Jaaah! Vorig weekend is er een loonwerker hier geweest met een dikke graafmachine. Die heeft een stuk grond omgezet.. De ponies stonden hier al wel eens op als de grond droog was. Ze stonden er graag en vaak, onder de walnotenbomen, maar ja het kon niet altijd omdat het kleigrond was.
Nu dus wel, en ze vinden het fijn. Als ik 's nacht eens naar de wc moet, zie ik ze staan/liggen, 's morgens vroeg staan ze er, en overdag ook vaak. Meestal met z'n allen tegelijk.
Zie hier het resultaat:
Hier sta ik nog op het stuk dat er al was, achter de schuur.
Er kwamen drie boomstronken uit. Eén daarvan hebben we bij de ponies laten neerleggen. De andere twee willen we nog wat schoner maken voor ze ook in het pp komen.
En hier begint het nieuwe stuk. Het is een rondlopend stuk om bomen heen en met een roundpenn erin verwerkt.
De ponies kunnen hier linksaf.
Of rechtdoor richting de boom verderop.
Dan door de doorgang om de boom heen. Achter het lint zie je nog meer zand, die strook is voor pakken voordroog bedoeld. Dat is breed genoeg voor een trekker.
Verder de doorgang in. Deze is 3 m breed, breder kon helaas niet.
Dit is de ingang van de roundpenn. De ponies kunnen er dus altijd in. Als je erin wilt werken sluit je de ingang en uitgang af.
Nogmaals de roundpenn.
Dan richting de uitgang.
Nu zijn we dus de penn uit, en kunnen de ponies linksaf.
Verder linksaf langs de aanbouw.
En dan kom je weer achter de schuur uit.
Dat was de rondleiding. Ik ben nog aan het overwegen of ik 2 hooikisten zal verplaatsen naar dit stuk. Dan zou de afstand tussen de kisten wat groter worden.