Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise

Ga naar beneden 
+5
Mai
Wieteke
helma
marion
joyce b
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyza 5 maa 2011 - 10:06

Hallo Allemaal,

De afgelopen paar jaar hebben we al wat ervaring opgedaan met het concept van Paddock Paradise.
We hadden een paddock met verharding, schuilstal slowfeeders (hooinetten en bakken) en een pad rond de grote wei.
Ook was het uitbreidingsplan met verharde winterpaddock voor de nieuwe stal met pad naar zandpaddock en schuilstal, klaar.

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise GroteFoto-P3IIM8N4
(oude plan met nieuwbouw op dezelfde plek als de huidige stallen)

Helaas bleek afgelopen najaar dat we onze plannen aan moesten passen omdat we niet mochten herbouwen op de plaats van de huidige stallen.
Het alternatief was bouwen in het weiland. Nou ja, weiland, de beste plek voor de stal, was op de plaats van de huidige kern van ons Paddock Paradise!

De schuilstal, bestrating en paddock zouden moeten wijken voor de nieuwe stal en vervolgens opnieuw een deel bestraten en een nieuwe paddock aanleggen...
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Foto-UIHFSQ4L
De nieuwe stal begint ongeveer 6 meter achter de 2 paarden die samen uit de bak eten, en wordt ruim 16 meter lang richting het huis van de buurman.

De stal willen we flexibel kunnen indelen. Er is een grote inloopstalruimte van 6 bij 7, die op te splitsen is in 4 paardenboxen, dan een stalgangetje met daarnaast weer een dubbele paardenstal die op te splitsen is in 2 stallen, met ertegenover een was/poetsplaat en zadelkamer. Aan de Oostkant zit een overkapping van iets meer dan 1,50 diep over de hele breedte van de stal (7,30m) Boven de stal, op 3,20 hoogte, is er een (hooi)zolder over de hele lengte en breedte van de stal.

Hier de tekeningen voor het idee:
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise GroteFoto-8DV76UW4
en de indeling van de stal:
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise GroteFoto-XJQLQRL8

De plaats van bestrating en zandpaddock ligt al vast, de plekken voor de hooibakken/omheiningruiven of netten kunnen nog veranderd worden.
Het leek mij wel fijn om een paardentoilet te maken onder de overkapping, zodat ze de inloopstallen daar niet meer voor hoeven te gebruiken en die schoner houden.
Ook zou ik beide grote hooinetten daar droog onder kunnen hangen.
In de toekomst zou onder deze overkapping een combi-voerstation moeten komen met tijdgestuurde rolruif voor geautomatiseerd en mogelijk individueel voeren. Maar daar moeten we de komende paar jaar maar voor sparen knipoog

Verder twijfel ik tussen losse hooibakken (met dakje) of deze integreren in een houten omheining. Wat zouden jullie doen en waarom?

Omdat ons huidige graspad van najaar tot voorjaar te nat is om de paarden de hele tijd vrij over heen en weer te laten lopen, wilde ik graag een winterbestendig pad hebben.
Het bestraatte pad naar de Rotonde voor de oude schuren is een optie als verhard winterpad, maar een zandpad rond de klein wei naast de bak leek me ook wel heel erg leuk. Omdat we nu toch heel veel grondwerk moeten laten verrichten, heb ik besloten om te kijken of we een pad van de paddock, langs de sloot, over het verbindingspad weer richting bak, om kunnen laten zetten tot zandpad. De slootkant en het verbindingspad liggen erg laag en zijn vaak nat, dus als dat zand wordt, dan wordt het veel bruikbaarder.

Links achter in de hoek komt dan een verhoogde paddock (soort heuveltje, deels schuin aflopend, deels met bielzen afstapje/opsprongetje) en omdat in de hoek ook een erg laag gedeelte is waar vaak water staat in natte periode, overweeg ik daar wat grond weg te graven en een soort waterplas te creëren.
Als iemand nog tips heeft hoe je dat goed kan doen zodat de paarden aan de randen niet tot hun knieën wegzakken in modder... zijn die ook welkom knipoog

Hier het deel van het perceel waar het om gaat:
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise GroteFoto-8UXVHJA4

De kleine binnenwei hoop ik ook te kunnen laten draineren zodat deze ook in de winter bruikbaar is om de paarden te laten grazen voor enkele uurtjes per dag (gaat nu ook redelijk op het grootste deel) en ik wil er graag enkele (natuurlijke) hindernissen en trailhindernissen in plaatsen voor de afwisseling voor mens en/of paard. (er liggen nu al 3 dikke boomstammen, en er komen er nog wel meer vrij bij bouw van de garage) Door de binnen omheining los te maken op sommige plekken, kun je rijdend ook de verhoogde paddock en de waterplaats meenemen.

Eventueel zou ik op het pad aan de kant van bak een stroruif kunnen plaatsen of hooinet op kunnen hangen, ik kan het daar echter niet verharden.
De verhoogde paddock zou misschien ook plaats kunnen bieden aan een hooinet langs de omheining, maar liever geen bak in het midden.

De binnenwei wil ik verder liever vrij houden voor het rijden en grazen. Als er ook nog een pad doorheen moet, worden het allemaal kleine stukjes. Nu kan er ook nog een grasbaan met dressuurbordjes uitgezet worden voor wanneer de bak erg stoffig is.

De grote binnenwei binnen het graspad moet verder rechthoekig blijven en wordt alleen gebruikt om te maaien en voor strookbegrazing met rantsoenpaaltjes zodat de boer en de loonwerker met hun machines redelijk makkelijk hun werk kunnen blijven doen.

Ik plaats hier later nog even een lege schets, voor diegenen die ook wat creatieve ideeën willen meegeven voor we definitief gaan bouwen...
Lukt nu niet om hem te uploaden

Terug naar boven Ga naar beneden
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyza 5 maa 2011 - 10:14

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise GroteFoto-Y7QDAPXB
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyza 5 maa 2011 - 10:48

Het lijkt me heel vervelend als de hele boel weer omgegooid moet worden, maar het maken van tekeningen en plannen vind ik altijd geweldig! Voordeel is ook dat je het nu zo kan inrichten dat je rekening kan houden met de sterke en zwakke kanten van de grond.
Je plannen met je wei lijken wel op die van mij.
Misschien kun je hier nog wat inspiratie opdoen:

https://www.youtube.com/watch?v=BMoNFEXsSLM

Wat mij zelf heel makkelijk lijkt, is een laag hek/muurtje maken waarachter het hooi op de grond ligt met een net eroverheen. De paarden moeten dan dus over het muurtje heen eten. Als je dat maakt daar waar je hooi opslag is, kun je het zo op de grond kieperen, en het net eroverheen spannen. (Met haken aan de grond vastmaken)
Ik heb nu losse hooibakken (zonder dakje; nat hooi eten ze ook). Het voordeel daarvan is dat ze er rondom heen kunnen eten; een ranglaag paard durft vaak wel aan de andere kant te eten uit de bak, dan heeft-ie alleen te maken met het hoofd van het ranghogere paard. Hij kan ook snel wegkomen. En het is makkelijk te verplaatsen.

Verder denk ik dat je er al erg goed over nagedacht hebt.

Terug naar boven Ga naar beneden
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyzo 6 maa 2011 - 7:28

bedankt voor je reactie en ideeën Marion!

wat een ontzettend leuke link! Sommige dingen vind ik te eng voor in een weiland waar de paarden ook in los lopen (die smalle diepe geulen, straks ziet een paard er 1 over het hoofd en breekt een been in de haast of zo), maar er zitten hele leuke dingen bij die ook hier toe te passen zijn.
Wat voor soorten "hindernissen" wil jij in je weiland integreren?

Dat van een muurtje met hooinet erachter leek mij ook wel wat, heb dat wel overwogen met van die voederwanden plaatsen tussen stevige palen en dan daarachter een schuine plank of pallet zodat het voer wel van de grond ligt, in een dubbelgevouwen hooinet vastgeklikt onder aan de wand of aan de bodemplank. Dat met die baal zou dan kunnen in het midden tussen 2 voerplaatsen onder soort van "Carport" met 2 dichte poortdeuren aan de omheiningkant zodat ze niet stiekem van de baal kunnen eten, alleen uit het net en op rantsoen en we wel via de deuren een nieuwe baal kunnen plaatsen (achterkant is bos, daar krijgen we geen baal tussen de bomen door)....
Terug naar boven Ga naar beneden
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyma 7 maa 2011 - 4:52

marion schreef:
Het lijkt me heel vervelend als de hele boel weer omgegooid moet worden, maar het maken van tekeningen en plannen vind ik altijd geweldig! Voordeel is ook dat je het nu zo kan inrichten dat je rekening kan houden met de sterke en zwakke kanten van de grond.
Je plannen met je wei lijken wel op die van mij.
Misschien kun je hier nog wat inspiratie opdoen:

https://www.youtube.com/watch?v=BMoNFEXsSLM


** Hoi Marion,

De idee-en en hindernissen zijn erg leuk, maar oh oh, wat een vreselijk filmpje! Voor mij heeft dit helemaal niets meer te maken met NH,
maar is deze man gewoon met een zweep in de hand aan het longeren over hindernissen. Arm dier....
Het paard doet het allemaal braaf, maar het ziet er erg wild en onrustig uit. De hulpen zijn erg abrupt en heftig, juist erg on-NH.
Geen plezier om naar te kijken eerlijk gezegd!

Groetjes,
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyma 7 maa 2011 - 8:17

helma schreef:

De idee-en en hindernissen zijn erg leuk, maar oh oh, wat een vreselijk filmpje!

Dat ben ik met je eens, hij werkt mij veel te gehaast. Maar het ging me even om de hindernissen.

Ik wil zelf in ieder geval een heuvel met op-afsprongen aan de andere kant, en zo'n geul wil ik wel. Maar dan minder diep en wel breed. Mijn idee was er bielzen voor te leggen; op de randen, zodat ze beter zichtbaar zijn. Als onze ponies in de wei staan, staan ze maximaal te profiteren want ze staan er altijd maar kort in, dus kop naar beneden en eten!
Ik heb hier ook een schommelrek staan, al 3 jaar ongebruikt, daar wil ik dan slierten aan hangen. En veel boomstammen natuurlijk om overheen, tussendoor te lopen. Stukken stam om 8-jes omheen te draaien. Tonnen zijn ook altijd handig, en trekkerbanden.
Terug naar boven Ga naar beneden
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyma 7 maa 2011 - 8:30

ik nam ook aan dat het om de "hindernissen" ging, niet om de training van het paard zelf.

Wat mij ook leuk leek (gezien bij vrijheidsdressuur en horse-agility) is een trekkerband opgevuld met zand als een soort opstapje

En ik heb een greppel om mijn bak heen, en daar wil ik in de toekomst graag een bruggetje overheen bouwen evt. met leuning.

verder wil ik ergens in de track of paddock nog een hek wat te gebruiken is als een trailhek.
Iemand tips hoe je die technisch gezien moet maken zodat je die vanaf paard kan openen en sluiten? en hoeveel ruimte je eromheen vrij moet laten?

De vergunning voor de stal is inmiddels binnen en moet nu heel snel aan stalramen en deuren zien te komen (ineens tijdgebrek)
Woensdag komt iemand van een drainagebedrijf langs om te kijken naar de mogelijkheden en om een offerte op te kunnen maken en ik moet iemand vragen voor het grondwerk van de stal en de paddock en het pad.

Ineens stress... De stal en bestrating en paddock moeten voor half juni wel weer bruikbaar zijn, want dan begint de dazentijd!
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyma 7 maa 2011 - 10:38

marion schreef:
Maar dan minder diep en wel breed. Mijn idee was er bielzen voor te leggen; op de randen, zodat ze beter zichtbaar zijn.

Zouden bielzen niet glad worden als het vochtig weer is of als er een soort moslaagje op gaat groeien? Al zou je er natuurlijk altijd een soort anti-slipmateriaal op kunnen bevestigen als blijkt dat ze glad worden.

Het lijkt mij ook wel geweldig om allemaal hindernissen/obstakels in de track te integreren. Maar first things first - dus eerst maar eens een track aanleggen :< .

@joyce b: ik ben heel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien! Succes met al het geregel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyma 7 maa 2011 - 12:06

Grootse plannen Joyce, leuk dat je ze hier zo uitgebreid beschrijft en illustreert!
Ik heb er weinig aan toe te voegen, je hebt er al heel goed over nagedacht zo te zien.

Wat misschien nog een tip is (en wat ik zelf heel praktisch vind) is het pad door laten lopen langs de bak (aan de andere kant van het greppeltje in jouw geval?) zodat als de bak afgesloten is omdat je er met een paard bezig bent, de track toch doorloopt en niet ergens doodloopt.

Verder - in antwoord op je vraag over de hooivoervoorzieningen - zou ik liever kiezen voor verplaatsbare bakken, zodat je niet vast zit aan vaste voerplaatsen, maar altijd vrij bent om als de omstandigheden erom vragen je bakken te kunnen verplaatsen.

Oh ja, en ik ben nog nieuwsgierig naar je 'paardentoilet'. Hoe ga je je paarden duidelijk maken dat ze daar moeten poepen en plassen en niet in de schuilstal grijns?

@Marion: inspirerend filmpje! (De hindernissen bedoel ik dan :<)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptydo 10 maa 2011 - 9:09

Bedankt Wieteke en Marja,

Nog even voor Marion,
het is inderdaad niet leuk dat alles overnieuw moet. Dat levert veel stress (waar laat ik de paarden tijdens de hele verbouwing, half juni dazentijd en dan moet alles wel klaar zijn zodat ze kunnen schuilen in de stal) en veel extra kosten op...

@ Marja,
Er loopt nu al een graspad aan de schouwslootkant van de bak, van 6 meter breed. Die zou ik eventueel daarvoor kunnen gebruiken met wat extra lintjes via bak of bestrating bij mestbak. Als ik het bij de wei moet maken, wordt het allemaal zo hokkerig en smalle paden met mijn niet zo lieve dominante merrie durf ik niet bescheiden

Ze gebruiken nu 1 strooisel hoek in de open inloopstal als toilet. Ik denk dat wanneer ik de stal de eerste periode overdag dicht zou laten, of niet instrooien, en de plek onder de overkapping wel deels opstrooi, dat ze net als nu in het strooisel gaan plassen en poepen. Het is dan natuurlijk afwachten of ze bij instrooien van de inloopstal, die ook gelijk weer als toilet wordt gebruikt, maar kan er ook voor kiezen daar van die paardenmatrassen in te leggen en verder kaal te laten als ontmoedigingsbeleid zodat ze wel even de moeite nemen naar de zijkant te lopen voor hun luxe overdekte paardentoilet :P
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptydo 10 maa 2011 - 11:28

joyce b schreef:
Ze gebruiken nu 1 strooisel hoek in de open inloopstal als toilet. Ik denk dat wanneer ik de stal de eerste periode overdag dicht zou laten, of niet instrooien, en de plek onder de overkapping wel deels opstrooi, dat ze net als nu in het strooisel gaan plassen en poepen. Het is dan natuurlijk afwachten of ze bij instrooien van de inloopstal, die ook gelijk weer als toilet wordt gebruikt, maar kan er ook voor kiezen daar van die paardenmatrassen in te leggen en verder kaal te laten als ontmoedigingsbeleid zodat ze wel even de moeite nemen naar de zijkant te lopen voor hun luxe overdekte paardentoilet :P
Ik ben benieuwd; dat wordt straks misschien een topic voor bij 'Gedrag' knipoog?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyvr 8 apr 2011 - 3:37

grijns

Het is weer een tijdje stil geweest, maar achter de schermen moet enorm veel geregeld worden.

De kraanmachinist is langsgeweest om te kijken wat er moet gebeuren ivm grondwerk, had ik al verteld dat er iemand langs wasgeweest die me had voorberekend wat het moest gaan kosten dit stukje pad en de binnenwei te draineren? Dat was in elk geval schrikken bleek

Heb contact gehad met Paddock Paradise Nederland over hun richtlijnen voor certificering en mogelijkheid voor advies, maar omdat ze zover weg zitten ben ik bang dat het een erg duur grapje wordt om ze hier te laten komen kijken voor overleg en mogelijkheden ivm reiskosten, en dan heb ik nog niet eens iets tastbaars in handen, dus heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken en contact gezocht met Landschapsbeheer Friesland (wat hier kantoor houdt in een buurdorp op 8 km afstand knipoog ) en daarvan komt iemand volgende week vrijblijvend en kosteloos langs om eens te kijken hoe het er hier uit ziet en of ze ons eventueel iets voor ons kunnen betekenen (en voor ons belangrijk: tegen wat voor kosten :$ ) Spannend!

Verder zijn er mensen langs geweest om te kijken ivm het beondigde leidingwerk, waren er communicatie problemen tussen stalinrichter en stalbouwer ivm benodigde wanden en de tijdsplanning en wie wat waar zou doen, en kwam de constructeur nu nog met de opmerking dat we onze hooizolder maar tot 75kg/m2 zouden kunnen belasten, terwijl we duidelijk hadden aangegeven dat het een HOOI-zolder moest worden, hmmmm, gaat lekker...frustratie
Maar goed, nu aangegeven waar in het gebouw nog ondersteuningsmogelijkheden zijn en hopelijk is dat dan voldoende voor een volle hooizolder...

Vanaf eind April meer nieuws...
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyvr 8 apr 2011 - 22:25

Ja joh, communicatie tussen verschillende partijen blijft moeilijk... Daarom kun je maar het beste zoveel mogelijk zelf doen, scheelt een hoop ergernis... en geld! Maar ja, je moet er natuurlijk ook de kennis, handigheid en vooral TIJD voor hebben om dat te kunnen doen.
Gelukkig kom je er bijtijds achter dat die HOOIzolder meer een 'mooi'zolder zou worden en geen hooi zou kunnen dragen. Dat wordt dus straks heel goed in de gaten houden of ze de constructie daadwerkelijk zullen verzwaren om het hooi wel te kunnen houden!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: het werk is begonnen!   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyma 9 mei 2011 - 8:58

Nou, de kogel is door de kerk... We kunnen niet meer terug!
Koninginnedag is de schuilstal verhuisd naar Duitsland, afgelopen donderdag is begonnen met het grondwerk voor de stal en vandaag is de nieuwe paddock omgezet en een begin gemaakt met het omzetten van het winterpad...

Zo zag het er uit:

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Foto-YC6W6U4G
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Foto-UIHFSQ4L


Dag 1:
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Foto-ON6LLPCS

Begin dag 2:
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Foto-Y84LT48P

Einde dag 2:
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Foto-OKVHZD4X

grondwerk voor de stal en bestrating op de voorgrond. Witte zand is voor de bestrating, op het donkere zand komt de stal, geel zand erachter is de paddock. Diepte is moeilijk te zien. Oppervlakte is hetzelfde als dat voor stal en bestrating.
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Foto-HGIRJ8XN

pad links langs de bak zou eventueel aan het eind een stukje door de bak kunnen gaan naar de paddock toe om zo een rondloop te garanderen als de bak gebruikt wordt.
Alternatief is in de wei bij het greppeltje van de bak langs een pad van 2 meter breed naar de linker paddockdoorgang. Voor de winter zou ik dat pad dan wel moeten verstevigen of ophogen met zand. Evt zou beiden ook kunnen.
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Foto-8WR8ODSY

Hier heb ik me omgedraaid. Het pad linksaf wordt zandpad, het pad rechtdoor blijft (voorlopig :P) graspad. Dat is de lange route om het hele perceel heen. Overigens heb ik tijdelijk de paaltjes van de helft van het lange pad aan de boomwal kant verwijderd omdat de paarden er steeds niet aan toe komen het op te eten en de boer kan het niet maaien omdat het te smal is. Nu kan hij het meenemen als de rest van de wei gemaaid wordt van de zomer.
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Foto-GOV4EYCL

Hier ook het verbindingspad ( wat zandpad wordt. Het loopt door tot de dam en sloot en gaat dan linksaf langs de sloot richting ons huis en de weer linksaf naar de paddock
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Foto-ZJLUZDDU

Hier komt de hoekpaddock en het pad langs de sloot, de roze paaltjes geven aan tot waar het zand komt, volgend jaar wil ik dan nog daarvoor een waterkuil graven en dan de grond aan de andere kant ophogen als soort walletje waar de paarden overheen kunnen lopen, om de waterkuil heen. Dat wordt dan de natuurlijke drinkplek.
Het weiland en de paddock moeten echter nog gedraineerd worden en omdat het zand vrij diep is weggegraven werd me geadviseerd het toch vooral eerst een jaar te laten rusten en zetten om verzakkingen te voorkomen. Nog geen heuvel met boomstam op- en afsprongetjes dus en nog geen waterkuil met wal, want denk niet dat die heren van het drainagebedrijf dan hun werk goed kunnen doen :<
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Foto-H8RWYRH3

Het begin van het pad is gemaakt... Zit nog wel een dagje werk in knipoog
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Foto-DIQBJ7AM

Donderdag wordt de fundering van de stal geplaatst en volgende week komt de stal...

Tot de volgende update!


Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyma 9 mei 2011 - 21:31

Wauw, je houdt niet van half werk zo te zien grijns. Ben heel benieuwd hoe het eruitziet als alles klaar is. Is er nog wat uit het overleg met Paddock Paradise Nederlant TM ( :< ) en Landschapsbeheer Friesland gekomen?
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyma 9 mei 2011 - 22:12

Zo, de hele boel wordt omgegooid!
Heb jij dat ook dat je eerst het idee hebt dat "het nooit goed komt". Alles overhoop, chaos, bulten, omheining weg.... Maar gelukkig komt het altijd wel weer goed.
Nog een hoop werk te verzetten zie ik, alhoewel gelukkig ook een hoop gedaan wordt. Ziet er profi uit! Ben erg benieuwd hoe het er straks uit ziet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyma 9 mei 2011 - 23:57

Je pakt het 'grond'ig :< aan Joyce! Maar dan zal het er straks ongetwijfeld ook schitterend uitzien en heb je in ieder geval een PP die het hele jaar door droog blijft, met een extra racebaan in de zomer!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptydi 10 mei 2011 - 0:23

Ai!!! Tegenslag!!!
De hoekpaddock en het tussenpad kunnen niet omgezet worden omdat er vrijwel geen zand in de ondergrond zit!!! paniek
Alternatief nu is laten frezen van de graszode (ivm doorlatendheid van de grond) en dan een laag zand op laten brengen... Dat maakt het pad ineens 3x zo duur! geld Dat is balen...


Bedankt voor jullie reactie!
hihi, ja, een beetje rigoureus misschien wel, maar met half werk wordt het geen winterbestendig pad. Die grond is hier veel te zacht heb ik al mogen ervaren de afgelopen jaren... En nu moest er toch een nieuwe paddock komen vanwege de stal en bestrating op de plaats van de oude paddock, dus dan maar gelijk alles goed. Kunnen we er hopelijk de eerste 10 jaar tegen straks (als de drainage er in ligt tenminste)

En inderdaad zag ik er flink tegenop dat alles weg en over de kop moest.... Zo'n chaos, en waar laat je je(veel te dikke) paarden in de tussentijd? Die kunnen niet 6 weken 24/7 op een stuk land lopen... Maar gelukkig schoot het wel op en werd de chaos snel minder en hebben we geluk gehad met het droge weer tot nu toe waardoor de schade enigszins mee valt. Eerst de structuur helemaal goed, dan weer opbouwen en omheiningen plaatsen...

Ik heb van Paddock Paradise Nederland hun richtlijnen binnen gekregen en hun tarieven voor aansluiting en voor advies.
De kosten voor aansluiting vielen me mee, dus als we aan de richtlijnen kunnen voldoen wil ik dat wel overwegen, maar de kosten voor advies waren zo hoog qua uurtarief en dan moesten er ook nog reiskosten overheen (en dat kan nogal oplopen als je van Arnhem kant richting Friesland moet) dat ik dat niet zag zitten. Dat geld stop ik liever in zand en omheiningsmateriaal knipoog

En aantal dingen botsen met de huidige praktijk.
Voorbeeld is het gebruik van slowfeeders, wat zij afwijzen omdat het niet natuurlijk is. Zij zijn echt voor hoopjes op grondhoogte. Net als waterdrinken, dat moet liefst ook met voeten in het water op grondhoogte uit bijvoorbeeld poel of plas.
Daarnaast vinden zij klinkers geen goede vorm van bodemversteviging op het pad. Er word halfverharding aangeraden. Dat is voor ons echter niet zo praktisch omdat het lastiger schoon te houden is van mest en sneeuw (gladheid)

En zo las ik nog wat dingetjes waarvan ik dacht dat ik eerst maar eens moest vragen of dat belemmeringen zijn voor het verkrijgen van een plakkaat.
En dat van de slowfeeders verbaasde me omdat in ontzettend veel PP over de hele wereld gebruik wordt gemaakt van 1 of andere vorm van slowfeeders...
En door ze laag bij de grond te laten eten (lage hooibakken, hooikussens op de grond/pallet/rubber mat etc.)neem je het probleem van te hoog voeren al weer weg...


Ik vroeg me verder af wat voor rechten zij door hun geregistreerde merknaam hebben. Mogen wij hier in Nederland ons paddock paradise geen paddock paradise meer noemen als het niet aan hun keurmerk eisen voldoet en we die via hun aangevraagd hebben? Moeten we daar dan een andere naam voor bedenken? Of is het meer een kwaliteitskeurmerk dat als je lid bent en aan hun eisen voldoet je een officieel geregistreerd PP hebt...

Ik heb iemand van Landschapsbeheer Friesland hier gehad. Een gratis 1e bezoekje waarbij ze me wat ideeën gegeven heeft over soorten beplanting voor het erf en het paardenperceel en waar ik die kan halen. Ook advies hoe ik ons steeds kaler wordende bos op zou kunnen knappen. Mijn indeling vond ze verder prima dus daar moest ik gewoon lekker mee aan de slag gaan. Mochten we zaken door hun uit willen laten voeren kon ik een offerte op laten maken.
Ze had verder geen verstand van "paddock Paradise" knipoog Maar aangezien ik nu die richtlijnen heb, weet ik wel welke richting ik op moet denken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptydi 10 mei 2011 - 1:33

Jammer van de tegenslag Joyce... Ga je het wel laten doen (een laag zand opbrengen)?

joyce b schreef:
Ik heb van Paddock Paradise Nederland hun richtlijnen binnen gekregen en hun tarieven voor aansluiting en voor advies.
De kosten voor aansluiting vielen me mee, dus als we aan de richtlijnen kunnen voldoen wil ik dat wel overwegen, maar de kosten voor advies waren zo hoog qua uurtarief en dan moesten er ook nog reiskosten overheen (en dat kan nogal oplopen als je van Arnhem kant richting Friesland moet) dat ik dat niet zag zitten. Dat geld stop ik liever in zand en omheiningsmateriaal knipoog
Dat kan ik me helemaal voorstellen Joyce, het is allemaal al duur genoeg! Waarom zou je het predikaat 'door PPN goedgekeurd PP' willen hebben, welke voordelen biedt dat? En moet je dan eenmalig een bedrag betalen, of jaarlijks?

Citaat :
En aantal dingen botsen met de huidige praktijk.
Voorbeeld is het gebruik van slowfeeders, wat zij afwijzen omdat het niet natuurlijk is. Zij zijn echt voor hoopjes op grondhoogte. Net als waterdrinken, dat moet liefst ook met voeten in het water op grondhoogte uit bijvoorbeeld poel of plas.
Daarnaast vinden zij klinkers geen goede vorm van bodemversteviging op het pad. Er word halfverharding aangeraden. Dat is voor ons echter niet zo praktisch omdat het lastiger schoon te houden is van mest en sneeuw (gladheid)
Ik heb de richtlijnen ook gelezen en vind ook dat ze op verschillende punten de aansluiting met de Nederlandse praktijk missen. We leven in een modderig en winderig landje, dus hebben we hier niet de gunstige omstandigheden om hoopjes hooi op de grond te leggen, zoals bv. in het droge en rotsachtige Arizona of Californië. En is het wel zo 'natuurlijk' voor een paard om los hooi van de grond te eten? Ik vind dat je met een slowfeeder veel meer het graasgedrag nabootst dan met los liggend hooi. Bij een slowfeeder moeten ze nl. aan het hooi trekken om het los te krijgen, net als dat ze aan het gras trekken tijdens het grazen. Voor het eten van los op de grond liggend hooi hoeft een paard op geen enkele manier die inspanning te leveren. Ook kan je met een slowfeeder voorkomen dat er zand/modder aan het hooi kleeft dat het paard mee opeet (dat is bij natuurlijk graasgedrag nl. ook niet het geval). En - ook heel belangrijk - het hooi waait niet weg! Dus tja, wat is 'natuurlijk'?
Waterdrinken uit een poel is een mooi streven (en ik zou het mijn paarden ook graag willen bieden) maar we moeten ons wel realiseren dat een drinkpoel in de vrije natuur doorgaans vele malen groter is dan wat wij (kunnen) laten aanleggen in onze PP's. Maar een grote poel is wel beter, want hoe groter de poel, des te beter deze zichzelf op een biologische manier schoon kan houden en bacterievorming voorkomen wordt. Bovendien leven we in NL meestal tussen intensief bemeste en met chemicaliën bespoten agrarische percelen, waardoor het grondwater vaak niet geschikt is als drinkwater voor paarden. (Wij hebben op onze vorige én huidige paardenstek het grondwater laten onderzoeken; beide keren bleek het niet geschikt als drinkwater voor vee. Het wordt echter vaak toch gebruikt als drinkwater maar ik vind het toch een risico.) Ook deze zaken zullen in dunbevolkt Amerika anders zijn; meer ruimte, dus plaats voor grotere drinkpoelen, en wellicht minder vervuild grondwater omdat er in de omgeving minder intensief bewerkte percelen zullen liggen.

Citaat :
Ik vroeg me verder af wat voor rechten zij door hun geregistreerde merknaam hebben. Mogen wij hier in Nederland ons paddock paradise geen paddock paradise meer noemen als het niet aan hun keurmerk eisen voldoet en we die via hun aangevraagd hebben? Moeten we daar dan een andere naam voor bedenken? Of is het meer een kwaliteitskeurmerk dat als je lid bent en aan hun eisen voldoet je een officieel geregistreerd PP hebt...
Ik weet het niet, en het boeit me eerlijk gezegd ook niet wat ze willen met de geregistreerde merknaam. Als ik het geen 'paddock paradise' meer zou mogen noemen, dan noem ik het toch anders? Dat doe ik trouwens al, ik noem het 'paddockparadijs', op z'n Nederlands dus. Maar voor mijn part noem ik het 'paardenwalhalla', ook goed lekker puh. Het zal de paarden waarschijnlijk worst wezen, zolang zij maar lekker kunnen bewegen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptydi 10 mei 2011 - 3:14

hihihi, je gedachtengang is voor mij heel herkenbaar Marja...

Wat betreft keurmerk, leuk voor op de gevel als bevestiging dat je het doet zoals JJ het bedoeld heeft en dat mensen weten wat je aanbiedt.
Ik ben van mijzelf vrij onzeker en ietwat perfectionistisch aangelegd en dan zoek je graag bevestiging. Aansluiten bij de Duitse LAG (Laufstall Arbeids Gemeinshaft) was ook een optie voor mij. Dan wordt je stal beoordeeld en krijgt een aantal sterren voor paardvriendelijkheid en advies voor evt. verbetermogelijkheden.
Maar dat is iets ingewikkelder doordat het een buitenlandse organisatie is die in Nederland nog helemaal geen aangesloten stallen heeft en ook geen Nederlandse keurmeesters. In Duitsland zijn er enorm veel kleine en grotere priv'estallen en kleinere tot grotere pensionstallen/paardenhouderijer/fokkerijen aangesloten.

Aan de andere kant zijn wij geen bedrijf, dus voor die enkele pensionklant die hier aan komt waaien 1x in de zoveel jaar zal dat niet zoveel uitmaken.

Wat naam betreft had ik ook al bedacht het maar "Paddock Paradijs" te noemen.

Het leek me wel leuk om als het af is het PP een naam te geven met naambordje op de achtergevel van de stal. (Via Vistaprint heb je regelmatig aanbiedingen dat je voor heel weinig je eigen naambordje kan ontwerpen, dus dat leek me een leuk knutselprojectje voor als alles straks netjes is knipoog )

Ik zat te denken aan "Paddockparadijs Klein Sparjeburd" of "(Bewegings)Stal Klein Sparjeburd"
De naam verwijst dan naar de straatnaam en "Sparjebird" (met een i ipv u) is een recreatie-speelbos hier bij ons op de hoek van de straat en klein verwijst dan naar ons eigen kleine bosje waar in de toekomst ook nog een extra pad doorheen gaat lopen. (het bospad bedoel ik dan, het brede toegangspad dat bestraat is wordt dit najaar al in gebruik genomen want de rotonde wordt einde van de zomer verhard als de kapschuren afgebroken zijn en dan hoef ik alleen nog maar een hek en omheining te plaatsen en aan te kleden met beplanting)

Wat vinden jullie van die naam? Eventuele alternatieven zijn natuurlijk ook welkom knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptydi 10 mei 2011 - 4:36

joyce b schreef:
Wat betreft keurmerk, leuk voor op de gevel als bevestiging dat je het doet zoals JJ het bedoeld heeft en dat mensen weten wat je aanbiedt.
Ik ben van mijzelf vrij onzeker en ietwat perfectionistisch aangelegd en dan zoek je graag bevestiging.
Ik begrijp wat je bedoelt. Aan de andere kant kan iedereen zomaar besluiten een keurmerk te ontwikkelen, zoals PPN nu gedaan heeft. Jij of ik zouden het ook kunnen doen bij wijze van spreken. Ik denk altijd maar zo: als ik voldoe aan mijn eigen richtlijnen heb ik het paradijs dat op mij en mijn paarden toegespitst is.
Daarnaast vraag ik me af of JJ het zo bedoeld heeft als het nu door PPN wordt uitgedragen. Ik meen dat ik juist wel eens ergens heb gelezen dat JJ het PP-concept ziet als een 'levend' proces dat zich blijft ontwikkelen naargelang de omstandigheden. Ik heb van JJ nog nooit zulke stricte uitspraken en bewoordingen gezien zoals ze nu door PPN worden uitgedragen. Een dergelijke gang van zaken maakt me vaak een beetje achterdochtig, omdat ik het gevoel krijg dat iemand een concept dat door een ander bedacht is gaat omvormen tot zijn eigen ding en het wellicht anders gaat uitdragen dan de uitvinder het bedoeld heeft.

Citaat :
Ik zat te denken aan "Paddockparadijs Klein Sparjeburd" of "(Bewegings)Stal Klein Sparjeburd"
De naam verwijst dan naar de straatnaam en "Sparjebird" (met een i ipv u) is een recreatie-speelbos hier bij ons op de hoek van de straat en klein verwijst dan naar ons eigen kleine bosje waar in de toekomst ook nog een extra pad doorheen gaat lopen. (het bospad bedoel ik dan, het brede toegangspad dat bestraat is wordt dit najaar al in gebruik genomen want de rotonde wordt einde van de zomer verhard als de kapschuren afgebroken zijn en dan hoef ik alleen nog maar een hek en omheining te plaatsen en aan te kleden met beplanting)

Wat vinden jullie van die naam? Eventuele alternatieven zijn natuurlijk ook welkom knipoog
Klinkt prima Joyce!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptydi 10 mei 2011 - 7:17

dat gevoel van overdrijven kreeg ik ook toen ik de richtlijnen las. Van wat ik heb gelezen over JJ kon het overal toegepast worden en zich inderdaad uitbreiden en ontwikkeling naar gelang de mogelijkheden van de eigenaar en het stuk grond.

En inderdaad het belangrijkste is dat je zelf een goed gevoel hebt over hoe je je paarden houdt. In mijn geval woon ik er en moet ik elke dag naar buiten kijken met een goed gevoel. Een modderig kapotgelopen pad of zwartgelopen weiland of paarden in de modder geeft mij een heel slecht gevoel. Dus daarom investeer ik heel veel in het steeds meer winterproof maken van ons terrein.

In principe wil ik het hele jaar door op mijn schoenen door het land en de paddocks en de paden kunnen lopen (waterplassen door hoosbuien kun je natuurlijk niet voorkomen) En afhankelijk van hoe de bodem het houdt hebben de paarden wel of geen toegang tot de wei, wel of geen toegang tot de bak, en in uiterste gevallen bij echt heel slechte omstandigheden, sloot ik ze op op stal voor de nacht. Afgelopen 2 winters hebben ze toch wel een 2 maanden 's naachts op stal gestaan alles bij elkaar opgeteld denk ik. Zo veel sneeuw en ijzel en vorst.
Straks met de nieuwe stal heb ik mijn stallen direct bij de uitloop en ruim voldoende (inloop)stalruimte voor elk paard dus hoop ik dat ik ze alleen bij ijzel nog op te moeten sluiten (gladde bestrating door ijzel 's avonds/'s nachts was echt heel rot/gevaarlijk afgelopen winter)

Dus om nog even terug te komen op je vraag over het pad en hoe nu verder...
Ik laat het dus inderdaad afmaken door zand op te brengen. Heb uitgerekend dat ik waarschijnlijk nog zo'n 100kuub zand nodig heb.

Heb het tussenpad vanmiddag laten Frezen en om zand/geld te besparen heb ik de breedte terug gebracht van 5 meter naar 3 meter breed. Het pad zal waarschijnlijk wel 4 of 5 meter breed afgezet worden, maar ik laat het hoogste gedeelte zonder zand. Ik ga er maar vanuit dat ze dan zelf ook liever op het stevige zand lopen en als het nodig is kan ik het draadje altijd nog wat opschuiven om het stukje zonder zand te sparen. Zal even foto maken van hoe het er nu uit ziet...

Met het zand wacht ik even totdat de stal staat. Dan moeten we toch kijken of er zand aangevuld moet worden rondom de stal voor de bestrating en vanaf de bestrating aflopend de paddock in, en dan kan dat in 1 keer. Nog even een dikke week geduld dus...
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptydi 10 mei 2011 - 8:03

wow...wat een grote veranderingen. Met grote krachten :<
Terug naar boven Ga naar beneden
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyzo 19 jun 2011 - 1:37

zo, het is al weer een flink aantal weken geleden dat we begonnen met onze verbouwing.
Helaas is er flink wat vertraging ontstaan, maar de stal staat in elk geval overeind en de buitenkant is zo ongeveer af.
De binnenwanden zijn besteld en daar zat een aantal weken levertijd op, dus daar moeten we nog op wachten voordat de paarden de stal (voorlopig) in gebruik kunnen nemen.

Ik zit nog te twijfelen tussen puzzelstukken op de vloer of 2 lange stukken van 3 bij 7 op rol. Wat denken jullie? Drainagetegels wordt hem niet, dat gaat stinken en ik heb geen afvoer in de vloer zitten.
Vloeistofdicht en dan opstrooien is dus het fijnst...

Omdat het zo vreselijk nat werd gisteren hebben we snel de nieuwe paddock en een stukje rond de stal afgezet met een tijdelijke omheining.
De hooibakken op de bestrating geplaatst (er komen hooibakken geïntegreerd in de omheining, zodat ze meer loopruimte overhouden en niet over de bakken kunnen struikelen knipoog)
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise P1030283
en rubbermatten onder de kleine overkapping gelegd zodat ze daar kunnen schuilen en hun paardentoilet geherintroduceerd...

Ze maken er meteen al gebruik van
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise P1030285
Foto van gister, toen ze er nog maar net stonden...

helaas had gisteravond iemand naast het toilet geplast :P Iets breder opstrooien dan maar. Vanmorgen was het makkelijk uitmesten, slechts 4 hopen in de zandpaddock knipoog

Het pad kan eerst niet verder afgemaakt worden omdat de voordroogbalen er staan (die konden niet op hun normale plek omdat daar eerst opnieuw bestraat moest worden) wel is een deel van het pad-zonder-zand alvast opgehoogd met de zwarte grond die vrij kwam. Als dat straks goed geëgaliseerd is moet er nog een laag geel- of wit zand overheen om een modderbende te voorkomen...
Het omgezette pad en de paddock houden het vrij goed ondanks de regen. 2 lage plekken in het pad (ze hebben er al veel met groot verkeer overheen gereden, dus dat is wat ingezakt) ligt water op, de rest is nog steeds droog na 2 dagen volop regen.

Misschien is het wel goed voor de hoeven wanneer een deel van het pad nat wordt, dan drogen ze minder uit wanneer de rest wel altijd droog blijft...

Als de omheining en stalwanden er zijn komen er meer foto's...
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Emptyzo 19 jun 2011 - 20:31

Dit stukje van de stal ziet er alvast heel erg mooi uit Joyce! Ik ben benieuwd naar meer foto's straks van alle kanten, en ook binnenin de stal als alles klaar is.

Het kan inderdaad goed zijn om een stukje nat pad te hebben voor de hoeven. Onze paarden staan sinds kort weer in het PP achter het bos, wat enigszins schuin afloopt waardoor de ene helft wat vochtiger is dan de andere. Er zijn na alle regen ook wat modderige stukjes ontstaan in het laagste gedeelte van het pad. Mijn man was daar blij mee want nu waren de hoeven van de paarden weer enigszins 'bewerkbaar' om bekapt te worden glimlach. Ze waren eerder zo keihard geworden door de droogte dat het bekappen eigenlijk niet te doen was als je geen bodybuilder bent knipoog... Door het vocht ging het weer een stuk soepeler!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» paddock paradise op fb
» Nieuw Paddock paradise
» weer een paddock paradise fan
» Plattegrond Maurits Paddock Paradise
» oud paard in paddock paradise

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: