilgen bij de poel.
Staan ze lekker beschut om te eten, zowel in de winter als in de zomer.
Maar ... dan moet er eerst weer een nieuw stoepje verschijnen..!

Inderdaad dames, we zijn lekker bezig, maar ondertussen ligt thuis het onkruid huizenhoog, het strijkgoed tot aan het plafond,
heeft mijn zoontje zijn verjaardagspartijtje nog tegoed (7 maart jarig!), en bellen de klanten zich suf om mij te pakken te krijgen.
Hartstikke leuk hoor, maar eh... ik kijk er wel naar uit dat het een beetje "af" begint te komen!
Nu nog even doordouwen...

Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyma 3 mei 2010 - 6:51

Irene schreef:
Hele mooie bakken Helma! Ook mooi laag bij de grond glimlach .
Ik hoop alleen dat de paarden niet aan het hout gaan knagen.

Over dat hooi eten uit de kruiwagen, dat ben ik helemaal eens met Marja haar uitleg. Gewoon heel duidelijk zijn, dan moet dat geen probleem meer zijn.

** Tot nu toe nog niet! Er zit over de bovenrand een stripje metaal, en de bak gaat een dezer dagen in de bruinoleum.
Duidelijk zijn lukt me zeker wel, het is alleen even zoeken naar de meest werkbare volgorde van voeren.
Eerder deed ik dat uit cementbakken, die kon ik buiten het hek vullen dus speelde het "probleem" niet.
Wat ik ook al geprobeerd heb, is bewust een aantal happen hooi "verliezen" zodat ze zich ff bezig houden terwijl ik doorloop naar de bak. Werkte aardig.

Groetjes!
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyma 3 mei 2010 - 9:09

helma schreef:
Inderdaad dames, we zijn lekker bezig, maar ondertussen ligt thuis het onkruid huizenhoog, het strijkgoed tot aan het plafond,
heeft mijn zoontje zijn verjaardagspartijtje nog tegoed (7 maart jarig!), en bellen de klanten zich suf om mij te pakken te krijgen.
Haha, herkenbaar hoor, mijn huishouden verslonst ook totaal hilarisch. Het heeft er bij ons bij de paarden altijd al netter uitgezien dan bij ons in huis :<. Misschien een schrale troost knipoog...
(Wel een beetje zielig voor je zoontje hoor, ach gossie ontroering...)

Citaat :
Er zit over de bovenrand een stripje metaal, en de bak gaat een dezer dagen in de bruinoleum.
Ik ben wel benieuwd of je paarden die bruinoleum geen probleem vinden. Dat spul ruikt nl. behoorlijk indringend, dus het zal best de geur en smaak van hun hooi beinvloeden.

Citaat :
Wat ik ook al geprobeerd heb, is bewust een aantal happen hooi "verliezen" zodat ze zich ff bezig houden terwijl ik doorloop naar de bak. Werkte aardig.
Hahaaaaa, smokkelen hè knipoog... Ik vind het hooi naar de bakken brengen juist altijd wel een leuke check of ik echt het respect van mijn paarden heb. Ook met het geven van het krachtvoer (in emmers met een touwtje achter de oren) zet ik regelmatig bewust alle emmers in de paddock. Dan moeten alle paarden op afstand blijven tot ik ze een voor een (in volgorde van rangorde) hun emmer heb omgehangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptydi 4 mei 2010 - 0:02

helma schreef:
Goed idee, van die kruiwagen. Het klopt inderdaad dat ik wel een brul geef, maar met mijn armen vol hooi kan ik niet veel uitrichten. (hier komt de trainer in mij knipoog : het weglaten van een correctie werkt als een beloning = negatieve bekrachtiger)
Punt is wel, dat mijn hooivoorraad net buiten de wei ligt, dus door het hek-met-slot heen.
Nu stap ik met armen vol over het hek heen, hoeft het slot niet open. Dat moet dus met de kruiwagen weer wel.

Ik wilde ook niet zeggen dat je niet duidelijk genoeg bent hoor, maar wat Marja zegt, het heeft wel alles te maken met respect (mooi trouwens hoe je dat doet Marja met die emmers, ik zie ze allemaal al mooi op een rijtje staan grijns ).
Maar ik ben wel benieuwd naar jouw visie als trainer hoe je dan paarden corrigeert als je een correctie niet wilt toepassen?

Kan je trouwens de kruiwagen niet aan de andere kant van het hek laten en dan met je handen het hooi over het hek erin gooien?
Terug naar boven Ga naar beneden
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: !   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptywo 5 mei 2010 - 1:38

Irene schreef:
helma schreef:
Goed idee, van die kruiwagen. Het klopt inderdaad dat ik wel een brul geef, maar met mijn armen vol hooi kan ik niet veel uitrichten. (hier komt de trainer in mij knipoog : het weglaten van een correctie werkt als een beloning = negatieve bekrachtiger)
Punt is wel, dat mijn hooivoorraad net buiten de wei ligt, dus door het hek-met-slot heen.
Nu stap ik met armen vol over het hek heen, hoeft het slot niet open. Dat moet dus met de kruiwagen weer wel.

Ik wilde ook niet zeggen dat je niet duidelijk genoeg bent hoor, maar wat Marja zegt, het heeft wel alles te maken met respect (mooi trouwens hoe je dat doet Marja met die emmers, ik zie ze allemaal al mooi op een rijtje staan grijns ).
Maar ik ben wel benieuwd naar jouw visie als trainer hoe je dan paarden corrigeert als je een correctie niet wilt toepassen?

Kan je trouwens de kruiwagen niet aan de andere kant van het hek laten en dan met je handen het hooi over het hek erin gooien?

Hoi Irene,

Sorry, ik omschrijf het niet duidelijk genoeg merk ik. Ik vnd het geen probleem hoor, om te corrigeren, en dat is juist het punt als je met
armen vol hooi de wei in loop. Ze horen me wel een brul geven, maar weten dondersgoed dat ik die geen kracht bij kan zetten als ze het negeren,
juist omdat ik mijn armen niet vrij heb. Dan blijft de correctie dus achterwege...
Heb inmiddels een tussenoplossing, ik prop een aantal keren een metselton vol, en stap daarmee over het hek. Dat is goed te doen.
Dan vul ik telkens 1 net, en loop een keer extra voor de bak.
Met een zweepje in mijn vrije hand, en de bak onder mijn arm op mijn rechterheup werkt dit prima.
Mooie trainingssessies in de ochtend!
Maar jullie hebben totaal gelijk, ze hebben sowieso niets te zoeken in mijn persoonlijke ruimte, hooi of geen hooi!
Het is gewoon dat het systeem nu wat anders is dan afgelopen winter, waar ze ieder hun eigen gevulde metselton hadden om leeg te eten.
Daarbij stonden ze keurig ieder hun beurt, op een vaste plek en volgorde, af te wachten.
Nu kom ik voorbij schuiven met armen vol, en ze hebben even geen idee meer hoe de routine moet zijn.
Maar het went snel, en dan hebben we het zo weer te pakken!

Helma

ps, wel even grappig, heb pas met Serge Gaus (zoon van) een heel gesprek gehad, en die beweert dat zijn eigen hond nog nooit in haar leven
gecorrigeerd is! Mijn pupje van nu 5 maand krijgt heus wel es een NEE toegeworpen hoor....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyza 8 mei 2010 - 1:22

Oké, ik dacht al dat ik je waarschijnlijk verkeerd begrepen had wbt de correctie knipoog . Fijn dat je in ieder geval al een tussenoplossing hebt gevonden.

Tja, die uitspraak van Serge Gaus vind ik een beetje vreemd, ik kan me dat zo moeilijk voorstellen. Ik ga er in ieder geval anders mee om (op een goede manier dan hoor glimlach ).
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptydo 15 jul 2010 - 2:26

Hehe Ik ben erover uit.

Ik ga 2 netten bij huck bestellen.Mocht er 1 kapot gaan heb ik meteen een reserve.
Ik doe er bewust 2 zodat ze allebei aan alle 4 buitenzijdes mooi afgewerkt zijn des te steviger denk ik.(het moet wel Atentproof zijn)
De prijs voor 2 is net zoveel als 1 grote die ik dan zelf weer in 2en moet knippen. Ik bestel ze precies zo groot als de binnenkant van de bak, moet goed zijn.

Er zit een lasbedrijfje bij mij in de buurt die van alles maakt, die heb ik net een mail gestuurd wat het kost om een frame te laten maken waar meteen ogen aan zitten in de hoeken waar de karabijnhaken aan kunnen. Ik wil dan in de hoeken van mijn bak een ketting bevestigen zodat ik de hoogte van het frame makkelijk in kan stellen. Als ik dan wat minder hooi voer kan ik het met behulp van de karabijnhaak korter maken, en als ik meer voer weer langer. Voorheen had ik touw erin met een haak eraan die ik aan de mat strak kon trekken. Dat kan natuurlijk niet met een net.

Zodra ik iets meer weet over het frame ga ik de netten bestellen.
Ik heb nog een maand of 2 dan moet het voor elkaar zijn.

Terwijl ik dit typ bedenk ik me ineens of het niet mogelijk zou zijn om een cirkel te maken met een net erin voor Joris zijn hooibak.
MMM dat is het navragen waard.

Ik houd jullie op de hoogte.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyvr 16 jul 2010 - 0:24

yvonnedejong schreef:
Terwijl ik dit typ bedenk ik me ineens of het niet mogelijk zou zijn om een cirkel te maken met een net erin voor Joris zijn hooibak.
Tuurlijk, dat moet ook heel gemakkelijk te lassen zijn glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyvr 13 aug 2010 - 8:50

Yes goed nieuws, mijn frame is klaar!
Ik heb via marktplaats een buigijzer gekocht en mijn man heeft ene mooi frame gebogen alla het Sjok!
Ik heb gisteren 3 netten besteld bij Huck.
2 voor mijn hooibak, heb ik meteen een reserve of voor het geval er nog een hooibak komt.

En een net van 60x1.20 waar ik een netje van ga maken van 60x60 die ik in Joris zijn hooibak ga vastmaken.
Da Laico moet er van de winter ook uit gaan eten en die heeft dus wel uitgevonden dat hij langs de ronde gaasmat kan eten aanbidding .
Joris was afgelopen winter gelukkig minder slim haha.

Nu vraag ik me af waar ik mijn netje het beste mee dicht kan maken, wat voor touw kan ik het beste ervoor gebruiken.
Ik heb hier ooit iets gelezen over touw wat je bij de bouwmarkt kan kopen??dacht ik.
Wie kan me hierbij helpen?

Het leuke is, mijn dierenarts heeft van het voorjaar mijn hooibak met bewondering zitten bekijken, nu belde ze me van de week op.
Ze kent iemand met paarden die de hele dag op een paddock lopen en die worden strontvervelend als ze het hooi ophebben.
Toen heeft ze gezegd ga eens bij Yvonne kijken die heeft een supersysteem met gaasmat.(helaas is die overleden).
Zodra ik nu mijn hooibak weer klaar heb komt ze hem bekijken of het iets is voor haar paarden. Ik heb meteen deze site aan haar doorgegeven, dus nog meer reclame!!
is toch geweldig dat een dierenarts het zelfs aanbeveeld!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyvr 13 aug 2010 - 10:27

Enneh... foto's Yvonne, als alles klaar is camera??
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyvr 13 aug 2010 - 10:30

Als het klaar is plaats ik zeker foto,s.
Duurt nog zeker een maand voor ik hem daadwerkelijk in gebruik ga nemen, ik heb nu nog wel gras voor de paardjes.
En ik zal meteen melden of deze bak Atentproof is, mijn dierenarts noemde het hufterproof! haha.
Als dit frame met net heel blijft is het geschikt voor alle paarden, als ze maar geen ijzers hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptyma 16 aug 2010 - 21:23

Helma, ik wilde je nog wat vragen.
Wat zijn jouw ervaringen met de hooibak nu?
Waar heb je het hout waarvan de bak is gemaakt vandaan ? En wat voor draden heb je op de bovenkant vastgemaakt? Is dat tegen het knagen? Werkt dat goed?
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptydi 17 aug 2010 - 1:33

Helma, ik ben ook erg benieuwd hoe jou bak zo bevalt met het net erover.
Ik ga dit ook maken en ben erg benieuwd.
Schud jij het hooi uit of gooi je het er zo in?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Emptywo 18 aug 2010 - 23:54

yeahhh, mijn netten zijn gisteren binnengekomen!
Hij past precies in mijn frame! Nu nog even een paar ringen aan mijn frame doen waar de karabijnhaken aankunnen.
Dan is mijn bak bijna weer winterklaar.
De touwen die ik in de hoeken had zitten vervang ik door kettingen, dan kan ik ze makkelijk in lengte verstellen met de karabijnhaak, dat lijkt me erg handig als je eens een keer wat meer of minder hooi voert.
Ik weet niet hoe anderen die dit doen die ook een net met frame gebruiken?

Nu kan ik mijn vrije tijd gaan frobelen om een hooinet te maken voor joris en laico.
Ik heb oranje metseldraad gevonden in de winkel, dit staat leuk bij groen dacht ik zo.

OOOO ik heb er zin in!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Gesponsorde inhoud





Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 5 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Welke 'slow feeders' gebruik jij?
Terug naar boven 
Pagina 5 van 10Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» slow feeders
» van hooiruif naar slow feeder
» gebruik van deze hooikast
» Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)
» grappige slow feeder

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: