Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Emptyma 8 maa 2010 - 21:29

Hallo allemaal,

Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Wieteke, ben 28 jaar en ik heb twee highlandpony's, een merrie van 8 jaar oud, Dibble, en haar zoon Thyler, die in juli 2 wordt. Op dit moment heb ik nog geen eigen land en staan de pony's op een fijne pensionstal in de buurt, maar op de lange termijn hoop ik toch een eigen weiland te kunnen kopen of voor lange tijd een stuk land te kunnen huren waarop ik een PP kan aanleggen.

Tot die tijd wil ik proberen zo veel mogelijk ideeën op te doen, dus ik ben erg blij met dit Nederlandse forum en de rest van de website!

Volgens mij heb ik geen echt recente foto's van de pony's, dus dan maar een filmpje:

Dibble:



Thyler:

Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Emptyma 8 maa 2010 - 21:46

Hoi Wieteke, welkom hier!Jij hebt ook al van die leuke ponies. En wat een mooie bijzondere kleur heeft Thyler. Is het valk of roan, of allebei, of nog iets anders?
Succes met zoeken naar je eigen plekje. Het is wel goud waard dat je nu een fijne pensionstal hebt, maar er gaat niets boven een eigen plekje.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Emptyma 8 maa 2010 - 22:02

Tja, de kleur van Thyler... Op dit moment is hij inderdaad valkkleurig, maar met best veel grijze haren. Ik heb hem geregistreerd als 'cream dun', want hij zal door de jaren heen steeds grijzer worden en uiteindelijk wordt hij helemaal wit (net als Dibble trouwens, maar die was bijna zwart als veulen).

Een eigen plekje is inderdaad nog steeds mijn ideaal. We zitten hier op de kleigrond, dus mogen de paarden bij bijna niemand in de natte periode op de wei komen. Bij de pensionstal waar ik sta kunnen ze gelukkig wel heel de dag met anderen op een verharde paddock staan, maar ze bewegen dan uiteraard veel te weinig (en moeten dus 's nachts nog steeds worden opgesloten).

Thyler wordt als het goed is dit voorjaar gecastreerd, dus dan zou het hopelijk na verloop van tijd wel weer kunnen om ze samen te zetten.

Maar het blijft lastig, want waar ze nu staan kunnen ze in het weideseizoen wel lekker in een grote groep naar buiten, en je gunt ze ook wel weer een grote kudde... Het blijft toch een afweging van voors en tegens. Maar vooral met pony's die heel snel te dik worden lijkt het me wel ideaal om alles zelf in de hand te hebben qua voeding en beweging. En voor m'n schuldgevoel zou het sowieso heel fijn zijn om ze niet meer in een stal te hoeven zetten in de winter knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Emptyma 8 maa 2010 - 23:46

Hallo Wieteke, welkom op het forum en veel plezier hier!
Twee leuke pony's heb je, inderdaad ook een bijzondere kleur van Thyler. Ze hebben allebei een erg lieve uitstraling.
Terug naar boven Ga naar beneden
line_bruce

line_bruce


Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 04-03-10
Leeftijd : 36
Woonplaats : lunteren

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Emptydi 9 maa 2010 - 1:15

Hoi Wieteke!

Gave ponies zeg! Lekker stoer:) Ik droom ook van een eigen stukje land, maar wie weet, ooit in de toekomst... Dromen kan in ieder geval geen kwaad;) En natuurlijk veel inspiratie opdoen in de tussentijd!

Groetjes,
Eline
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Emptydi 9 maa 2010 - 1:58

Hoi Wieteke, ook jij van harte welkom op het forum glimlach!
Wat leuk om op deze manier in filmpjes met je pony's kennis te maken! Je pony's zijn echte beauty's! Ik vind Highlands erg stoer.
Thyler heeft inderdaad een prachtige kleur, die je bij IJslanders ook vrij veel ziet. Ik houd het op 'wildkleur zwart', dat betekent dat genetisch gezien zwart zijn basiskleur is en dat daar de wildkleurfactor 'overheen' komt, die de lichaamskleur 'verdunt', de manen en staart gemeleerd (wit en zwart) maakt en een aalstreep en evt. schouderstrepen en wildstrepen op de benen toevoegt (schouderstrepen zie ik inderdaad bij Thyler, heeft-ie ook wildstrepen op zijn benen?). Als hij dan ook nog de grijsfactor (= schimmel) van zijn moeder en/of vader heeft geërfd, wordt hij inderdaad uiteindelijk wit (zonde eigenlijk hè knipoog?.
Ik heb twee merries met precies dezelfde kleur, dus ook 'wildkleur zwart geboren en daarna 'verschimmelend'. Kijk, dit is er een van:

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Foto-KNRTKE8H
Saegola, 1 jaar oud, hier nog wildkleur zwart.

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Foto-Y73PCHRC
Saegola, zomer 2009, 6 jaar oud, inmiddels al helemaal appelschimmel!
En over een paar jaar zal ze helemaal wit zijn, echt een toverbal dus knipoog!

Leuk trouwens dat je hier nu al allerlei ideeën op komt doen compliment.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Emptydi 9 maa 2010 - 2:43

Op het moment begint Thyler wel steeds meer appeltjes te krijgen, maar ik verwacht dat hij meer van een vrij egale crèmegele kleur via vrij egaal crèmegrijs naar het wit zal gaan. Maar het blijft altijd afwachten met die wildkleuren...

Zo donker als de jaarling op jouw foto is Thyler nooit geweest, hij is heel lang deze kleur geweest:

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler P1000941

Hij heeft wel donkere punten op zijn oren, zebrastrepen, strepen op zijn schouder en een paar donkere stippen in het midden van zijn rug, langs zijn aalstreep. In de zomer is hij lichter, dus dat zie je dat minder goed.

Ik vind het vooral jammer dat Dibble steeds lichter wordt. Zo'n donkere appelschimmel vind ik toch wel heel mooi (en ik was dus ook gelijk helemaal weg van jouw Saegola wow )
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Emptydi 9 maa 2010 - 2:50

Wieteke schreef:
ik verwacht dat hij meer van een vrij egale crèmegele kleur via vrij egaal crèmegrijs naar het wit zal gaan. Maar het blijft altijd afwachten met die wildkleuren...
Ja, dat heb ik bij Saegola ook lang gedacht, had die uitgesproken appeltjes niet echt verwacht. Hier nog twee tussenstadia glimlach:

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Foto-FJZJXIRO
Saegola 2005, 2 jaar oud

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Foto-OM7TKG4F
Saegola 2006, 3 jaar oud

Citaat :
Ik vind het vooral jammer dat Dibble steeds lichter wordt. Zo'n donkere appelschimmel vind ik toch wel heel mooi (en ik was dus ook gelijk helemaal weg van jouw Saegola wow )
Ja, van mij mag Saegola ook zo blijven als ze nu is (maar ik ben bang dat ik daar niks over te zeggen heb verontwaardiging...).

Wat een heerlijke foto trouwens van die kleine rakker!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Emptydi 9 maa 2010 - 3:02

Dat donkere is ook wel heel sjiek!

Marja schreef:
Wat een heerlijke foto trouwens van die kleine rakker!

Tja, hij was vrij snel zelfstandig, zullen we maar zeggen... Het duurde ook niet lang dat hij los met zijn moeder mee kon als ik haar uit de wei haalde (video is nogal overbelicht)...:

Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Emptydi 9 maa 2010 - 8:37

hilarisch , haha, geweldig, wat een grote wereldontdekker!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
line_bruce

line_bruce


Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 04-03-10
Leeftijd : 36
Woonplaats : lunteren

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Emptydi 9 maa 2010 - 10:38

Wat een leuk filmpje zeg!! compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Emptywo 10 maa 2010 - 0:30

Prachtig filmpje! Heel mooi om te zien hoe hij alles al aan het onderzoeken is, een nieuwsgierig baasje grijns .

Apart ook die kleurveranderingen, bij Saegola is het ook heel bijzonder Marja, erg mooi wow !
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Emptywo 10 maa 2010 - 2:21

Wat een heerlijk beest Wieteke, dat wordt er eentje voor vrijheidsdressuur hyper!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Emptywo 10 maa 2010 - 19:13

Het is inderdaad wel een figuur, die Thyler grijns . Ik wil hem dit voorjaar laten castreren en ben wel heel benieuwd of de castratie zijn extraverte gedrag veel zal temperen. Hij heeft het in elk geval niet van zijn moeder - die is best onzeker en schrikachtig knipoog .
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Emptydo 11 maa 2010 - 0:08

Wieteke schreef:
Ik wil hem dit voorjaar laten castreren en ben wel heel benieuwd of de castratie zijn extraverte gedrag veel zal temperen.
Mijn ervaring met het castreren van onze hengsten is dat het karakter niet verandert, hooguit het snel afgeleid zijn en overal op gefocust zijn wat een hengst nu eenmaal heeft. Ik denk dat Thyler dus heerlijk extravert zal blijven :-).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler   Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Voorstellen: Wieteke, Dibble en Thyler
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» PP Dibble en Thyler 2015
» Eindelijk!!! Een PP voor Dibble en Thyler
» Dibble en Thyler staan op de track!
» Viola en de 2 IJsjes
» Voorstellen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: