Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Welke 'slow feeders' gebruik jij?

Ga naar beneden 
+14
timokyana
Berith
helma
ponylady
Het Sjok
yvonnedejong
Nina
marion
Lettie
muriel
MoniqueBuu
fojoe
Irene
Mai
18 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
AuteurBericht
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptydi 23 feb 2010 - 4:01

haha, een echte maflinger.

mijn jonge hengstje staat soms met één been in de waterbak.
hij staat ook soms tegen het hooinet te schoppen als hij gefrustreerd raakt dat het stro daar maar plukje voor plukje uit kan :<
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptydi 23 feb 2010 - 4:08

Haha idd een maflinger, die naam was me nog niet te binnen geschoten.
Ook hij staat met zijn been te stampen tijdens het eten, hij heeft absoluut geen geduld, deed hij in het begin met bix ook. Dat is nu over gelukkig.
De grond om mijn hooibak was vanmorgen 20 cm lager dan normaal door al dat gestamp haha.
Heb de bak eerst eens een paar meter verplaatst.
Kijken hoe de grond om de bak heen morgen is, gelukkig schijnt hier al de heel middag de zon, dan kan de wei lekker drogen.
Ook hij staat geregeld met zijn benen bij de waterbak te spelen.
Haha een jonge hengstentik.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptydi 23 feb 2010 - 9:24

yvonnedejong schreef:
En die mafkees van een haflinger staat er gewoon met een been in als hij eet! Met zijn been bovenop de gaasmat. Ik wilde er een foto van maken maar was mijn foon vergeten. Doen jullie paarden dat ook of moet je daar een haflinger voor zijn.
Daar moet je vast een Maflinger voor jij ja hilarisch. Hoe hoog is jouw bak, jij hebt toch ook zo'n grote hoge? Onze IJslanders doen het in ieder geval niet en daar zitten toch ook best inventieve typjes bij knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptyvr 26 feb 2010 - 6:38

yvonnedejong schreef:
Hebben jullie met de hooibak geen probleem dat er zoveel smerigheid in blijft zitten, vooral nu met de nattigheid?Vanmorgen zat er 1 plakaat in, met ook restjes hooi erdoor, echt een smerige bende.

Wij hebben een afdak boven de hooiruiven hoera . In ieder geval 1 voordeel van de ruiven hilarisch .

-
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptydi 2 maa 2010 - 2:23

Marja,

Wat voor touwtjes gebruik jij om de draadmat op het hooi te leggen in je hooibak?
Mijn touwtjes breken steeds, wordt er gek van.
Heb de afgelopen 4 dagen alle hoeken vervangen.
Ik dacht dat ik aardig stevig touw had gekocht.
Ben benieuwd wat voor touw jij ervoor gebruikt.
Misschien meot ik gewoon strotouwtjes gebruiken.
Ik ben benieuwd naar jou ervaring ermee.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptydi 2 maa 2010 - 8:45

yvonnedejong schreef:
Marja,

Wat voor touwtjes gebruik jij om de draadmat op het hooi te leggen in je hooibak?
Mijn touwtjes breken steeds, wordt er gek van.
Heb de afgelopen 4 dagen alle hoeken vervangen.
Ik dacht dat ik aardig stevig touw had gekocht.
Ben benieuwd wat voor touw jij ervoor gebruikt.
Misschien meot ik gewoon strotouwtjes gebruiken.
Ik ben benieuwd naar jou ervaring ermee.
Geen strotouwtjes gaan gebruiken hoor, die zijn binnen twee dagen kapot! Ik begon ook met strotouwtjes om de draadmatten vast te zetten, maar dat was dus geen succes.
Ik gebruik dat gedraaide oranje touw wat je bij de Boerenbond kan kopen, als ik het goed onthouden heb is het 6 mm dik. Dat is echt oersterk touw! Ik gebruik het al vanaf het begin (nou ja, na de strotouwtjes dus :<) en er is nog geen enkele slijtage te zien. Het enige nadeel is dat het erg stug wordt als het vriest, maar daar valt wel mee te leven knipoog. Je moet wel in het begin de knopen héél strak aantrekken, anders kunnen ze losgaan want het touw is vrij glad. Maar als je ze echt goed aantrekt is er geen probleem.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptyza 13 maa 2010 - 9:16

Haha zoals beloofd een foto van mijn maflinger!!
Moet je ff hieronder klikken op Click to see fullsize
Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 GroteFoto-EWM3LQBO
Ik kon niet dichterbij komen toen sprong hij er meteen uit, lijkt wel een giraf haha
Zo staat hij dus regelmatig te eten volgens de buren!!!
Het is maar goed dat hij geen ijzers heeft, dit systeem is dus ook niet voor elk paard geschikt.
Met ijzers kunnen ze op deze manier achter de touwtjes blijven hangen.
En ja Marja, ik heb een grote maat bak, niet maflingergeschikt haha!
Nu snap ik ook dat mijn touwtjes af en toe breken, hij zal er wel over schrapen met zijn voorbeen.
Heb nu dat oranje touw gekocht, de eerste die nu weer breekt wordt vervangen.
Morgen ga ik me uitleven op een minihooibak voor Joris.
Als het lukt zet ik het resultaat hier neer.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptyza 13 maa 2010 - 10:02

Je hebt inderdaad een lekkere mafkees, uhhh... Hafkees hilarisch Yvonne! Inventief typje slimmerik.
Ben benieuwd naar je minihooibak voor die kleine rakker.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptyza 13 maa 2010 - 10:22

haha hafkees hihi,
zijn naam wordt hier steeds leuker!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Het Sjok




Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 09-03-10
Leeftijd : 60
Woonplaats : Ruinen

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptyza 13 maa 2010 - 10:29

Hier even een foto van een van onze slow feeders:
Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Foto-6EKSYGEC-D

Het is een simpel hooinet in een grabbelkooi van de buurtsuper. Werkt goed!

We hebbn ook nog twee houten kisten formaat europallet, ik denk dat het oude aardappelkisten zijn. Deze hebben we wat lager gemaakt en "geslowed" met hetzelfde type hooinet als Marja gebruikt (nog bedankt voor de tip )
Het net is opgesloten in een frame dat ik gemaakt heb van 15mm CV pijp en het zit vast met touwtjes en karabijnhaken.
Ik zal er morgen even een foto van maken da's vast een stuk duidelijker.

We voeren alleen ruwvoer en verder geen bix of ander fastfood. Nu mengen we dat ook nog op met gerstestro omdat de dames en heer anders te dik worden. Zefs Chappie, de zwarte Shetlandmerrie, die 9 maanden drachtig is doet het er uitstekend op.

Tot morgen dan maar

Ton
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptyza 13 maa 2010 - 10:34

Ik ben benieuwd naar de foto's
Wat handig zo'n grabbelkooi van de buurtsuper.
Ik denk alleen dat hier wel meer hooi in de modder verdwijnt als met een gesloten bak.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptyzo 14 maa 2010 - 0:00

Je zit vol goede ideeën Ton idee, ik ben benieuwd naar je foto van het hooinet-frame.

Heb je de 'grabbelkooi' op de foto nog vastgezet aan de grond of aan een paal o.i.d.? Lijkt me dat ze er anders snel mee aan de haal gaan omdat het ws. vrij licht zal zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Het Sjok




Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 09-03-10
Leeftijd : 60
Woonplaats : Ruinen

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptyzo 14 maa 2010 - 4:05

Nou hier komen ze dan slimmerik

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Foto-LMFUMN4T-D
Overzichts foto
Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Foto-B777PYP8-D
Even om je voor te stellen hoe groot ie is, Chappie demonstreerd lekker
Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Foto-4QRPAHEZ-D
Detail frame met net, het kost je 2x2 meter 15mm cv pijp plus twee knelsokken om de zaak aan elkaar te maken.

Zoals ik al zij zit er in elke hoek een touw met een karabijnhaak welke weer vast gemaakt wordt aan een oog dat we in de kist hebben vastgemaakt.

We kochten een stuk net van 2 x 3 meter en hebben daar nu twee van deze netten van gemaakt en van de rest maken we ook nog een groot hooi net. Het net kost omgerekend 14€ per m2 (inc. btw en verzenden).

Het werkt goed, maar omdat 1 systeem wellicht te eenzijdig is hebben we dus nog onze grabbel kooi van de buurtsuper en willen we nog hooikussens gaan toepassen zoals Marja gebruikt.

Groeten,

Ton
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptyma 15 maa 2010 - 4:19

Prima systeem Ton compliment! Duidelijk uitgelegd ook hoe je het gemaakt hebt. Ik realiseer me ineens dat op jullie 'Extra's'-pagina op mijn site jullie slowfeeders helemaal niet genoemd staan. Vind je het goed als ik ze op die pagina alsnog vermeld en dan een link maak naar een extra pagina, waarop je foto's en uitleg van de 'nettenframes'?

Vraagje nog: hoe heb je het net aan het frame vastgemaakt? Het frame erdoorheen geregen zo te zien? Ik zit te bedenken of het ook nog praktisch zou kunnen zijn als je het net met een apart touw rondom aan het frame zou maken (spiraalsgewijs het touw om het frame en door het net wikkelen zeg maar). Dan zou je het net nl. sneller uit het frame kunnen halen als je het bv. een keer zou willen wassen.

En ik ben nog benieuwd of je de 'grabbelkooi' hebt verankerd aan de grond of een paal.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Het Sjok




Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 09-03-10
Leeftijd : 60
Woonplaats : Ruinen

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptyma 15 maa 2010 - 4:54

Hoi Marja,

Natuurlijk mag je dat vermelden, graag zelfs compliment

We, eigenlijk moet ik zeggen Els grijns , hebben het frame idd door het net heen gefrutseld en toen de fittingen aangebracht. Het was nog even lastig om de fitting goed in elkaar te krijgen omdat het net er nogal strak tussen gespannen is.
Tja en over dat wassen hebben we nog nooit nagedacht. Krimpt dat spul als je het wast? Het lijkt me niet maar je weet maar nooit.
Het is inderdaad ook mogelijk om het net met een touw vast te rijgen aan het frame maar wij hadden dus een andere optie gekozen.

En wat die grabbelkooi betreft, die staat niet vast. Tis best een zwaar ding maar staat inderdaad telkens weer een beetje op een ander plekje maar echt een probleem is dat niet. Ik heb hem toevallig dit weekeinde aan de andere kant van de track gezet om wat beweging in de kudde te krijgen en met succes compliment

Alleen moet ik nou wat verder lopen maar da's ook weer gezond zullen we maar zeggen glimlach

Groeten,

Ton
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptyma 15 maa 2010 - 4:59

Het Sjok schreef:
Tja en over dat wassen hebben we nog nooit nagedacht. Krimpt dat spul als je het wast?
Geen idee, ik heb ze zelf ook nog nooit gewassen grijns (heb de netten nog niet zo lang). Waar hebben jullie je netten trouwens vandaan? Ook bij Huck?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Het Sjok




Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 09-03-10
Leeftijd : 60
Woonplaats : Ruinen

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptyma 15 maa 2010 - 5:11

Hoi Marja, meng me even in het gesprek. voor we ons ( Ton eigenlijk) aanmelde voor het forum had ik al zitten lezen en daar een keer een link van jouw gevonden naar de netten van Huck. Dacht dat als ze bij jouw bevallen wij die ook maar moesten bestellen. Er is ook nog een bedrijf in Den Ham die allerlei netten verkoopt, had jij die ook gezien? die hebben niet zo'n handige website als Huck. bedankt dus voor de super tip. compliment

Els
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptyma 15 maa 2010 - 10:32

Hoi Els, leuk dat je ook even 'op bezoek' komt grijns. Ik weet niet welk bedrijf in Den Ham je bedoelt, maar ik vond laatst wel een andere nettenleverancier in Valkenswaard, 'JeNetje', maar ook hun website is een stuk minder handig dan die van Huck. Het is veel fijner als je meteen bij alle artikelen kunt zien hoe duur ze zijn en welke varianten er zijn.

Ik heb inmiddels een pagina op de site gemaakt over jullie kist met het hooinetframe, ik vind het zo'n mooi idee glimlach. De pagina is te vinden via 'Nieuws' maar ook via jullie 'Extra's' en 'Weide/voeding' pagina's.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Het Sjok




Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 09-03-10
Leeftijd : 60
Woonplaats : Ruinen

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptyma 15 maa 2010 - 11:34

Hoi Marja, bedankt voor het kompliment we zijn met deze hooi netten/roosters ook heel tevreden. wel heel leuk hoor om steeds weer wat handig te bedenken. en soms lijkt iets echt helemaal super en blijkt het later 3 x niks hilarisch
zo hadden we eerst metelen roosters, was alleen vrij licht materiaal, ging voor de shetten prima maar de fjord is nou niet echt voorzichtig, zeg maar. zij had het al snel stuk! ook hadden we eerst geen touwtjes aan de roosters maar hadden veel te ingewikkeld gedaan met in elke hoek van de kist een stang en dan het rooster met grote haken aan die stang geklikt. zag er erg mooi uit maar in praktijk heel lastig en maakt ook heel veel herrie als de paarden staan te eten en dat metaal over metaal gaat.

ik weet ook niet meer hoe dat bedrijf heet maar had ze gevonden via marktplaats. ze waren ook niet echt goedkoper, dus via Huck ging het prima.

ga nu gelijk even kijken bij "nieuws" glimlach

groeten els
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptydi 16 maa 2010 - 1:44

Ik ben druk bezig met een hooibak voor Joris,
het lijkt te gaan lukken.
Hier volgen alvast wat foto's.
Dit weekend ga ik hem in gebruik nemen.

Ik heb eerst een zak beton gestort voor het gewicht met kruislings een ketting erin.
De ketting kort ik in tot 1 oog boven het beton, daar komt een touw met een karabijnhaak aan om de mat mee vast te zetten
Ik wil namelijk geen gaten in de bak boren waar veel druk op komt te staan, ik ben bang dat hij dan door scheurt.
Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Foto-GPXTILMX

De draadmat kon ik aardig op maat maken, valt me heel erg mee.
Ik heb nu een oud hekje van de konijnen gebruikt, vond het zonde om de rest te gebruiken wat ik overhad van mijn grote hooibak.
Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Foto-JKAZMHSH

Zaterdag is hij klaar en neem ik hem mee, kan Joris hem meteen testen.
Zodra ik hem gebruik komt er nog een foto.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptydi 16 maa 2010 - 2:17

Dat ziet er handig uit Yvonne. Ik ben ook benieuwd hoe dat beton het gaat houden onderin, en of dat de bak goed overeind houdt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptydi 16 maa 2010 - 3:02

Ik ben ook erg benieuwd of dit werkt.
Ik wil gewoon een betaalbare bak voor mijn Joris.
Ik vind dat wel het testen waard.
Ik vind het erg lastig om een leuke niet al te grote bak te vinden.
Na het weekend kan ik al wat ervaringen ermee op dit forum delen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Het Sjok




Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 09-03-10
Leeftijd : 60
Woonplaats : Ruinen

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptydi 16 maa 2010 - 8:39

Mooie bak zo! vindt dat idee met het beton en de ketting heel slim. heb je gelijk de bak wat verzwaart tegen het omgooien en weg waaien. ben benieuwd wat Joris er van vindt.

Els
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptydi 16 maa 2010 - 9:01

Slim gedaan Yvonne, met die kettinkjes in het beton gegoten compliment. Hoe dik is die laag beton?
Je schrijft dat je de kettinkjes in wilt korten tot 1 oog boven het beton, maar waarom laat je ze niet gewoon lang? Dan kun je de karabijnhaken aan de kettinkjes doen, i.p.v. aan touwtjes.

Als de bak vol met hooi zit, en het rek dus meer bovenin de bak, is het rek dan niet te klein? Ik zie nl. dat het de maat heeft van de bodem van de bak, maar bovenin is de bak veel wijder, of lijkt dat alleen op de foto zo?

Ik ben benieuwd naar je ervaringen (en die van Joris grijns).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Emptydi 16 maa 2010 - 9:57

Hey Yvonne, dat is idd handig...
Ik heb een zo'n vergelijkbare bak gemaakt. Ik heb wel gaatjes onderin geboord en hij is dus niet verzwaard. De gaatjes houden het prima moet ik zeggen. als rooster heb ik een rubberdeurmat gebruikt. zo een met allemaal van die rondjes aan elkaar... Daar heb ik er een paar uitgeknipt om wat grotere gaten te maken waar het hooi door kan.
Voordeel hiervan is dat ze er mee kunnen voetballen zoveel ze willen zonder zich te bezeren, nadeel is dat ze ook wel langs de mat heen eten door hem een beetje om te buigen.
Op een gegeven moment heb ik ook nog een gat in de rand geboord om hem daar met een kettinkje aan het hek te bevestigen omdat hij anders overal heen rolt doordat mijn boy er mee gaat gooien haha! Er paste bij alleen niet voldoende in voor een dag dus je zou er twee per paard denk ik moeten hebben, of een andere tweede hooibak oid.

Ook ben ik nog steeds bezig met mn kliko. Ik ben er nog niet uit hoe schuin de plank moet om het hooi goed tegen het rooster aan te krijgen.
nu eet hij onderin een ´gat´ in het hooi en de rest blijft er dan boven hangen. Ik denk dat dat ook komt door de lange structuur van ons hooi. Vandaag eens het hele plankje eruit gehaald om te kijken hoe het dan gaat. Iemand nog tips?? Ik schud het hooi ook al erg goed uit maar dat lijkt niet voldoende...

De hooikussens zijn overigens wel een echt succes. erg goed Marja! Eind van de week krijg ik eindelijk mijn stuk net van Huck binnen dus dan kan ik meerdere netten gaan maken!

groetjes Nina
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Gesponsorde inhoud





Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke 'slow feeders' gebruik jij?   Welke 'slow feeders' gebruik jij? - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Welke 'slow feeders' gebruik jij?
Terug naar boven 
Pagina 3 van 10Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» slow feeders
» van hooiruif naar slow feeder
» gebruik van deze hooikast
» Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)
» grappige slow feeder

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: