Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Spannende plannen!

Ga naar beneden 
+22
FrancisD
Mai
MarjoSophie
MoniqueBuu
Natural Horsetrainer
Wieteke
inge
margreett
fojoe
BuitenZinnig
Rodastodum
Neel
Het Sjok
Lucienne
Marina
yvonnedejong
Nina
ponylady
Ellen
helma
Irene
Berith
26 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptyma 29 maa 2010 - 8:57

MoniqueBuu schreef:
Misschien lukt het om het zo naar je toe te denken. De energieen de juiste kant op helpen.
Ik zie het pad ook al helemaal voor me, mooi slingerend tussen de bomen door.
Ja precies Monique: eerst goed visualiseren, dan loslaten en richting het universum sturen aanbidding.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptyma 29 maa 2010 - 19:32

Moeilijk hoor, dat je nu niets anders kunt dan afwachten... Aan de ene kant wil je waarschijnlijk al precies gaan uittekenen hoe je alles wil hebben, maar aan de andere kant wil je je er ook nog niet al te veel op verheugen, voor het geval dat het toch niet doorgaat.

Wel heel goed dat je duidelijk hebt aangegeven wat jullie wel en vooral niet willen gaan doen met het bos. Nu maar duimen dat jullie snel een positief bericht krijgen hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptyma 29 maa 2010 - 23:21

Marja schreef:
Nee :<, maar daarom heb ik afgelopen vrijdag tijdens het gesprek (met het Waterschap) alles duidelijk uitgelegd en dat daarna per e-mail nog eens allemaal punt voor punt bevestigd.
............
De gemeente was sowieso al bereid om een rechtstreeks pad van ons huisperceel door het bos naar het nieuwe perceel toe te staan, van max. 10 m breed, waar dan dus alle bomen gekapt zouden worden voor dat pad. Maar wij willen juist niet dat er bomen gekapt worden nee. Ik hoop dat we de gemeente met onze argumenten kunnen overhalen om een groter stuk bos aan ons te verkopen dan dat pad van 10 m breed, zodat het bos juist intact kan blijven.

Heel verstandig om nog extra via mail uitleg te geven, het is zo in ieder geval heel duidelijk.
Altijd zo vreemd die gemeentes, hup wel een breed pad en daarvoor de bomen kappen en over jouw voorstel moeten ze nog nadenken absurd .

Een slingerend pad is ook veel leuker! Dat merk ik ook aan ons ienemiene bospaadje, ze gaan er trouwens gewoon in volle galop door hoor hilarisch

-
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptydi 30 maa 2010 - 6:03

Wauw, wat onwijs gaaf! Wat zal dat idd spannend zijn.
Gewoon je eigen bosperceeltje. Moet je ook het onderhoud van het bos doen dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptydi 30 maa 2010 - 7:14

marion schreef:
Moet je ook het onderhoud van het bos doen dan?
Ja, daar gaan we wel vanuit. Maar tot nu toe is er nooit zoveel onderhoud aan dit bos gepleegd hoor, het is overwoekerd door braamstruiken en andere troep en alle bomen die dood zijn en omwaaien laten ze gewoon liggen. Een wild bosje dus. Er zitten ook reeën in, terwijl het maar een stukje is van in totaal nog geen 2,5 hectare!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Lucienne




Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 09-11-09

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptydi 30 maa 2010 - 8:58

Wat ontzettend leuke plannen allemaal. Heerlijk om hier mee bezig te zijn. Ik duim voor jullie compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptydo 22 apr 2010 - 3:22

Gisteren werden we gebeld door de man van het Waterschap (het beekherinrichtingsproject). De gemeente gaat akkoord, dus we mogen het stuk bos kopen aanbidding hyper hoera compliment lekker !!! JOEHOE, hier ben ik echt zooooooooo superblij mee! En de prijs blijkt ook nog eens lager te zijn dan we verwacht hadden geld, dus da's ook heel mooi. En omdat de aankoop van het bosperceel meegenomen wordt in alle grondtransacties van het beekproject (terwijl het daar in feite weinig mee te maken heeft, 't was meer een wens van onszelf) hoeven we ook geen zg. 'splitsingskosten' te betalen; dat zijn de kosten die het kadaster berekent voor het inmeten van een te splitsen perceel en die zouden minstens € 500,- bedragen.
Morgen komt de meneer van het Waterschap weer langs om alle details te bespreken. Het begint nu allemaal aardig definitief te worden. Ik heb vanmorgen weer eens door het stuk bos gelopen en hoe vaker ik er kom, hoe meer mogelijkheden ik zie voor paden en paddocks. Ik zit me al hélemaal te verkneukelen grijns...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptydo 22 apr 2010 - 4:30

Gefeliciteerd Marja hoera ! Wat een geweldig nieuws, nu kan je echt beginnen met plannen. Eerst heb je dat natuurlijk nog wat onder voorbehoud gedaan, maar nu kun je er echt voor gaan compliment !
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptyvr 23 apr 2010 - 5:52

Uhm... ik was toch een beetje voorbarig kritisch... De man van het Waterschap is niet altijd even duidelijk aan de telefoon, dus we hadden het niet helemaal goed begrepen. Vandaag was hij hier en vertelde dat de gemeente nog niet akkoord is met verkoop van het stuk bos, maar hij zei ook dat hij er vrijwel zeker van is dat-ie het er wel door krijgt. Belangrijkste bezwaar van de gemeente schijnt te zijn dat ze bang zijn dat als wij het stuk bos ooit zouden verkopen, de volgende eigenaren minder zorgvuldig met het bos zullen omgaan dan wij (lees: bomen zullen gaan kappen). Een mogelijkheid die nog besproken gaat worden is dat wij - als we het ooit weer zouden willen verkopen - het eerst aan de gemeente aan zullen bieden. Maar goed, de man van het Waterschap heeft heel veel ervaring met dit soort onderhandelingen en hij klonk erg overtuigd dat-ie de gemeente wel mee krijgt, dus daar moeten we ons dan maar aan vasthouden glimlach.
Blijven duimen dus compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Het Sjok




Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 09-03-10
Leeftijd : 60
Woonplaats : Ruinen

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptyza 24 apr 2010 - 10:26

zó! Marja, wat een mooie plannen!
hoop echt dat het je gaat lukken. een stuk bos is natuurlijk een hele mooie aanvulling op je PP
wij duimen mee
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptyza 24 apr 2010 - 22:41

Marja schreef:
Uhm... ik was toch een beetje voorbarig kritisch...

O kritisch , maar het klinkt toch wel zodanig dat de kans groot is dat het doorgaat, idd dan nog even blijven duimen!

Dat idee van eerst verkopen aan de gemeente is wel een goed plan. Alleen moet je misschien nog rekening houden met dat land, dat die dan wellicht minder makkelijk verkoopbaar is (ligt er ook aan hoe de markt dan op dat moment is).
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptyzo 25 apr 2010 - 0:36

Irene schreef:
Dat idee van eerst verkopen aan de gemeente is wel een goed plan. Alleen moet je misschien nog rekening houden met dat land, dat die dan wellicht minder makkelijk verkoopbaar is (ligt er ook aan hoe de markt dan op dat moment is).
Omdat die mooie oversteek er dan niet meer is bedoel je ws.? Ik denk dat dat toch wel mee zou vallen, want het ligt natuurlijk wel heel dichtbij huis (zo'n 300 m verder), alleen moet je dan met je paarden dat stukje over de weg i.p.v. door het bos.
Maarreh... willen wij hier straks nog wel weg grijns? Met een heel gevarieerd terrein incl. bos; met naast ons perceel een prachtig natuurgebiedje met slingerende beek (wat ws. onze paarden ook zullen mogen begrazen), met vrijwel geen directe buren, dus heel veel privacy??? Ik denk dat we hier dan lekker blijven zitten, ondanks onze plannen om misschien nog 'ooit' naar Drenthe te verhuizen glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptyzo 25 apr 2010 - 22:59

Marja schreef:
Maarreh... willen wij hier straks nog wel weg grijns?

Haha, ja je zou echt gek zijn om daar weg te willen absurd grijns , jullie zitten daar prachtig!

Het land ligt inderdaad wel aardig dicht bij huis, dat zal ook wel schelen. Hier in de regio zijn losstaande stukken grond nogal moeilijk te verkopen (maar dat zal ook wel liggen aan de prijs verontwaardiging ).
Terug naar boven Ga naar beneden
Neel

Neel


Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 27-04-10
Leeftijd : 67
Woonplaats : Noordholland

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptywo 28 apr 2010 - 0:08

zo Marja, dat heb je wel erg leuk voor elkaar daar. Geweldig...een écht bos is ook nog eens mijn droom. Maar ja in NH zéér schaars. Gelukkig zijn wij in de wijde omtrek kale akkers wel in het bezit van een oude bossingel. Dat is tenminste ook iets wat erop lijkt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.prydi.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptydi 15 jun 2010 - 0:16

Marja, ik ben wel benieuwd of je inmiddels meer duidelijkheid hebt over het stuk grond?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptydi 15 jun 2010 - 5:43

Irene schreef:
Marja, ik ben wel benieuwd of je inmiddels meer duidelijkheid hebt over het stuk grond?
Dank voor je interesse Irene glimlach.
Het is nu toch eigenlijk wel zeker hoor dat alles doorgaat, ook het bos hoera. De gemeente bleef lang aarzelen, maar het Waterschap bedacht een slimme zet om de gemeente over de streep te trekken; het Waterschap gaat nl. het stuk bos compenseren door op het stuk grond achter het bos (dat dus nu nog van ons is maar naar het Waterschap gaat) een halve hectare bos aan te planten. Verder wordt in het contract opgenomen dat we bij evt. verkoop van het stuk bos dat we willen kopen, het als eerste aan de gemeente moeten aanbieden. Nou prima, daar hebben we geen problemen mee.
Op dit moment worden de contracten van alle grondruiltransacties opgesteld, dus binnenkort zal alles wel ondertekend worden en dan is het echt definitief glimlach!
Waarschijnlijk bestaat de mogelijkheid dat het Waterschap straks op ons nieuwe perceel bomen gaat aanplanten langs de perceelsgrenzen (vooral langs de snelweg), als compensatie voor het gebrek aan beschutting voor de paarden op dat perceel. Dat zou mooi zijn, scheelt ons weer werk glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptywo 16 jun 2010 - 5:36

Wat super Marja, dat is echt goed nieuws hoera !
Heel bijzonder eigenlijk dat het Waterschap zo met jullie meedenkt en helpt. Of willen ze zo graag dat achterste stuk hebben?
En zelfs bomen aanplanten op jullie nieuwe perceel aanbidding , jullie hebben daar wel de juiste mensen zitten grijns .

Wanneer kan je beginnen, deze zomer nog? Zou wel fijn zijn!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptywo 16 jun 2010 - 8:12

Irene schreef:
Heel bijzonder eigenlijk dat het Waterschap zo met jullie meedenkt en helpt. Of willen ze zo graag dat achterste stuk hebben?
ja ja ja

Citaat :
Wanneer kan je beginnen, deze zomer nog?
Nee, waarschijnlijk vindt de overdracht komend najaar plaats. Het nieuwe perceel is nu nog verpacht en die pacht loopt in het najaar af. Ik hoop wel dat we het perceel dan meteen in kunnen laten zaaien, daarvoor is het najaar sowieso de beste tijd.
Ik hoop eigenlijk een beetje dat we het bosperceel misschien wel al eerder kunnen gaan afrasteren. Dat lijkt mij eigenlijk niet zo'n probleem, het wordt immers nu door niemand gebruikt. Even afwachten maar of dat kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptywo 16 jun 2010 - 9:34

Goed nieuws Marja. Gefeliciteerd!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptydo 17 jun 2010 - 1:15

Marja schreef:
Nee, waarschijnlijk vindt de overdracht komend najaar plaats. Het nieuwe perceel is nu nog verpacht en die pacht loopt in het najaar af. Ik hoop wel dat we het perceel dan meteen in kunnen laten zaaien, daarvoor is het najaar sowieso de beste tijd.
Ik hoop eigenlijk een beetje dat we het bosperceel misschien wel al eerder kunnen gaan afrasteren. Dat lijkt mij eigenlijk niet zo'n probleem, het wordt immers nu door niemand gebruikt. Even afwachten maar of dat kan.

Oké, dus nog even langer blijven dromen en plannen knipoog .

Dat bosperceel zou idd wel fijn zijn, is zeker wel een stuk koeler daar?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptydo 17 jun 2010 - 3:11

Irene schreef:
Dat bosperceel zou idd wel fijn zijn, is zeker wel een stuk koeler daar?
Het fijne van dat stukje bos is dat het daar eigenlijk altijd aangenaam is. Als het hard waait, is dat in het bos veel minder doordat de wind wordt tegengehouden door de bomen, maar ook door de helling die er ligt. In zo'n geval is het in het bosje dus juist minder koud dan erbuiten, maar met brandende zon is het er inderdaad een stuk koeler door de schaduw. Altijd goed dus glimlach!
Hoewel... altijd... het is natuurlijk wel zo dat er in het bos 's zomers vaak veel muggen zitten; gisteravond werden de paarden al gek van de muggen in het hoekpaddockje dat tegen het bos aan ligt, dus in het bos is het zeker nog erger. Afwachten hoe dat bv. gaat werken met Frosti's eczeem verwarring...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptyvr 18 jun 2010 - 1:18

Dat is ook waar; fijn uit de wind, minder koud, maar ook minder warm...wat een voordelen allemaal grijns .

Die muggen zijn alleen de spelbrekers, maar de paarden hebben de mogelijkheid om daar weg te gaan toch? Ik neem aan dat de paarden al dat gesteek ook niet prettig vinden en dan wel een ander plekje zullen zoeken.

Ik vroeg me eigenlijk nog af, ga je op dat nieuwe stuk land ook nog een soort schuilgelegenheid maken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptyza 19 jun 2010 - 9:49

Irene schreef:
Die muggen zijn alleen de spelbrekers, maar de paarden hebben de mogelijkheid om daar weg te gaan toch? Ik neem aan dat de paarden al dat gesteek ook niet prettig vinden en dan wel een ander plekje zullen zoeken.
Ja hoor, de paarden kunnen helemaal zelf bepalen waar ze willen zijn glimlach. Maar misschien is het wel slim om in de zomer 's avonds geen hooi in het bos te voeren, want dan worden de paarden natuurlijk helemaal lek gestoken door die muggen...

Citaat :
Ik vroeg me eigenlijk nog af, ga je op dat nieuwe stuk land ook nog een soort schuilgelegenheid maken?
Nee, maar er gaan wel heel veel bomen komen, vooral aan de kant waar de wind meestal vandaan komt. Verder kunnen we er met ongunstige weersomstandigheden (langdurige regen of juist brandende zon) natuurlijk voor zorgen dat ze dan in het perceel bij huis staan, waar de schuilstallen zijn. Met de oversteek wordt het als het goed is heel gemakkelijk om dat te regelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Rodastodum




Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 12-06-10

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptyzo 20 jun 2010 - 4:46

Net al jullie plannen zitten lezen en bekijken, super man!
Vooral een eigen stukje bos voor de paardjes, dat vinden ze vast geweldig compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Emptyma 21 jun 2010 - 4:39

Marja schreef:
Ja hoor, de paarden kunnen helemaal zelf bepalen waar ze willen zijn glimlach. Maar misschien is het wel slim om in de zomer 's avonds geen hooi in het bos te voeren, want dan worden de paarden natuurlijk helemaal lek gestoken door die muggen...

Ja, vooral 's avonds zijn die heerlijke muggen nogal actief boos

Citaat :
Nee, maar er gaan wel heel veel bomen komen, vooral aan de kant waar de wind meestal vandaan komt. Verder kunnen we er met ongunstige weersomstandigheden (langdurige regen of juist brandende zon) natuurlijk voor zorgen dat ze dan in het perceel bij huis staan, waar de schuilstallen zijn. Met de oversteek wordt het als het goed is heel gemakkelijk om dat te regelen.

Dat is inderdaad wel handig bij jullie, dat is dan makkelijker te regelen. Hopelijk krijg je dan niet vaak al te wisselvallig weer, dan blijf je heen en weer lopen grijns .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Spannende plannen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Spannende plannen!
Terug naar boven 
Pagina 2 van 7Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» PP plannen
» Ook plannen voor een PP
» Yvonne's pp plannen
» Marjolein's plannen
» Weide op pensionstal, plannen voor PP

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: