Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Mijn hengst Kahil en zijn vriend

Ga naar beneden 
+5
Joyce
Mai
inge
Wieteke
Cat
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptydi 20 dec 2011 - 8:18

Ziet eruit als een leuk koppel! Sneu dat er eerst paniek 'moet' ontstaan, om uiteindelijk zo'n gezellig resultaat te krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
paulien1972

paulien1972


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 03-12-11
Leeftijd : 51

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptydi 20 dec 2011 - 8:25

Gohh, wat jammer dat er eerst zo'n paniek moet zijn verdriet verdriet
Maar toch mooi opgelost op deze manier..
Het is te zien dat het goed gaat, allebei tevreden aan het eten compliment

Gr.
Paulien
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptydi 20 dec 2011 - 8:43

Cat schreef:
Mikkel zag zijn kans schoon en heeft zich bij Kahil vervoegd. Na hem weer bij zijn groep gezet te hebben, dacht hij daar toch anders over en stond hij weer snel bij zijn vriend!
Hoe heeft hij dat dan eigenlijk gedaan? Gesprongen? Onder de draad door gekropen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptydi 20 dec 2011 - 10:15

Wat gaaf dat ze mekaar gevonden hebben!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptydi 20 dec 2011 - 10:28

Altijd leuk om te zien dat paarden zelf wel eens andere ideeën kunnen hebben dan wij over waar/bij wie ze moeten staan. Jammer idd dat daarvoor eerst zo'n reactie kwam, maar uiteindelijk heeft hij het dus zelf gezien en aangegeven aan jullie.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptywo 21 dec 2011 - 2:59

Hengsten zijn echt niet zo moeilijk als wij wel niet denken.
Wel fijn dat er paarden zijn die er toch een eigen mening op na houden en daar ook mee aan de slag gaan.
En dus lekker ontsnappen en elkaar opzoeken.
Komt shetty ook nog steeds buurten nu ze samen staan??
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptywo 21 dec 2011 - 4:13

inge schreef:
Hengsten zijn echt niet zo moeilijk als wij wel niet denken.
Dat is ook mijn ervaring. Wij hebben in het verleden twee keer een aantal jaren een hengst gehouden en deze altijd in het gezelschap van ruinen gehad (en af en toe in het dekseizoen een of meerdere merries knipoog).
Ik ken een Duitse fokker van IJslandse paarden die in de winter al zijn dekhengsten (en hij heeft er héél wat) bij elkaar laat lopen. Er is er maar eentje die apart moet omdat hij te agressief is, maar die staat in ieder geval wel in het zicht van de andere hengsten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptywo 21 dec 2011 - 10:34

Wieteke schreef:
Voor jou zal het ook wel een fijn idee zijn dat hij nu samen staat.
Ik ben echt heel blij voor hem! Hij heeft zo graag gezelschap, ook al is dat met een draad ertussen.
Dus echt alleen is hij nooit geweest hoor. Maar nu kan hij gezellig samen gaan grazen en hooi eten...

Marja schreef:
Wat is het nat bij jou in de wei
Dit is nog niets vergeleken met de weides wat verderop! Die staan letterlijk volledig onder water kritisch
(om nog maar te zwijgen van de huizen! Arme mensen verdriet )
Bij ons is het alleen maar in het midden waar vroeger een soort beek doorliep.

MoniqueBuu schreef:
Sneu dat er eerst paniek 'moet' ontstaan, om uiteindelijk zo'n gezellig resultaat te krijgen.
Ja dat wel, maar toch was dat gezellig resultaat anders wellicht nooit gebeurd knipoog

paulien1972 schreef:
Het is te zien dat het goed gaat, allebei tevreden aan het eten
Ja daar hebben ze elkaar wel in gevonden hilarisch Ze zijn allebei zot op al wat eetbaar is ja

Marja schreef:
Hoe heeft hij dat dan eigenlijk gedaan? Gesprongen? Onder de draad door gekropen?
De 1ste keer lag de draad plat door het nieuwe paardje (dat nu ook rustig staat hoor glimlach ), dus daar is hij gewoon overeen gestapt. De 2de keer was de bovenste draad hersteld, maar de onderste nog niet dus is hij onder de draad gekropen grijns En toen dacht ik, want het was al vrij laat en stikdonker, nu moet je 't zelf maar weten! verontwaardiging

Joyce schreef:
Wat gaaf dat ze mekaar gevonden hebben!!
Ze kenden elkaar al hoor. Ze hebben vanaf de zomer naast elkaar gestaan met een draad ertussen. Kahil heeft zelfs één keer geprobeerd van Mikkel te dekken over de draad shock Vandaar ook dat ik het niet zo grappig vond dat ze ineens bijeen stonden...

Marion schreef:
Altijd leuk om te zien dat paarden zelf wel eens andere ideeën kunnen hebben dan wij over waar/bij wie ze moeten staan. Jammer idd dat daarvoor eerst zo'n reactie kwam, maar uiteindelijk heeft hij het dus zelf gezien en aangegeven aan jullie.
Oh maar Mikkel was niet degene die de draad en de palen heeft plat gegooid, dat was een nieuw paardje dat nogal paniekerig reageerde op de brute heren van de ruinenkudde. Mikkel is gewoon meegelopen met de rest en zo bij Kahil terecht gekomen. Ik kan het mij echt niet permitteren om paarden van andere mensen ergens te plaatsen waar ze kans lopen op verwondingen of dergelijke. En die kans is bij een hengst wel reëel. Moest er iets heel ergs gebeurd zijn, hadden deze leuke foto's hier niet gestaan knipoog

Inge schreef:
Hengsten zijn echt niet zo moeilijk als wij wel niet denken.
Wel fijn dat er paarden zijn die er toch een eigen mening op na houden en daar ook mee aan de slag gaan.
En dus lekker ontsnappen en elkaar opzoeken.
Komt shetty ook nog steeds buurten nu ze samen staan??
Wel, ja en nee. Er zijn hengsten die echt heel lief en sociaal zijn en die je overal bij kan zetten. Maar er zijn ook zeer agressieve hengsten en geloof me, die zijn echt niet zo gemakkelijk shock Die kan je ook nergens bijzetten, die moet je zelfs ver van de andere paarden houden. (De vraag is dan, waarom hengst laten en niet castreren? maar dat is een andere kwestie.)
Kahil is een lieve hengst maar als hij uitgedaagd wordt, kan hij woest worden en zijn vechtpartner zwaar verwonden blauw oog (meegemaakt in een gevecht onder hengsten!)
Natuurlijk doet hij dat omdat hij zich wil verdedigen en heeft dat niets te maken met een slecht karakter. Dat weet ik zeker. Maar om dan het risico te pakken met het paard van een ander? Nee echt niet hoor! Niet alleen voor wat betreft dat paard, maar ook voor Kahil natuurlijk. Hij moet maar een gerichte trap op zijn ballen krijgen en hij is hengst-af hé verdriet
Nu ja, gelukkig klikt het tussen Kahil en Mikkel en natuurlijk ben ik superblij voor hen!! (afwachten in de lente...)


Marja schreef:
Wij hebben in het verleden twee keer een aantal jaren een hengst gehouden en deze altijd in het gezelschap van ruinen gehad (en af en toe in het dekseizoen een of meerdere merries).
Dat laatste is mijn doel voor Kahil: zijn eigen merrie(s) liefde

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptywo 21 dec 2011 - 10:41

En wat shettie Beetle betreft...
Die zag Mikkel bij Kahil staan en die dacht, hela ik ook hé grijns

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Dsc02020ss

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Dsc02029e
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptywo 21 dec 2011 - 12:03

Haha, Beetle is solidair! Het begint een leuke kudde te worden zo hilarisch!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptywo 21 dec 2011 - 19:50

wat een leuke foto.en tja ik heb ook wisselende ervaringen met hengsten, zitten hele makkelijke bij, hele moeilijke en hengsten die met de tijd ff wat lastiger zijn, de hormonen blijven toch soms opspelen.
Een hengst met eigen merries is idd wel echt het ideaal beeld.
Ons veulen gaat nu richting de 2, tot nu toe prima te hanteren, vraagt wel wat extra gepuzzel, want zonder toezicht zet ik hem niet tussen de open merries, maar is prima te doen zo en het gevoel blijven houden dat ik niemand te kort doe.
Ik wil hem zowiezo niet te vroeg ruinen, maar vraag me dan tegelijkertijd af, wat is te vroeg.
Heb wel met mezelf afgesproken dat ik me niet in 100 bochten ga wringen om hem kost wat kost, hengst te houden, daar is onze plek gewoon niet geschikt voor. Echter is hij wel veelbelovend voor het ras, dus hoop stiekum toch nog iemand te vinden die hem wil kopen als hengst, kijken hoe hij verder ontwikkelend en dat hij wellicht zo ooit zijn eigen merries kan hebben, zo niet, denk ik dat hij als ruin, zeker zo gelukkig is.

maarre ik vind het super zo als jij met je hengst omgaat, hij heeft gewoon een super leventje zo!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptydo 22 dec 2011 - 9:57

:< Het wordt steeds gezelliger in die wei!
Terug naar boven Ga naar beneden
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptydo 22 dec 2011 - 11:13

Ja het is echt een leuke kudde glimlach En zo rustig slapen
Ze passen echt goed bij elkaar, het clubje van de "lazy guys" :<

Joyce schreef:
Ons veulen gaat nu richting de 2, tot nu toe prima te hanteren, vraagt wel wat extra gepuzzel, want zonder toezicht zet ik hem niet tussen de open merries, maar is prima te doen zo en het gevoel blijven houden dat ik niemand te kort doe.
Ik wil hem zowiezo niet te vroeg ruinen, maar vraag me dan tegelijkertijd af, wat is te vroeg.
Heb wel met mezelf afgesproken dat ik me niet in 100 bochten ga wringen om hem kost wat kost, hengst te houden, daar is onze plek gewoon niet geschikt voor. Echter is hij wel veelbelovend voor het ras, dus hoop stiekum toch nog iemand te vinden die hem wil kopen als hengst, kijken hoe hij verder ontwikkelend en dat hij wellicht zo ooit zijn eigen merries kan hebben, zo niet, denk ik dat hij als ruin, zeker zo gelukkig is.
Ja het is niet altijd simpel, zo'n hengst verontwaardiging Maar ach, 2 jaar is nog jong hé. Je bent goed bezig als je met iedereen rekening kan houden en niemand te kort doet compliment
Tijd brengt raad! Met de jaren zal er vanzelf wel een oplossing komen, als hengst of als ruin. Zolang je maar het beste met hem voor hebt, komt alles goed.
Wat voor ras is je paardje weer?

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptydo 22 dec 2011 - 21:35

tja zo bekijk ik het ook hoor, ga geen problemen zoeken die er nog niet zijn.
Als we thuis zijn en bij de paarden bezig zijn, loopt hij los in de groep, dan kan ik goed observeren of er een merrie hengstig is, als ik niet voldoende toezicht heb, dan splits ik de groep in 2e, afgelopen zomer heeft hij met 2 andere hengstjes gelopen, kon hij heerlijk mee spelen, nu kan hij met mijn ruin spelen, vind hij ook gezellig.
Coracao is een mangalarga marchador, een braziliaans gangenpaard. we zijn in oktober in brazilie geweest, ik heb hem aan diverse keurmeesters en fokkers laten zien, van hun mag ik hem niet eens laten castreren, haha, ze vinden hem onwijs veelbelovend. Tja, zolang de hormonen hem en mij niet in de weg staan, mag hij hengst blijven, zelf heb ik foktechnisch, niets aan hem, want ik heb zijn moeder en halfzus, de merrie die onverwant is aan hem, is een merrie van bijna 19 waar ik niet mee wil fokken.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptydo 22 dec 2011 - 23:42

Joyce schreef:
Coracao is een mangalarga marchador, een braziliaans gangenpaard. we zijn in oktober in brazilie geweest, ik heb hem aan diverse keurmeesters en fokkers laten zien, van hun mag ik hem niet eens laten castreren, haha, ze vinden hem onwijs veelbelovend. Tja, zolang de hormonen hem en mij niet in de weg staan, mag hij hengst blijven, zelf heb ik foktechnisch, niets aan hem, want ik heb zijn moeder en halfzus, de merrie die onverwant is aan hem, is een merrie van bijna 19 waar ik niet mee wil fokken.
Mooie paarden zijn het! En hij krijgt nu al zoveel lof... Ik zou niet twijfelen knipoog Heb je foto's van hem?
Ik heb momenteel ook geen merrie(s) voor mijn hengst, alleen zijn moeder. Alle andere paarden zijn niet van mij.
Maar ik ben wel van plan een Arabisch merrietje voor hem aan te schaffen. Eentje met een sterke uithouding, bomproef en een heel goed karakter (en een lange hals :< ). Later misschien nog eentje. We zien wel...
Wie weet wat komt er nog op jullie weg gewandeld hé glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptyvr 23 dec 2011 - 1:40

Ja, de Brazilianen zijn zeer te spreken over hem! En ik ga je nog even helpen Joyce, want je vergeet nog te vermelden dat de president van het Braziliaanse stamboek een tijdje geleden in Nederland is geweest. Die heeft Coracao in levende lijve gezien, en was ook zéér positief over hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Emptyvr 23 dec 2011 - 6:46

wat grappig dat jij dat hebt onthouden, monique, maar dat klopt idd, ik vrees dat als ik hem laat ruinen, ik diverse brazilianen, op mijn dak krijg, scheelt dat het toch wel een stukje hiervandaan is, dus heb ff de tijd om te vluchten tegen die tijd haha.
sorry, beetje off topic oeps
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Gesponsorde inhoud





Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn hengst Kahil en zijn vriend
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn hengst Kahil en zijn meisje
» Hengst in PaddockParadijs
» weidemaatje voor jonge hengst.
» Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!
» Zijn er ook nadelen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: