Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Eindelijk weer wat actie!

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Eindelijk weer wat actie! Empty
BerichtOnderwerp: Eindelijk weer wat actie!   Eindelijk weer wat actie! Emptyvr 7 jan 2011 - 6:01

Door de vele sneeuw waren de paarden de laatste tijd steeds minder actief in hun PP. Ik vermoed dat het niet meer interessant voor ze was om veel rond te lopen omdat alle grasjes, takjes en blaadjes onbereikbaar waren geworden onder de sneeuw. De bakken hooi werden leeggegeten en de rest van de dag waren de paarden erg passief en stonden ze meestal in de buurt van de stal te suffen.
Toen we ze toegang gaven tot de wei, op de ochtend nadat er 's nachts zo gigantisch veel sneeuw was gevallen, gingen ze wel even hélemaal uit hun dak. Daaruit ontstond mijn 'Nieuwjaarswensfilmpje' glimlach. Maar daarna was het wel weer gedaan met de actie. Toen de sneeuw veranderde in een spekgladde en bobbelige ijslaag werd het bovendien steeds moeilijker voor de paarden om normaal te kunnen lopen. Ik zag ze de laatste dagen regelmatig glibberen en glijden en was blij dat ze niet beslagen zijn!

Inmiddels is vrijwel alle sneeuw en ijs weggedooid. De heerlijke gevolgen waren meteen al zichtbaar, want terwijl ik vanmiddag achter de computer zat zag ik de merries drie keer een galopronde maken hier voor ons huis met de nodige jolige bokkensprongen tussendoor! Heerlijk dat ze de benen weer kunnen strekken! Nu alle kleine lekkernijen weer tevoorschijn zijn gekomen, wordt er meteen ook weer meer rondgescharreld.

Waren jullie paarden ook zo inactief en nu weer actief?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Eindelijk weer wat actie! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eindelijk weer wat actie!   Eindelijk weer wat actie! Emptyvr 7 jan 2011 - 7:18

hier ook veel rust, liepen wel wat op en neer, maar de paddock is vooral de laatste dagen, enorm glad, de wei ging nog wel, dus daar heb ik ze de afgelopen dagen laten lopen, ook niet handig, want met die regen lopen ze alles stuk, maar goed, je moet wat soms.
Het pad naar het bos was zo vast aangelopen, met heel veel sneeuw, dat dit nu een ijsbaan is geworden, dus die heb ik maar afgesloten en nu konden ze via de wei naar het bos.
in de wei word wel wat gerend en vooral veel gerold, vanmorgen waren het alle zes, modderpaardjes, heerlijk om te zien.
De paddock is nu half om half, stukjes goed begaanbaar en dan ineens weer snotglad, niet grappig.
Ik heb nooit behoeftes om paarden op stal te zetten, maar heb de afgelopen dagen soms even een moment behoefte gehad aan 6 veilige stallen, bah, mijn vosje ging onderuit toen hij heel langzaam door de bocht naar het hooi liep, gleed op zijn achterhand.
Het is wel mooi om te zien hoe ze zich aanpassen aan het weer, hier trouwens ook niemand op ijzers, dus dat scheelt wel wat.
hopelijk is het hier ook snel helemaal weggedooid.
Vanmiddag tijdens het werk (ik werk als trainer bij hulphond nederland, www.hulphond.nl ), getraind in het tuincentrum, daar lagen grote zakken wortelen, ze hebben daar sinds kort een paardenafdeling, 3 zakken van 20 kg, voor 10 euro.
dus ik heb net wortelen door de paddock gestrooid, haha, zijn ze weer eventjes bezig.


Laatst aangepast door Marja op vr 7 jan 2011 - 11:03; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : link gerepareerd door erna spatie toe te voegen.)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Eindelijk weer wat actie! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eindelijk weer wat actie!   Eindelijk weer wat actie! Emptyvr 7 jan 2011 - 11:16

Joyce schreef:
Vanmiddag tijdens het werk (ik werk als trainer bij hulphond nederland, www.hulphond.nl ), getraind in het tuincentrum, daar lagen grote zakken wortelen, ze hebben daar sinds kort een paardenafdeling, 3 zakken van 20 kg, voor 10 euro.
dus ik heb net wortelen door de paddock gestrooid, haha, zijn ze weer eventjes bezig.
Jouw paarden zijn bofkonten met zo'n bezigheidstherapeute knipoog!
Wat een leuke baan heb je trouwens, lijkt me echt interessant werk. Geweldig wat die hulphonden allemaal kunnen (en volgens mij vinden ze het zelf net zo geweldig) compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Eindelijk weer wat actie! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eindelijk weer wat actie!   Eindelijk weer wat actie! Emptyvr 7 jan 2011 - 20:52

ja, de paarden hebben niet geklaagd, haha.
ik heb een paar jaar elke winter voederbieten gegeven, vonden ze ook geweldig, die strooide we dan in het bos en dan waren ze een tijdje bezig met zoeken en eten, maar ik kreeg het niet opgevoerd, was teveel en er blijkt toch best veel suiker in te zitten, dus deze winter maar overgeslagen.
normaal is het hier hooi, stro en een beetje musli, dus die wortelen zijn echt verwennen nu.

Ja ik heb een hele leuke baan, honden zo trainen dat mensen met een beperking, veel minder afhankelijk zijn en idd, de honden vinden het leuk om te doen, honden die dit niet leuk vinden, worden geen hulphond in de huidige tijd!
we leren alles aan op een positieve manier, meestal met behulp van de clicker.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Eindelijk weer wat actie! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eindelijk weer wat actie!   Eindelijk weer wat actie! Emptyzo 9 jan 2011 - 23:20

Bij ons is sinds zaterdag alle gladdigheid verdwenen. Dat vonden de paarden groot feest! Hier wordt nu weer heel wat afgerend en -gestoeid. Zo heerlijk om te zien, dus daardoor voor ons ook groot feest.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Eindelijk weer wat actie! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eindelijk weer wat actie!   Eindelijk weer wat actie! Emptyma 10 jan 2011 - 7:03

ja dat merk ik hier ook direct, meteen meer aktie, alle sneeuw lekker weg en er word geregeld gecrossed van bos naar paddock en weer terug.

Wel heb ik nu oud hooi aan kunnen komen, leek me wel handig voor dr bij, maar niemand vind het lekker tot nu toe, dus dat word denk ik marktplaats hooi oid.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Gesponsorde inhoud





Eindelijk weer wat actie! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eindelijk weer wat actie!   Eindelijk weer wat actie! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Eindelijk weer wat actie!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» actie in het paradijs!!
» Slowfeeder eindelijk af!
» Eindelijk: (half)verharding!
» eindelijk reden om te registreren
» eindelijk foto's van mijn pp

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: