Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Mijn eerste 'hooikussen' is klaar

Ga naar beneden 
+10
yvonnedejong
Nina
fojoe
Marina
tessad
marion
Lettie
Irene
MoniqueBuu
Mai
14 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptydi 23 feb 2010 - 3:18

fojoe schreef:
net als het bungelende hooinet een stukje bezigheidstherapie, maar vooral ook uitdaging voor the little grey cells.
Grappig fojoe, ik zat net te denken 'leuke uitdaging voor de grijze cellen' knipoog.

fojoe schreef:
mijn oude ruin ging met zijn borst tot tegen het net staan, en plukte het hooi er aan de overkant uit.
zo wiebelde het net niet meer zo heen en weer, en ging het plukken veel gemakkelijker.
Precies hetzelfde doet mijn merrie Kría en ze had heel weinig tijd nodig om dat uit te denken. Dat was wel een héél korte uitdaging van de grijze cellen lekker puh... Helaas heb ik er geen foto van.

Marina schreef:
http://www.demaesberg.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=260&Itemid=70
Het gaat over stappentellers bij paarden.
Leuk dat je dat gevonden hebt Marina. Stappentellers zijn ook een stuk goedkoper dan GPS'en. Ze zijn alleen helaas ook veel onnauwkeuriger m.b.t. afstanden berekenen, omdat ze alleen de stappen tellen. Je moet dus zelf bepalen hoe groot een stap is van je paard (en die zijn niet altijd even groot) en daarmee de afstand berekenen. Maar toch leuk om redelijk goedkoop een idee te krijgen van de beweging van je paard glimlach.

MoniqueBuu schreef:
Bedoel je dan die van hooinet.nl? Ik heb net nog eens op die site gekeken, en zo op de pc lijkt me dat hetzelfde materiaal als waar jij de kussens van gemaakt heb.
Ja, dat klopt, is denk ik precies hetzelfde soort netmateriaal. Maar je begrijpt me denk ik niet helemaal goed. De kleine netten die ik bedoelde (en die fojoe heeft, zie haar foto), zijn andere netten dan die van hooinet.nl, van veel dunner touw en geknoopt i.p.v. knooploos. Hooinet.nl heeft niet echt kleine netten, het kleinste net dat zij hebben is het zg. 'trailernet' van 0,9 x 1 m, dus dat is al behoorlijk groot. Dat vind ik niet echt kleine netjes. Mijn kussens zijn 0,65 x 0,65 m en daar gaat al best veel hooi in, dus dat vind ik wel de maximum-grootte voor een klein net. En die vind je dus niet bij hooinet.nl.
Je zou natuurlijk zo'n trailernet kunnen bestellen, dat in vieren knippen en de geknipte randen weer afwerken, dan heb je vier netjes van ca. 0,45 x 0,40 m (je verliest één maas bij het doorknippen) voor ca. € 10,- per stuk. Dat lijkt me ook nog best een leuk formaat; als je dat goed strak volstopt met hooi kan daar nog aardig wat in denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptydi 23 feb 2010 - 3:59

ik schat dat mijn kleine hooinetje ongeveer zo groot is als je hooikussentjes.
dat hooinetje kwam van één of andere paardensportwinkel, maar die zijn niet meer verkrijgbaar.
ik heb voor mijn moeder gelijkaardige netjes besteld bij www.loewers-heu.net: http://www.heunetzshop.de/All-types-of-hay-nets/Fine-meshed-bag-like-hay-nets/Maxi/Fine-meshed-hay-net-Maxi-4-ms-4x4-cm-8-kg-hay::85.html
dit is van gelijkaardig materiaal als de gewone, klassieke hooinetten (het materiaal van die grote netten is dikker maar ook zachter).
ze heeft ze nu 2 jaar, en ze zijn nog steeds prima compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptydi 23 feb 2010 - 7:11

fojoe schreef:
http://www.heunetzshop.de/All-types-of-hay-nets/Fine-meshed-bag-like-hay-nets/Maxi/Fine-meshed-hay-net-Maxi-4-ms-4x4-cm-8-kg-hay::85.html
dit is van gelijkaardig materiaal als de gewone, klassieke hooinetten (het materiaal van die grote netten is dikker maar ook zachter).
ze heeft ze nu 2 jaar, en ze zijn nog steeds prima compliment

Bedankt voor de tip glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptydi 23 feb 2010 - 7:36

Jippieee....het net van Huck is eindelijk binnen (een week geleden besteld). Het touw van touwbestellen.nl was er al (met 1 dag binnen), dus ik ga vanavond tijdens de 10 km schaatsen maar aan het punnikhaken knipoog
Ik ben heel benieuwd hoe het eerste kussen gaan worden, als ie klaar is gaat ie natuurlijk op de foto!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptydi 23 feb 2010 - 9:26

hoera Go for it Marina hoera !!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptydi 23 feb 2010 - 10:37

Ha Marja,

Wat een leuk filmpje van de hooikussens.
Zo krijgen we een goed beeld van wat je in elkaar aan het punniken was.
Ik heb nog een vraagje, als je de kussens gevuld heb, hoe sluit je ze dan?
Is het hetzelfde princiepe als bij een gewoon hooinet? Ik vermoed van niet anders zouden ze niet zo mooi vierkant blijven denk ik.
Ben erg benieuwd, Ik heb nog een stuk trailer net liggen waar ik eens mee wil gaan proef punniken hihi!

grt Nina
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptywo 24 feb 2010 - 2:28

Marja schreef:
Ik heb deze Garmin gekocht als cadeau voor mijn man (heeft afgelopen zaterdag 'Abraham gezien' grijns). Zoals je ziet is zoiets niet goedkoop, hoewel het zeer de moeite loont om internet af te struinen (bv. Kieskeurig.nl) om prijzen te vergelijken; de prijsverschillen zijn enorm. Richard wil hem te paard gaan gebruiken, voor lange tochten e.d.

Inderdaad behoorlijk prijzig, maar wel een leuk cadeau voor een man grijns . Ik vind het weleens moeilijk om een leuk cadeau te verzinnen, deze onthoud ik dus even knipoog .

Die stappentellers van Marina is ook een goed idee. Van Marja begrijp ik minder nauwkeurig, maar het geeft inderdaad wel een aardig idee. Ik ben benieuwd wat er bij De Maesberg uitkomt.

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptywo 24 feb 2010 - 8:25

Nina schreef:
Ik heb nog een vraagje, als je de kussens gevuld heb, hoe sluit je ze dan?
Dat kun je op deze twee foto's zien Nina:

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Foto-LDHQEHDR
(Deze foto zit eigenlijk op z'n kop, dus even ondersteboven denken knipoog)

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Foto-7TWKTEUA

Aan het ene uiteinde van de open zijde heb ik een (dubbel) touw vastgemaakt met een karabijnhaak eraan. Om het net te sluiten rijg ik dat touw door de mazen en aan het andere uiteinde klik ik dan de haak aan de grote karabijnhaak die in die hoek zit. Hoop dat je 't snapt knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptywo 24 feb 2010 - 11:40

Helemaal duidelijk Marja.
Bedankt voor de foto's!

(Lees met veel plezier elke dag mee op het forum!)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptydo 25 feb 2010 - 7:24

Mijn eerste hooikussen is ook klaar én al leeggeten. Foto's volgen nog, vandaag miezerde het zo.
Vraagje aan Marja: Ik ben nog niet helemaal tevreden over het resultaat, dat komt doordat ik de afgewerkte randen (zoals Huck het levert) heb laten zitten. Daar heb ik spijt van, want twee lagen op elkaar, één afgewerkt en één gewoon passen niet helemaal op elkaar tijdens het vingerhaken en dan gaat het achteraf wat scheef trekken.
De functionaliteit is er niet minder om, maar bij de volgende wil ik al die afgewerkte randen eraf knippen, alvorens ik alles hakend ga afwerken.
Hoe doe jij dat? Randen afknippen?

Hoe brand jij de uiteinden dicht? Ik heb de soldeerbout gebruikt, ging perfect.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptydo 25 feb 2010 - 23:40

Marina schreef:
bij de volgende wil ik al die afgewerkte randen eraf knippen, alvorens ik alles hakend ga afwerken.
Hoe doe jij dat? Randen afknippen?
Hoe brand jij de uiteinden dicht? Ik heb de soldeerbout gebruikt, ging perfect.
Ja, ik knip ook die afgewerkte randen eraf (heb eerst geprobeerd om het afwerkstiksel eraf te halen, maar wát een karwei zeg kritisch..., dat doe ik dus niet meer). Je verliest dan wel een maasbreedte van het net, maar ja, dat is dan maar zo, 't is in ieder geval minder werk dan het stiksel verwijderen. Ik laat er bij het afknippen dan nog wel 'steeltjes' aan zitten. De steeltjes brand ik dicht met een aansteker (maar jouw soldeerbout gaat vast veel sneller!) en tijdens het afwerken (haken/punniken) werk ik de steeltjes weg in het haaksel (leg ze zeg maar plat langs het net-touw terwijl ik het afwerk). Je ziet hier en daar dan wel de zwartgebrande 'knoebeltjes' uitsteken (zie foto's hierboven) maar dat vind ik niet storend.
Het was bij mij ook even uitvogelen hoor, hoe ik het het beste kon doen knipoog.
Leuk dat je eerste hooikussen al in gebruik is, ik ben benieuwd naar je foto's glimlach! Welke afmeting heb jij nou gebruikt, dus hoeveel bij hoeveel mazen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptyma 1 maa 2010 - 6:31

Hier is ie dan:
Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 100228paddockparadijs

Het net is van Huck, 5/6 mm dik, meen ik, mazen van 4.5 cm. Touw is van touwbestellen.nl
Dit net is 13 x 15 mazen omdat dat zo uitkwam (de afwerkrand hadden we los gehaald, toen vond ik het zonde om 2 mazen weg te knippen). Maar 13 x 13 kan ook prima, dat is mijn eerste.
Dit groene touw is zachter dan het zwarte touw, beide komen van touwbestellen.nl. Van het zwarte krijg ik nog meer pijn in mijn handen, ik vond dit ook al een aardige klus. Maar het resultaat mag er zijn, ik ben er erg blij mee. En ze hoeven tenslotte niet allemaal in 1 dag af te zijn.
Het 'ophangtouw' (dat om de paal heen gaat, zie rechtsonder) en het 'vlechttouw' (dat door de mazen gaat om af te sluiten, zie 2e foto van linksonder) heb ik met meerdere draden gevlochten, omdat ik geen dik touw had besteld.
Ik moet alleen nog een grotere musketon bestellen, deze zijn 6cm en da's voor het gemak iets te klein.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptyma 1 maa 2010 - 10:01

Nou eindelijk ook aan het knutselen geslagen.
Ik had nog een stuk trailernet liggen dus heb een kussentje in elkaar geknutseld. Met strotouwtjes hihi
Niet zo mooi maar het is ook maar een 'testcase'. Wil later ook het dikkere net van Huck gebruiken.
Alleen had ik geen idee welke steek jullie nu gebruiken. Ik heb wel een soort haak steek ontdekt maar het wordt lang niet zo mooi als op de foto's hier op de site :-(
Wil iemand nog een poging wagen om het uit te leggen??
De paarden zagen niet dat het niet zo mooi afgewerkt was en aten lekker uit het kussen! Ben ook op zoek geweest naar netten op internet maar heb ook niet echt kleine gevonden in 3x3cm. Ik heb nu namelijk 4x4 maar heb schijnbaar echte vreetjakkels hier staan want ze rukken nog hele plukken eruit haha!
Bendankt weer voor jullie hulp alvast!
Gr. Nina
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptyma 1 maa 2010 - 20:52

Hoi Nina, Marja heeft het al een paar keer uitgelegd, dus dat zal je al gelezen hebben.
Mijn interpretatie is: vingerhaken, ken je dat?
Normaal gesproken gaat dat nergens om heen en maak je een lange 'draad' van lusjes in elkaar.
Nu doe je elke keer de draad, voordat je hem door de lus trekt, onder de af te werken rand door.
Je hebt dus een lus tussen duim en wijsvinger, je haalt de draad onder de rand door naar voren en trekt deze door de lus.
Strak aantrekken en je hebt een nieuwe lus.
Dan weer de draad onder de rand door naar achteren en weer door de lus trekken. Weer een nieuwe lus.
En zo verder.....
Ik kan me voorstellen dat het als 'abracadabra' klinkt, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptydi 2 maa 2010 - 4:39

het is een heel mooi en vrolijk kussentje geworden compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptydi 2 maa 2010 - 9:00

Marina schreef:
Mijn interpretatie is: vingerhaken, ken je dat?
Normaal gesproken gaat dat nergens om heen en maak je een lange 'draad' van lusjes in elkaar.
Nu doe je elke keer de draad, voordat je hem door de lus trekt, onder de af te werken rand door.
Je hebt dus een lus tussen duim en wijsvinger, je haalt de draad onder de rand door naar voren en trekt deze door de lus.
Strak aantrekken en je hebt een nieuwe lus.
Dan weer de draad onder de rand door naar achteren en weer door de lus trekken. Weer een nieuwe lus.
En zo verder.....
Wat een geweldige uitleg Marina, dat doe je beter dan ik, haha grijns!

Ik vind je kussens er geweldig uitzien, heel vrolijk zo, die twee kleurtjes bij elkaar. En je hebt er ook een heel mooie afbeelding van gemaakt, zou zo in een advertentie kunnen knipoog!
Wat een kunstig ophangtouw heb je gevlochten, dat ziet er heel professioneel uit, heb je dat vaker gedaan? En dan de hamvraag: HOE doe je dat slimmerik???

Ik heb ooit eens een touwvlecht-site bij mijn favorieten opgeslagen, ken je deze: www.knoopenzo.nl ?

Ik had trouwens in het begin ook pijn in mijn handen en vingers van het vingerhaken, maar inmiddels (ik ben met mijn elfde kussen bezig knipoog) heb ik er geen last meer van en gaat het ook steeds sneller. Heb vanavond nog even voor het eten een zijde van een kussen dichtgehaakt.

En Nina, ook al aan het haken geslagen? Foto grijns ???
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptydi 2 maa 2010 - 11:09

Hai,

Na de uitleg van een koord haken begon er iets te dagen...
Heb nu twee netjes in elkaar geprutst maar zijn nog proto types hihi!
En geloof het of niet, ik heb geen camera. Lol!
Alleen op m'n telefoon maar dan is de kwaliteit zo slecht.
Maar heb erg veel aan jullie advies gehad. Thanks!
Heeft iemand ervaring met 3x3cm mazen? Ik had nu trailer net van 4x4 maar vond dat ze daar nog flinke plukken uit kregen. Nu is het draad van jullie netten wel dikker, misschien scheelt dat ook?

Mijn eigen paard is nu aan het testen en wie weet gaan de pensionpaardjes er ook wel aan... lekker peuteren uit een netje!
Als ik morgen tijd heb ga ik ook beginnen met een kliko in elkaar te knutselen als hooidispenser. Ben benieuwd of dat gaat werken!

Groetjes Nina
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptywo 3 maa 2010 - 7:15

Marja schreef:
Wat een kunstig ophangtouw heb je gevlochten, dat ziet er heel professioneel uit, heb je dat vaker gedaan? En dan de hamvraag: HOE doe je dat slimmerik???

Ik heb ooit eens een touwvlecht-site bij mijn favorieten opgeslagen, ken je deze: www.knoopenzo.nl ?
Voorbeeld van hoe je met 7 draden vlecht: http://www.metacafe.com/watch/1040697/how_to_make_braided_friendship_bracelets/

Knoopenzo.nl ken ik, staan hele leuke dingen op.

Weer een hobby op zich hoor, vlechten en knopen knipoog
Ik snap ook nooit als iemand zegt dat ie zich verveelt verwarring gapen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptydi 9 maa 2010 - 10:17

Joehoe!!!
Mijn touw is binnen van touwbestellen.nl
Ik heb nog een stuk trailer net in groen wat ik nu aan het knopen ben met oranje! Lekker hip hihi!
En ja ja eindelijk heb ik door hoe ik het mooi aan elkaar kan haken.
Ik doe het wel met een haaknaald maar het gaat nogal zwaar, dus zal wel een projectje van iets meer avonden worden...
Ik heb op een site gekeken over haak steken, ja lekker burgerlijk, ben tenslotte bijna dertig hahaha!
Maar daar kwam ik op het idee. van mijn steek. En moet zeggen het resultaat mag er zijn. Bijna net zo goed als die van Marja.
Met de nadruk op bijna hoor...
Zal daar ook een keer foto's van maken maar probeerde het net, maar is helaas te donker voor mijn telefoon...
Als je op scoubidou zoekt in google krijg je ook allemaal leuke ideene waar je ook touwen mee kan maken!

Idd hoe kan je je nu nog vervelen hihi!

Nou snel weer verder knutselen....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptyzo 21 maa 2010 - 10:16

Heerlijk geknutseld!
Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Jkhooinet001j
ff kijken hoor, hoe dat ook al weer ging een foto plaatsen...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptyzo 21 maa 2010 - 10:21

[img][URL=https://2img.net/r/ihimizer/i/hooinet001.jpg/]img]
uhhh zo dan???
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptyma 22 maa 2010 - 1:03

Ik heb inmiddels een handleiding in 'Forumzaken' geplaatst over het plaatsen van foto's glimlach.
Volgens mij klopt de URL van je foto ook niet, want als ik die kopieer en plak in de adresbalk krijg ik 'Not found'.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptyma 15 nov 2010 - 20:56

Marja,
hoe doe jij het met de vorst met je hooinetjes?
Gebruik je ze dan ook?
Ik kwam net in de wei om te voeren maar Joris zijn hooinetje was helemaal stijf van de vorst en kon ik met moeite weer in model krijgen en vullen.
En dan is het nu nog niets eens zo koud!
Hoe doe jij dit?
Ik ben genoodzaakt om met vorst weer terug te vallen op mijn frame in mijn Jorisbak.
Wel jammer want met een net moet hij veel meer moeite doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptyzo 21 nov 2010 - 11:01

Beetje laat met mijn antwoord, dat krijg je er van als je de hele week ziek bent geweest kritisch...

Ik heb inmiddels zoveel hooikussens gemaakt (ben de tel kwijt, maar het zijn er meer dan 10) dat ik altijd lege hooinetjes in de schuur heb liggen (waar ze niet snel bevriezen) die ik vul. De net leeggegeten hooinetjes vervang ik dan door degenen die ik net gevuld heb.
Zo deed ik het in ieder geval afgelopen winter. Op dit moment gebruik ik even geen hooikussens omdat de paarden in het PP achter het bos staan en daar vooral gras eten, en 's avonds nog een beetje hooi in een hooibak.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Emptyma 22 nov 2010 - 0:34

Ik heb geen extra netje voor Joris, maar ik heb ook geen plek waar het niet vriest.
Dus ik denk straks met vorst, mijn rooster er weer op.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Gesponsorde inhoud





Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste 'hooikussen' is klaar   Hooikussen - Mijn eerste 'hooikussen' is klaar - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn eerste 'hooikussen' is klaar
Terug naar boven 
Pagina 3 van 5Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn nieuwe hooibak is klaar!
» Mijn nieuwe bospad is (bijna) klaar!
» mijn plattegrond is klaar, kunnen jullie helpen?
» Mijn eerste stukje verharding
» jeuk bij mijn eerste paardje

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: