Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Mijn eerste 'hooikussen' is klaar

Ga naar beneden 
+10
yvonnedejong
Nina
fojoe
Marina
tessad
marion
Lettie
Irene
MoniqueBuu
Mai
14 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptydi 23 nov 2010 - 2:30

yvonnedejong schreef:
Ik heb geen extra netje voor Joris, maar ik heb ook geen plek waar het niet vriest.
Kun je niet gewoon de gebruikte netjes steeds mee naar huis nemen, zodat ze daar kunnen ontdooien, en een paar ontdooide weer mee terug nemen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptydi 23 nov 2010 - 2:37

Marja schreef:
yvonnedejong schreef:
Ik heb geen extra netje voor Joris, maar ik heb ook geen plek waar het niet vriest.
Kun je niet gewoon de gebruikte netjes steeds mee naar huis nemen, zodat ze daar kunnen ontdooien, en een paar ontdooide weer mee terug nemen?
Dat zou kunnen, maar ik ken mezelf, dat ga ik vergeten, dan kom ik bij de wei en bedenk me ojee het net ligt thuis! blond hihi.
Maar voor Joris werkt de gaasmat ook goed, hij doet er alleen iets sneller over. Maar nu ze zo met zijn 4en staan kan hij ook weer de sprietjes bij de grote hooibak wegpikken waardoor hij toch nog iets te doen heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
lianma




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-11

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptyma 21 feb 2011 - 7:53

Wat leuk dit!
Ik krijg gelijk zin om te frobelen. Ben handig, maar geen rekenwonder. Willen jullie even met me mee rekenen?
Ik wil zo min mogelijk snijverlies, dus ik bedacht dat ik de breedte van het hooikussen bestel keer 2 keer het aantal kussen dat ik wil maken, dan heb ik geen snijverlies? Dus als ik er 6 wil maken bestel ik 0,65 breed x 7.80 lang?

Dit kan alleen als de randen ook gelijk te gebruiken zijn. Ik zag iets over een afwerkrand; moet die eraf geknipt worden of kan ik die gewoon verwerken in het kussen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptyma 21 feb 2011 - 12:27

lianma schreef:
Ik wil zo min mogelijk snijverlies, dus ik bedacht dat ik de breedte van het hooikussen bestel keer 2 keer het aantal kussen dat ik wil maken, dan heb ik geen snijverlies? Dus als ik er 6 wil maken bestel ik 0,65 breed x 7.80 lang?

Dit kan alleen als de randen ook gelijk te gebruiken zijn. Ik zag iets over een afwerkrand; moet die eraf geknipt worden of kan ik die gewoon verwerken in het kussen?
Ik heb de afwerkranden eraf geknipt omdat ik ze niet mooi en erg dik vond (ze zijn wel degelijk hoor), zeker als ik ze ook nog aan elkaar moest maken met 'vingerhaken'. Als je ze er niet af zou knippen moet je toch iets doen aan de doorgeknipte uiteinden van de afwerkrand want anders gaan ze waarschijnlijk uitrafelen. Dus dan moet je daar toch gaan dichtsmelten o.i.d. Dat leek me niet zo eenvoudig.
Je rekensom klopt volgens mij, maar als je de randen eraf knipt moet je dus rekening houden met steeds 1 'maas' verlies, en dat geldt ook bij het doorknippen van het net in zes stukken, dus dan moet je er in de lengte ook nog 6 mazen bij tellen.

Let wel op dat bij Huck de verzendkosten onder een bepaalde bestelde hoeveelheid behoorlijk hoog kunnen zijn. Om die reden heb ik destijds een enorm stuk net besteld waardoor er geen verzendkosten waren. Ik dacht, ik maak gewoon zoveel hooinetjes als er uit dat stuk gaan en dan zie ik wel wat ik ermee doe, kan ze dan altijd nog verkopen grijns.

Succes met fröbelen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
lianma




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-11

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptydi 22 feb 2011 - 7:08

Ik heb zitten google-en en vond een site van van Dijk netten uit Katwijk. Ik heb gemailed en gevraagd of ze gebreide netten van polypropyleen van 3 mm. doorsneden leveren met maaswijdte van 3 of 4cm, in de kleur, groen, blauw of zwart. Dat doen ze. De vierkante meter prijs is 3 euro.
Kennen jullie dat adres? Ik weet niet wat de verzendkosten zijn, heb nog een mailtje gestuurd met die vraag

edit: laatste zin toegevoegd
Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptydi 22 feb 2011 - 7:57

Ik heb bij Huck een stuk besteld van 1 x 6 meter, daar heb ik nu 7 netjes van 50x50 cm van gemaakt, en 2 netten voor in de hooikratten. Nu is het schoon op. Ik heb de afgewerkte kanten in elk geval aan de 'openingskant' gehouden, leek me handig en steviger met open en dicht maken elke keer. Lijkt wel goed te werken.
Als ik jou was zou ik die afgebiesde kanten er niet afhalen, zijn juist mooi stevig afgewerkt, en dan heb je dus helemaal geen 'knipverlies'. Ik heb touwdikte 5 gebruikt, die vind ik wel prettig. Van Dijk ken ik niet, als je daar wel gaat bestellen, ben ik wel benieuwd naar je ervaringen. Die € 15,- verzendkosten van Huck zijn best pittig.


Laatst aangepast door veernr1 op wo 23 feb 2011 - 7:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptydi 22 feb 2011 - 9:43

lianma schreef:
Ik heb zitten google-en en vond een site van van Dijk netten uit Katwijk. Ik heb gemailed en gevraagd of ze gebreide netten van polypropyleen van 3 mm. doorsneden leveren met maaswijdte van 3 of 4cm, in de kleur, groen, blauw of zwart. Dat doen ze. De vierkante meter prijs is 3 euro.
Kennen jullie dat adres? Ik weet niet wat de verzendkosten zijn, heb nog een mailtje gestuurd met die vraag
Ik heb even gegoogled, bedoel je deze: www.vandijknetten.com ?
Als de prijs/m² maar € 3,- is vraag ik me af of het dezelfde stevige kwaliteit is als de Huck netten van € 6,80/m². Er zijn nl. veel verschillende diktes en sterktes van netten, zelfs als ze dezelfde maaswijdte hebben. Zo lees ik op de Amerikaanse PP wiki-site dat mensen vaak hockeynetten gebruiken als hooinet, maar dat die toch vrij snel stuk gaan, terwijl ik bij mijn Huck netten nog niet één plekje slijtage heb gezien.
Het is jammer dat op de site van Van Dijk eigenlijk niets te vinden is over prijzen en er staan ook vrijwel geen afbeeldingen op, dus je kunt niet zien hoe de verschillende netten er uitzien en ook geen prijzen vergelijken op de site. En als je voor ieder net moet gaan mailen wat het kost... Dan zoek ik zelf altijd liever een site met webshop, waar je alle producten op foto's kunt zien, de prijzen er ook bij staan en je alleen maar hoeft te klikken om te bestellen glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
lianma




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-11

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptydi 22 feb 2011 - 9:52

Dat ben ik met je eens. Alle waar naar zijn geld. Ik vind het soms al lastig om te bestellen zonder iets te 'voelen' , maar dan ook nog niet kunnen zien, wordt helemaal een gok.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptydi 22 feb 2011 - 10:38

Hey!

Ik heb over de hooiruif ook een Hucknet van 5mm dik met 4 cm mazen en dat is inderdaad supersterk. Ik heb ook een paar netten van de swedishhoofschool, ik denk dat dat vergelijkbaar is met die hockeynetten en daar zit toch met enige regelmaat een gat in. Niks ergs of zo, maar ik zie ze geen jaren meegaan en die van Huck (stuk duurder, dat wel) wel! Dus als die andere versleten zijn, ga ik in alle hooibakken Hucknetten doen. Weet ik meteen weer een kerstkadootje voor mezelf volgend jaar :-)

Groet van Anneke!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptydi 22 feb 2011 - 12:44

Anneke schreef:
Ik heb ook een paar netten van de swedishhoofschool, ik denk dat dat vergelijkbaar is met die hockeynetten en daar zit toch met enige regelmaat een gat in.
Net even gekeken op de site van Swedish Hoofschool en gezien dat die netten echt zichtbaar dunner en slapper zijn dan de Huck netten. Waarschijnlijk ben je dan uiteindelijk toch nog duurder uit als ze korter meegaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptywo 23 feb 2011 - 3:00

tja en ik heb een huck net in mijn hooibak waar toch al meerdere touwtjes door zijn en versleten, er eten dagelijks 4 paarden uit.
Ik heb het dit winterseizoen voor het eerst in gebruik(vanaf september).
Ik hoef niet perse huck meer, als hetgoedkoper kan, graag!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptywo 23 feb 2011 - 7:29

Hoi Yvonne,

Heb jij dan ook een 5mm dikte of dunner? Dat maakt wel veel uit volgens mij?

Groetjes van Anneke...
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptydo 24 feb 2011 - 4:15

Ik heb de 5mm!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptydo 24 feb 2011 - 10:57

Mmmm, bizar. Bij mij echt geen enkele slijtageplek te zien nog, maar ze eten er (ook met z'n vieren) maar een paar uurtjes per dag uit. Ook sinds begin van de winter.
Hoop wel dat het nog even meegaat, want het is wel duur genoeg geweest idd!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptyvr 25 feb 2011 - 13:02

yvonnedejong schreef:
tja en ik heb een huck net in mijn hooibak waar toch al meerdere touwtjes door zijn en versleten, er eten dagelijks 4 paarden uit.
Ik heb het dit winterseizoen voor het eerst in gebruik(vanaf september).
Ik hoef niet perse huck meer, als hetgoedkoper kan, graag!
Weet je zeker dat Atent er niet op heeft staan stampen grijns hilarisch ???
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptyvr 25 feb 2011 - 23:53

Marja schreef:
yvonnedejong schreef:
tja en ik heb een huck net in mijn hooibak waar toch al meerdere touwtjes door zijn en versleten, er eten dagelijks 4 paarden uit.
Ik heb het dit winterseizoen voor het eerst in gebruik(vanaf september).
Ik hoef niet perse huck meer, als hetgoedkoper kan, graag!
Weet je zeker dat Atent er niet op heeft staan stampen grijns hilarisch ???
Dat weet ik heel zeker! Mijn bak staat nog steeds op een pallet. aanbidding
Er ligt ook geen modder meer in mijn bak. compliment
300% zeker dat Atent er niet meer instaat! grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptyza 26 feb 2011 - 5:36

ik heb een hooinet uit duitsland gehaald en gebruik ik al enkele jaren. Nog niets stuk in het midden alleen aan een kant waar het opgehangen was, iets te veel trekracht geweest denk ik door de ponys??
Maar ook hier hoor ik verschillende verhalen over, de een heeft het snel stuk de ander niet. HEt zal wel aan de eet gewoontes van de betreffende paarden liggen denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptyza 26 feb 2011 - 6:34

inge schreef:
HEt zal wel aan de eet gewoontes van de betreffende paarden liggen denk ik.
Ja, dat denk ik dan ook, het zal wel met minder of meer gebruik van de tanden te maken hebben. Ik heb heel vaak staan kijken hoe mijn paarden uit de netten eten maar ik heb ze nog nooit het net zelf met hun tanden beet zien pakken, altijd alleen maar het hooi. Echt precisie-instrumenten hoor, die paardenmondjes compliment! Maar misschien zijn er paarden die wel met hun tanden fanatiek aan het net gaan trekken en dat zal zeker slijtage geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptyza 26 feb 2011 - 12:19

of zoals mijn jonge ruintje, tegen het net gaan schoppen als het hooi er niet snel genoeg uit komt.
daar is zo'n net ook niet echt op voorzien :<
Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptyzo 27 feb 2011 - 6:52

Marja schreef:
Maar misschien zijn er paarden die wel met hun tanden fanatiek aan het net gaan trekken en dat zal zeker slijtage geven.

Jazeker, ik heb er zo ééntje. Die rukt verschrikkelijk hard aan de netten af en toe. Wat dat betreft verbaast het me weer dat er nog wat van heel is na drie maanden. Er zijn pas een stuk of vier mazen stuk en bij de Huck 0 :-)
Hoe lang heb jij je netten eigenlijk al, Marja?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptyzo 27 feb 2011 - 8:02

Anneke schreef:
Hoe lang heb jij je netten eigenlijk al, Marja?
Ik weet het eigenlijk niet meer precies, ik denk ongeveer sinds de zomer van 2009, want ik heb foto's uit die periode waar ik al een zelfgemaakt net gebruik. Maar het kan dus ook best al wat langer zijn.
Ik gebruik ze alleen niet dagelijks, het hangt o.a. van het weer af of ik alleen de bakken gebruik of ook de netjes erbij (die leg ik nl. op de grond maar alleen als het niet blubberig is en als ze de bakken al leeg hebben). En 's zomers gebruik ik ze vaak niet omdat ze dan meer gras eten. Dus ik kan niet precies zeggen hoe lang ik ze al gebruik, maar lang en vaak genoeg om tevreden te zijn over de slijtvastheid knipoog. En mijn paarden zijn dus wel lief voor de netjes, pakken ze niet tussen hun tanden en staan er ook niet op te stampen :<. Er wordt hooguit af en toe een hoef op gezet om het netje op zijn plek te houden. Wel worden ze wat heen en weer gesleurd over de grond als ze het hooi eruit trekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptyma 28 feb 2011 - 7:16

Oh, hm, da's fijn om te lezen. Ik gebruik het Hucknet dus ook maar een paar uurtjes per dag en ook in de zomer niet. Volgend seizoen zal ik denk ik de andere netten (die heb ik in de bakken, ipv zo'n rooster) ook vervangen voor Hucknetten. Hoewel zo'n rooster, dat lukte mij dus niet om het goed te krijgen maar dat moet ik misschien toch ook nog eens proberen want een stuk goedkoper én slijtvaster :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptyma 28 feb 2011 - 8:36

Anneke schreef:
Hoewel zo'n rooster, dat lukte mij dus niet om het goed te krijgen maar dat moet ik misschien toch ook nog eens proberen want een stuk goedkoper én slijtvaster :-)
Wat lukte er dan precies niet? Het is zo simpel dat er eigenlijk niks mis kan gaan dacht ik knipoog...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptyma 28 feb 2011 - 9:51

Jaaaaa, we hadden van die cv-buis gekocht met 'elleboogjes' voor de hoeken maar die konden we niet goed bevestigen. Eerst hadden we ze gelijmd, maar dat liet al heel gauw los, daarna hadden we ze geschroefd en dat was ook zo weer kapot. Zulke knelkoppelingen als in Nederland, dat kennen ze hier niet, of althans, wij kunnen het niet vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Emptydi 1 maa 2011 - 11:18

Anneke schreef:
Jaaaaa, we hadden van die cv-buis gekocht met 'elleboogjes' voor de hoeken maar die konden we niet goed bevestigen. Eerst hadden we ze gelijmd, maar dat liet al heel gauw los, daarna hadden we ze geschroefd en dat was ook zo weer kapot. Zulke knelkoppelingen als in Nederland, dat kennen ze hier niet, of althans, wij kunnen het niet vinden.
Maar waarom heb je CV-buis nodig voor een draadmat (want dat bedoel je toch met 'rooster'?)? Ik zet de draadmat gewoon in iedere hoek vast met touwtjes met karabijnhaken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn eerste 'hooikussen' is klaar
Terug naar boven 
Pagina 4 van 5Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn nieuwe hooibak is klaar!
» Mijn nieuwe bospad is (bijna) klaar!
» mijn plattegrond is klaar, kunnen jullie helpen?
» Mijn eerste stukje verharding
» jeuk bij mijn eerste paardje

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: