Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Welke 'slow feeders' gebruik jij?

Ga naar beneden 
+14
timokyana
Berith
helma
ponylady
Het Sjok
yvonnedejong
Nina
marion
Lettie
muriel
MoniqueBuu
fojoe
Irene
Mai
18 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
AuteurBericht
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptydo 18 nov 2010 - 6:48

yvonnedejong schreef:
Hoi,

Zo te zien is jou frame goed op maat dus dat kiepen kan echt geen kwaad, ze kunnen er niet langs eten.
Had je hem in de 4 hoeken vast gemaakt?

Hai Yvonne,

Ja, ik had 'm in de vier hoeken vastgemaakt en dan touwen ipv ketting. Zou dat het verschil zijn? Ik had er een hele hooibaal in gelegd en daarmee kon-ie echt té scheef zodat ze er met hun neus onder zouden kunnen. Misschien moet ik het hooi eerst losmaken dat het dan beter gaat.

yvonnedejong schreef:
Het ziet er wel mooi uit, wat voor maaswijdte is jou net?
De mijne 5cm dan zijn zen og langer bezig om het op te eten.

Deze netten (ik heb het gemaakt van een hooinet van de paardendrogist) worden verkocht als een maaswijdte van 5 cm, maar het is in de praktijk wel meer. Voorlopig eten ze er dus nog niet zoveel uit, de bak staat ook niet op zo'n relaxte plek, in de hoop dat ze er dan niet te lang uit blijven eten. Maar misschien moeten we 'm nog verplaatsen én een net erop met kleinere mazen. Eén van onze paarden is nogal ruig met die netten en deze blijven vooralsnog heel. Ik heb een andere met kleinere mazen en zonder knopen maar daarvan heeft ze al een paar mazen stukgebeten. De andere drie zijn voorzichtiger gelukkig...

Groetjes van Anneke...
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptydo 18 nov 2010 - 20:04

Anneke schreef:
yvonnedejong schreef:
Hoi,

Zo te zien is jou frame goed op maat dus dat kiepen kan echt geen kwaad, ze kunnen er niet langs eten.
Had je hem in de 4 hoeken vast gemaakt?

Hai Yvonne,

Ja, ik had 'm in de vier hoeken vastgemaakt en dan touwen ipv ketting. Zou dat het verschil zijn? Ik had er een hele hooibaal in gelegd en daarmee kon-ie echt té scheef zodat ze er met hun neus onder zouden kunnen. Misschien moet ik het hooi eerst losmaken dat het dan beter gaat.

Ik schud het hooi niet uit maar verdeel het wel over de bodem zodat de hele bodem gelijkmatig bedekt is met hooi.
Dat werkt bij mij super. Hij gaat wel iets scheef maar niet heel veel.



Anneke schreef:
yvonnedejong schreef:
Het ziet er wel mooi uit, wat voor maaswijdte is jou net?
De mijne 5cm dan zijn zen og langer bezig om het op te eten.

Deze netten (ik heb het gemaakt van een hooinet van de paardendrogist) worden verkocht als een maaswijdte van 5 cm, maar het is in de praktijk wel meer. Voorlopig eten ze er dus nog niet zoveel uit, de bak staat ook niet op zo'n relaxte plek, in de hoop dat ze er dan niet te lang uit blijven eten. Maar misschien moeten we 'm nog verplaatsen én een net erop met kleinere mazen. Eén van onze paarden is nogal ruig met die netten en deze blijven vooralsnog heel. Ik heb een andere met kleinere mazen en zonder knopen maar daarvan heeft ze al een paar mazen stukgebeten. De andere drie zijn voorzichtiger gelukkig...

Groetjes van Anneke...

Ik denk als je ze de tijd geeft ze vanzelf uit de bak gaan eten.
En anders eerst op een relaxte plek zetten, als ze het dan kennen zet je hem terug.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptyvr 19 nov 2010 - 6:47

yvonnedejong schreef:

Ik schud het hooi niet uit maar verdeel het wel over de bodem zodat de hele bodem gelijkmatig bedekt is met hooi.
Dat werkt bij mij super. Hij gaat wel iets scheef maar niet heel veel.


yvonnedejong schreef:
Ik denk als je ze de tijd geeft ze vanzelf uit de bak gaan eten.
En anders eerst op een relaxte plek zetten, als ze het dan kennen zet je hem terug.

Dank voor de tips! Ga ze allebei opvolgen. Je hoort wel weer van me hoe het is gegaan!
Groetjes van Anneke...
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptyzo 21 nov 2010 - 6:49

Nu ik de foto's zie kan ik me voorstellen dat die eerste bak gemold is knipoog . De andere ziet er een stuk steviger uit.
Ik hoop dat de tips van Yvonne helpen. Het zou natuurlijk leuk zijn als de paarden er goed uit gaan eten glimlach .
Wat bedoel je eigenlijk met een niet relaxte plek, zijn de paarden dan niet op het hele PP op hun gemak?

Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptyzo 21 nov 2010 - 10:54

Oeh, die ene bak was inderdaad wel echt goed kapot ja :<...

Ik zou zelf niet gauw een bak neerzetten op een plaats waarvan ik wist dat de paarden zich daar niet op hun gemak voelen. Je wilt toch dat eten een relaxte bezigheid is? Ben net als Irene wel benieuwd waarom ze zich daar niet op hun gemak voelen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptyma 22 nov 2010 - 10:14

Marja schreef:

Ik zou zelf niet gauw een bak neerzetten op een plaats waarvan ik wist dat de paarden zich daar niet op hun gemak voelen. Je wilt toch dat eten een relaxte bezigheid is? Ben net als Irene wel benieuwd waarom ze zich daar niet op hun gemak voelen?

Tsja, dat is een goeie vraag. De paarden vinden het hier af en toe nog best spannend omdat er opeens allerlei dieren op hun land komen die ze niet goed kennen (zoals herten, reeën, wilde zwijnen, dassen). In het begin zijn ze een keer uitgebroken, maar nu hebben ze zo hun favoriete plekjes wat dichter bij het huis/de schuilstal en op het bovenland in de buurt van het bos.

De reden dat ik die bak op een minder relaxte plek heb gezet (behoorlijk ver van het huis en de schuilstal), is dat ik liever niet wil dat ze de hele dag maar staan te eten. Vooral onze kuddebaas, die de dikste van het stel is, zou dan de hele tijd maar dooreten. Hij is behalve de baas ook een angsthaas van jewelste, dus hij gaat daar alleen eten als de anderen ook meekomen.

Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken? Naast dat de baas ook de dikste is, is de laagste in rang ook de slankste, die voer ik nog extra bij omdat ze vaak niet aan de beurt komt...

De komende week komt er trouwens nog zo'n bak of hopelijk zelfs twee!

Groetjes van Anneke...
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptydi 23 nov 2010 - 0:46

Aha, ja die dieren hebben wij hier niet op het PP lopen grijns . Dat zal dan wel wennen zijn voor de paarden. Maar meestal gaat dat na een tijdje wel goed toch?

Ik zou zelf nooit hooi op een plaats neerleggen/zetten waar de paarden zich echt niet op hun gemak voelen. Ook niet als de reden is dat ze dan minder eten, dat zou ik zelf niet fair vinden (is niet bedoeld als aanval hoor knipoog , maar gewoon zoals ik met mijn eigen paarden zou doen).

De laagste in rang is minder bang? Ik zou dan een bak dicht bij huis zetten en minimaal 1 bak (liefst meer) een heel stuk verder, maar ik lees al dat je bezig bent met meerdere bakken.

Wbt het dik worden van de paarden, ik ben in dat opzicht ook helemaal geen voorstander van 24/7 aanbod van hooi. Maar goed, volgens mij ben ik de enige op dit forum met deze mening knipoog .
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptydi 23 nov 2010 - 0:52

Irene schreef:

Wbt het dik worden van de paarden, ik ben in dat opzicht ook helemaal geen voorstander van 24/7 aanbod van hooi. Maar goed, volgens mij ben ik de enige op dit forum met deze mening knipoog .
mijn paarden krijgen ook geen 24/7 hooi op een dag.
Joris en da laico groeien dan echt helemaal dicht!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptydi 23 nov 2010 - 0:58

O dat wist ik niet Yvonne, ik dacht dat die bakken elke keer weer gevuld werden. Wellicht heb ik het dan bij meer mensen niet goed knipoog .
Hoeveel uur zit er dan bij jou tussen de voerbeurten (en dan echt de uren dat ze niets meer te eten hebben)?
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptydi 23 nov 2010 - 1:02

bij mij hebben ze 's nachts niet te eten.
ik vul de bakken 's ochtend, doe er zoveel in dat ze echt de hele dag staan te eten, 's avonds zit er nog iets in.ik vul hem dan niet meer bij.
dus ik geef 's ochtends voor dde hele dag hooi, nu met mijn hooibak is dat goed te doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptydi 23 nov 2010 - 2:28

Irene schreef:
Wbt het dik worden van de paarden, ik ben in dat opzicht ook helemaal geen voorstander van 24/7 aanbod van hooi. Maar goed, volgens mij ben ik de enige op dit forum met deze mening knipoog .
Wat betreft mij heb je het ook mis Irene lekker puh! Hier kan dat ook echt niet, dan zou ik mijn paarden kunnen rollen denk ik hilarisch! Het is wel zo dat het er in de winter het dichtst in de buurt komt omdat ze dan veel meer hooi nodig hebben en aankunnen vanwege de kou. Dan kunnen ze - tot mijn groot plezier! - het grootste deel van de dag eten. Maar 's zomers gaat dat gewoon niet en lopen ze tussen de voerbeurten door 'alleen maar' langs het pad te scharrelen.
Op dit moment staan ze 's morgens en 's avonds steeds zo'n 3 à 4 uur op de wei (en Randver en Birki momenteel overdag de hele dag omdat die het kunnen hebben). Dat gras is oud dus niet zo voedzaam meer. Tussendoor hebben ze dan weer alleen het pad (blaadjes, takjes, superkorte grasjes hier en daar) en 's avonds als ze van de wei komen gaan er nog een paar plakjes hooi in de bakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptydi 23 nov 2010 - 9:44

Ha, dat is wel verhelderend allemaal inderdaad. Ik had ook het idee dat ik de enige was die niet 24/7 kon voeren.

@Irene: kan me daar wel iets bij voorstellen, dat je zegt dat dat niet helemaal eerlijk is (of hoe je het zei). Vandaag hebben we de bak wat meer richting de 'comfort zone' gezet. Hopelijk kunnen ze er nu iets makkelijker uit eten. Het grappige is dat de hooibalen die ik daarin heb, en ook in een ander hooinet bij de schuilstal, wat minder lekker lijken te zijn waardoor ze ook wel vrij lang meegaan. In de hooinetten krijgen ze ander hooi van zo'n hele grote baal en kuil, ook van zo'n grote baal, dat vinden ze veel lekkerder lijkt het. Het andere hooi is overigens wel gewoon prima, alleen anders, het ruikt wat mij betreft heerlijk!
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptywo 24 nov 2010 - 20:44

dat is me nog nooit gelukt, 24/7 voeren, dan kan ik de paarden rollen.
Ik heb nu wel hooi, meer voordroog wat hard geperst is en dus plakken zijn die niet zo makkelijk uit elkaar te trekken zijn, deze doe ik als hele plak in de hooinetten, daar zijn ze lekker lang mee bezig, ik kan die wel zo vullen dat als we ze savonds rond half11 voeren, ze de volgende ochtend nog niet alles op hebben.
Maar normaal gesproken kan ik niet onbeperkt voeren, worden ze echt veel te dik van.
Wel is hier altijd stro beschikbaar en ze vinden nu hier en daar ook lekkere blaadjes en lopen geregeld op neer over het pad.
Tja, helemaal ideaal maken, blijft gewoon moeilijk.
De paardjes die wij hebben zijn vrij sober, dus dan ben je nog als een klaar met voeren haha
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptywo 24 nov 2010 - 22:39

Ik ben nog een beetje aan het uitzoeken hoe ik het allemaal moet doen. Er zijn nu nog twee bakken gemaakt van 1 x 1 x 0,8, die moeten alleen nog gelakt worden en dan zijn ze klaar. Het buizenframe dat ik in de kleinere bak had (1 x 0,8 x 0,8) is alweer stuk gegaan, de lijm waarmee we de hoekjes eraan hadden gemaakt heeft niet gehouden. En het net heeft ook nog een te grote maaswijdte vind ik.

Tot nu toe hadden ze nog aardig gras op de bovenwei, waar ze dan 's ochtends gingen ontbijten, maar vannacht is er een pak sneeuw gevallen, dus moet ik in één keer over op hooi en kuil. Vanochtend hebben ze een uurtje uit de hooiruif gegeten, die ik nu weer heb afgesloten. Ga straks zakken vullen (ik heb er inmiddels 12) met kleine beetjes denk ik, zodat ze gedurende de dag een beetje rond kunnen rommelen en eten. Dan om half zes krijgen ze (tot nu toe) een wat grotere zak kuil en om 10 uur 's avonds nog een grote zak hooi voor de nacht. 's ochtends hebben ze geen honger volgens mij, maar ze staan wel op me te wachten om acht uur...
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptydo 25 nov 2010 - 2:34

ik heb geprobeerd om onbeperkt te voeren, maar de tinker zag ik met de dag dikker worden :<
nu krijgen ze 2 keer per dag hooi: 's avonds 1 pak + 1/3 pak (voor de tinker die 's nachts apart gaat), 's middags 2/3 pak voor alledrie samen - dus in totaal 2 pakken per dag.
ik vind het belangrijk dat ze 's nachts voldoende hooi hebben, want dan is het net het koudste en kunnen ze hun kacheltje het beste gebruiken.
de rest van de tijd valt er altijd nog wel ergens iets te peuzelen, en ik leg ook regelmatig verse takken neer.
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptydo 25 nov 2010 - 3:02

Anneke schreef:
Ik ben nog een beetje aan het uitzoeken hoe ik het allemaal moet doen. Er zijn nu nog twee bakken gemaakt van 1 x 1 x 0,8, die moeten alleen nog gelakt worden en dan zijn ze klaar. Het buizenframe dat ik in de kleinere bak had (1 x 0,8 x 0,8) is alweer stuk gegaan, de lijm waarmee we de hoekjes eraan hadden gemaakt heeft niet gehouden. En het net heeft ook nog een te grote maaswijdte vind ik.
Ik heb een buizenframe gemaakt van cv pijp met op 2 plaatsen sluitingen die je vast draait met een waterpomptang. Blijft uitstekend zitten(zelfs met mijn Atent).
Ik heb even een fotootje opgezocht, weet niet of je het een beetje kan zien.
Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Foto-C6BSS6FT
de naam weet ik niet meer, moet ik even aan mijn man vragen hoe die dingen heten.
maar voor ze vast gedraaid zaten bleef het ook in elkaar omdat mijn net er erg strak in gespannen staat.
Ik hoop dat je wat aan deze info heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptydo 25 nov 2010 - 6:33

yvonnedejong schreef:
bij mij hebben ze 's nachts niet te eten.
ik vul de bakken 's ochtend, doe er zoveel in dat ze echt de hele dag staan te eten, 's avonds zit er nog iets in.ik vul hem dan niet meer bij.
dus ik geef 's ochtends voor dde hele dag hooi, nu met mijn hooibak is dat goed te doen.

Dat vind ik eigenlijk nog best een lange tijd de hele nacht geen hooi verwarring , of eten ze dan nog redelijk wat gras (er zal niet echt veel meer staan)?

Marja schreef:
Wat betreft mij heb je het ook mis Irene ! Hier kan dat ook echt niet, dan zou ik mijn paarden kunnen rollen denk ik ! Het is wel zo dat het er in de winter het dichtst in de buurt komt omdat ze dan veel meer hooi nodig hebben en aankunnen vanwege de kou. Dan kunnen ze - tot mijn groot plezier! - het grootste deel van de dag eten. Maar 's zomers gaat dat gewoon niet en lopen ze tussen de voerbeurten door 'alleen maar' langs het pad te scharrelen.
Op dit moment staan ze 's morgens en 's avonds steeds zo'n 3 à 4 uur op de wei (en Randver en Birki momenteel overdag de hele dag omdat die het kunnen hebben). Dat gras is oud dus niet zo voedzaam meer. Tussendoor hebben ze dan weer alleen het pad (blaadjes, takjes, superkorte grasjes hier en daar) en 's avonds als ze van de wei komen gaan er nog een paar plakjes hooi in de bakken.

Ja, ik had mij al ingedekt grijns . Nu ik het teruglees heb ik het eigenlijk ook niet goed verwoord denken . Ik heb namelijk vaak het idee gekregen dat het aanbod van hooi (evt in combinatie met gras een aantal uren) eigenlijk zoveel mogelijk richting de 24/7 zou moeten.

Maar goed, ik lees dat dit in ieder geval verhelderend heeft gewerkt voor Anneke knipoog .


Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptydo 25 nov 2010 - 6:58

Dank voor de foto! Ja, dat ziet er wel steviger uit. Maar jij hebt dat met een buigijzer gemaakt geloof ik he? Wij hadden gewoon vier rechte stukken met hoekstukken en die waren ook nog 's gelijmd ipv gelast (wat dat hebben we nog nooit gedaan). Die lijm heeft het dus helaas niet gered...

Nu heb ik voor de nieuwe bakken twee grote hooinetten (90x100) besteld bij de Swedish hoofschool, dat lijkt me eigenlijk ook wel handig. En de oude gaan we gewoon proberen te repareren.

Hier lijkt het me overigens ook geen optie om juist 's nachts geen voer te geven, het is hier veel te koud (nu al -10). Ik ga dus in elk geval straks die bakken vullen tegen de avond...
Terug naar boven Ga naar beneden
Kirsten

Kirsten


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 13-09-10
Woonplaats : Drenthe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptyza 27 nov 2010 - 22:40

Yvonne: De koppelingen die jij gebruikt hebt zijn knelkoppelingen.

Anneke: deze kun je ook in hoekvorm krijgen. Je zal er dan 4 nodig hebben om je buizen aan elkaar vast te zetten, maar dit is een zeer stevige constructie. Ze zijn te koop bij iedere bouwmarkt en kosten 10 tot 15 euro per 4 stuks. Succes.

Ik ben trouwens aan het proberen om de buizen aan elkaar te bevestigen met tuinslang. Door deze over de buis te schuiven, kunnen de buizen niet los van elkaar en heb je gelijk een geluidsremmer.

Heb het erg druk, dus het kan nog even duren voor het gelukt is, maar dan komen er zeker foto's.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptyzo 28 nov 2010 - 2:42

Kirsten schreef:
Ik ben trouwens aan het proberen om de buizen aan elkaar te bevestigen met tuinslang. Door deze over de buis te schuiven, kunnen de buizen niet los van elkaar en heb je gelijk een geluidsremmer.
Dat vind ik nou weer eens een reteslimme tip Kirsten idee! Ik ben heel benieuwd hoe dat uitpakt!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptyzo 28 nov 2010 - 5:00

Kirsten schreef:
Yvonne: De koppelingen die jij gebruikt hebt zijn knelkoppelingen.

Anneke: deze kun je ook in hoekvorm krijgen. Je zal er dan 4 nodig hebben om je buizen aan elkaar vast te zetten, maar dit is een zeer stevige constructie. Ze zijn te koop bij iedere bouwmarkt en kosten 10 tot 15 euro per 4 stuks. Succes.

Hai Kirsten, tsja, die knelkoppelingen kan je bij jullie overal kopen, maar hier zijn ze vooralsnog onvindbaar! Van alles in Nederland missen we de Gamma het meest grijns ...

Die tuinslangoplossing klinkt ook wel heel erg goed. Hoe ga je die dan bevestigen? Ik ga dat morgen ook een uitproberen...
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptyzo 28 nov 2010 - 19:57

Irene schreef:
yvonnedejong schreef:
bij mij hebben ze 's nachts niet te eten.
ik vul de bakken 's ochtend, doe er zoveel in dat ze echt de hele dag staan te eten, 's avonds zit er nog iets in.ik vul hem dan niet meer bij.
dus ik geef 's ochtends voor dde hele dag hooi, nu met mijn hooibak is dat goed te doen.

Dat vind ik eigenlijk nog best een lange tijd de hele nacht geen hooi verwarring , of eten ze dan nog redelijk wat gras (er zal niet echt veel meer staan)?
met die kou voer ik nog wel 's avonds hooi als ik de waterbakken ijsvrij maak.
Alleen zit er echt nog genoeg in, ze hebben er ook echt nog geen zin in als ik kom. Maar ik doe er dan toch iets bij, mochten ze het koud krijgen hebben ze genoeg te doen.
Ik doe dit al jaren zo en ik merk niet dat de paarden het vervelend vinden ofzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptyma 29 nov 2010 - 1:12

yvonnedejong schreef:
met die kou voer ik nog wel 's avonds hooi als ik de waterbakken ijsvrij maak.
Alleen zit er echt nog genoeg in, ze hebben er ook echt nog geen zin in als ik kom. Maar ik doe er dan toch iets bij, mochten ze het koud krijgen hebben ze genoeg te doen.
Ik doe dit al jaren zo en ik merk niet dat de paarden het vervelend vinden ofzo.

Oké, dan had ik het niet helemaal goed begrepen. Juist 's nachts als het zo koud is, is het heel belangrijk dat ze goed kunnen blijven eten. Maar die buikjes bij jouw paarden zijn dus goed gevuld glimlach .
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptyma 29 nov 2010 - 1:26

Irene schreef:
yvonnedejong schreef:
met die kou voer ik nog wel 's avonds hooi als ik de waterbakken ijsvrij maak.
Alleen zit er echt nog genoeg in, ze hebben er ook echt nog geen zin in als ik kom. Maar ik doe er dan toch iets bij, mochten ze het koud krijgen hebben ze genoeg te doen.
Ik doe dit al jaren zo en ik merk niet dat de paarden het vervelend vinden ofzo.

Oké, dan had ik het niet helemaal goed begrepen. Juist 's nachts als het zo koud is, is het heel belangrijk dat ze goed kunnen blijven eten. Maar die buikjes bij jouw paarden zijn dus goed gevuld glimlach .
Idd normaal alleen 's ochtends maar zodra de waterbakken beginnen te bevriezen dan geef ik ze 's avonds extra.
Ze doen het er goed op. de bak is 's ochtends niet eens helemaal leeg, de restjes zitten er nog in.
Ik hoop dat ik je gerustgesteld heb zo.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Kirsten

Kirsten


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 13-09-10
Woonplaats : Drenthe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Emptyma 29 nov 2010 - 8:18

Anneke schreef:
Kirsten schreef:
Yvonne: De koppelingen die jij gebruikt hebt zijn knelkoppelingen.

Anneke: deze kun je ook in hoekvorm krijgen. Je zal er dan 4 nodig hebben om je buizen aan elkaar vast te zetten, maar dit is een zeer stevige constructie. Ze zijn te koop bij iedere bouwmarkt en kosten 10 tot 15 euro per 4 stuks. Succes.

Hai Kirsten, tsja, die knelkoppelingen kan je bij jullie overal kopen, maar hier zijn ze vooralsnog onvindbaar! Van alles in Nederland missen we de Gamma het meest grijns ...

Die tuinslangoplossing klinkt ook wel heel erg goed. Hoe ga je die dan bevestigen? Ik ga dat morgen ook een uitproberen...

Hoi Anneke, Geen Gamma dus. Lastig. Is er bij jullie wel een bedrijfje in de buurt die waterleidingen of cv aanleggen? Deze hebben de koppelingen waarschijnlijk ook.

Wat betreft de tuinslang: Ik had bedacht 2 buizen zo te buigen zoals Yvonne heeft. Dus 2 bochten per buis (U). Dan een stuk tuinslang over de uiteinden van 1 U schuiven. Andere U er tegenaan en dan de slang terug schuiven. Het is zeer waarschijnlijk een lastige klus, maar mijn man dacht dat als je de slang verwarmt, hij een beetje soepel wordt en meerekt. Ik moet het zelf dus nog proberen, maar misschien heb je er iets aan en werkt het.

Succes!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 9 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Welke 'slow feeders' gebruik jij?
Terug naar boven 
Pagina 9 van 10Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» slow feeders
» van hooiruif naar slow feeder
» gebruik van deze hooikast
» Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)
» grappige slow feeder

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: