Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Spannende plannen!

Ga naar beneden 
+22
FrancisD
Mai
MarjoSophie
MoniqueBuu
Natural Horsetrainer
Wieteke
inge
margreett
fojoe
BuitenZinnig
Rodastodum
Neel
Het Sjok
Lucienne
Marina
yvonnedejong
Nina
ponylady
Ellen
helma
Irene
Berith
26 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptydi 10 aug 2010 - 22:55

Dat hekwerk langs het bos lijkt wel een goed idee, maar het wordt dan inderdaad wel lastig met de reeën (en financieel knipoog ). Het is ook een heel rustige weg toch? Misschien eerst even ervaren hoe het gaat?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptywo 11 aug 2010 - 2:24

Ja, we gaan het ook eerst aankijken zonder afrastering langs de weg (al was het alleen maar omdat de portemonnee dan leeg is knipoog). Het kan later altijd nog als zou blijken dat het nodig is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ponylady

ponylady


Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 07-02-10

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptywo 11 aug 2010 - 3:35

Marja , ga er ook bomen dienst doen als paal , om isolatoren in te draaien bedoel ik ?
Of mag dat niet ?
Ik denk dat je er inderdaad nog een flinke kluif aan gaat hebben , voordat dat allemaal klaar is .
Maar wat zullen jij en je paardjes ervan gaan genieten , das een ding dat zeker is . ja
Terug naar boven Ga naar beneden
margreett

margreett


Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 11-08-10
Leeftijd : 50
Woonplaats : Drenthe

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptywo 11 aug 2010 - 4:11

Hier zit nog iemand stikjaloers te zijn.
Echt prachtig! Weer eens wat anders dan het vrij vlakke Drenthe/Groningen grensgebied waar wij wonen.
Terug naar boven Ga naar beneden
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptywo 11 aug 2010 - 11:07

Marja schreef:
En nog een flinke klus ben ik bang, om daar meer dan 100 palen tussen al die boomwortels in de grond te gaan krijgen krankzinnig!
Bedankt voor al jullie leuke reacties aanbidding!

Hoi Marja!
Ook van mij bewondering voor je nieuwe plannen, en de mooie foto-reportage (hoe doe je dat toch!),
Maar ook bij mij direct de gedachte "mijn hemel, wat een klus...!"
Heb nu zelf al wel eens het gevoel dat ik meer met het PP bezig ben, dan met de bewoners daarin!
Maar, even doorbijten en dan wordt het vast prachtig.
Wat jij hebt met boomwortels, hebben wij hier met stenen.
Pffff, geen doorkomen aan, en als je de paaltjes een beetje gelijk wilt plaatsen praktisch onmogelijk.

Maar, het is absoluut prachtig hoor, gefeliciteerd dat het allemaal gelukt is op papier., en veel succes
met de uitvoering!

(haha, misschien moeten we PP klusdagen organiseren. Met een stel tegelijk afspreken, de mouwen opstropen
en een flinke vordering maken. De volgende datum is dan bij de volgende deelnemer in de groep.
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, en je schiet ineens zo ontzettend lekker op!)

Helma

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptywo 11 aug 2010 - 11:50

ponylady schreef:
Marja , ga er ook bomen dienst doen als paal , om isolatoren in te draaien bedoel ik ?
Of mag dat niet ?
Nee, dat is niet de bedoeling. Het wordt sowieso al contractueel vastgelegd dat de bomen geen schade mogen oplopen en alles deugdelijk afgerasterd moet worden. Ik denk dat de gemeente een rolberoerte zou krijgen als we isolatoren in de bomen gaan draaien krankzinnig !

margreett schreef:
Weer eens wat anders dan het vrij vlakke Drenthe/Groningen grensgebied waar wij wonen.
Nou, wij wonen dan wel in Limburg, maar in Noord/midden Limburg en dat is héél vlak knipoog. Alleen dat stukje bos achter ons huis heeft toevallig wat hellingen en hoogteverschillen (en dat vinden wij natuurlijk wel héél leuk ja!).

helma schreef:
Heb nu zelf al wel eens het gevoel dat ik meer met het PP bezig ben, dan met de bewoners daarin!
Maar, even doorbijten en dan wordt het vast prachtig.
Wat jij hebt met boomwortels, hebben wij hier met stenen.
Pffff, geen doorkomen aan, en als je de paaltjes een beetje gelijk wilt plaatsen praktisch onmogelijk.
Ja, het is inderdaad een hoop werk, maar ik vind het eigenlijk ook wel heerlijk om daarmee bezig te zijn. Gewoon op mijn dooie gemakkie lekker in de natuur bezig zijn, er zijn ergere dingen toch knipoog?
Wat jij beschrijft met stenen in de grond hadden wij met het palen zetten aan één kant van ons PP achter het bos. Ik heb wat afgevloekt daar frustratie... Bakstenen, dakpannen, stukken glas, het leek wel of daar ooit een huis ontploft is of zo. Ik blééf maar nieuwe gaten boren, dat was echt een hel!

Ik ben trouwens gisteren door het bospad gelopen om te tellen hoeveel palen we nodig gaan hebben... 125...! Ik wil ze ongeveer om de 5 m zetten, maar omdat er veel bochten in het pad zitten, moeten ze op sommige plaatsen iets dichter bij elkaar.
En nu maar duimen dat we de bosstrook ook al dit najaar in gebruik mogen nemen glimlach! Zo niet, dan wordt het pas een jaar later.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptyza 14 aug 2010 - 0:17

Zo Marja, 125 palen....daar ben je inderdaad wel even mee bezig grijns .

Op zich is het ook heerlijk om zo buiten bezig te zijn met het PP (het is nooit helemaal af knipoog ). Ik begrijp wel wat Helma bedoelt met meer met het PP bezig zijn dan met de bewoners ervan. Als je echt aan het trainen bent, kom je dan nog weleens tijd te kort.

Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptydi 19 mei 2015 - 1:18

Ik weet niet of iemand hier zich misschien nog ooit heeft afgevraagd hoe het toch is afgelopen met al die prachtige plannen met die bosstrook hier knipoog ? Nou, dat heeft zich uiteindelijk allemaal niet zo rooskleurig ontwikkeld als het voorgesteld werd....

Om een lang verhaal kort te maken: na vele mooie beloftes maar nog veel meer uitstel daarvan, hadden we uiteindelijk sinds november 2013 helemaal niets meer vernomen van zowel Waterschap als gemeente. Wat we nog hadden gehoord (door zelf na te vragen) was dat het plan 'afgeslankt' moest worden (tja, crisistijd hè), dus we gingen ervan uit dat we wel even geduld zouden moeten opbrengen voor er weer nieuwe ontwikkelingen zouden zijn.

De laatste afspraken die er tussen ons, het waterschap en de gemeente in 2013 in een contract (nog niet getekend) waren vastgelegd waren als volgt:
- Wij zouden een gedeelte van onze wei achter het bos (langs de beek) afstaan aan de gemeente, waarvan we dan weer een gedeelte 'in beheer' terug zouden krijgen, met een zg. 'ingebruikgevingsovereenkomst'. Over de voorwaarden in die overeenkomst zouden we nog overleg hebben (heel nodig, want met de beschreven voorwaarden konden wij niet akkoord gaan) en de gemeente zou daarvoor z.s.m. contact met ons opnemen.
- De gemeente zou een bosstrook van 30 m breed, lopend van ons huisperceel naar ons perceel achter het bos, aan ons afstaan, zodat we een verbindingspad zouden kunnen aanleggen voor onze paarden.

(We hadden trouwens al eerder besloten dat we het eerdergenoemde perceel aan de andere kant van het weggetje (en langs de snelweg) toch niet wilden, maar liever onze huidige wei achter het bos wilden behouden en daar een strook van zouden afstaan.)

Afijn, zoals gezegd hadden we dus sinds eind 2013 niets meer gehoord. Pas geleden kreeg de hele buurt hier een uitnodigingsbrief voor een informatieavond over het beekproject. De plannen waren dus blijkbaar uiteindelijk toch allemaal doorgevoerd en uitgewerkt en het kant en klare plan zou nu worden gepresenteerd. Daar waren we al enigszins verbaasd over omdat wij dus niets meer hadden vernomen over de grondruil tussen ons en de gemeente verwarring Op de site van de gemeente was informatie terug te vinden over het plan, inclusief plattegronden etc. dus daar ben ik natuurlijk meteen in gaan snuffelen. Tot mijn stomme verbazing kwam ik er daar achter dat alle plannen m.b.t. onze grondruil volledig waren geschrapt uit het beekplan absurd ! Na al die jaren van mooie beloftes en overleg was blijkbaar niemand op het idee gekomen dat wij hiervan op de hoogte gebracht moesten worden... shock  Echt schandalig.... kritisch

Uiteindelijk hebben wij een hartig woordje gesproken met zowel waterschap als gemeente. De man van het waterschap toonde weinig begrip en het kwam erop neer dat hij vond dat we zelf maar navraag hadden moeten doen naar de gang van zaken toen we zo lang niks hoorden. Gelukkig gaf de man van de gemeente wel deze grote fout toe en voelde zich duidelijk zeer schuldig over het totale gebrek aan communicatie met ons. Hij heeft toegezegd te zullen kijken of wij op de een of andere manier toch nog de door ons zo gewenste strook bos in gebruik kunnen krijgen, al zal dat dan volledig buiten het beekproject om moeten gaan. Daarover heeft hij inmiddels contact gehad met de wethouder en a.s. vrijdag hebben we een afspraak bij de gemeente om hierover te praten. Ik ben heel benieuwd wat daaruit gaat komen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptydi 19 mei 2015 - 1:51

dat worden vast nog wel meer weken of wel maanden wachten.... pffff...overheids instellingen altijd lastig.
Hopelijk gaat het wel de goede kant op. Kleine hoop, voordeel van de bezuinigingen richting jullie???
Kansje???? laten we hopen
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptydi 19 mei 2015 - 3:12

Grrrr, overheden..... Laat ik verder m'n mond maar dichthouden, voordat er echt rare dingen uit gaan komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptydi 19 mei 2015 - 3:32

inge schreef:
Kleine hoop, voordeel van de bezuinigingen richting jullie???
Kansje???? laten we hopen

Hoe bedoel je dat, Inge?

MoniqueBuu schreef:
Grrrr, overheden..... Laat ik verder m'n mond maar dichthouden, voordat er echt rare dingen uit gaan komen.

binnenpret Ook te interpreteren als 'breek me de bek niet open???' knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptydi 19 mei 2015 - 3:52

Dat heb je volledig correct geïnterpreteerd Marja. compliment Doe dus maar niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptydi 19 mei 2015 - 9:06

MoniqueBuu schreef:
Dat heb je volledig correct geïnterpreteerd Marja. compliment  Doe dus maar niet.

zwijgen knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptydi 19 mei 2015 - 20:25

Wat jammer, Marja! Maar wie weet waar ze vrijdag mee komen. Hopelijk is het schuldgevoel zo groot dat ze wat leuks voor jullie bedenken!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptywo 20 mei 2015 - 2:20

Wieteke schreef:
Wat jammer, Marja! Maar wie weet waar ze vrijdag mee komen. Hopelijk is het schuldgevoel zo groot dat ze wat leuks voor jullie bedenken!

Haha Wieteke, meestal zijn gemeenteambtenaren niet zo empathisch lekker puh . Ik stel mijn verwachtingen heel laag, dat lijkt me het beste knipoog .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptydo 21 mei 2015 - 0:45

Pfff wat een sukkels zeg.
Balen voor jullie!
Hopelijk vinden ze toch nog een alternatief plan want zo'n doorsteek zou natuurlijk wel heel fijn zijn!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptydo 21 mei 2015 - 4:58

Zeker Marja! Het zou wel heel zuur zijn als na al die jaren erover dromen het alsnog niet door zou gaan.
In de mail die de gemeente de afgelopen week stuurde, hadden ze het over een 'tijdelijke grondruil'. Tijdelijk verwarring ??? En wat willen ze dan ruilen tegen wat? Geen idee wat ze daarmee bedoelen, maar toen ik vroeg om meer uitleg kreeg ik alleen te horen dat we het daar morgen verder over zullen hebben. Lekker vaag dus kritisch . Zij weten dus blijkbaar al wat ze willen, maar wij weten nog niets. Zou handiger zijn geweest als we al wat uitleg hadden gekregen, dan kunnen wij ons nl. ook een beetje op het gesprek voorbereiden...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptydo 21 mei 2015 - 7:47

Ik zal heel hard voor jullie duimen morgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptydo 21 mei 2015 - 10:58

Dankjewel Monique glimlach !
Ik zal morgen wel laten weten hoe het gegaan is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptyvr 22 mei 2015 - 2:07

Zo, vanochtend het overleg gehad met de gemeente. Hun uitgangspunten zijn als volgt:

- Koop van een 30 m brede strook bos tussen onze twee percelen, zoals eerder afgesproken toen het nog onderdeel was van het beekproject, kan niet meer, omdat de gemeente verplicht is het 'verloren' bos ergens anders te compenseren met bosaanplant, waarvoor ze dan dus weer (duurdere) grond moeten aankopen. Ze willen alleen iets regelen 'met gesloten beurzen'.

- Alleen 'gebruiksruil' is dus mogelijk. Wij mogen dan een pad door het bos aanleggen van (max.) zo'n 5 m breed. Dat maakt met een lengte van ca. 240 m een totale opp. van 1200 m2. In ruil daarvoor wil de gemeente dan een strook grond van onze wei langs de beek (met diezelfde oppervlakte) inrichten zodat deze past bij het beekproject. Dat zou neerkomen op 11 m breedte over de hele lengte van onze wei (= 109 m). Deze strook zal dan afgezet worden en er worden wat bomen langs de grens geplant, ws. knotwilgen, zodat duidelijk is dat de strook onderdeel uitmaakt van het natuurgebied rond de beek. Wij mogen de strook wel gebruiken voor extensieve begrazing door onze paarden. Dat betekent: niet laten vertrappen door de paarden en ook niet hooien (dat zou sowieso niet kunnen met een strookje van 11 m breed lekker puh ).

- Het zou een gebruiksruilovereenkomst worden met een tijdelijk karakter. Dat houdt in dat deze overeenkomst eindigt zodra we geen paarden meer hebben of onze percelen verkopen. De overeenkomst wordt met ons aangegaan en is dus niet overdraagbaar op een evt. nieuwe eigenaar van onze percelen, mochten wij vertrekken.

In een schets zou deze gebruiksruil er zo uitzien:

Spannende plannen! - Pagina 4 Grotefoto-4VLDBYTC

(even foto vergroten om de tekst beter te kunnen lezen knipoog )

Effectief zou dit voor ons inhouden dat we maar een strookje van 6 m van onze huidige wei zouden kwijtraken (lees: niet meer kunnen hooien). Onze huidige afrastering staat aan de beekkant nl. al 3 m binnen de officiële perceelsgrens i.v.m. een greppel en een wilgenrij die we buiten de afrastering wilden houden. Dan is er nog het 2 m brede PP-pad, dus blijft er van de 11 m brede strook nog maar 6 m daadwerkelijke wei over. Dat kunnen we met hooien denk ik wel missen knipoog .

Al met al valt dit voorstel ons niet tegen. We gaan nu even alles laten bezinken; wie weet wat er nog voor ideeën of alternatieven opborrelen. Als jullie nog gedachten, ideeën of aanvullingen hebben dan hoor ik die ook heel graag glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptyvr 22 mei 2015 - 3:42

Niet slecht. knipoog

Zouden jullie dat pad door het bos dan definitief open willen hebben? Zodat je ahw continu beide PP's met elkaar verbonden en in gebruik hebt?
Anders zie ik er namelijk niet zoveel voordeel van. Als je de pad door het bos alleen maar zou gebruiken, om de paarden van het ene PP naar het andere te brengen, in voor- en najaar, dan zou je dat eigenlijk net zo goed gewoon over de weg kunnen blijven doen. Dan zie ik zelfs alleen maar nadelen: materiaalkosten om het pad te maken, je levert toch een stukje weide in ook al is dat maar 6 meter.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptyvr 22 mei 2015 - 4:10

Idd was dat ook mijn vraag... Permanente track of alleen 'af en toe'. Want je bent je grond wel 'permanent' kwijt.
En wat gebeurt er met die strook die jullie afstaan op het moment dat je het wilt verkopen? Gemeente wil er knotwilgen planten e.d.? Maar wordt de grond meeverkocht als jullie je grond verkopen en mag de nieuwe eigenaar weer vrij over die grond beschikken?
Ik vind het 'tijdelijke' karakter een beetje vreemd als je er 'permanente inrichting' wilt maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptyvr 22 mei 2015 - 5:38

Heb ff kleine stukjes terug gelezen.

Wat een verhaal zeg.

Toch vind ik de tekening er wel positief uitzien.
Dan hebben ze heel wat meters af te leggen dat is wel heel gaaf natuurlijk !
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptyvr 22 mei 2015 - 8:32

MoniqueBuu schreef:
Zouden jullie dat pad door het bos dan definitief open willen hebben? Zodat je ahw continu beide PP's met elkaar verbonden en in gebruik hebt?

Ja Monique, het wordt een pad dat permanent open is en dus onderdeel uitmaakt van ons PP doordat het onze huidige twee PP's verbindt, dat is de hele opzet van het bospad. Anders zouden we er inderdaad heel weinig aan hebben knipoog .
We willen dan geen watervoorziening meer hebben in de achterste wei, zodat de paarden als ze achter lopen en dorst hebben helemaal terug naar ons huis moeten lopen om te kunnen drinken. Lekker veel bewegen dus! Want we zijn van plan om dan ook hooinetten in het achterste PP op te hangen. Van hooi naar water is dan zo'n 500 m lopen, met ook nog allemaal hoogteverschilletjes in het bospad, dus klimmen en dalen.

FrancisD schreef:
En wat gebeurt er met die strook die jullie afstaan op het moment dat je het wilt verkopen? Gemeente wil er knotwilgen planten e.d.? Maar wordt de grond meeverkocht als jullie je grond verkopen en mag de nieuwe eigenaar weer vrij over die grond beschikken?
Ik vind het 'tijdelijke' karakter een beetje vreemd als je er 'permanente inrichting' wilt maken.

Dat is een hele slimme en nuttige opmerking Francis, dankjewel compliment ! Het is inderdaad zo dat als wij hier weg zouden gaan, die strook grond weer terugkomt bij ons en dus gewoon weer met ons perceel meeverkocht wordt. Maar zoals jij terecht opmerkt zou die 'inrichting' dan wel heel nadelig zijn, want een rij knotwilgen in de wei op 11 m van de perceelsgrens is natuurlijk heel onpraktisch. Dit gaan we zeker vermelden in het overleg met de gemeente.

MarjoSophie schreef:
Toch vind ik de tekening er wel positief uitzien.
Dan hebben ze heel wat meters af te leggen dat is wel heel gaaf natuurlijk !

Inderdaad Marjo, een halve km lopen tussen eten en drinken is heel mooi!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Emptyvr 22 mei 2015 - 8:58

Ik had 5(!) jaar geleden al een keer een fotoalbum gemaakt met foto's van het toekomstige bospad, waar ik de afrasteringen in had getekend om een beetje een beeld te krijgen van hoe het er uit zou gaan zien. Toen heb ik er ook wat bredere gedeeltes (paddockjes) in getekend, maar dat zal niet meer mogen volgens het huidige voorstel van de gemeente. De gemeente wil nl. dat de paarden het bos alleen gaan gebruiken om van het ene PP naar het andere te lopen maar niet om er te 'verblijven'. (We zullen de paarden vertellen dat dat niet te bedoeling is  lekker puh .) We gaan er daarom ook geen hooinetten ophangen of zo. Dus waar ik op de foto's bredere paddockjes heb ingetekend wordt gewoon een (smaller) pad.

Klik hier voor een diashow van het bospad
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Spannende plannen! - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Spannende plannen!
Terug naar boven 
Pagina 4 van 7Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» PP plannen
» Ook plannen voor een PP
» Yvonne's pp plannen
» Marjolein's plannen
» Weide op pensionstal, plannen voor PP

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: