Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder

Ga naar beneden 
+2
MoniqueBuu
Wieteke
6 plaatsers
AuteurBericht
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Empty
BerichtOnderwerp: Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder   Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Emptywo 19 jan 2011 - 11:43

Op de Facebook-pagina Paddock Paradise zag ik een link naar deze pagina: http://www.thenaturalfeeder.com/Using_the_Natural_Feeder.html

Er zitten drie verschillende 'roosters' bij: http://www.thenaturalfeeder.com/The_Grate_System.html.

Je vult de bak blijkbaar via de onderkant, door de bak op z'n kop te leggen, het rooster met de gewenste openingsgrootte erin te plaatsen, er een baal hooi in te doen en als laatste de bodem via een gleuf in de zijkant in de bak te schuiven.

Het rooster wordt dus van onder af in de bak geplaatst. De opening aan de bovenzijde (eetkant) van de bak is kleiner dan de opening aan de onderzijde (vulkant), waardoor de paarden het rooster er niet uit kunnen lichten, en je dus niet hoeft te werken met kettingen of iets dergelijks om het rooster op z'n plek te houden.

Ik had dit systeem nog niet eerder gezien, maar vind het er op het eerste gezicht wel goed doordacht uitzien. Ik vraag me alleen af of het rooster met de smalste opening een voldoende remmend effect zal hebben op koudbloedpony's grijns . Misschien een idee voor een Nederlander om iets dergelijks op de markt te brengen??? bescheiden
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder   Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Emptywo 19 jan 2011 - 11:53

In het 'troubleshooting'-gedeelte van de website zag ik dit stukje staan:

"My horse keeps eating, and eating, and eating!
I don't think he will ever self-regulate!
Advise from Dr Getty, Equine nutritionist and author of the book, Feed Your Horse Like a Horse.If the horse runs out of hay, even for 10 minutes, he will never get the signal that there is an unlimited supply. His instincts will not kick in, and he will not self-regulate. So, the purpose of slow feeding will not be accomplished. Only when there is an unlimited supply of hay will a horse start to self-regulate.

Horses will self-regulate -- I have never seen one that didn't when the owner was patient enough to let it happen. The problem is that many owners are impatient and since some horses take longer than others, the horse owner gives up. And they often do it incorrectly, giving more hay after the horse finishes what he has. The key is not more hay, the key is an unlimited supply where it never runs out.

Gut health is the reason for free choice feeding, as well as hormonal regulation. The stress of running out of forage is stressful, causing a cortisol response, which leads to insulin resistance. When insulin is high, fat is stored and the horse stays fat. From a digestive perspective, forage is necessary for intestinal motility, colic prevention, and ulcer prevention.

Horse owners - read my book & subscribe to my newsletter (Forage for Thought), be patient, and hang in there!"

Wat zou hier precies bedoeld worden met deze 'self-regulation'? Ik geloof best dat die pony's van mij op een gegeven hun voedselinname beperken, maar ik vermoed dat die beperking toch onvoldoende zal zijn om op een gezond gewicht te blijven...
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder   Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Emptydo 20 jan 2011 - 2:11

Ik denk ook niet dat wij ze sober genoeg kunnen voeren om dit te bereiken. Dat wat onze paarden binnenkrijgen is volgens mij toch nog altijd te rijk om tot zo'n zelfregulatie over te kunnen gaan, ook al heb je nog zulk 'arm' hooi.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder   Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Emptydo 20 jan 2011 - 8:14

Het systeem ziet er goed uit! Zal wel onwijs duur zijn zo'n bak, maar wel na te maken.
Ik heb ongeveer twee jaar geleden gedurende driekwart jaar onbeperkt gevoerd. Uit een ruif waar ze het hooi wel makkelijk uit konden plukken. Dat leverde veel mest , relatief veel afval en uiteindelijk toch wel dikke ponies op. Ik zit nog steeds te twijfelen of ik toch niet eens onbeperkt voeren zal proberen.
Nadeel is dan dat ik 2 keer zoveel netten moet aanschaffen, omdat ik dan twee netten over elkaar heen wil doen om de voersnelheid te beperken. En ik heb er nu 15 in gebruik. (3 x 5 per dag)
Mengen met stro of graszaadhooi kan natuurlijk, maar lastig te vinden. En redelijk duur nu. Misschien wordt komende zomer wel een goed stro jaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder   Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Emptydo 20 jan 2011 - 12:03

Deze slowfeeders kende ik nog niet glimlach. Het ziet er op zich wel goed doordacht uit, hoewel ik er toch ook wel nadelen aan zie:
  • De bak is zo laag dat een paard er gemakkelijk in kan gaan staan (Hee Yvonne, iets voor Atent knipoog?). Dan bestaat het risico dat door het gewicht van het paard zijn hoef door zo'n sleuf heen kan schieten (het is immers kunststof en dat zal dus flexibel zijn, of het breekt en dat levert gevaarlijke scherpe punten op).
  • Zelf gebruik ik liever een rooster (draadmat) omdat een paard daar zijn neus niet doorheen kan duwen. Op de onderstaande foto zie je dat het paard zijn neus een stukje in zo'n sleuf kan steken, dus zijn neus kan ook beschadigd raken door iedere keer die wrijving van die harde randen erlangs.
  • Uhm... de prijs... 349 Dollar shock! Ik denk dat deze bak vrij gemakkelijk na te maken is, en dan bv. met een draadmat, voor véél minder geld :$.

Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Natural_feeder_1

Wieteke schreef:
Wat zou hier precies bedoeld worden met deze 'self-regulation'? Ik geloof best dat die pony's van mij op een gegeven hun voedselinname beperken, maar ik vermoed dat die beperking toch onvoldoende zal zijn om op een gezond gewicht te blijven...
Met self-regulation wordt bedoeld dat als je een paard onbeperkt hooi geeft hij vanzelf zal gaan pauzeren tussen het eten door en zo een natuurlijk eetpatroon krijgt, terwijl hij met beperkte hoeveelheden hooi vaak in flink tempo achter elkaar door eet totdat het op is.
Ik denk dat de genoemde theorieën gebaseerd zijn op grote paarden maar niet op bv. IJslanders of andere sobere pony's. Ik heb zelf geëxperimenteerd met onbeperkt hooi voeren (in de slowfeeders) in de winter maar onze paarden kwamen dan toch echt te dik de winter uit. Nu krijgen ze tweemaal daags een bepaalde hoeveelheid hooi in de slowfeeders en als dat op is zullen ze moeten wachten tot de volgende maaltijd. Maar ik heb wel gemerkt dat ze ook nu regelmatig pauzeren (soms urenlang) als de bak nog niet leeg is, dus zo zwartwit als die theorie het stelt is het allemaal niet knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder   Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Emptyvr 21 jan 2011 - 1:08

Marja schreef:
De bak is zo laag dat een paard er gemakkelijk in kan gaan staan (Hee Yvonne, iets voor Atent knipoog?). Dan bestaat het risico dat door het gewicht van het paard zijn hoef door zo'n sleuf heen kan schieten (het is immers kunststof en dat zal dus flexibel zijn, of het breekt en dat levert gevaarlijke scherpe punten op)
Ik denk dat Atent er mee kan voetballen!!!MIsschien iets voor over 25 jaar als hij oud wordt en hopelijk zijn wilde haren kwijt raakt!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder   Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Emptyvr 21 jan 2011 - 1:11

Ik zou Thyler er ook niet mee alleen durven te laten... Zat laatst te kijken naar van die vorstvrije waterbakken (die kunststoffen, met zo'n bal) en ook daarbij was ik bang dat het voornamelijk erg dure speledingetjes voor meneer zouden worden grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder   Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Emptyvr 21 jan 2011 - 3:14

Wieteke schreef:
Ik zou Thyler er ook niet mee alleen durven te laten... Zat laatst te kijken naar van die vorstvrije waterbakken (die kunststoffen, met zo'n bal) en ook daarbij was ik bang dat het voornamelijk erg dure speledingetjes voor meneer zouden worden grijns

Ik ken iemand die dit jaar zo'n ding heeft aangeschaft, zou eens vragen hoe dat verlopen is deze winter.

Moet er niet aan denken dat mijn ponys de hele dag onbeperkt kunnen eten grijns dan kan je ze weg rollen. Ik denk dat het meeste hooi wat wij geven nog steeds te veel voedingswaarde heeft voor sobere rassen.
De theorie klopt wel dat wanneer een paard verzadigd is dat hij stopt met eten. Dit geldt wel voor een gezond paard trouwens.

Ik heb er eentje staan met PPID en IR en daar ligt de huishouding van door de war en zijn eet stop functie werkt niet echt meer. En kan dus gevaarlijk worden voor hem. Bij mijn ijslander zou het wel werken, wordt wel wat dikker dan gewenst maar niet overmatig vet of zo, hij stopt op een zeker moment.
Het slowfeeders systeem is wel het meest handige wat je in ons landje kan hebben.

T is op zich wel een mooi systeem, vrij eenvoudig te vullen dat is wel mooi. Maar wat ik ook zag, het blijven wel fotos natuurlijk is dat hij taps toeloopt.
Dus hoe verder het slowfeedertje naar beneden zakt hoe meer ruimte het krijgt en dus kan gaan schuiven. ik denk dat die van mij net zo lang gaan prutsen totdat het kantelt of zo en dan is je "slow" er wel uit.
En het is plastic...hopelijk hebben ze voor die prijs wel over het UV bestendige gedacht. Plastic wordt stug door de zon en breekt daardoor sneller.
En dan krijg je best scherpe randen net wat Marja schreef.

Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder   Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Emptyza 22 jan 2011 - 1:39

Wieteke schreef:
Op de Facebook-pagina Paddock Paradise zag ik een link naar deze pagina: http://www.thenaturalfeeder.com/Using_the_Natural_Feeder.html
Waar is die pagina dan te vinden op Facebook Wieteke? Als ik op Facebook zoek op 'Paddock paradise' vind ik alleen een pagina waar eigenlijk vrijwel niks op staat. Nou ben ik pas kort lid van Facebook en ik snap er nog niet veel van wat er allemaal mee kan, misschien heeft dat ermee te maken? Ik vind het nog niet erg duidelijk allemaal kritisch...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder   Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Emptyza 22 jan 2011 - 2:46

heej marja, jij ook op facebook, ik ook sinds kort.
Ga eens kijken of ik jou kan vinden.
eigenlijk geen idee wat jou achternaam is haha.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder   Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Emptyza 22 jan 2011 - 9:01

Marja schreef:
Waar is die pagina dan te vinden op Facebook Wieteke? Als ik op Facebook zoek op 'Paddock paradise' vind ik alleen een pagina waar eigenlijk vrijwel niks op staat. Nou ben ik pas kort lid van Facebook en ik snap er nog niet veel van wat er allemaal mee kan, misschien heeft dat ermee te maken? Ik vind het nog niet erg duidelijk allemaal kritisch...

Dit is 'm: https://www.facebook.com/profile.php?id=1113096052#!/group.php?gid=49923958207
Jill Willis, de vrouw van Jaime Jackson, post er geregeld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder   Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Emptydi 25 jan 2011 - 1:15

Hee bedankt Wieteke compliment!

Facebook blijft nog een aardig mysterie voor me... Toen ik van de week een paar keer zocht op 'paddock paradise' vond ik niets, vreemd toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder   Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wie kent deze hooitassen?
» gebruik van deze hooikast
» Ervaring met deze hooi-'automaat'?
» Hoezo slow feeder... wat een onzin!
» Natural Horsemanship dag 24 april

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: