Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise

Ga naar beneden 
+5
Mai
Wieteke
helma
marion
joyce b
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Emptydi 9 aug 2011 - 0:01

Hier de foto´s van het ruwvoerhek aan de korte zijde van de verharde paddock bij de overkapping
Het stuk paddock is nu nog afgezet omdat we onder de overkapping mooi droog kunnen zagen en het gereedschap hebben liggen.

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 P1030487
voorkant, binnen in de paddock

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 P1030488
achterkant, buiten de paddock (aan ons toekomstige speelveldje/gazon)

En close-up van boven met hooinet
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 P1030489
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 P1030490[/quote]

De lange zijde achter de stal wordt ook nog van hout, met daarin nog 2 of 3 ruwvoerbakken en een dubbele poort naar de toekomstige overkapping voor het voordroog (misschien eerst tijdelijk een partytent tot die overkapping gebouwd kan worden)

Rond de zandpaddock hebben we vierkante palen met breed bruin lint geplaatst. De grond was nog wat nat waardoor de palen nog niet helemaal stevig staan, maar was er tevreden met het resultaat. Een heel stuk beter dan de tijdelijke "rommellint" omheining!

Hier foto van het "geheel" gezien vanaf de 1e wei
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 P1030485
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Emptydi 9 aug 2011 - 1:05

Wat een chique gezicht zeg! Ziet er keurig uit.
Weer een stukje verder, lekker gevoel zeker?
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Emptydi 9 aug 2011 - 2:34

Wow, wat netjes! Heel mooi gemaakt. Met dat donkere hout voor de hooiplaatsen is het echt een heel mooi geheel.

Hoe is de zandpaddock eigenlijk aangelegd? Gekeerd, op puin, gedraineeerd? En op wat voor grondsoort zitten jullie?
Terug naar boven Ga naar beneden
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Emptydi 9 aug 2011 - 6:12

Bedankt!
Dat donkere lint, met het donkere hout leek me mooi passen bij de donkere stal. Zelfs mijn man kwam op een gegeven moment met de opmerking dat hij vanuit de studeerkamer neer had gekeken op het hek en dat het er toch wel erg mooi uit zag grijns
Een hele overwinning, want heb flink moeten vragen om wat hulp en hij vond het allemaal niet zo nodig (uit eigen spaarcentjes betaald dus maar geld ) Dat voelde dus extra goed!

Inderdaad een heerlijk gevoel knipoog Niet te lang in blijven hangen want er moet nog veel meer :P

De paddock is gekeerd, de ondergrond is veen op zand op leem.
Hij moet nog gedraineerd worden, maar vanwege het kostenplaatje wordt dat uitgesteld naar volgend voorjaar, als we dan het spaarpotje tenminste weer een beetje hebben kunnen aanvullen. De zandsoort is woudzand en daar moet ik hem straks ook nog wat mee aanvullen want bij de "hoefslag" zit een laagte waar allemaal water blijft staan, en er moet nog een greppeltje langs als dat lukt voor het najaar, zodat het water ergens heen kan om daarna weg te zakken.

ik zal het hele lijstje wat nog moet maar niet plaatsen hier knipoog

Verder is e zadelkamer inmiddels geïsoleerd en afgetimmerd door de buurman en is hij nu bezig met de zadelkasten, dus ik hoop dat ik volgende week de spullen kan verhuizen en weer een extra stal vrij heb.
Blijft het voordroog en hooi nog over knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Emptydi 9 aug 2011 - 6:42

Ik moet mijn kwijlbakje even legen hilarisch zo gaaf zeg zoals het er uitziet.
Prachtig, ik kan mij zeker voorstellen dat zelfs manlief het mooi gaat vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Emptydi 9 aug 2011 - 8:35

Complimenten Joyce, het ziet er echt gelikt uit allemaal compliment!
Heel leuk ook dat voerhek met de houten bakken, zelf bedacht? Hopelijk heb je geen paarden zoals Atent van Yvonne, die overal zijn voorbenen in zet? Geen bak te hoog voor Atent grijns!

Citaat :
ik zal het hele lijstje wat nog moet maar niet plaatsen hier knipoog
Juist wel joh, kunnen wij mooi af en toe even controleren of je wel hard genoeg werkt, haha zweep !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Emptydo 11 aug 2011 - 0:19

joyce b schreef:
De zandsoort is woudzand en daar moet ik hem straks ook nog wat mee aanvullen want bij de "hoefslag" zit een laagte waar allemaal water blijft staan, en er moet nog een greppeltje langs als dat lukt voor het najaar, zodat het water ergens heen kan om daarna weg te zakken.
let op met die platgetrapte hoefslagen.
dat platgewalste zand laat het water niet meer zo goed door en ook als je aanvult blijft het een tere plek.
de hoefslag flink losharken zodat het zand weer lekker licht ligt, werkt in mijn ervaring veel beter.
Terug naar boven Ga naar beneden
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Emptydo 11 aug 2011 - 0:54

ik weet het, maar dit is nog niet het geval, het is net omgezet, dus begint nu pas weer in te klinken en op zijn plek te komen.
Doordat het inklinkt waar gegraven is maar de wei stabiel op hoogte blijft, kan het water nu niet meer de wei op stromen. Het zand is dus gewoon te laag.
een greppeltje er langs met geultje er naar toen en ophogen geeft hopelijk een tijdelijke oplossing tot de drainage er in kan...

Mijn rijbak is wel helemaal aangelopen en gereden en moet losgetrokken worden. Daar heb je een hele vaste laag waar je een prikpaaltje niet verder dan 10cm de grond in krijgt en als het nat is zakt het water langzaam weg, is het eerst droog geweest gaat het zand zelfs eerst drijven!
Maar goed, nu staat alles weer blank.

Zodra het een weekje mooi weer is hoop ik het loonbedrijf aan het werk te zetten met een cultivator en als het langer droog is hoop ik dat er nog zand bijgestort kan worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise   Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verbouw plannen Joyce B haar Paddock Paradise
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» paddock paradise op fb
» Nieuw Paddock paradise
» weer een paddock paradise fan
» Plattegrond Maurits Paddock Paradise
» oud paard in paddock paradise

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: