Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Mijn eerste stukje verharding

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn eerste stukje verharding Empty
BerichtOnderwerp: Mijn eerste stukje verharding   Mijn eerste stukje verharding Emptyzo 15 nov 2009 - 12:17

Vanmiddag hard gewerkt en ons eerste stukje verharding in het pad is klaar :cheers:!
We hadden nog een hoeveelheid grind liggen van een grindpad dat we ooit (voor onszelf knipoog) hebben aangelegd en een stapel stoeptegels, dus het leek me wel leuk om dat te gebruiken voor een grindbak in een van de PP-paden. Omdat het niet zoveel was en ik toch een stuk van een paar meter wilde maken, heb ik gekozen voor het smalste paadje en daar een grindbak gemaakt van 1 m breed en ca. 3,80 m lang. Niet erg groot dus, maar ach, je moet klein beginnen nietwaar knipoog? Eerst met mijn roestige restje wiskundige kennis van de middelbare school uitgerekend hoeveel grind ik had en hoe groot ik de bak daarmee kon maken bij een diepte van 10 cm. Nou, mijn wiskundeknobbel werkte nog want het grind bleek vanmiddag precies allemaal in de bak te passen, perfect!

Mijn eerste stukje verharding Foto-LFPS77I6
Hier heb ik de bak net uitgegraven en zie je Saegola kijken 'wat heb ik nou weer aan mijn fiets hangen?'

Mijn eerste stukje verharding Foto-J87NSJ3K
Vanmiddag, ik verdeel het net gestorte grind met de hark.

Mijn eerste stukje verharding Foto-FNSKHZCW
Inwijding door de paarden!

Er zijn nog veel meer foto's, kijk in het album glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Mijn eerste stukje verharding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste stukje verharding   Mijn eerste stukje verharding Emptyzo 15 nov 2009 - 22:14

Ha, leuk joh. Ook hoe ze in de gaten houden waar je mee bezig bent.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
tessa




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 14-11-09
Woonplaats : America, Noord Limburg

Mijn eerste stukje verharding Empty
BerichtOnderwerp: verharding pad   Mijn eerste stukje verharding Emptyzo 15 nov 2009 - 23:44

Wouw Marja super goed deze start met nieuwe ondergrond ook mooi te zien hoe de paarden erdoor gaan!! Ook goed te zien hoe je het hebt bedacht om de wanden te verstevigen goed idee, ik ben benieuwd hoe het zich gaat houden. Zelf had ik gedacht bielzen te gaan gebruiken om een omranding te gaan maken voor een soort bak, ik heb er nog een paar liggen , alleen vraag ik me af of dat niet erg glad wordt. Ook heb ik nog oude dakpannen liggen die behoorlijk poreus zijn en makkelijk breken ik vraag me af of ik die zou kunnen gebruiken voor verharding heeft daar misschien iemand ervaring mee?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn eerste stukje verharding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste stukje verharding   Mijn eerste stukje verharding Emptyma 16 nov 2009 - 1:12

Dat is grappig Tessa, ik heb ook aan vergruisde dakpannen zitten denken als verharding (niet dat we die hebben, maar leek me gewoon een goed idee knipoog). Ik denk wel dat je ze dan echt goed klein moet slaan zodat er geen al te scherpe punten aan blijven zitten.
Ik zit nu te overwegen om ons hele pad dat in een L langs de bak loopt te gaan verharden met dat zg. menggranulaat/korrelmix (= fijn gebroken bouwpuin). Dat is een heel stevig en droog stuk pad en daar zou ik dan willen uitproberen om het er gewoon los op te storten, dus zonder uitgraven of worteldoek e.d. Wel in een vrij dikke laag, cm of 10?

Bielzen heb ik ook overwogen als zijkanten voor de grindbak - wij hebben er ook nog een paar liggen - maar die gebruiken we nog wel eens als er ergens een stevige hoekpaal nodig is en ze zijn best duur dus bewaar ik ze liever voor dat doel. Het zou wel een stuk gemakkelijker zijn geweest voor de aanleg van de bak denk ik, want een smal geultje graven om die stoeptegels in te steken was best een lastig werkje. Bielzen kun je gewoon langs de zijkanten in je uitgegraven bak leggen op het worteldoek, dan ligt dat ook meteen goed vast.
Als je de bielzen vrij dicht langs de randen van je pad legt hoef je niet zo bang te zijn voor gladheid, want daar lopen de paarden toch niet. Ik heb gemerkt dat ze meestal zo'n 50 cm vanaf de afrastering blijven, ze lopen er eigenlijk nooit heel dicht langs (kun je ook zien aan de strook gras die er altijd blijft staan, dat is een mooie graadmeter).

Ik heb vanochtend gezien dat de paarden nu allemaal vlot door de grindbak gaan en dat Sefja zelfs al voorop durft :cheers:!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Mijn eerste stukje verharding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste stukje verharding   Mijn eerste stukje verharding Emptyma 16 nov 2009 - 6:11

Leuk gedaan zo! Grappig hoe de paarden het allemaal in de gaten houden en eerst denken van 'wat is dat nu weer?' grijns
Super dat ze er nu allemaal vlot doorheen gaan.

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn eerste stukje verharding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste stukje verharding   Mijn eerste stukje verharding Emptydo 19 nov 2009 - 3:19

Een paar paarden smokkelen af en toe een beetje bij het lopen door de grindbak. Dan zetten ze twee passen in het grind, wijken dan uit naar de zijkant, zetten daar gauw een paar passen op de strook grond naast het grind en dan de laatste passen weer door het grind. Hmm :<, ik geloof dat ik in het midden aan weerszijden van de bak maar een paal in de grond zet, een soort wegversmalling zeg maar, eens kijken wat dat uithaalt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Mijn eerste stukje verharding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste stukje verharding   Mijn eerste stukje verharding Emptydo 19 nov 2009 - 22:28

Ik dacht daar al aan toen ik het paadje zag knipoog , leuk zulke paarden grijns .
Heb je er ook een reden voor dat je het niet de hele breedte hebt gedaan?

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn eerste stukje verharding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste stukje verharding   Mijn eerste stukje verharding Emptydo 19 nov 2009 - 23:41

Irene schreef:
Heb je er ook een reden voor dat je het niet de hele breedte hebt gedaan?

Ja, te weinig grind en geen zin (en geld) om meer te kopen grijns...
Het leek me nuttiger om het grindpad dan wat smaller en langer te maken dan breed en kort, want dan zijn ze er helemaal in 2 passen doorheen.
Misschien kan ik bij die palen van de 'wegversmalling' dan ook van die bordjes zetten, wie er voorrang heeft hilarisch.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Mijn eerste stukje verharding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste stukje verharding   Mijn eerste stukje verharding Emptyvr 20 nov 2009 - 0:30

oei, dan moet je ze ook nog eerst de wegcode gaan uitleggen :<
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Mijn eerste stukje verharding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste stukje verharding   Mijn eerste stukje verharding Emptyvr 20 nov 2009 - 1:37

Marja schreef:
Irene schreef:
Heb je er ook een reden voor dat je het niet de hele breedte hebt gedaan?

Ja, te weinig grind en geen zin (en geld) om meer te kopen grijns...
Het leek me nuttiger om het grindpad dan wat smaller en langer te maken dan breed en kort, want dan zijn ze er helemaal in 2 passen doorheen.
Misschien kan ik bij die palen van de 'wegversmalling' dan ook van die bordjes zetten, wie er voorrang heeft hilarisch.

Dat is inderdaad een goede reden grijns . Jammer dat de paarden daar niet intrappen grijns .

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mijn eerste stukje verharding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn eerste stukje verharding   Mijn eerste stukje verharding Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn eerste stukje verharding
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn eerste 'hooikussen' is klaar
» Zo blij, want een nieuw stukje pp erbij!
» Toekomstig stukje PP
» Stukje over PP op InfoNu.nl
» Nieuw stukje route in ons PP

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: