Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Sefja met draadwond in de kliniek...

Ga naar beneden 
+8
Nina
inge
Berith
Joyce
fojoe
Wieteke
MoniqueBuu
Mai
12 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyza 19 feb 2011 - 12:26

Wat fijn dat het nog steeds zo goed gaat!

Wat vonden ze in de kliniek van je hooikussen? Voor paarden met boxrust lijkt het me een perfecte vorm van afleiding. Klinieken zijn misschien wel een gat in de markt voor de hooikussenknopers onder ons grijns.
Terug naar boven Ga naar beneden
lianma




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-11

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyzo 20 feb 2011 - 5:58

Wat rot om haar zo te vinden. Gelukkig gaat het nu goed en staat ze lekker rustig in de kliniek.

Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyzo 20 feb 2011 - 8:19

ooh ze ziet er goed uit zo, mooi droog! een hele goede beslissing. Al is het wel een raar gezicht natuurlijk omdat je het niet gewend bent.
soms sta je verbaast van het omschakel vermogen van een paard, dat ze zo rustig blijven in dit soort situaties.
op naar de "verwenweken" thuis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyma 21 feb 2011 - 0:25

Wieteke schreef:
Wat vonden ze in de kliniek van je hooikussen? Voor paarden met boxrust lijkt het me een perfecte vorm van afleiding. Klinieken zijn misschien wel een gat in de markt voor de hooikussenknopers onder ons grijns.
Ze zeiden er eigenlijk niet zo veel van maar vonden het prima dat ik het had meegebracht. Ik had ook niet gevraagd of zij het ook wilden gebruiken, maar toen ik een paar dagen later weer kwam zag ik dat ze dat wel hadden gedaan, want het hooikussen zat heel raar vastgeknoopt :<. Blijkbaar hadden ze nog niet helemaal begrepen hoe het gesloten en opgehangen moest worden grijns. Ik vond het wel leuk dat ze het hadden gebruikt!
Ja, het zou best een gat in de markt kunnen zijn, maar ik denk dat ze het in een paardenkliniek over het algemeen toch te druk hebben om voor ieder paard een paar keer per dag een netje te gaan vullen. Dat kost toch aanmerkelijk meer tijd dan effe gauw een plak hooi tussen de tralies naar binnen gooien knipoog!

Ik ben van plan morgen weer even te gaan kijken bij Sefja.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyma 21 feb 2011 - 9:14

Doe haar dan een heeeeele dikke knuffel van mij/ons troost met een hele hoop helende energie. Ze houdt zich zo goed. Echt hopen en hard duimen dat ze ook zo goed door deze kritieke dagen heen komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyma 21 feb 2011 - 12:31

Ik heb vanmiddag nog naar de kliniek gebeld om af te spreken om morgen (dinsdag) weer te gaan kijken, en ik kreeg te horen dat de wond er nog steeds prachtig uitziet. Helemaal droog en geen enkele zwelling hoera! Er is nu - de 13e dag - vrijwel geen risico meer dat het nog open zal gaan.
Al die helende energieën hebben geholpen compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyma 21 feb 2011 - 19:38

Wat fijn, zeg! Hopelijk kan ze dan snel naar huis om verder te herstellen. Ze heeft vandaag wel weer een dikke knuffel verdiend.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptydi 22 feb 2011 - 5:38

jaaaa naar huis!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptydi 22 feb 2011 - 12:30

Vanmiddag weer in de kliniek geweest en een filmpje gemaakt:



Donderdag ga ik even met de hoofddierenarts van de kliniek overleggen wanneer Sefja naar huis kan en hoe we thuis verdergaan.
Ik ben trots op mijn meissie omdat ze na twee weken onafgebroken op stal nog steeds zo opgewekt is! Of zou het door die interessante overbuurman komen knipoog?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptydi 22 feb 2011 - 19:25

ziet er erg goed uit, zowel de wond als sefja.
Gaaf joh, is dan geen pp maar wel een PV (Paarden Verrijking) met dat hooikussen. slim!

Erg vervelend als je paard verplicht stalrust heeft, ik heb dit jaren terug met mijn vosje gehad, stond dag en nacht buiten en door een ongeluk, een hele tijd binnen, ik ben toen worteltjes gaan verstoppen in de stal enzo, toen nog niet van die handige netten.

Ik hoop dat ze snel naar huis kan!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyvr 25 feb 2011 - 13:12

Waarschijnlijk mag Sefja, na 3 weken in de kliniek, maandag weer naar huis hoera! Maandagochtend eerst even bellen, dan hoor ik definitief of het kan.
Gisteren ben ik nog bij haar geweest en toen zijn ook alvast de nietjes uit de wond gehaald (de draadjes blijven nog even zitten). Dat vond Sefja niet zo leuk, dus moest ze even een beetje kordaat op haar plek worden gehouden, maar ook dat accepteerde ze weer vrij snel. Alleen vond ze daarna het opnieuw verbinden even niet zo'n goed idee, maar ook dat lukte met wat geduld weer prima.
Ik heb nog een foto aan het album toegevoegd (waarop trouwens nog een vergeten nietje is te zien knipoog).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyza 26 feb 2011 - 5:38

ziet er mooi uit. Nog heel even...
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyma 28 feb 2011 - 3:03

En...????
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyma 28 feb 2011 - 8:44

Helaas... we hebben te vroeg gejuicht... verdriet

Ik kon vandaag bellen of we Sefja definitief vanmiddag op konden komen halen, maar ik kreeg te horen dat dat niet door kon gaan. De wond is alsnog voor ongeveer eenderde opengegaan, aan de binnenzijde van het been (de kant waar de wond het diepst was, tot op het bot). Ze hebben een paar röntgenfoto's gemaakt omdat ze vermoedden dat er een stukje bot los was gekomen - een zg. 'sequester' - dat zich een weg naar buiten zoekt. Als het bot is beschadigd kunnen er soms kleine stukjes bot afsterven en los gaan zitten en die moeten er natuurlijk uit. Ze konden het op de foto's niet echt duidelijk zien dus we moeten maar gewoon afwachten wat er gaat gebeuren. Voor het eind van de week zal Sefja in ieder geval zeker niet naar huis mogen kritisch.

Ik heb afgesproken dat ik morgen weer ga kijken als ze het verband verwisselen, zodat ik zelf kan zien hoe het er nu voorstaat. Jeetje, ik dacht in het begin dat ze met een weekje wel weer thuis zou zijn, maar we gaan nu dus richting de vier weken...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyma 28 feb 2011 - 8:54

Jeetje, wat vervelend!

Gelukkig maar dat ze zo'n voorbeeldige patiënt is.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyma 28 feb 2011 - 23:56

He, wat een teleurstelling. Is ze zelf nog wel steeds zo opgewekt? Ik zal nog weer een hoop positieve energie naar haar toe sturen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptydi 1 maa 2011 - 8:09

Ach wat een domper.... Hoe houdt Sefja zelf zich eronder?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptydi 1 maa 2011 - 11:36

Vanmiddag heb ik kunnen zien hoe de wond er nu uitziet. Het gedeelte dat open is, is trouwens niet aan de binnenzijde van het been (wat me gisteren werd verteld) maar het meest 'horizontale' deel van de snee, voor de geïnteresseerden hier een foto. Dat is ook wel logisch want in de lengterichting van het been staat de meeste spanning op de huid.
Ze hebben gisteren geprobeerd om de draadhechtingen uit de wond te halen omdat die nu toch geen zin meer hebben, maar dat liet Sefja niet toe en hebben ze dus nog maar even gelaten voor wat het was. Dat moet een keer met een roesje en/of verdoving. Ze hebben nog wel één achtergebleven nietje verwijderd, wat ze ook al niet erg jofel vond. Vandaag is toen ik er was alleen het verband verwisseld, maar ik merkte duidelijk aan Sefja dat ze inmiddels al dat gehannes met haar been behoorlijk zat begint te worden. Ik moest haar vasthouden terwijl ze voorheen altijd keurig los bleef staan.

Op de röntgenfoto was geen los stukje bot te zien, dus dat is waarschijnlijk niet de reden. Toen ik weer thuis was bedacht ik me dat het verwijderen van de nietjes eind vorige week misschien toch iets te vroeg is geweest, want in de dagen daarna is de wond dus alsnog opengegaan. Maar ja, dat is altijd achteraf praten natuurlijk. In ieder geval moet het nu uit zichzelf dichtgaan. Als dat nu weer naar verwachting verloopt, kan Sefja waarschijnlijk (ik houd maar even een slag om de arm :<) a.s. vrijdag naar huis.

Maar weer duimen dus!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptywo 2 maa 2011 - 5:28

Ik kan me voorstellen dat ze dat gehannes aan haar been zat begint te worden. Ik vind dat ze zich toch al braaf gedraagd in een stal wat ze niet gewend is.
Ik ga voor je duimen dat ze vrijdag weer naar huis mag.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptydo 3 maa 2011 - 4:34

jeetje, balen zeg, hopelijk mag ze morgen eindelijk mee naar huis.
is de kliniek ver bij jou vandaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
lianma




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-11

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptydo 3 maa 2011 - 11:26

Wat naar te lezen dat het nu alsnog tegenzit. Sterkte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyvr 4 maa 2011 - 1:14

Joyce schreef:
is de kliniek ver bij jou vandaan?
Nee gelukkig niet, kwartiertje met de auto maar, vandaar dat ik regelmatig een kijkje kon gaan nemen.

We gaan Sefja vanmiddag ophalen hoera! Gisteren hebben ze in de kliniek de hechtingen er uitgehaald. Dat vond Sefja absoluut geen goed idee, dus dat is gebeurd onder invloed van een 'borreltje' zoals de dierenarts het noemde grijns. Vanochtend zijn er nog een paar foto's gemaakt om zeker te weten dat er geen los botfragmentje in de wond rondzwerft, maar er is op dit moment niets te zien. De kans dat er nog wel een stukje loslaat is nog steeds aanwezig, dat heeft te maken met de botbeschadiging. Als dat gebeurt zal het er misschien uitgehaald moeten worden, maar het 'pruttelt' er ook vaak vanzelf uit (ja, deze dierenarts kan zich leuk uitdrukken hilarisch).
De wond is toch nog wel vrij open (de dierenarts vertelde dat ze, als ze met haar vinger erin ging, het bot nog steeds kon voelen verdacht) maar het moet nu gewoon uit zichzelf dichtgroeien. Het moet nog zeker een paar weken onder verband blijven, dus we zullen wel een enorme lading verbandmiddelen mee krijgen en wat instructies.
Er mag wondvocht uit de wond komen, maar geen pus, dus daar moeten we goed op gaan letten.

Wordt vervolgd!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyvr 4 maa 2011 - 7:03

jaaa hoi hoi hoi....feestje hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyvr 4 maa 2011 - 7:22

Sefja is thuis glimlach!
We hebben een paar dozen watten en verbandrollen meegekregen want de komende weken moet het been nog verbonden blijven. We moeten opletten dat er geen pus uit gaat komen en verder moet het nu gewoon dicht gaan groeien. Als het dicht is gaan we weer verder kijken wanneer ze weer bij de andere paarden kan, maar dat gaat dus nog even duren.

Toen Sefja hier thuis net uit de trailer was en wij de stal aan het opstrooien waren, stond ze al heel ongeduldig met haar voorbeen te kappen. Zo ken ik haar weer grijns!
Morgen ga ik eens kijken of ik wat wilgentakken in haar stal kan hangen en of ik haar hooinet aan een lang touw vanaf een plafondbalk kan laten bungelen. Is ze nog weer wat langer bezig met haar hooi glimlach.
Ik ben blij dat ze thuis is, dan kan ik haar zomaar tussendoor af en toe eens even gezelschap gaan houden en haar vaker per dag voeren.

Weer thuis, wachten tot de stal klaar is:

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Foto-QJOPVNFW

Op stal, en eindelijk ook het halster weer af:

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Foto-6TAOAPYU
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Emptyvr 4 maa 2011 - 7:57

Fijn dat ze weer thuis is, succes met de verzorging de komende tijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Gesponsorde inhoud





Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sefja met draadwond in de kliniek...   Sefja met draadwond in de kliniek... - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Sefja met draadwond in de kliniek...
Terug naar boven 
Pagina 2 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Atent naar de kliniek!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: