Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

eindelijk foto's van mijn pp

Ga naar beneden 
+4
Natural Horsetrainer
jannekevedder
MoniqueBuu
kupie
8 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
kupie

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 15-01-13

eindelijk foto's van mijn pp Empty
BerichtOnderwerp: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptyza 16 feb 2013 - 11:27

eindelijk foto's van mijn pp Foto-34CNVZYV

eindelijk foto's van mijn pp Foto-QXCZTUEB

eindelijk foto's van mijn pp Foto-GI3FTWY6

eindelijk foto's van mijn pp Foto-S3QC3CKJ

eindelijk foto's van mijn pp Foto-RRUKGT7I

eindelijk foto's van mijn pp Foto-KFRMMODO

eindelijk foto's van mijn pp Foto-G6X4PBMB-1

eindelijk foto's van mijn pp Foto-XHX6NCAF

eindelijk foto's van mijn pp Foto-QDVEOYRP

eindelijk foto's van mijn pp Foto-AXC4EZJ3

eindelijk foto's van mijn pp Foto-ZKNNZZBJ

eindelijk foto's van mijn pp Foto-QH4QGQMJ

eindelijk foto's van mijn pp Foto-7XREV6DM

eindelijk foto's van mijn pp Foto-OI6L8BIG

eindelijk foto's van mijn pp Foto-3Y6IFPEP

eindelijk foto's van mijn pp Foto-6TVHSDJ7

eindelijk foto's van mijn pp Foto-QIJU6BFH
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu

Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptyzo 17 feb 2013 - 1:10

Ziet er erg leuk uit!
Gebruik je de stallen als inloopstal? Kan op de foto's niet helemaal zien, of de paarden daar zo naartoe kunnen of niet.
http://www.twas-tweerd.nl
kupie

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptyzo 17 feb 2013 - 7:36

De 2 vaste stallen zijn voor 2 pensionklanten die de paarden snachts op stal willen houden en daarvoor is de luilekker plaats voor mijn 2 paardjes en nog een grote carport ervoor, die staat niet op de foto.
en het is ondertussen alweer veranderd maar deze foto's had ik nog.. dit was in het begin.

Groetjes Petra
MoniqueBuu

MoniqueBuu

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptyzo 17 feb 2013 - 7:40

En zijn je eigen paarden dan ook veel binnen, bij de pensionpaarden? Of gaan ze lekker hun eigen gang als die andere binnen staan?
Dat is misschien ook afhankelijk, wie er altijd met wie optrekt. Ben er wel benieuwd naar.
kupie

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptyzo 17 feb 2013 - 8:52

Ze gaan wel af en toe kijken maar gaan wel hun eigen gang en ja ze zijn anders ook altijd samen.
als het weer wat warmer wordt dan gaan ze met zijn allen 24/7 buiten met gewoon de inloopstal open.

Gr.petra
jannekevedder

jannekevedder

Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 42

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptyma 18 feb 2013 - 0:53

Ziet er mooi uit hoor!!!
Wat zal het voor jou en de paarden genieten zijn!!
kupie

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptyma 18 feb 2013 - 10:09

Dankjewel ik ben er ook super trots op, het had jaren eerder gemoeten..........en ik zou nooit weer anders willen.

Gr.Petra
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer

Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptyma 18 feb 2013 - 11:16

Ziet er mooi uit!

(Alhoewel ik niet snap waarom iemand zijn paard in een stal wil opsluiten, als je zo'n fijne situatie hebt als bij jou waarin de paarden ook gewoon zelf de keuze zouden kunnen krijgen...)
http://naturalhorsetrainer.nl
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptyma 18 feb 2013 - 21:17

leuke foto's.
En tsja, marja, dat zie je nog heel vaak, het is voor diverse mensen heel lastig om een paard, niet als een mens te zien.
Het geeft veel mensen een goed gevoel dat hun paard in de nacht lekker in een stalletje staat.

nu zijn er ook wel situaties waarin ik het me kan voorstellen dat het wel prettig kan zijn voor het paard hoor, bv oudere paarden die extra moeten eten om op gewicht te blijven, dat deze een tijdje hun eigen veilige plek hebben.
Dus voor alles is een motivatie te vinden denk ik.
http://www.twh-mm.nl
kupie

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptyma 18 feb 2013 - 22:41

Ja dat klopt en het 1ne paard die op stal staat snachts dat heeft ook een reden, omdat hij 26 jaar is en afgestoten word door de rest en daarom hebben we hem snachts maar op stal gezet zodat hij wel rustig zijn eten op kan eten.
overdag krijgt hij ook apart eten. en tja hij kan niet alleen staan vandaar dat die andere er ook maar bij blijft.

Straks als ze het weiland weer in kunnen blijven ze allemaal dag en nacht buiten want dan hebben ze allemaal genoeg ruimte om te eten..

Gr.Petra
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptydi 19 feb 2013 - 1:36

ziet er leuk uit
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptydi 19 feb 2013 - 6:19

Joyce schreef:
En tsja, marja, dat zie je nog heel vaak, het is voor diverse mensen heel lastig om een paard, niet als een mens te zien.
Het geeft veel mensen een goed gevoel dat hun paard in de nacht lekker in een stalletje staat.

Ja ik weet het, maar juist als je bij een PP staat waar je met eigen ogen kunt zien hoe goed de andere paarden het doen met 24/7 buiten, dan ben ik extra verbaasd. ;-)

Citaat :
nu zijn er ook wel situaties waarin ik het me kan voorstellen dat het wel prettig kan zijn voor het paard hoor, bv oudere paarden die extra moeten eten om op gewicht te blijven, dat deze een tijdje hun eigen veilige plek hebben.
Dus voor alles is een motivatie te vinden denk ik.

Ja, dat een paard apart moet om extra te kunnen eten, dat kan ik me voorstellen. Ik zou dan zelf liever kiezen voor een mogelijkheid waarbij hij ook nog zelf naar buiten kan (paddockje), maar goed, dat moet dan ook maar net kunnen natuurlijk.
Alhoewel er vaak ook meer kan dan men denkt:
ik was laatst bij een lesklant op een pensionstal hier in Duitsland. Overdag staan de paarden daar in grote weides, 's nachts op stal. Maar elke stal heeft aan de achterkant wel een klein uitloopje (ik denk 3 x 4 meter). Die uitloopjes grenzen dus allemaal aan elkaar (allemaal op een rij) dus de paarden kunnen elkaar dan ook nog zien. Het is weliswaar een klein uitloopje, maar het paard kan tenminste kiezen of hij binnen wil staan, of buiten. Deze uitloopjes kostten niet heel veel extra ruimte: een breed pad (4 meter) aan de achterkant van de stallen is ervoor opgeofferd.
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptydi 19 feb 2013 - 6:20

kupie schreef:
Ja dat klopt en het 1ne paard die op stal staat snachts dat heeft ook een reden, omdat hij 26 jaar is en afgestoten word door de rest en daarom hebben we hem snachts maar op stal gezet zodat hij wel rustig zijn eten op kan eten.
overdag krijgt hij ook apart eten. en tja hij kan niet alleen staan vandaar dat die andere er ook maar bij blijft.

Straks als ze het weiland weer in kunnen blijven ze allemaal dag en nacht buiten want dan hebben ze allemaal genoeg ruimte om te eten..

Gr.Petra

Petra, lukt het ook niet om dat oudje in de groep rustig te laten eten, als je minstens één voerplek méér maakt, dan het aantal paarden dat er staat?
ama

ama

Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptydi 19 feb 2013 - 7:45

Goh, mooi zeg! En alles zo netjes!
Als ik dan hier onze 'boel' bekijk... kritisch

Proficiat!
kupie

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptydi 19 feb 2013 - 9:52

Hij heeft laatst een beroerte gehad dus ik vertrouw het niet om hem snachts bij de anderen te laten.
want die anderen jagen hem op en hij moet toch ook zijn rust hebben........vandaar. en hij wil zelf wel graag naar binnen.

en ja de andere paarden jagen hem niet voor niks op (omdat hij niet gezond is) in het wild had hij allang weg geweest.

Ik heb het wel geprobeerd hoor maar dit ging echt niet. vooral snachts beginnen ze te rotzooien.

Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptydi 19 feb 2013 - 21:05

Oh gats, dat is naar, als ze hem blijven opjagen.
Mooi dat je het zo kunt oplossen!
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptydi 19 feb 2013 - 21:13

kupie schreef:

Hij heeft laatst een beroerte gehad dus ik vertrouw het niet om hem snachts bij de anderen te laten.
want die anderen jagen hem op en hij moet toch ook zijn rust hebben........vandaar. en hij wil zelf wel graag naar binnen.

en ja de andere paarden jagen hem niet voor niks op (omdat hij niet gezond is) in het wild had hij allang weg geweest.

Ik heb het wel geprobeerd hoor maar dit ging echt niet. vooral snachts beginnen ze te rotzooien.

wijs dat hij dan lekker binnen staat.
soms red je het niet met meer voerplekken. denk dat dit dier er wel baat bij heeft om in de nacht, lekker in zijn eigen veilige omgeving te staan, even niet waakzaam te hoeven zijn, dat geeft ook rust.
en ja, ik ben voorstander van dag en nacht de ruimte geven, maar dit is voor mij een typisch voorbeeld van de uitzondering bevestigd de regel.
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 63

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptywo 20 feb 2013 - 3:25

Ik heb je foto's even zichtbaar gemaakt Petra (er miste bij iedere foto een [img] tag aan het begin).

Wow, ziet er SUPERMOOI uit joh, heel mooi en netjes aangelegd compliment!

Ik denk dat je er goed aan doet om in dit specifieke geval het paard 's nachts in de stal te zetten zodat ze kan ontspannen en rustig kan eten.
Het werkt soms trouwens heel raar hoor, met paarden en stallen. Ik was ooit met een vriendin en onze twee paarden (fjord en ijslander) een weekje op vakantie op de Veluwe. De paarden hadden een wei tot hun beschikking, maar ze konden ook op stal als wij dat wilden. Nadat we de paarden één nacht op stal hadden gezet omdat het slecht weer was, bleven ze steevast iedere dag na onze rit uit zichzelf naar de stal toe lopen en niet de andere kant op naar de wei. Zodra we de staldeuren open deden liepen ze zo, hup, de stallen in. Toen hebben we ze de rest van de week 's nachts maar op stal gezet, omdat ze er zo duidelijk zelf voor kozen glimlach!
http://www.paddockparadijs.nl
kupie

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptywo 20 feb 2013 - 9:05

Dankjewel ik was al trots dat de foto's eindelijk gelukt waren grijns maar dankzij jou dus... thanx
ama

ama

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptywo 20 feb 2013 - 9:14

"Toen hebben we ze de rest van de week 's nachts maar op stal gezet, omdat ze er zo duidelijk zelf voor kozen !"

Dit is exact wat mij altijd doet twijfelen aan heel het idee van : paarden horen niet in een stal...
Ik heb al zo dikwijls gezien dat het paard er zelf voor kiest, zelfs al zou een paard in het wild er nooit aan denken om in een stal te gaan staan!

Doet me soms denken aan het feit dat sommige mensen vinden dat Indianen nog in een wigwam moeten wonen en geen wasmachine mogen hebben... Ik vind dit een moeilijke gedachtegang!

Komen de paarden naar de stal omdat ze dat eigenlijk toch wel 'gemakkelijk en comfortabel' vinden?
Of komen ze gewoonweg omdat ze weten dat er daar hooi gaat liggen en ze dan geen moeite moeten doen om te gaan knabbelen... en is het eigenlijk onze fout dat we ze zo naar de stal 'verleiden'?

Mijn paarden staan voorlopig in de winter steevast in of rond de open stal, omdat ze daar hun hooi en water vinden.
Maar ook als dat hooi op is, is het maar af en toe dat ik in de sneeuw sporen zie van het feit dat ze hun weide wat bewandeld hebben... daar is immers toch geen eten te vinden, dus waarom zouden ze? Dan blijven ze liever gewoon wachten tot de voedermachine terug langskomt om de mest uit de stal te ruimen en terug proper hooi te leggen...
Als je ze effe de kans geeft, zijn het gewoon luie pensen die met zo weinig mogelijk beweging/moeite proberen verder te doen!
kupie

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptywo 20 feb 2013 - 9:40

Haha ja dat is waar ja ze denken alleen maar aan eten. (zoals iedereen hier om me heen) lekker

Ik breng het hooi nu s óchtends en s'middags helemaal achter op de track en dan zie je ze al kijken van pff moeten we daar helemaal heen lopen....het water is bij de stal dus ze moeten wel lopen.

Het was even wennen maar ze lopen er nu wel heen, wel met tegenzin want ze hebben liever dat ik het voor hun voeten neer leg.
En ja je blijft na denken bij paarden wat nu het beste is, maar ze geven het zelf wel aan, ben ik achter gekomen.

Gr.Petra

ama

ama

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptywo 20 feb 2013 - 9:56

glimlach zo zijn ze...

De PP creëren wij enkel om te zorgen dat ze niet te lui worden!
grijns
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptyzo 24 feb 2013 - 7:26

ama schreef:
glimlach zo zijn ze...

De PP creëren wij enkel om te zorgen dat ze niet te lui worden!
grijns

is dat zo? Voegen we niet nog iets toe??
en dan met name de creatievelingen onder ons. Die telkens een nieuwe uitdaging bedenken in het voeren.
om wat voorbeeldjes te noemen. Een hooi net, hooi kussen, hooi tussen een berg takken leggen, wortels in het hooi verstoppen, hooi tonnen, hooi kliko's

dus allerlei uitdagingen bedenken zodat het paard zelf creatief gaat denken om aan zijn eten te komen. Om zo verveling tegen te gaan om ze meer vertrouwen te geven in zichzelf en de omgeving. Daardoor wordt zijn brein geactiveerd en voorkom je (of kan je) een hoop andere problemen.

t is meer dan dat denk ik ;-)
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 63

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptyzo 24 feb 2013 - 11:32

ama schreef:
"Toen hebben we ze de rest van de week 's nachts maar op stal gezet, omdat ze er zo duidelijk zelf voor kozen !"

Dit is exact wat mij altijd doet twijfelen aan heel het idee van : paarden horen niet in een stal...
Ik heb al zo dikwijls gezien dat het paard er zelf voor kiest, zelfs al zou een paard in het wild er nooit aan denken om in een stal te gaan staan!
Ik denk dat paarden er op zich geen hekel aan hebben om in een stal te staan, zolang dat maar niet het grootste gedeelte van de dag is. Wij vinden het ook niet erg om even in een klein kamertje te zijn, maar als we zouden weten dat het voor altijd zou zijn, zouden we acuut claustrofobisch worden.

Citaat :
Als je ze effe de kans geeft, zijn het gewoon luie pensen die met zo weinig mogelijk beweging/moeite proberen verder te doen!
Ja, het zijn net mensen :<. Ik denk dat vrijwel ieder levend wezen er van nature op ingesteld is om zo min mogelijk energie te verbruiken. De paradox is alleen dat als we onszelf (en onze dieren) toestaan om zo lui mogelijk te leven, geen stap te veel te zetten en alles wat we nodig hebben binnen handbereik te hebben, we er niet bepaald gelukkiger op worden. Mensen zijn rare wezens: ze vinden zoveel mogelijk machines en computers uit, zodat ze zich steeds minder in hoeven te spannen, maar als het dan zover is dat ze bijna niets meer hoeven te doen, worden ze onrustig en ongelukkig en gaan naar de sportschool absurd. (Ze zouden ook op de fiets naar hun werk kunnen gaan en daar de trap nemen i.p.v. de lift knipoog). Blijkbaar moeten we ons toch inspannen en in beweging blijven om ons goed te voelen >). Bij paarden is het eigenlijk hetzelfde: als je hun eten en drinken voor hun neus aanbiedt zullen ze geen reden zien om te gaan lopen, ook niet in een PP (als daar tenminste geen andere interessante zaken te vinden zijn). Maar als ze niet bewegen zien ze er op een bepaald moment ook niet echt vrolijk meer uit, en bovendien kan hun gezondheid er onder gaan lijden. Paarden in het wild moeten veel bewegen om aan voldoende voedsel en water te komen, en dat doen ze dan ook en blijven er gezond bij. In onze PP's kunnen we dat principe een beetje nabootsen, waardoor onze paarden blijer en gezonder worden en blijven.
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Emptyma 25 feb 2013 - 1:41

Dat heb je heel mooi omschreven Marja! compliment
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: eindelijk foto's van mijn pp   eindelijk foto's van mijn pp Empty

eindelijk foto's van mijn pp
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Slowfeeder eindelijk af!
» eindelijk reden om te registreren
» Eindelijk weer wat actie!
» Eindelijk even voorstellen... Joyce (B)
» Eindelijk: (half)verharding!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: