Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Mijn eerste 'hooikussen' is klaar

Ga naar beneden 
+10
yvonnedejong
Nina
fojoe
Marina
tessad
marion
Lettie
Irene
MoniqueBuu
Mai
14 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptyzo 13 dec 2009 - 3:10

Zoals ik al eerder heb geschreven heb ik een poos geleden een enorm stuk net besteld bij Huck, om precies te zijn dit type net, in het groen. Daar had ik al twee grotere hooinetten van gemaakt, maar ik ben nu begonnen met het maken van een aantal kleine 'hooikussens' van ca. 65 x 65 cm. Het is mijn bedoeling er een stuk of 10 van te maken, die ik dan door heel mijn PP kan verspreiden, door ze aan een paal vast te haken, los neer te leggen, op te hangen of wat ik nog meer kan bedenken. Ik wil het op verschillende manieren doen zodat de paarden ook blijven nadenken en daardoor alert en creatief blijven.
Vanochtend hebben de paarden het eerste hooikussen 'ingewijd'. Ik had het om een paal van de binnenafrastering bevestigd. Zie hieronder een klein 'stripverhaal' knipoog:

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Foto-UMF6PBY8
Het hooikussen, lekker strak gevuld.

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Foto-BQHXBEIU
Vastgemaakt aan een paal in het pad. In de toekomst is het de bedoeling ze aan de buiten- (= hier rechter-)kant van het pad te bevestigen, tussen de bomen, zodat ze niet 'in de loop' liggen. Nu kan dat niet omdat we eerst de bomen 'paardproof' moeten maken en pas dan die (lelijke) lintafrastering weggehaald kan worden.

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Foto-C4G3WL3V
Saegola was nietsvermoedend het pad in gelopen, zag het 'wild verscheurende monster' en nam een spurt terug naar het veilige paddockje.

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Foto-ELPRXFSA
Maar haar nieuwsgierigheid wint het van haar angst en voetje voor voetje komt ze dichterbij.

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Foto-ZQAXUHKB
Wat iiiiiiiiiiis dit???

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Foto-XDW6EESC
Verrek, je kan het éten compliment!

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Foto-AICSPTM6
Als slimste paard van stal zet ze er meteen haar voet op: "hierrrr blijven!"

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Foto-IMT8ANAZ
Maar helaas... om zoiets leuks voor jezelf te houden... dat gaat niet lukken met nog een stel andere 'theetantes' in de buurt :<...

Kortom: de eerste toepassing (= liggend op de grond, bevestigd aan een paal) is geslaagd grijns!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptyzo 13 dec 2009 - 6:02

Geweldig stripverhaal! Leuk om te zien hoe ze het gaan ontdekken. idee
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptydi 15 dec 2009 - 6:37

Geweldig, heel leuk om te zien wat voor een gevaarlijk ding een hooinet wel niet is grijns !
Ik ben benieuwd hoe het gaat werken. Er is helemaal geen kans dat ze er met een hoef in kunnen blijven haken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Lettie

Lettie


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-12-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Nortmoor

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptydi 15 dec 2009 - 7:05

Goed idee, leuk om te zien hoe het 'nieuws" ontvangen wordt grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptydi 15 dec 2009 - 11:27

Ik heb het hooikussen inmiddels op een andere plek liggen, nl. in het PP-'lusje' voor ons huis, zodat ik het kan zien vanuit huis (b.v. als ik achter de computer zit - en daar zit ik nogal eens lekker puh). Vanmiddag zag ik Sefja voorzichtig naderen, met een mooi gebogen hals en klaar om de benen te nemen want dat 'ding' had ze daar nog nooit eerder zien liggen. Maar ze is best dapper, dus al gauw stond ze lekker te peuzelen. Helaas voor haar was dat snel over want grote - en één trede hoger in rang staande - zus Saegola verdreef Sefja van haar plekje en nam de maaltijd over. Sefja stond er erg beteuterd bij te kijken maar ze maakte geen schijn van kans meer en durfde niet meer in Saegola's buurt te komen. Totdat 'grote baas' Birki erbij kwam. Hij zette Saegola moeiteloos aan de kant en het rare was dat Sefja wel bij hém in de buurt durfde te komen en zelfs zomaar naast hem een paar happen hooi mocht nemen. Die rangorde zit toch ingewikkelder in elkaar dan je denkt denken...

Irene schreef:
Er is helemaal geen kans dat ze er met een hoef in kunnen blijven haken?
Nee hoor, de mazen van het net zijn maar 4,5 x 4,5 cm en de hoeven van onze IJslanders zo'n 10-11 cm. Bovendien is geen enkele van onze paarden met ijzers beslagen (er is er sowieso maar eentje beslagen, met kunststof beslag en dat heeft geen takken maar een doorlopende balk aan de achterzijde).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptywo 16 dec 2009 - 6:48

Marja schreef:
Totdat 'grote baas' Birki erbij kwam. Hij zette Saegola moeiteloos aan de kant en het rare was dat Sefja wel bij hém in de buurt durfde te komen en zelfs zomaar naast hem een paar happen hooi mocht nemen. Die rangorde zit toch ingewikkelder in elkaar dan je denkt denken...

Is Sefja toevallig één van de jongere paarden in de kudde? Ik merk namelijk bij ons dat die makkelijker bij de leider in de buurt kunnen komen. Onze volwassen hengst bijvoorbeeld duldt niemand vlak bij hem als hij aan het eten is, alleen de 1,5 hengst. Dat vind ik dan wel bijzonder om te zien, heel leuk (is ook een mooi gezicht omdat de 1 wit is en de ander zwart grijns ).

Marja schreef:
Nee hoor, de mazen van het net zijn maar 4,5 x 4,5 cm en de hoeven van onze IJslanders zo'n 10-11 cm. Bovendien is geen enkele van onze paarden met ijzers beslagen (er is er sowieso maar eentje beslagen, met kunststof beslag en dat heeft geen takken maar een doorlopende balk aan de achterzijde).

Dat is waar, wij hebben wel een paar paarden met ijzers en dan zou ik het toch niet aandurven.

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptywo 16 dec 2009 - 10:35

Irene schreef:
Marja schreef:
Totdat 'grote baas' Birki erbij kwam. Hij zette Saegola moeiteloos aan de kant en het rare was dat Sefja wel bij hém in de buurt durfde te komen en zelfs zomaar naast hem een paar happen hooi mocht nemen. Die rangorde zit toch ingewikkelder in elkaar dan je denkt denken...

Is Sefja toevallig één van de jongere paarden in de kudde? Ik merk namelijk bij ons dat die makkelijker bij de leider in de buurt kunnen komen.

Ja klopt Irene, Sefja is met haar 4,5 jaar de jongste in onze kudde, dat zou er dan inderdaad mee te maken kunnen hebben. Toch zie ik wel vaker dat de rangorde in onze kudde geen 'rechtlijnig' verschijnsel is. Zo is b.v. onze Randver (34) de tweede in rang, hij staat dus vlak onder kuddeleider Birki. Maar Frosti (21), de allerlaagste in rang, krijgt eigenlijk nooit op z'n donder van Randver en durft daarom ook dicht in zijn buurt te komen. Maar hij is wel erg op zijn hoede voor de paarden die in rang juist weer ónder Randver staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptyvr 18 dec 2009 - 6:11

Dat is inderdaad bij ons zo, de rangorde zit heel leuk in elkaar knipoog .
Ik zie bij ons dat karakter ook een behoorlijke rol kan spelen. Zo is onze appaloosa-ruin erg gevoelig en hij reageert daardoor weleens 'overdreven' en dat kunnen de andere paarden weleens niet zo waarderen. De rustige paarden daarentegen worden veel meer getolereerd.

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptyza 19 dec 2009 - 0:39

Ja, dat herken ik ook Irene! Saegola (de appelschimmel op de foto's, die kennismaakt met het hooikussen) is ook zo'n emotioneel paard, dat daardoor nogal eens enorm 'uit haar slof kan schieten' om een kleinigheidje. Daardoor kiezen de paarden die weer onder haar staan soms liever een omweg dan langs haar te moeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptyza 19 dec 2009 - 2:32

Leuk dat je het herkent glimlach . Hoewel ik denk dat Saegola en onze Appaloosa Mickey dan wel verschillen. Mickey is meer gevoelig op een andere manier, dus hij 'schiet niet echt uit zijn slof'. Hij reageert meer op anderen door dan hard weg te rennen of snel met een boogje om ze heen. Hij staat ook eigenlijk helemaal onder in rang (heeft alleen soms nog iets te vertellen over de 1,5 hengst, maar die wordt ook steeds manser grijns ).

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptyza 19 dec 2009 - 6:45

Oh ja, juist eerder 'snel uit zijn doen' dus, dat de anderen denken 'rustig maar joh, zo erg was het toch niet?'

Saegola is een goed voorbeeld van een paard dat niet zo hoog staat in rang, maar wel graag het dominante tantetje wil spelen over de twee die ze onder zich heeft staan. Want ooooh, wat is ze trots op het feit dat ze een paar 'onderdanen' heeft - al zijn het er maar 2 - en dat zullen ze dus weten ook! Maar dat dominante is heel iets anders dan echt natuurlijk leiderschap; dat heeft ze denk ik helemaal niet, daar is ze veel te onstabiel voor, te wispelturig en te onzeker.
Mark Rashid heeft mooi geschreven in zijn boeken over 'passief leiderschap', die leidende paarden waar alle andere paarden graag bij in de buurt zijn omdat ze er echt vertrouwen van krijgen. Zo'n 'passief leider' straalt een natuurlijk leiderschap uit waardoor hij er eigenlijk niets bijzonders voor hoeft te doen. Marks redenering is dat als wij mensen deze vorm van leiderschap beheersen naar onze paarden, we de allerbeste band met ze op kunnen bouwen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptyzo 20 dec 2009 - 6:12

Marja schreef:
Oh ja, juist eerder 'snel uit zijn doen' dus, dat de anderen denken 'rustig maar joh, zo erg was het toch niet?'


Ja, precies goed grijns . Voor Mickey dus niet zo handig, hij heeft alleen zichzelf ermee.

Marja schreef:
Saegola is een goed voorbeeld van een paard dat niet zo hoog staat in rang, maar wel graag het dominante tantetje wil spelen over de twee die ze onder zich heeft staan. Want ooooh, wat is ze trots op het feit dat ze een paar 'onderdanen' heeft - al zijn het er maar 2 - en dat zullen ze dus weten ook! Maar dat dominante is heel iets anders dan echt natuurlijk leiderschap; dat heeft ze denk ik helemaal niet, daar is ze veel te onstabiel voor, te wispelturig en te onzeker.
Mark Rashid heeft mooi geschreven in zijn boeken over 'passief leiderschap', die leidende paarden waar alle andere paarden graag bij in de buurt zijn omdat ze er echt vertrouwen van krijgen. Zo'n 'passief leider' straalt een natuurlijk leiderschap uit waardoor hij er eigenlijk niets bijzonders voor hoeft te doen. Marks redenering is dat als wij mensen deze vorm van leiderschap beheersen naar onze paarden, we de allerbeste band met ze op kunnen bouwen.

Van Mark Rashid heb ik ook weleens wat gelezen, is alleen alweer een hele tijd terug knipoog , hij schrijft wel hele rake en mooie dingen.
Saegola kan dan inderdaad nooit de echte leider zijn (wel leuk voor haar dat ze nog 2 onderdanen heeft grijns ).
Dat natuurlijk leiderschap is inderdaad heel herkenbaar, de oudste merrie van ons heeft dat heel duidelijk. Ze hoeft niets bijzonders te doen, ze straalt het gewoon uit. Als zij bijvoorbeeld komt, gaat iedereen automatisch opzij. Het mooie is dat ons merrie-veulen bescherming zoekt bij haar, ze weet dat ze daar relatief veilig is.

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptydi 29 dec 2009 - 23:34

Ik heb inmiddels al drie hooikussens klaar en in gebruik. De laatste had ik al in één avond af, dus ik begin er handigheid in te krijgen grijns.
De hooikussens gebruik ik nu in het voorste kleine lusje van mijn PP, waar ik ze in drie hoeken aan een paal van de afrastering vastmaak. Daarnaast gebruiken we nu nog 4 grote hooibakken in de hoeken van het andere gedeelte van het huis-PP, maar uiteindelijk wil ik overal hooikussens gaan gebruiken.
Het is nu al heel opvallend dat de paarden steeds vaker hier voor het huis komen kijken omdat ze er inmiddels aan gewend raken dat die drie netjes er iedere dag liggen. In het begin kwamen ze dan één keer per dag (meestal 's middags) kijken en vraten dan met z'n allen in no-time die drie hooikussens leeg, maar er is al iets aan het veranderen. Nu komen er af en toe eens een of twee paarden langs, eten dan een kwartiertje uit de kussens en zijn dan weer weg, tot er even later weer een ander paard langskomt, even eet en weer wegloopt. Ik ben blij, want dat was precies mijn bedoeling, dat ze nog meer zouden gaan lopen compliment!
Ha, grappig, terwijl ik dit typ komen de gezusters Saegola en Sefja weer even kijken en eten glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptydi 29 dec 2009 - 23:45

Ik vind het een erg goed idee!
Hoe maak je die netjes? Ik neem aan dat je de maat afknipt en dan moet rijgen, maar heb je dan draad van hetzelfde materiaal als waar de netten van gemaakt zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptywo 30 dec 2009 - 0:03

Ik knip inderdaad het grote stuk net dat ik ooit besteld heb bij Huck in stukjes (afmeting 13 x 13 mazen, dus ca. 65 x 65 cm), smelt dan (met een aansteker) de afgeknipte uiteinden dicht, en dan fröbel/punnik ik de zijkanten aan elkaar en werk zo ook de randen af aan de open kant van het netje. Hoe ik dat doe vind ik moeilijk uit te leggen en ik heb ook ontzettend lopen prutsen voor ik een manier had gevonden die me beviel. Ik kan het het beste omschrijven als een soort 'vingerhaken' :<. Ik heb het eerst met een haaknaald geprobeerd maar daar was het touw te dik voor en toen ben ik het maar met mijn vingers gaan proberen. Het net zit op deze manier heel stevig aan elkaar en alle afgeknipte uiteinden zijn ook meteen weggewerkt in de gehaakte rand.
Het touw dat ik voor het aan elkaar haken gebruik is 'gevlochten polypropyleen touw' van 3 mm dik. Ik heb het tegelijk met het net bij Huck besteld, het is dit touw en toevallig precies dezelfde kleur als het net.
Inmiddels is mijn touw op en moet ik nieuw bestellen. Ik ben daarvoor op zoek gegaan naar een andere leverancier want Huck is enorm duur met verzendkosten (€ 15,- al koop je maar één klos touw!). Zo kwam ik op www.touwbestellen.nl waar ik heb gevonden wat ik zocht, nl. dit touw, ook in het groen! Verzendkosten gelukkig 'iets' minder dan bij Huck, nl. € 3,50 glimlach.

Ik zal eens wat detailfoto's maken van de gehaakte randen van mijn netjes en ze hier plaatsen, misschien kun je daar iets mee knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptywo 30 dec 2009 - 0:06

Hm, ik zie dat de laatste link 'dit touw' niet werkt, maar als je bij www.touwbestellen.nl als zoekterm 'groen' intypt, dan is het de eerste in de lijst zoekresultaten (en dan nog effe scrollen naar het groene touw).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptywo 30 dec 2009 - 5:26

Marja schreef:

Ik ben blij, want dat was precies mijn bedoeling, dat ze nog meer zouden gaan lopen compliment!

Wat leuk Marja, dat ze nu nog meer gaan lopen, dat is echt super! Dus een goed idee van je en je ziet zeker ook de paarden weer meer voor het huis knipoog .

Hier bewegen de paarden trouwens ook nog meer dan normaal, misschien heeft het ook wel met het koudere weer te maken. Ze zijn in ieder geval veel aan het spelen en rennen, echt heel leuk om te zien.

-
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptywo 30 dec 2009 - 7:19

Dank je wel Marja, voor de uitleg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptydo 31 dec 2009 - 0:50

Marion, ik heb inmiddels wat detailfoto's gemaakt van de 'haaksteek' waarmee ik de netjes in elkaar heb gezet. Misschien wordt je er wel niets wijzer van :< maar dan weet je in ieder geval hoe het er uitziet.
De beste beschrijving die ik kan geven is: ik haal het touw steeds onderdoor en vervolgens haal ik het aan de bovenkant door de lus die is ontstaan. Vervolgens doe ik weer hetzelfde maar dan vanaf de andere kant. Nou ja, volgens mij kan niemand hier iets mee, maar goed, leuk geprobeerd nietwaar hilarisch...

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Foto-J3BSBDKQ
De zijkant van het netje.

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Foto-UQGJIU7T
Nog een keer maar dan de rand iets gedraaid zodat je beter ziet hoe de steken er uitzien.

Er staan nog een paar detailfoto's in dit fotoalbum (even naar beneden scrollen).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Lettie

Lettie


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-12-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Nortmoor

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptydo 31 dec 2009 - 1:25

Ik snap het wel hoor grijns mooi gemaakt, en het werkt ook nog compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptydo 31 dec 2009 - 3:54

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Je maakt wel heel veel steken, dat zal wel een werk zijn. Wordt het wel steviger van natuurlijk. Ziet er goed uit!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptyvr 1 jan 2010 - 5:57

marion schreef:
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Je maakt wel heel veel steken, dat zal wel een werk zijn. Wordt het wel steviger van natuurlijk. Ziet er goed uit!

Dank je glimlach! Ja, ik ben van het nauwkeurige en grondige soort :< (was vast nog niemand opgevallen bij het bekijken van mijn site hilarisch). Maar je krijgt snel routine in zo'n werkje hoor. In het begin zat ik enorm te klunzen maar inmiddels heb ik, als ik een beetje doorwerk, in één avond een hooikussen klaar.

Nog even een tip: de site www.touwbestellen.nl die ik in een eerdere post noemde is een aanrader. Ik had eergisteren 3 klossen touw bij hen besteld en had ze een dag later al in huis. En dat tijdens de eindejaarsperiode compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
tessad




Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 01-01-10

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptyzo 31 jan 2010 - 6:28

Hoi Marja,

De hooikussens zien er mooi uit (en wat een leuke site is dit)! Wat een goed idee! Mijn paarden hebben ijzers, dus dit durf ik niet zo goed. Ik heb wel bij Huck (goede tip!) netten besteld voor mijn hooibakken. Ik heb iets bedacht hoe ik deze (hopelijk) goed vast kan maken. Als het af is (en gelukt :< ), zal ik foto's maken en hier plaatsen.
Heb jij een idee hoe lang de levertijd is bij Huck en hoe het zit met betaling? Ik vond het een beetje vaag... Bij het kopje 'verzendkosten' staat:Voor bestellingen onder de €250,- geldt een bijdrage transport- en administratie kosten van €10,-. Maar als je besteld zijn de verzendkosten € 15,- verwarring

Ik heb vandaag besteld, dus ik wacht het af en hoop dat mijn idee werkt, hihi.

Groetjes, Tessa
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptydi 2 feb 2010 - 6:37

Tessa, ik heb ook juist dit weekend netten besteld, ik ben ook heel benieuwd wanneer ze binnen zijn. Allebei dus in afwachting van... grijns
Ik ben benieuwd wat voor hooibakken je hebt en hoe je de netten gaat bevestigen, dus foto's zijn zeker welkom knipoog .

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Emptydi 2 feb 2010 - 8:51

tessad schreef:
Heb jij een idee hoe lang de levertijd is bij Huck en hoe het zit met betaling? Ik vond het een beetje vaag... Bij het kopje 'verzendkosten' staat:Voor bestellingen onder de €250,- geldt een bijdrage transport- en administratie kosten van €10,-. Maar als je besteld zijn de verzendkosten € 15,- verwarring

Hee Tessa, leuk dat je ook bent 'aangehaakt' hier, ik had al wel gezien dat je lid was geworden, maar nu dan ook je 'debuutpost' haha knipoog.
Ik weet niet meer precies hoe lang de levertijd was bij Huck, maar ik herinner me nog wel dat ik het erg snel binnen had, ik denk dat het binnen een paar dagen was. Ik heb ook gezien dat er € 15,- bijkomt. Ik had destijds geen verzendkosten omdat ik een enorm groot net had besteld (iets van 2 x 15 m!). Ik denk dat ze met die vrij hoge verzendkosten kleine bestellingen willen ontmoedigen, waarschijnlijk zijn ze toch wat meer op bedrijven gericht. Maar ik ben al lang blij dat je er als particulier wel kunt bestellen.

Ik ben heel benieuwd naar jouw systeem en straks je foto's glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn eerste 'hooikussen' is klaar
Terug naar boven 
Pagina 1 van 5Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn nieuwe hooibak is klaar!
» Mijn nieuwe bospad is (bijna) klaar!
» mijn plattegrond is klaar, kunnen jullie helpen?
» Mijn eerste stukje verharding
» jeuk bij mijn eerste paardje

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: