Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 PP plannen

Ga naar beneden 
+2
marion
Tanja
6 plaatsers
AuteurBericht
Tanja

Tanja


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 12-09-11
Woonplaats : Noordoostpolder

PP plannen Empty
BerichtOnderwerp: PP plannen   PP plannen Emptywo 28 sep 2011 - 8:31

PP plannen Ppplategrond



Dit zijn ongeveer mijn plannen,
het schuilhok bij het "bospaadje" is er al de heuvel ook.
De paden zullen omgezet moeten worden, we gaan eerst een aannemer vragen wat dat ongv. gaat kosten anders moeten we eerst de slechtste stukken doen
zoals langs de tuin en ronom de heuvel.
Bij de poetsplaats wil ik ook graag een afdak en verharding.
Het 100 mtr. pad heeft een dood lopend stuk, vandaar het stippel lijntje maar dat is dan wel door onze voortuin, dus die optie hebben we nog even in overleg grijns
De sinel is hoog en breed daar hebben ze in de zomer veel schaduw aan, bij het bospaadje kunnen ze tussen de bomen doorlopen, dat stuk is ongv. 20 mtr. en achter het hok staat op 2 mtr. een boom
vinden jullie de draai naar het pad gevaarlijk tussen de bomen, er is geen dam ofzo maar een ondiepe sloot waar ze doorheen kunnen,( het is wel een avontuurlijk stukje)
De paddock kan ik niet met de track verbinden, we hebben een landbouwbedrijf, dus het erf moet wel toegankelijk blijven voor trekkers enzo.
Ik wil de paddock gaan gebruiken als loswerkbak en speelplaats.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.klompenzo.net
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

PP plannen Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP plannen   PP plannen Emptywo 28 sep 2011 - 9:12

Leuk joh!
Hoe diep ligt het zand bij jullie onder de grond? Bij ons gemiddeld een meter, en dat viel wel mee qua kosten. In Blankenham zit een loonwerker die het laatste stuk voor ons heeft gedaan, (tussen de bomen, was lastig) tegen een heel redelijke prijs.
Ik zie dat jij ook een pad om de singel heen hebt gelegd, door de sloot lopen lijkt me geen probleem. Ik zit daar zelf ook wel eens aan te denken, ik denk dat ze daar handig van worden, alleen je slootkanten worden er wel slecht van. Kortere draaien geven niet, als je de omheining maar afrondt.
Een doodlopend stukje kan wel, maar alleen als je niet te veel paarden hebt, die goed met elkaar kunnen opschieten. Bij mij kan dat niet grijns Ik denk dat je er wel iets aantrekkelijks aan het eind moet maken, willen ze er heen gaan. Of ze moeten er lekker in het zonnetje kunnen staan bijv. Doen ze hier wel graag 's morgens.
Mag ik eens komen kijken bij je?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP plannen Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP plannen   PP plannen Emptywo 28 sep 2011 - 11:09

Het ziet er erg leuk en gevarieerd uit Tanja compliment!
Is je track 5 m breed? Mooi ruim als dat zo is.
Je hebt veel verschillende elementen: heuvel, zandplek, schuilstallen, bospaadje, leuk hoor!
Ik begrijp niet helemaal hoe het stukje aan het eind van het 50 meter pad zit (op je plattegrond onder de mesthoop). Loopt dat ook dood? Of is het verbonden met de track waar ook het heuveltje ligt?

Heb je misschien ook foto's of een filmpje? Dan is beter te zien hoe het er uitziet bij je bospaadje en of het gevaarlijk zou zijn, zoals je vroeg. Waarschijnlijk zal dat wel meevallen, paarden zijn best handig hoor knipoog!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

PP plannen Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP plannen   PP plannen Emptydo 29 sep 2011 - 7:45

Ziet er hartstikke leuk uit! Klein vraagje: waarom moet de track eerst omgezet worden? Wat voor bodem is het nu?
Ik heb 10 jaar geleden de bak door een loonwerker laten 'aanleggen' (grond omzetten), is hij een hele dag mee bezig geweest en kostte toen geloof ik iets meer dan 400 euro. En ik heb er zo ontzettend veel plezier van!
Ben benieuwd naar je foto's.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tanja

Tanja


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 12-09-11
Woonplaats : Noordoostpolder

PP plannen Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP plannen   PP plannen Emptydo 29 sep 2011 - 8:39

Dank jullie wel,
Het zand lag in de paddock vrij diep op sommige plekken meer dan 2 mtr.
maar ik heb al even een gaatje gegraven in het weiland en daar kwam ik op een meter al zand tegen,
en mijn man verwacht dat aan de land kant van de singel het zand ook niet zo diep ligt, even afwachten dus.
Ik denk dat verschillende loonwerkers maar eens moet bellen en vragen naar hun uurtarieven, die in Blankenham dus ook!

Het lijkt me erg leuk als je een keer komt kijken Marion! Ik ben erg benieuwd wat je van ons erf vind, misschien heb je nog goede ideeen.

marja;
Ik wil de track idd. 5 meter breed houden, kunnen ze elkaar goed uit de weg gaan.
Als je van het PP principe uitgaat ga je anders naar je erf kijken 2 jaar geleden had ik nooit bedacht om de paarden in de singel (bospaadje)
en door de sloot te laten lopen, maar als je wel zo rond gaat kijken zie je steeds meer mogelijkheden ja

Aan het eind van het 50 mtr. pad kunnen de paarden idd. weer naar het heuveltje.

veernr1;
We zitten in de polder op wat lichtere klei grond maar na een winter hebben ze de paden waar ze het liefste lopen toch echt aan gort gelopen.

ik heb nog een paar foto's van de huidige situatie
[img]PP plannen Dsc00728640x480[/img]
Het weiland gezien vanaf de poetsplaats
[img]PP plannen Dsc00731640x480[/img]
Het schuilhok en oude kippenhok waar de paarden straks tussen door kunnen lopen
[img]PP plannen Dsc00732640x480c[/img]
Het bospaadje, aan het einde kunnen ze links af door de sloot (er moet nog een beetje gesnoeid worden glimlach )
[img]PP plannen Dsc00734640x480[/img]
De sloot waar ze doorheen mogen
[img]PP plannen Dsc00738640x480[/img]
En een kijkje op de singel vanaf het land links het 100 mtr. pad, rechts het 50 mtr. pad waar je om de singel heen weer naar het heuveltje kan,
In gedachten zie ik ze al over het pad scheuren de bocht om een lekkere bok op de heuvel (deden ze vorig jaar vaak) en dan weer op zoek naar wat te knabbelen grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.klompenzo.net
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

PP plannen Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP plannen   PP plannen Emptydo 29 sep 2011 - 9:11

Ik meende dat je bedoelde dat ze de sloot dwars oversteken en daarbij er doorheen moesten lopen. Of is je plan dat ze echt in de lengte door de sloot moeten gaan, de sloot moeten volgen? Want dan ben ik helemaal benieuwd hoe de sloot zich gaat houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tanja

Tanja


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 12-09-11
Woonplaats : Noordoostpolder

PP plannen Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP plannen   PP plannen Emptydo 29 sep 2011 - 9:35

Ja, ik bedoel inderdaad dat ze de sloot over mogen steken!
de foto was bedoelt om te laten zien hoe diep de sloot is glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.klompenzo.net
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

PP plannen Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP plannen   PP plannen Emptydo 29 sep 2011 - 20:35

Ziet er leuk uit Tanja. Jij hebt ook allerlei leuke elementen waar je wat mee kunt doen. En dan over een poosje in het echt genieten hoe je ponies over het pad heen rennen, dan hoef je het je niet meer alleen voor te stellen. grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Angela1958

Angela1958


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 21-09-11
Leeftijd : 65
Woonplaats : Weener (DE)

PP plannen Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP plannen   PP plannen Emptydo 29 sep 2011 - 21:31

Ja leuk, ziet er goed uit zeg! compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP plannen Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP plannen   PP plannen Emptyza 1 okt 2011 - 1:14

Dat gaat ERRUG leuk worden Tanja compliment! En die sloot, daar kunnen ze volgens mij prima doorheen, is vrij ondiep zo te zien.
Mooie dichte begroeiing in die singel! Dat wordt een leuke extra motivatie voor de paarden om lekker snel door dat pad te gaan af en toe denk ik, want dan zien ze de andere paarden natuurlijk even niet meer grijns. Leuk idee om dat pad daar helemaal omheen te laten lopen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





PP plannen Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP plannen   PP plannen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
PP plannen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise
» Spannende plannen!
» Yvonne's pp plannen
» Marjolein's plannen
» Weide op pensionstal, plannen voor PP

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: