Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Welke 'slow feeders' gebruik jij?

Ga naar beneden 
+14
timokyana
Berith
helma
ponylady
Het Sjok
yvonnedejong
Nina
marion
Lettie
muriel
MoniqueBuu
fojoe
Irene
Mai
18 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
AuteurBericht
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 10 Emptyma 29 nov 2010 - 8:56

Hai Kirsten,

Da's eigenlijk een heel goed idee. Ik moet gewoon even bij onze loodgieter te rade gaan! Die heeft vast van die dingen lijkt mij zo. Vandaag probeerde ik met de tuinslang, maar die is kleiner dan de cv-buis dus dat gaat lijkt mij niet lukken hoewel ik mijn lief nog even zal voorleggen dat hij 'm misschien kan verwarmen om op te rekken.

Bedankt voor de tips weer!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 10 Emptyma 29 nov 2010 - 11:51

Kirsten schreef:
Wat betreft de tuinslang: Ik had bedacht 2 buizen zo te buigen zoals Yvonne heeft. Dus 2 bochten per buis (U). Dan een stuk tuinslang over de uiteinden van 1 U schuiven. Andere U er tegenaan en dan de slang terug schuiven. Het is zeer waarschijnlijk een lastige klus, maar mijn man dacht dat als je de slang verwarmt, hij een beetje soepel wordt en meerekt. Ik moet het zelf dus nog proberen, maar misschien heb je er iets aan en werkt het.
Misschien kan het nog eenvoudiger: vier rechte stukken pijp en de vier bochten maak je van tuinslang die je over de pijpuiteinden schuift. Als er een goed passend net in het frame zit zou dat het frame goed in vorm moeten houden. Het voordeel zou zijn dat je geen bochten in de pijpen hoeft te buigen en dat het frame waarschijnlijk nóg beter geluiddempend is omdat in alle hoeken tuinslang zit. Ook is het bevestigen van het net aan de pijpen zo misschien wel gemakkelijker, want je schuift gewoon eerst de vier stukken pijp door het net en dan schuif je de bochten van tuinslang over de pijpuiteinden idee. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit goed zou werken; wie gaat het uitproberen grijns??
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 10 Emptyma 29 nov 2010 - 23:13

Ik ben bang dat het met die tuinslangen niet gaat werken, als ik zie hoe veel kracht de paarden gebruiken om het hooi uit het net te trekken.
ik denk dat het frame al snel in een v vorm is, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
En ik heb natuurlijk een maflinger erbij lopen die goed kan slopen. aanbidding
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 10 Emptydi 30 nov 2010 - 6:37

Wij hebben vandaag geprobeerd met een tuinslang het frame te repareren, maar het is niet gelukt helaas. Met heet water hadden we de slang warm gemaakt en daarmee schoof hij wel een klein stukje om de buis, maar verder dan een paar centimeter kwamen we niet. Nu heeft mijn man maar schroefjes door de hoekstukjes gedaan en dat voelde heel stevig aan. Dus het net zit er weer op!

We zijn erg blij met de bakken, vooral nu er een enorm pak sneeuw is gevallen (en er komt vannacht nog veel meer). De paarden hebben zo gelukkig genoeg te eten. Wat ik wel jammer vind is dat de bakken van 1m x 1m (lxb) dus niet groot genoeg zijn voor deze ego's om samen uit te eten. We hebben nu drie bakken en nog twee van die speciekuipen (die nu trouwens prima heel blijven gelukkig) en ieder heeft zijn eigen bak. Terwijl ik ze dus wat verder uit elkaar wilde gaan zetten zodat ze een beetje meer bewegen, maar de ene bak die iets verderop stond, daar gingen ze dan gewoon niet uit eten omdat ze liever dichter bij elkaar wilden blijven. daardoor hebben we nu alle bakken op een rijtje staan, elke tien meter een bak zoiets...
Terug naar boven Ga naar beneden
Kirsten

Kirsten


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 13-09-10
Woonplaats : Drenthe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 10 Emptydi 30 nov 2010 - 11:04

yvonnedejong schreef:
Ik ben bang dat het met die tuinslangen niet gaat werken, als ik zie hoe veel kracht de paarden gebruiken om het hooi uit het net te trekken.
ik denk dat het frame al snel in een v vorm is, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
En ik heb natuurlijk een maflinger erbij lopen die goed kan slopen. aanbidding

Hier kan je weleens gelijk in hebben. Ik moet het dus nog proberen, maar als ik Anneke haar post lees, gaat het denk ik niet lukken (tenzij de Nld tuinslangen groter zijn dan de Fr grijns)
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 10 Emptyzo 2 jan 2011 - 3:31

Kirsten, ik heb jouw laatste bericht in dit topic, over de hooibakken met dakje die je op Marktplaats zag, en Fojoe's reactie daarop afgesplitst tot een zelfstandig topic genaamd 'Slowfeeder met dakje' in ditzelfde subforum knipoog.

Ik heb besloten dit topic te sluiten omdat het erg onoverzichtelijk begint te worden nu het inmiddels 16 pagina's telt. Ik stel voor dat we van nu af aan gewoon nieuwe topics openen per slowfeeder die je wilt bespreken of waar je vragen over hebt of slowfeeding onderwerp dat je aan wilt kaarten glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 10 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Welke 'slow feeders' gebruik jij?
Terug naar boven 
Pagina 10 van 10Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 Soortgelijke onderwerpen
-
» slow feeders
» van hooiruif naar slow feeder
» gebruik van deze hooikast
» Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)
» grappige slow feeder

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: