Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Mijn hengst Kahil en zijn vriend

Ga naar beneden 
+5
Joyce
Mai
inge
Wieteke
Cat
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptyma 28 nov 2011 - 2:54

Sinds kort krijgt mijn hengst Kahil regelmatig bezoek van één van zijn buurmannen, de mini-shet Beetle. Beetle heeft nu een dikke wintervacht en kan dus moeiteloos onder de afspanning tussen zijn en Kahil z'n weide door. Kahil vindt het niet erg. Hij is echt lief voor zijn maatje, pakt zijn worteltjes niet af en legt zijn oren nooit plat tegen hem.
Ze eten samen, grazen samen, rusten samen en spelen samen. En wanneer Beetle het in zijn bolleke krijgt, kruipt ie weer onder de draad door naar zijn andere vrienden knipoog

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Scaled.php?server=231&filename=dsc01661yb

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Scaled.php?server=838&filename=dsc01653p

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Scaled.php?server=267&filename=dsc01648n

Ik ben echt heel blij voor mijn hengst! Zo heeft hij niet enkel sociaal contact langs de draad, maar nu ook vrij.
Zijn ze niet super schattig samen? glimlach

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptyma 28 nov 2011 - 4:17

Wat een schattige foto's!

Is er niets te regelen dat ze ook gepland samen kunnen staan? Die Beetle is echt een droppie liefde .
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptyma 28 nov 2011 - 7:57

das nog eens leuk buurten. Leuk stel zo samen
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptyma 28 nov 2011 - 8:08

Ooh wat geweldig, zo'n ondernemende, stoute Shet, wat een heerlijk kereltje (met een leuke naam)!
Ik hoop voor je hengst dat Beetle mag blijven om hem gezelschap te houden glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptyma 28 nov 2011 - 21:05

wat gaaf voor hem joh, zou mooi zijn als dit permanent werd, maar het is een mooi begin.
mooi hengst is hij trouwens zeg, wow.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptydi 29 nov 2011 - 0:38

Dank jullie wel glimlach
Van mij en van zijn eigenares mag Beetle bij Kahil blijven hoor. Maar Beetle denkt daar anders over grijns
Hij kruipt gewoon weer onder de draad naar de andere ruinen. Moeilijk tegen te houden want hij heeft zo'n dikke pels dat hij de stroom niet voelt shock

Maar misschien blijft hij wel bij Kahil staan eens ze bijgevoederd worden met hooi. Dan eten de andere ruinen uit een grote hooiruif, wat misschien moeilijk is voor Beetle.
Kahil krijgt zijn hooi in een bak en dat zal voor Beetle aangenamer zijn vermoed ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptydi 29 nov 2011 - 1:55

Hoihoi,

Monsters zjin het ivm omheiningen, maar oh-oh wat zijn ze toch leuk he?
Wij zouden ons kleine vriendje iig voor geen goud kunnen en willen missen, is echt het speelmakkertje van de hele groep!
Vraag het me vaak af hoor, als ik onderweg weer es ergens zo'n triest en eenzaam paard alleen zie staan waarom mensen nou niet zo'n
klein ding er bij zetten. Valt in kosten reuze mee, en de aanschaf in deze tijd ronduit belachelijk goedkoop. Geen goede zaak, hou me ten goede,
maar als je de handelsprijzen ziet is er wat dat betreft eigenlijk geen reden je paard zo'n maatje te gunnen.
Leuk dat Kahil er af en toe van mag genieten!
Prachtig, dat hengsten hoofd. Je ziet ook bij hem bijna een "vertederde" uitdrukking waarmee hij Beetle bekijkt.
(sorry voor het vermenselijken, maar je snapt t vast wel...)

Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptydi 29 nov 2011 - 8:46

helma schreef:
Monsters zjin het ivm omheiningen, maar oh-oh wat zijn ze toch leuk he?
Wij zouden ons kleine vriendje iig voor geen goud kunnen en willen missen, is echt het speelmakkertje van de hele groep!
Ja helemaal mee eens Helma, kleine monsters die je af en toe eens de nek wil omwringen, maar oh wat kunnen ze je hart keer op keer weer doen smelten knipoog

helma schreef:
Vraag het me vaak af hoor, als ik onderweg weer es ergens zo'n triest en eenzaam paard alleen zie staan waarom mensen nou niet zo'n
klein ding er bij zetten. Valt in kosten reuze mee, en de aanschaf in deze tijd ronduit belachelijk goedkoop. Geen goede zaak, hou me ten goede,
maar als je de handelsprijzen ziet is er wat dat betreft eigenlijk geen reden je paard zo'n maatje te gunnen.
Jammer hé al die eenzame paarden! Zo'n shettie is inderdaad niet zo veeleisend en ook niet duur...
Sommige mensen willen het precies niet snappen verwarring

helma schreef:
Prachtig, dat hengsten hoofd. Je ziet ook bij hem bijna een "vertederde" uitdrukking waarmee hij Beetle bekijkt.
(sorry voor het vermenselijken, maar je snapt t vast wel...)
Ik snap zeker wat je bedoelt knipoog Kahil heeft een zeer sprekend gezicht hoor.
Soms kijkt hij zo afwachtend naar me alsof hij wil zeggen "Zo is het toch goed hé vrouwtje? Nu ben ik toch een flinke jongen hé vrouwtje?"
Hij is een echte slimmerd! glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptywo 30 nov 2011 - 6:48

praat me er niet van over slim zijn hilarisch ik heb er drie...die het allemaal beter weten grijns en slimmer zijn dan de ander lekker puh
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptywo 30 nov 2011 - 7:16

Ze zijn wel heel erg schattig zo samen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptywo 30 nov 2011 - 8:57

inge schreef:
praat me er niet van over slim zijn hilarisch ik heb er drie...die het allemaal beter weten grijns en slimmer zijn dan de ander lekker puh
Ja zo zijn ze wel hé!
Maar als je zo'n rakker dan te pakken krijgt, denk je wel: ik ben toch de slimste! :< lekker puh
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptywo 30 nov 2011 - 9:00

MoniqueBuu schreef:
Ze zijn wel heel erg schattig zo samen!
Dank je wel Monique!
Ik smelt steeds als ik ze zo samen zie. glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptyza 3 dec 2011 - 2:23

Cat schreef:
inge schreef:
praat me er niet van over slim zijn hilarisch ik heb er drie...die het allemaal beter weten grijns en slimmer zijn dan de ander lekker puh
Ja zo zijn ze wel hé!
Maar als je zo'n rakker dan te pakken krijgt, denk je wel: ik ben toch de slimste! :< lekker puh

Als je dit bedoeld in de vorm van uitbreken en daarna vangen. Je krijgt ze nooit te pakken (in je eentje) als ze echt niet willen.
Wij tweebeners zijn nu eenmaal te langzaam grijns.
Laat je ze gewoon een tijdje staan, ook al is het op een plek waar ze niet horen, en loopt dan naar ze toe is het wel o.k.
Ze hebben dan al een 'kadotje" gehad en zijn dan veel makkelijker te benaderen.

Ik bedoel het meer in de vorm van er mee samenwerken, trainen, oefenen oid. En het hun voorkeuren duidelijk maken.
Dat laat die kleine hier ook zien....even naar de buurman want die heeft even een bezoekje nodig. Dus doen we dat gewoon wel of geen stroom, dat nemen we op de koop toe knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptyza 3 dec 2011 - 3:24

Hoi Inge,

Klopt helemaal, als dat kleine volk niet wil, wil het gewoon niet! Mag ik dan ff een gouden truc delen?
Wij hebben onze pony's aangeleerd dat als wij met een opgestoken hand, in de vingers "Knippen", ze deze hand even moeten aanraken.
Aangeleerd met de clicker, maar ook als je daar niet mee werkt lukt het heel goed.
Na de "touch" met de neus krijgt je pony uit je andere hand een brokje.
Omdat ze zelf iets moeten doen (touch) om de beloning te bemachtigen, werkt het veel sterker dan gewoon een brokje op je uitgestoken hand,
of zelfs een bakje brokjes. "Steek die maar lekker ergens!"
Onze Chico kan je in volle galop voorbij stuiven, maar voor dat vingerknipje gaat hij hoog op de rem, draait en komt terug om zijn click + brok
in ontvangst te nemen. Altijd prijs!

Voor Falcor (arabier) gebruik ik dit "touch" commando om te herstellen na schrik als we buiten zijn. Als hij op zijn manier weer ergens stokstijf
naar staat te snorken (vuilnisbak, opvallend bord, shovel, etc. etc.) laat ik hem even een paar tellen kijken en de info laten landen.
Dan drijf ik hem aan in de richting van het "levensgevaarlijke ding", en vraag ik "Touch". Doordat hij zich dan op de oefening gaat concentreren, is hij supersnel door zijn schrik heen.
Ik tref alleen erg vaak verbaasde blikken als ik weer door ga, want dan heeft een toevallige voorbijganger een paard met zijn snoet tegen een
giga stilstaande tractor ofzo zien staan. Haha, dan zie ik ineens zelf dat plaatje voor me... :-).

Maar het werkt als een tierelier!
(en ja, ik zal een filmpje proberen te maken voor jullie ;-).

Groetjes Helma

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptyzo 4 dec 2011 - 5:58

inge schreef:
Als je dit bedoeld in de vorm van uitbreken en daarna vangen. Je krijgt ze nooit te pakken (in je eentje) als ze echt niet willen.
Wij tweebeners zijn nu eenmaal te langzaam grijns.
Ik krijg hem toch altijd te pakken, wel meestal met een emmertje erbij met lekkers, maar toch. Het is niet altijd zozeer dat hij niet wil, het is eerder angst.
Hij is doodsbang van mensen. Het heeft even geduurd voor hij wat vertrouwen had in mijn bedoelingen met hem.

Van mij mag hij van zijn wei naar die van Kahil overlopen en andersom. Dan ga ik hem niet proberen te vangen.
Maar hij mag niet naar de andere kant kort bij de weg of naar de piste waar getraind wordt, want dat is te gevaarlijk.
En voor de hoefsmid en de dierenarts moet ik hem ook vangen natuurlijk, maar dat valt meestal wel mee grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptyzo 4 dec 2011 - 5:59

grijns


Laatst aangepast door Cat op zo 4 dec 2011 - 6:19; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptyzo 4 dec 2011 - 6:05

Citaat :
Wij hebben onze pony's aangeleerd dat als wij met een opgestoken hand, in de vingers "Knippen", ze deze hand even moeten aanraken.
Aangeleerd met de clicker, maar ook als je daar niet mee werkt lukt het heel goed.
Na de "touch" met de neus krijgt je pony uit je andere hand een brokje.
Omdat ze zelf iets moeten doen (touch) om de beloning te bemachtigen, werkt het veel sterker dan gewoon een brokje op je uitgestoken hand,
of zelfs een bakje brokjes. "Steek die maar lekker ergens!"
Onze Chico kan je in volle galop voorbij stuiven, maar voor dat vingerknipje gaat hij hoog op de rem, draait en komt terug om zijn click + brok
in ontvangst te nemen. Altijd prijs!

Dat is inderdaad een schitterende manier om ze iets aan te leren.
Zulke dingen doe ik regelmatig met Kahil. Vrijheidsdressuur vind ik geweldig om te zien en te doen glimlach
Maar je moet er wel véél tijd in steken...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptyzo 4 dec 2011 - 19:51

voor mijn werk, gebruik ik dagelijks de clicker, een heel handig hulpmiddel met aanleren van nieuwe handelingen, echter, je moet wel ECHT weten hoe het werkt, anders kan je dier er juist heel vervelend van worden.
Ik gebruik het bij mijn paarden, zelden. Maar ben overtuigt van de werking van de clicker, ik gebruik het idee achter de clicker automatisch wel heel veel bij mijn paarden knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptywo 7 dec 2011 - 2:33

Geef er zelf les in speciaal voor beginners. knipoog
Idd zoals al geschreven is je moet heel goed weten hoe het werkt en op exact het juiste moment clicken dan krijg je hele goede resultaten.
Ben je te traag of te snel dan kan je ongewenste reacties krijgen.
Maar dat geldt voor meer soorten trainingen hoor.

Maar we raken of topic glimlach het blijft een gaaf ventje ja
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptywo 7 dec 2011 - 5:26

yep, tja dat kan ik van hieraf niet zien natuurlijk, gaaf dat je er les in geeft, en idd, het is echt een heel leuk ventje!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptydo 8 dec 2011 - 22:03

Joyce schreef:
yep, tja dat kan ik van hieraf niet zien natuurlijk, gaaf dat je er les in geeft, en idd, het is echt een heel leuk ventje!!

hihi niet erg hoor, als we alles wisten??? dan is het vast erg saai grijns grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptyvr 9 dec 2011 - 0:20

compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptydi 20 dec 2011 - 3:11

Kahil heeft een nieuwe vriend: Haflinger Mikkel hoera
En gelukkig dat hij is! En wat is hij toch heel sociaal... Mikkel is toevallig in Kahil zijn wei terecht gekomen.
Enkele paarden uit de groep hadden een nieuw paardje zitten verjagen dat uiteindelijk een reeks omheiningen plat heeft gegooid uit paniek.
Mikkel zag zijn kans schoon en heeft zich bij Kahil vervoegd. Na hem weer bij zijn groep gezet te hebben, dacht hij daar toch anders over en stond hij weer snel bij zijn vriend!

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Scaled.php?server=39&filename=dsc01988d

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Scaled.php?server=507&filename=dsc01993o

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Scaled.php?server=35&filename=dsc02003lc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptydi 20 dec 2011 - 4:05

Wat leuk, ze zien er helemaal happy uit samen compliment .

Voor jou zal het ook wel een fijn idee zijn dat hij nu samen staat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Emptydi 20 dec 2011 - 4:33

LEUK hoera!! Hebben ze allebei een maatje!
Wat is het nat bij jou in de wei :<...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn hengst Kahil en zijn vriend   Mijn hengst Kahil en zijn vriend Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn hengst Kahil en zijn vriend
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn hengst Kahil en zijn meisje
» Hengst in PaddockParadijs
» weidemaatje voor jonge hengst.
» Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!
» We zijn rond!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: