Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 eindelijk reden om te registreren

Ga naar beneden 
+2
Wieteke
ingrid
6 plaatsers
AuteurBericht
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Emptyvr 10 dec 2010 - 13:25

Mijn naam is dus ingrid, 45+ en samen met mijn man zijn wij het personeel van verschillende huisdieren, waaronder onze 2 schotse highland dames genaamd; Nessa en Sunshine (moeder en dochter van resp. 8 en 4 jaar).
Ik las hier al een tijdje mee maar aangezien de mogelijkheden op mijn huidige landje enigszins beperkt werden door de pensionstal eigenaar, die me eigenlijk al best veel tegemoet kwam in mijn ideeën (had al een kleine PP maar geen kuddegenootjes voor mijn dames), had ik me nog niet geregistreerd.

Gelukkig is er ondertussen veel veranderd en in Januari ga ik verhuizen naar "mijn eigen" (gehuurde) landje van 2 1/2 ha. met stenen gebouw waarin zich wat stalletjes bevinden. Het achterste deel van de stal ben ik, in samenwerking met de eigenaar, aan het omtoveren tot inloopstal en dit weekend gaat er een deel van de palen voor de wei in de grond. Ondertussen zijn de andere plaatsen ook allemaal besproken en heb ik er naast mijn partime baantje nog wat vrijetijdsbesteding bij gevonden (alle paarden verzorgen grijns ).
Het leukste van alles is dat de meeste paardjes en baasjes elkaar al kennen van een vorige stal en vrijwel iedereen staat wel open voor het PP idee, hoewel sommigen toch liever hebben dat hun paardje 'snachts op stal gaat. Die mogelijkheid is er en dat gaan we ook gewoon doen maar mss dat ook deze mensen zien hoe fijn een PP werkt en veranderen ze alsnog van gedachte.
De stallen geven de paarden trouwens wel de gelegenheid om met elkaar in contact te blijven doordat ze vrij ver open zijn. Het blijft allemaal lekker kleinschalig want het max. aantal paarden is 10.
Het is echt ideaal gelegen in het brabantse land, 900 mtr rijden via een zandpad naar het uitgestrekte bosgebied van de Gorp en Rovert (doorrijden naar landgoed de Utrecht en belgië is te doen zonder al te veel wegen over te steken) en zo heb je, voor je het weet, 800 ha bos wat je kan doorkruizen. Ons landje zelf licht in het open gebied bij het bos, dus minder dazen en knutten als het goed is en dat lijkt me heerlijk voor de paardjes maar wel een koeienboer aan de overkant dus even afwachten wat de vliegen gaan doen.
800mtr de andere kant op rijden en je komt uit bij de binnenbak van de rijvereniging waar je voor 120,- per jaar donatie lid kan worden zodat je vrijwel (2 avonden zijn bezet voor de wedstrijd/les leden) altijd de binnenbak kan gebruiken.

Natuurlijk heb ik al 1000+1 plattegrondjes gemaakt voor mijn PP maar ik denk dat ik er nu wel uit ben. Ik zal hem bij het daarvoor bestemde topic plaatsen en hoor graag jullie ideeën en tips.

Groetjes ingrid
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Emptyvr 10 dec 2010 - 19:43

Hey Ingrid,

Jij ook hier compliment. Je nieuwe plekje klinkt echt perfect. Spannend hoor, helemaal nu je ook de zorg voor paarden van anderen erbij krijgt.

Hoe heb je het afgesproken - is het een soort van 'volpension' of helpen de eigenaren zelf ook mee met voeren en mestruimen e.d.?

Komen de ander paardjes ook gelijk in januari al?

Groetjes,

Wieteke
Terug naar boven Ga naar beneden
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Emptyvr 10 dec 2010 - 21:28

Hi Wieteke, had je al gespot hier op het forum knipoog, gezellie.
Ik heb idd 2 mogelijkheden aangeboden, 1 voor zelfservice en de ander voor volpension alleen kiest vrijwel iedereen voor volpension grijns. Als alle toezeggingen idd komen dat sta ik begin volgende maand vol.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Emptyvr 10 dec 2010 - 22:42

Hai Ingrid,
Wat een leuk verhaal en een heerlijke plek zo te horen. Je gaat het er maar druk mee krijgen knipoog
Leuk om het daar om te gaan toveren in een PP, zo te horen biedt het vele mogelijkheden. Heel veel plezier met alle ideeën en realisatie.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Emptyza 11 dec 2010 - 7:23

Hi Marina, dank je. Ik heb idd meer dan genoeg plannen, als het weer nu nog mee werkt dan komen we al een heel eind knipoog. Vandaag iig al 1 derde deel van de wei afgezet, morgen nog even afwerken en dan kunnen er iig al een paar paardjes staan als het nodig mocht zijn.

Groetjes ingrid
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Emptyma 13 dec 2010 - 0:00

Welkom Ingrid. Geweldig dat je nu je eigen plekje kunt realiseren!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Emptyma 13 dec 2010 - 0:08

Dank je, ben ook helemaal blij met zo'n superplek en de eigenaar begrijpt weinig van mijn plannen verwarring maar verleent wel alle medewerking hilarisch
Ik heb afgelopen weekend bv gebruik gemaakt van de dooi om alvast het eerste deel af te zetten met palen, de eigenaar verontschuldigde zich dat hij echt geen tijd had om mee te helpen maar heeft wel zijn knecht gestuurd om genoeg palen te brengen, zodat we zeker verder konden grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Emptyma 13 dec 2010 - 0:31

Hoi Ingrid, welkom op het forum glimlach!
Weer een enthousiasteling erbij die net begonnen is met haar eigen landje, leuk! Zeg trouwens maar gerust 'land' i.p.v. 'landje', 2,5 ha is niet niks hoor, een prachtige oppervlakte met vele mogelijkheden.
Ik ben benieuwd naar je plattegrond, dus ga meteen even verder snuffelen knipoog.
Veel plezier hier!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Emptyma 13 dec 2010 - 1:03

Hi Marja, dank je. Ik ben er nu idd ook achter dat het behoorlijk wat meer is dan de 5000m2 die ik nu huur maar ik kan het gelukkig in fases aanpakken. 2 ha. wordt komend voorjaar nl nog omgezet en ingezaaid en daar komt dan de eigenlijke PP te liggen (is nl voorheen gebruikt als aardappel land).
Gelukkig is de eigenaar onder de indruk van mijn "kennis" (ahum :< ) in bodemzaken en is hij bereid om iig wat fructaan arm graszaad te mengen met zijn BG11 (alleen paarden graszaad werd hem te duur). Hij stond er ook versteld van dat ik hem vroeg of hij de grond ook nog wilde kalken omdat aardappels en paardenmest de grond nogal verzuren.
Daarna heb ik hem "overbluft" en verteld dat hij het land niet meer dan 1x per jaar mocht injecteren en dat hij het, het komend jaar zelfs achterwege kon laten (dit werd voorheen meerdere keren per seizoen gedaan met koeien mest). Je zag hem ineens rekenen maar hij stemde er wel mee in grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Emptyma 13 dec 2010 - 2:07

Wat een flexibele eigenaar! Die moet je in ere houden grijns!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Emptyma 13 dec 2010 - 7:51

Dat in ere houden zal ik zeker doen, als hij tenminste niet hetzelfde doet als mijn huidige stalhouder en er na een tijd op terug komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Emptywo 15 dec 2010 - 6:26

Welkom op het forum zwaaien !
Je schrijft heel enthousiast, leuk glimlach ! Met 2,5 ha kan je wel een heel leuk PP maken. En dan ook nog heerlijk in de buurt van een uitgestrekt bosgebied, wat wil je nog meer grijns .
Heel veel plezier en succes met het maken en opbouwen van je PP!
Terug naar boven Ga naar beneden
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Emptywo 15 dec 2010 - 6:57

Hi Irene, dank je.
Tja het is heel raar maar ik voel me net een klein kind voor sinterklaas/kerst avond. Ben vandaag weer bij stal gaan kijken en er was volop bedrijvigheid. De vloeren in de stallen waren gestort, de 2e opening van de inloopstal was bijna een feit. Ik ben gaan meten hoeveel lint e.d. ik bij de boer moest bestellen (voor het 1e gedeelte). Voelde me net zo'n groodgrondbezitster die haar werklui kwam inspecteren hilarisch
Vindt het nog steeds jammer dat er die 8 stallen in zaten (maar de boer wil ze er na zoveel werk, zitten in de vloer verankerd, echt niet uit halen) maar door de inloopstal is dat getal al verminderd naar 6 knipoog

Heb al stoute plannen om na verloop van tijd (als de "samenwerking" goed verloopt) te vragen of er niet de mogelijkheid bestaat om stallen met uitloop te maken (nog meer gaten in de schuur dus knipoog )aan de hoge kant van de schuur maar dat moet ik nog maar even voor me houden grijns.

Nu alleen nog een paar gelijkgestemde zielen met paarden zien te vinden die erbij willen komen staan hyper
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Emptywo 15 dec 2010 - 8:15

ingrid schreef:
Nu alleen nog een paar gelijkgestemde zielen met paarden zien te vinden die erbij willen komen staan hyper
In zo'n prachtige omgeving zal dat vast niet al te moeilijk zijn. En PP is zo in opkomst dat er steeds meer mensen zijn die hun paard maar al te graag in een PP zouden willen houden.
Ga je adverteren? Dat kan ook hier op het forum (gratis), zie het subforum 'Aangeboden en gezocht'.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Emptywo 15 dec 2010 - 8:34

Tja, toen ik hieraan begon had ik eigenlijk teveel paardjes (max = 8-10) maar 1 eigenaresse (van 4 paarden) kreeg een beter aanbod (dichter bij huis en binnenbak+haar paarden hoefden niet persé in een PP van haar) en komt dus niet. Voor een kennisje van haar (die ook naar onze PP zou komen) is die andere plek dus ook dichterbij e.d..

Houdt dus in dat ik van overvol naar bijna leeg ben gegaan knipoog, dat komt wel weer goed hoor maar had voor alle zekerheid al een adv. gezet op MP en Bokt. Nu ik weet dat ik hier ook een adv. kan zetten zal ik dat meteen maar eens even gaan doen.
Dank je wel voor de tip
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





eindelijk reden om te registreren Empty
BerichtOnderwerp: Re: eindelijk reden om te registreren   eindelijk reden om te registreren Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
eindelijk reden om te registreren
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Slowfeeder eindelijk af!
» Eindelijk écht aan de slag!
» Eindelijk weer wat actie!
» Eindelijk even voorstellen... Joyce (B)
» Eindelijk: (half)verharding!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: