Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Viola en de 2 IJsjes

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Viooltje1968

Viooltje1968


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Ulicoten

Viola en de 2 IJsjes Empty
BerichtOnderwerp: Viola en de 2 IJsjes   Viola en de 2 IJsjes Emptyma 28 nov 2011 - 3:07

Dag allemaal!

Ik weet het niet, maar ik denk dat Marja die Marja is waar ik in het verleden al vaker ivm. zoektocht naar een leuke plaats voor mijn 2 IJslanders contact had. Mss. is het ook een andere Marja, maar daar komen wij wel achter. grijns

Mijn naam is Viola, inmiddels 43 jaar oud en sinds bijna 26 jaar verwoven met Fluga, merrie - wordt in mei 32 - en haar "partner" Brainn (ook al ongeveer 24 jaar bij mij) wordt volgend jaar 30. Wij komen oorspronkelijk uit Duitsland en ik woon sinds mei 2006 weer in NL.
De ponies heb ik wat later gehaald toen ik wist dat ik in Brabant terecht zou komen.

In principe had ik een aantal jaren een goede plek tot dit jaar in de zomer, toen diegene waar mijn ponies stonden (zij heeft 3 eigen IJsjes en nog een pensiongast) vonden dat de zorg voor mijn twee oudjes te veel is (1 x per dag slobber en voor de rest hooi/kuilgras net zoals alle anderen) en wij weg moesten. Nou ja, er waren wel wat discussies ontstaan omdat zij vond dat paarden makkelijk een hele dag zonder toegang tot water op de wei kunnen staan en dat ze dat maar 's avonds of 's nachts in moeten halen die dorst ...!!!
En zo waren nog wat dingen ivm. hoefbevangenheid enz. zo dat het een goede beslissing was "uitelkaar" te gaan.
Dus moest op korte termijn een nieuwe plek gevonden worden.

Die heb ik dan. Maar met veel ogen dichtknijpen en buikpijn omdat de paarden daar grotendeels op de traditionele manier gehouden worden.
Op dit moment valt het nog reuze mee omdat Fluga en Brainn nog op de wei kunnen verblijven.
Afgesproken was als het weer echt te slecht wordt, dat die twee een Containerstal krijgen waar met lint en palen een paddock omheen gezet wordt dat ze kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan.

Op mijn vraag in het weekend of de winterstalling al klaar is krijg ik te horen dat de container klaar staat, nog de rubbermatten ingelegd moeten worden en dat ze dan binnen kunnen. Ik zei, is de paddock dan ook al afgezet.
Er zal geen paddock komen, ze moeten dan binnen blijven en mss. overdag op de wei.

Om een lang verhaal kort te maken.
Mij hart schreeuwt naar een eigen stallingsmogelijkheid met Paddock en op dit moment eigenlijk tot ik een geschikte lokatie kan vinden,
een mogelijkheid om mijn twee oude schatten te stallen waar rekening ermee gehouden wordt dat ze het altijd gewend zijn in een Paddock (oftewel Offenstallhaltung) te staan.

Ik wil proberen mijn passie voor de paarden steeds meer ruimte te geven naast mijn werk bij de politie (burgerfunctie).
Vorig jaar ben ik een cursus Paardensportmassage bij het NHI gevolgd en hou mij bezig met TTouch, Reiki voor paarden en Schuessler Celzouten als Therapie.
Dit zijn therapeutische maatregelen als iets mankeert bij een paard (hoeft niet, want Massage, TTouch en Reiki wordt ook zonder klachten van paarden genoten) maar ik wil nog een stuk eerder beginnen eigenlijk, namelijk - net zoals jullie - ervoor zorgen dat paarden zoveel mogelijk op een natuurlijke manier kunnen leven wat hun blijheid, vrolijkheid en uiteindelijk gezondheid geeft.

Dit is mijn drijfveer, mijn passie, mijn doel.

Groetjes, Viola en de bejaarden :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invisibletouch.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Viola en de 2 IJsjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Viola en de 2 IJsjes   Viola en de 2 IJsjes Emptyma 28 nov 2011 - 4:14

Hoi Viola,

Leuk je op dit forum te zien knipoog.

Ken het helaas maar al te goed, de concessies die je moet doen op een traditionele pensionstal, en de problemen die dat oplevert met je geweten... Vond het altijd fijn om hier te lezen hoe het mensen toch gelukt is om zelf iets te huren of kopen zodat ze alles zelf in de hand hebben. Zoals je weet dacht ik altijd dat dat voor mij niet was weggelegd, maar is het toch gelukt een eigen plek te vinden. Vind het elke dag nog een feest om zelf te 'moeten' voeren. Hopelijk lukt het jou ook snel om een fijne plek voor je pony's te vinden waar je al je ideeën in de praktijk kunt brengen!

Groetjes,

Wieteke
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Viola en de 2 IJsjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Viola en de 2 IJsjes   Viola en de 2 IJsjes Emptyma 28 nov 2011 - 6:53

welkom glimlach

het is zo jammer dat paarden het in de winter maar moeten zien te redden in een klein hokje, want het land mag niet stuk.
zeker oudjes zoals die 2 knapperds van jou moeten in beweging blijven, rust roest.
hopelijk vind je snel een plekje waar je alles op je eigen manier kan doen.

na dik 4 jaar de paarden aan huis heb ik als het vies weer is wel eens een momentje dat ik eens diep zucht voor ik naar buiten moet.
maar ik denk er niet aan om ze ergens anders te zetten grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Viola en de 2 IJsjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Viola en de 2 IJsjes   Viola en de 2 IJsjes Emptyma 28 nov 2011 - 7:26

Hoi Viola,
Welkom op het forum en ja hoor, ik ben 'die Marja' grijns! Ik kan me het contact met jou nog wel herinneren.
Ik heb mijn hobby Paddockparadijs zoals je ziet uitgebreid tot het internet, zodat meer mensen erin kunnen delen en we samen al onze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen.

Ik zag op Google Maps dat Ulicoten in een nogal bosrijke omgeving ligt. Zou er niet een mogelijkheid zijn dat een bosbeheerder (Brabants Landschap, Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten of welke er dan ook in jouw omgeving natuurgebieden beheert) in jouw buurt misschien een stuk weiland over heeft waar je je paarden neer mag zetten? Die hebben nog wel eens diverse weilanden waar iets mee mogelijk is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Zin-inn

Zin-inn


Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 31-10-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Stadskanaal

Viola en de 2 IJsjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Viola en de 2 IJsjes   Viola en de 2 IJsjes Emptyma 28 nov 2011 - 10:32

Hoi Viola,

Welkom op dit forum.
Wat vervelend, die zorgen om de stalling van je "bejaarden".
Mijn gepensioneerde paard is nog niet zo oud, maar hij heeft wel bewegingsruimte nodig ivm arthrose, dat leidde ook tot problemen op de eerste pensionstal waar ik stond, waar ze in de winter eigenlijk alleen een uurtje in de paddock mochten en verder op stal stonden.
Je wil zo graag, maar het afhankelijk zijn van anderen en daarom concessies moeten doen is niet makkelijk.
Ik weet inderdaad dat kennissen van mij ook altijd stukjes konden huren/gebruiken van Staatsbosbeheer, dus dat is een goede tip van Marja!
Hopelijk dient zich snel een oplossing aan en kan je dan je bejaarden-paddockparadijs invulling gaan geven.

Groetjes, Marieke
Terug naar boven Ga naar beneden
Viooltje1968

Viooltje1968


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Ulicoten

Viola en de 2 IJsjes Empty
BerichtOnderwerp: @ Wieteke   Viola en de 2 IJsjes Emptydi 29 nov 2011 - 2:17

Hoi Wieteke,
Danke voor je berichtje.
Ja ik dacht toch dat het ook zin maak hier actief te kijken, actief te zijn en rond te neuzen.
Zeker doet het mij ook goed en maakt mij toch weer moed om door te zetten en net zoals een aantal mensen hier,
te vinden wat ik zoek.

Als jij nog ergens een plekje weet voor die 2 oudjes van mij ter overbrugging, laat maar weten.
Ik zal wel morgen nog met Jolanda over het 'winterstallingsprobleem' praten maar vrees dat het toch erop neerkomt een ander plekje te zoeken.
En ik wilde mijn tweeen graag besparen dat ze nog 2 of 3 keer moeten verhuizen.

Ze hebben hun rust echt verdient ook al maakt het de indruk dat ze nog goed tegen veranderingen kunnen.
Het is zowel voor die 2 als ook voor mij belangrijk om toch eindelijk een plekje te vinden waar wij kunnen aarden.
Brabant zal dit niet meer worden en ik wil en moet dit ook voor mijn eigen welzijn afsluiten en achter mij laten.

Dus als je iets weet, hoort en/of ziet ...!
Je weet mij te vinden!!!

Heel veel groetjes,
Viola
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invisibletouch.nl
Viooltje1968

Viooltje1968


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Ulicoten

Viola en de 2 IJsjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Viola en de 2 IJsjes   Viola en de 2 IJsjes Emptydi 29 nov 2011 - 2:22

fojoe schreef:
welkom glimlach

het is zo jammer dat paarden het in de winter maar moeten zien te redden in een klein hokje, want het land mag niet stuk.
zeker oudjes zoals die 2 knapperds van jou moeten in beweging blijven, rust roest.
hopelijk vind je snel een plekje waar je alles op je eigen manier kan doen.

na dik 4 jaar de paarden aan huis heb ik als het vies weer is wel eens een momentje dat ik eens diep zucht voor ik naar buiten moet.
maar ik denk er niet aan om ze ergens anders te zetten grijns

Hoi Hoi,
Dank je voor je berichtje.
Ja ik kan het me voorstellen dat als vies weer is (en dat is het vaak genoeg he) dat het ff een zucht kost, maar wij weten waar wij het voor doen toch?
Vroeger in Duitsland (klinkt alsof dat al eeuwen geleden is, maar is pas 20 jaar geleden ;-) hadden wij de ponies in eigen handen en moesten ook erna toe om ze te verzorgen en wij deden het. Helaas woonden wij toen niet direct erbij en moesten nog met de auto erna toe, was niet handig - maar altijd beter als in een traditionele stal.

Deze toestand wil (en om het te bekrachtigen "EN ZAL") ik ook weer bereiken.
Voor die twee ouwe en in de toekomst andere paardjes - daar doe ik het voor! uitroepteken
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invisibletouch.nl
Viooltje1968

Viooltje1968


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Ulicoten

Viola en de 2 IJsjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Viola en de 2 IJsjes   Viola en de 2 IJsjes Emptydi 29 nov 2011 - 2:37

Marja schreef:
Hoi Viola,
Welkom op het forum en ja hoor, ik ben 'die Marja' grijns! Ik kan me het contact met jou nog wel herinneren.
Ik heb mijn hobby Paddockparadijs zoals je ziet uitgebreid tot het internet, zodat meer mensen erin kunnen delen en we samen al onze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen.

Ik zag op Google Maps dat Ulicoten in een nogal bosrijke omgeving ligt. Zou er niet een mogelijkheid zijn dat een bosbeheerder (Brabants Landschap, Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten of welke er dan ook in jouw omgeving natuurgebieden beheert) in jouw buurt misschien een stuk weiland over heeft waar je je paarden neer mag zetten? Die hebben nog wel eens diverse weilanden waar iets mee mogelijk is.

Hoi Marja,
ik had al zo een flauw vermoeden toen ik je naam las en dan ook nog de IJsjes op de website zag.
Toen ik dan nog Maasbree las dacht ik nou dat kan eigenlijk niet anders.
Is best grappig dat onze paden zich toch op de een of andere manier weer kruizen!

Ik heb inmiddels wat heen en weer gejogt tussen Duitsland en Nederland om dan toch weer in NL te belanden.
Deze keer dan in Brabant, nadat het in Zuid Holland niet wilde lukken om mij daar te huisvesten.

Nou het idee met staatsbosbeheer is zeker geen verkeerde, maar gezien het feit dat ik Brabant toch wil verlaten, helaas geen optie.
Ik moet hier niet weg, maar ik wil graag hier weg omdat het al een paar maanden zo voelt dat ik hier niet meer hoor.
Er zijn ook wat privedingen die meespelen waarom het voor mij beter zou zijn om nog een keer een nieuwe start te kunnen maken.

Brabant is het dus niet meer, maar een plekje om Fluga en Brainn te kunnen "parkeren" mag en kan natuurlijk ook in Brabant zijn.
Maar ook hier moet in verband met verzorging etc. licht, water en stroom aanwezig zijn.
Ik werk 4 x 9 uur (helaas dan ook met vaste dienstbegin en einde zodat er geen speelruimte is) en zou de paardjes dan in het donker moeten verzorgen
dat is dan ergens in de bossen of zo ook niet zo fijn nee

Dus er moet maar weer aan mijn zwakste kant gewerkt worden, namelijk G E D U L D. kritisch

De wei waar ze op dit moment staan is op zich niet zo slecht en van mij zouden ze daar ook mogen blijven, maar ze hebben ook niets om te schuilen. En dan komt weer het gezeik erbij met water ernatoe brengen enz. enz.
Van Fluga weet ik dat die ouwe dame toch zo af en toe ff haar mooi neusje uit de wind wil halen, Brainn heeft daar weinig last van - hij is een echte "kerel" wat dat betreft en ligt nog bij -15 graden buiten te slapen.

Lastig pakket weer, maar er zal wel een oplossing komen.

In iedere geval leuk dat wij op die manier weer in contact komen! compliment




Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invisibletouch.nl
Viooltje1968

Viooltje1968


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Ulicoten

Viola en de 2 IJsjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Viola en de 2 IJsjes   Viola en de 2 IJsjes Emptydi 29 nov 2011 - 2:43

Zin-inn schreef:
Hoi Viola,

Welkom op dit forum.
Wat vervelend, die zorgen om de stalling van je "bejaarden".
Mijn gepensioneerde paard is nog niet zo oud, maar hij heeft wel bewegingsruimte nodig ivm arthrose, dat leidde ook tot problemen op de eerste pensionstal waar ik stond, waar ze in de winter eigenlijk alleen een uurtje in de paddock mochten en verder op stal stonden.
Je wil zo graag, maar het afhankelijk zijn van anderen en daarom concessies moeten doen is niet makkelijk.
Ik weet inderdaad dat kennissen van mij ook altijd stukjes konden huren/gebruiken van Staatsbosbeheer, dus dat is een goede tip van Marja!
Hopelijk dient zich snel een oplossing aan en kan je dan je bejaarden-paddockparadijs invulling gaan geven.

Groetjes, Marieke

Hi Marieke,
Dank je ook voor jou berichtje.
Idd. moeten zeker ook oude paarden kunnen bewegen.
Dat is ook een punt waar ik met erg veel buikpijn tegenaan kijk.

Ze lopen en rennen natuurlijk ook niet veel, maar toch kunnen ze nu de hele dag op de wei rondscharrelen en KUNNEN bewegen.
Als ze opgesloten staan vrees ik ook dat ze stijf worden en de benen aanlopen en dat zijn allemaal dingen die makkelijk te voorkomen zijn als ze buiten hun plekje hebben.

Ik weet ook eerlijk niet wat het probleem is daar waar ze nu staan. Die mensen hebben ruimte zat en zelf een stuk wat ze hebben laten bevestigen, wat als paddock optimaal zou fungeren een paar maanden. Ik hoor het morgen waar het tegen zit.
Mss. heeft ze geen zin in Extra-Werk? Nou als dat het is, ik ga zo met palen en lint aan de slag en zet een paddock af.

Als ik het maar mag, doe ik het meteen.

Betreffend het idee met staatsbosbeheer enz. heb ik al een stukje aan Marjas berichtje aangehangen.
Dat is helaas geen optie voor mij omdat ik weg wil van Brabant en het ook helemaal in mijn eentje moet doen (ben de afgelopen 43 jaar niet de juiste vent tegen gekomen, hopen dat het de komede 43 jaar gaat lukken *lol*).

Groetjes, Viola
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invisibletouch.nl
Gesponsorde inhoud





Viola en de 2 IJsjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Viola en de 2 IJsjes   Viola en de 2 IJsjes Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Viola en de 2 IJsjes
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: