Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 van hooiruif naar slow feeder

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Marijke

Marijke


Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 19-09-10

van hooiruif naar slow feeder Empty
BerichtOnderwerp: van hooiruif naar slow feeder   van hooiruif naar slow feeder Emptydi 21 sep 2010 - 7:27

Ik heb in het midden van het plein een hooiruif staan.
aan deze kunnen paarden van 2 kanten eten.
Ik legde er altijd een hele hooi baal in met touwtjes er nog om, zodat ze moeite moesten doen om het er tussen uit te trekken. Maar als ze wat losgepeuterd hadden liet het strotouwtje los en konden ze grote happen nemen.

de ene kant
van hooiruif naar slow feeder 886764265_5_bsr0
de andere kant
van hooiruif naar slow feeder 886764307_5_uxPy

heeft iemand een functioneel idee om dit op te lossen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

van hooiruif naar slow feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: van hooiruif naar slow feeder   van hooiruif naar slow feeder Emptydi 21 sep 2010 - 7:57

Als je de hooiruif wil 'ombouwen' tot slowfeeder, zou je aan de binnenkant draadmatten met 5 x 5 cm mazen tegen de spijlen kunnen bevestigen. Dan kun je het hooi er gewoon los in doen en moeten ze meer moeite doen om het door de kleine mazen van de draadmat te trekken. Je kunt ook zelf een fijnmazig hooinet maken dat in de ruif past.
Is de ruif aan de bovenkant dicht? (Ik bedoel niet het dakje maar de 'bak' van de ruif) Of kunnen de paarden zo hoog sowieso niet komen om het hooi er van bovenaf uit te eten? Als dat wel zo is, zou je er misschien een soort klep op moeten maken.

Zo te zien hebben de paarden de zandbak echt als ligplaats ontdekt, leuk om te zien glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Marijke

Marijke


Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 19-09-10

van hooiruif naar slow feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: van hooiruif naar slow feeder   van hooiruif naar slow feeder Emptydi 21 sep 2010 - 20:04

de bovenkant is open, daar kan ik het hooi in doen.
Tot nu toe komen de paarden daar niet bij, maar mochten ze dat uitgevonden hebben kan er idd een klep op.
Mijn vriend heeft de hooiruif gemaakt. er staat er ook nog eentje op het land.

over de zandbak;
Helaas liepen de paarden er heel veel zand uit, heb er nu een hekje voor geplaatst. Hopelijk blijft het wel uitdagend genoeg om er in te liggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Temba




Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 01-03-10
Woonplaats : Wijchen

van hooiruif naar slow feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: van hooiruif naar slow feeder   van hooiruif naar slow feeder Emptywo 22 sep 2010 - 0:57

Mooie hooiruif zeg!

Is een hooinet of aanhanger net die je vast maakt aan de houten spijlen misschien iets?
Dat je fijnmazig aanhanger of hooinet maakt die van boven ook nog open blijft maar dat de paarden veel meer moeite moeten gaan doen om alles er uit te trekken?
Misschien werk het niet hoor maar als je alles goed vast zet vanuit de binnenkant dan heb kans dat het goed blijft zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.silfurfaxi.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

van hooiruif naar slow feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: van hooiruif naar slow feeder   van hooiruif naar slow feeder Emptywo 22 sep 2010 - 23:34

Marijke schreef:
over de zandbak;
Helaas liepen de paarden er heel veel zand uit, heb er nu een hekje voor geplaatst. Hopelijk blijft het wel uitdagend genoeg om er in te liggen.
Dat zand uitlopen hou je sowieso denk ik, bij ons lopen ze ook altijd heel veel zand vanuit de paddock de stal (met stoeptegels) in, vooral met nat weer, dan blijft alles aan de hoeven hangen. Gewoon maar regelmatig de stal uitvegen dus, en bij jou: pleintjes vegen knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Marijke

Marijke


Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 19-09-10

van hooiruif naar slow feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: van hooiruif naar slow feeder   van hooiruif naar slow feeder Emptydo 23 sep 2010 - 5:44

Ik heb een 10x10 gaasmat aan de binnenkant van de ruif gemonteerd.
omdat er al spijlen zitten werden de gaten wel heel klein met 5x5

vandaag hebben we de paarden van het land gehaald en op het plein gezet.
ga zo heen om te kijken of alles nog heel is en hoe de hooiruif heeft gewerkt.

hopelijk zit er nog wat in.

Ik wil bielzen bij de zandbak leggen zodat ze er overheen moeten stappen, is dan vrij te betreden maar ze moeten nadenken voor ze er in gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kirsten

Kirsten


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 13-09-10
Woonplaats : Drenthe

van hooiruif naar slow feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: van hooiruif naar slow feeder   van hooiruif naar slow feeder Emptydo 23 sep 2010 - 9:20

Marijke schreef:
Ik wil bielzen bij de zandbak leggen zodat ze er overheen moeten stappen, is dan vrij te betreden maar
ze moeten nadenken voor ze er in gaan.

Slim idee. Dat werkt denk ik beter/vrijer dan een hek er omheen. En door de bielzen houd je het zand in de bak.
Terug naar boven Ga naar beneden
Temba




Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 01-03-10
Woonplaats : Wijchen

van hooiruif naar slow feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: van hooiruif naar slow feeder   van hooiruif naar slow feeder Emptydo 23 sep 2010 - 20:52

Kirsten schreef:
Marijke schreef:
Ik wil bielzen bij de zandbak leggen zodat ze er overheen moeten stappen, is dan vrij te betreden maar
ze moeten nadenken voor ze er in gaan.

Slim idee. Dat werkt denk ik beter/vrijer dan een hek er omheen. En door de bielzen houd je het zand in de bak.

Inderdaad erg slim! Leuk hoor!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.silfurfaxi.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

van hooiruif naar slow feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: van hooiruif naar slow feeder   van hooiruif naar slow feeder Emptyvr 24 sep 2010 - 10:24

Kirsten schreef:
Marijke schreef:
Ik wil bielzen bij de zandbak leggen zodat ze er overheen moeten stappen, is dan vrij te betreden maar
ze moeten nadenken voor ze er in gaan.

Slim idee. Dat werkt denk ik beter/vrijer dan een hek er omheen. En door de bielzen houd je het zand in de bak.

Ik denk ook dat de bielzen uitnodigender zullen werken dan een hek. Alleen zullen de bielzen het zand echt niet in de bak houden; bij ons liggen er bielzen tussen de bestrating van de stal en de zandpaddock, maar de paarden slepen het zand nog steeds gewoon aan hun hoeven mee hoor :<.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





van hooiruif naar slow feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: van hooiruif naar slow feeder   van hooiruif naar slow feeder Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
van hooiruif naar slow feeder
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» grappige slow feeder
» Hoezo slow feeder... wat een onzin!
» Iemand ervaring met een dergelijke hooiruif?
» Tips gevraagd voor Slowfeed systeem in overdekte hooiruif
» Feeder van autogordel banden

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: