Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

gebruik van deze hooikast

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
MarjoSophie

Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

gebruik van deze hooikast Empty
BerichtOnderwerp: gebruik van deze hooikast   gebruik van deze hooikast Emptydi 24 apr 2012 - 5:43

Ik kwam op de gewone site van dit forum een slowfeeder tegen die mij wel aansprak de slowfeeder van joyce

gebruik van deze hooikast Joyce+Bijlsma+hooikast+1

Deze

Nu was mijn vraag hoe is hier het gebruik van,

is het erg dat de paardne hun hooi schuin moeten houden.
Mijn idee was om ipv zo'n rooster van metaal, er hooinet in de maken, dus 1 laag en die rondom vastmaken met iets stevigs.

grote voordeel vind ik dat het droog blijft.

ik ben benieuwd naar jullie voor en nadelen, liefst van de gebruiker zelf grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion

Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 56

BerichtOnderwerp: Re: gebruik van deze hooikast   gebruik van deze hooikast Emptydi 24 apr 2012 - 8:52

Ik heb niet zo'n zelfde ruif in gebruik, maar wel iets soortgelijks. Het was een ruif op wielen, waarbij het hooi ongeveer op borsthoogte van de pony's lag. Ze moesten in ieder geval hun hoofd schuin houden om een pluk eruit te halen, maar dat was maar even want daarna hebben ze die pluk te pakken en eten ze hem op met hun hoofd verticaal. Ik zag er nooit een bezwaar in.
MarjoSophie

BerichtOnderwerp: Re: gebruik van deze hooikast   gebruik van deze hooikast Emptydi 24 apr 2012 - 8:59

marion schreef:
Ik heb niet zo'n zelfde ruif in gebruik, maar wel iets soortgelijks. Het was een ruif op wielen, waarbij het hooi ongeveer op borsthoogte van de pony's lag. Ze moesten in ieder geval hun hoofd schuin houden om een pluk eruit te halen, maar dat was maar even want daarna hebben ze die pluk te pakken en eten ze hem op met hun hoofd verticaal. Ik zag er nooit een bezwaar in.

oke met hetzelfde systeem waarbij het naar boven schuift ?
maak je er nog steeds gebruik van ?
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: gebruik van deze hooikast   gebruik van deze hooikast Emptydo 26 apr 2012 - 1:44

Je hebt met hooinetten en hooitassen en zo toch ook dat ze even schuin moeten plukken en daarna staan ze het recht op te eten.
Ik zie ook niet zo het probleem ervan in. Nu zijn die van mij ook geen gigantische rup en plukkers. Ze eten relatief rustig.
marion

marion

Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 56

BerichtOnderwerp: Re: gebruik van deze hooikast   gebruik van deze hooikast Emptydo 26 apr 2012 - 9:08

MarjoSophie schreef:
oke met hetzelfde systeem waarbij het naar boven schuift ?
maak je er nog steeds gebruik van ?

Aan 2 kanten zat gaas, waardoor de pony's aan twee kanten eruit konden eten. Het gaas liep in een punt naar beneden, dus het hooi zakte ook naar beneden. Op een gegeven moment was het onderstel van de ruif kapot, en hebben we hem gesloopt. Sindsdien netten die ik vastleg in kisten.

MarjoSophie

BerichtOnderwerp: Re: gebruik van deze hooikast   gebruik van deze hooikast Emptydo 26 apr 2012 - 17:31

Mijn eigen pony,s eten ook relatief heel rustig vergeleken met de andern die hier staan.
Zeker mijn oudste. Dat is het een peuzelaar.

Ik hang hem nu in het huisje wat ik heb, ze zijn nog maar met zijn 2e, werkt ideaal opzich heb gisteren andere bevestigings ringen erin gemaakt.
hij hing in verleden altijd aan isolatoren, nu aan stevige ringen met karabijn haken.
Alleen nog even nieuwe bestellen deze zijn wel op na 2 intensieve winters.

ik ga vast nog iets anders bedenken voor nu werkt dit, volgende week komen de hooitassen.
Die komen op de track te hangen (of 1 ervan teminste)
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: gebruik van deze hooikast   gebruik van deze hooikast Empty

gebruik van deze hooikast
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gebruik van de schuilstal
» Welke 'slow feeders' gebruik jij?
» Wie kent deze hooitassen?
» Ervaring met deze hooi-'automaat'?
» Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum