Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 eindelijk foto's van mijn pp

Ga naar beneden 
+4
Natural Horsetrainer
jannekevedder
MoniqueBuu
kupie
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
kupie




Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 15-01-13
Woonplaats : friesland

eindelijk foto's van mijn pp - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp - Pagina 2 Emptydi 26 feb 2013 - 3:45

En voor ons zelf is het natuurlijk ook niet verkeerd, ik loop me de voeten onder het lijf vandaan met steeds weer wat nieuws te bedenken en maken. (ik ben wel 10 kilo afgevallen onderhand haha)
wortels ja verstop ik ook wel eens tussen de omgevallen boom/takken dit is hun favoriete bezigheid.
en dan gaan ze er wel met veel plezier heen hoor...

Ik blijf aan het denken wat ik nog meer kan verzinnen en dat is vooral in de winter zo, zomers vermaken de paarden zich veel beter.

Het is wel een heel groot verschil met hoe het eerst was (toen ze alleen maar op stal stonden) toen verveelden ze zich echt en nu zijn ze echt weer paard, lekker spelen, eten, hard galloperen. heerlijk wat een leven! en ik word er zelf ook gelukkig van als ik zie hoe goed ze het nu hebben.

Hoeveel hooi/kuil voeren jullie trouwens ongeveer per dag?

Gr.Petra
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

eindelijk foto's van mijn pp - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp - Pagina 2 Emptydi 26 feb 2013 - 4:10

Ik heb tot nu toe altijd gerekend op ongeveer 25 kg per paard per dag, gemiddelde over zomer/winter heen.
Maar omdat ze zoveel versmosten kwam ik daar niet echt mee toe. kritisch

Nu ben ik hen op een andere manier aan het voederen, niet meer buiten omdat er mee hooi in modder/mest gedraaid werd dan gegeten.
Ze krijgen twee keer per dag een grote hoop hooi, maar het juiste gewicht kan ik niet zo zeggen.

Ik merk wel dat als ik hen iets teveel gegeven heb, dan ligt er achteraf in de stal een deel hooi waarop geplast en gemest is.
Dus ik rantsoeneer ze wat meer, aangezien het hooi hier intussen al 20 euro per 100 kg kost... absurd
Terug naar boven Ga naar beneden
kupie




Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 15-01-13
Woonplaats : friesland

eindelijk foto's van mijn pp - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp - Pagina 2 Emptydi 26 feb 2013 - 10:51

Hier kost een grote baal kuil/hooi 40 euro. en hier doe ik zoon 2 weken mee voor 4 paarden (kwpn).


Ze kunnen hier eten wanneer ze willen er staat altijd hooi klaar in grote hooibakken met een fijnmazig net er over.
De paarden zien er perfekt uit dus dit is wel goed. maar toch denk ik wel dat ik heel veel hooi voer....
Terug naar boven Ga naar beneden
jannekevedder

jannekevedder


Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 42
Woonplaats : Peize

eindelijk foto's van mijn pp - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp - Pagina 2 Emptydi 26 feb 2013 - 21:27

Onze pony's (2 x haflinger, 1 x shet, 1 x e-pony veulen) doen ook ongeveer 2 weken met 1 groot pak.
De 2 groten zouden wel met wat minder af kunnen, maar de 2 kleintjes niet. Als ik die minder voer worden ze te schraal.
Nu staat er ook geen sprietje gras meer in de weide. Dus dat pak gaat wel op in die twee weken.

Eerder kregen ze (helaas) slechtere kwaliteit hooi en dat versmeerden ze heel erg en deden we 1 week met 1 pak.
Nu krijgen ze veel beter hooi en dat versmeren ze ook niet meer.
Wij hebben nog geen slow-feeders, maar gelukkig wel droge plekken in de weide en daar krijgen ze dan ook het hooi.
Volgend jaar komen er hooibakken met fijnmazig net er op en verwacht dat ze dan langer met het hooi doen en het nog minder versmeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





eindelijk foto's van mijn pp - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
eindelijk foto's van mijn pp
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Slowfeeder eindelijk af!
» eindelijk reden om te registreren
» Eindelijk weer wat actie!
» Eindelijk even voorstellen... Joyce (B)
» Eindelijk: (half)verharding!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: