Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs

Ga naar beneden 
+4
MoniqueBuu
Mai
Nina
Ellen
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bladel

mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs   mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Emptydi 6 jul 2010 - 22:34

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-O6ZAHRIO.jpg
De link naar de plattegrond van onze PP. Het lichtgroene middenpad was er al, de buitenste randen hebben we zelf aangelegd (met rood afgezet) Dat middenpad kan ik ook afsluiten, zodat ze gedwongen worden de buitenste baan te nemen. Hooibak in het doodlopende eind en 1 in de verste hoek. Bij de stal is een schuilplaats en 1x water en voor de stal is een kale mini weide (paddock) met nog een waterbak. Dus voor water en schuilen tegen elementen en steekbeesten moeten ze terug naar de stal en voor hooi aan het einde. De weides gaan om de beurt open met strookbegrazing en de in gangen maak ik aan de verste kant vanaf - alweer - de stal en de watervoorziening. Uiteraard lopen ze nu alleen de korte kant naar de weide die ze gebruiken...ik kan dat ook versperren, maar met dit weer vind ik het weer belangrijk dat ze ook onder de bomen langs de rand van het terrein kunnen schuilen.

http://www.mijnalbum.nl/Album=EVIOCW3A Hier de foto's van de aanleg...toen was het nog niet klaar, alleen de 1e helft nog maar en je ziet dat ik nog met hooibakken loop te slepen (staan ook nu nog niet op hun uiteindelijke plek) Het pad is nu min of meer kaal gegeten. Ik zal weer eens nieuwe foto's maken, of een filmpje....

Ik overweeg een pacman... Mijn Fjord staat nu nog met 4 merries (die gaan binnenkort weg, ander verhaal) en speelt daar helemaal niet mee...daar is een andere ruin voor nodig.

Voor grasbrok loopt hij niet (warm) grijns

Nu weer even aan het werk
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
muriel

muriel


Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 11-11-09

mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs   mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Emptydi 6 jul 2010 - 23:50

Ziet er perfect uit, mooie plek hoor.

Een fanatieke kleine druktemaker erbij is wellicht de handigste oplossing in jullie geval
Terug naar boven Ga naar beneden
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bladel

mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs   mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Emptywo 7 jul 2010 - 4:39

Dankjewel Muriel, wij vinden het ook een fantastische plek.
Het grootste deel van de PP is met prikpaaltjes, dus we kunnen er nog van alles aan veranderen en er leuke prikkelende dingen aan toevoegen...dat heeft zijn tijd nodig.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs   mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Emptywo 7 jul 2010 - 5:57

Heel interessant Muriel, ik wist niet dat de REM-slaap alleen bij languit liggen kan optreden. Ik weet wel heel goed wat voor effecten er zijn bij een tekort aan REM-slaap. Dat geeft wel heel duidelijk aan hoe vele paarden totaal verkeerd gehouden worden. Kijk alleen al naar stands, te krappe boxen, idd paarden die alleen staan, maar ook paarden die in een kudde staan en daar totaal geen rust hebben door een verkeerde samenstelling.

Onze paarden bewegen heel veel in ons kleine PP, hoewel de mannen wel veel meer dan de merrie's. Wat jij uitlegt over de variatie in het PP en minder zicht op meerdere plekken is bij ons ook heel mooi het geval. Door een huis, de stallen, een schuur, een takkenhaag. Daardoor is er veel variatie en ik merk duidelijk dat dit enorm stimuleert om te bewegen. Ik merk zelf dat ik het ook heel leuk vindt om over de track te lopen grijns , het blijft elke keer weer leuk.

Ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen met alleen een weiland heel moeilijk is om het zodanig gevarieerd te maken. Op zich zijn er ideeen genoeg, maar het kost natuurlijk veel geld en er zijn veel gemeentes die wellicht niet meewerken aan bijvoorbeeld het planten van meerdere bomen.

Jouw idee over die voerautomaten klinkt heel leuk. Maar hoe zorg je er dan voor dat ieder paard zijn portie krijgt? Ik kan me namelijk voorstellen dat een ranghogere de ranglagere makkelijk kan wegjagen van zijn plek?

Buitenzinnig, hier bewegen/spelen de merrie's ook een stuk minder (zit ook 1 ruin bij). De mannengroep is een stuk actiever. Wellicht een goed idee om er een andere (actieve) ruin bij te doen. Het ligt er ook wel aan hoe het karakter van jouw Fjord is?


Terug naar boven Ga naar beneden
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bladel

mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs   mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Emptywo 7 jul 2010 - 6:05

Citaat :
Buitenzinnig, hier bewegen/spelen de merrie's ook een stuk minder (zit ook 1 ruin bij). De mannengroep is een stuk actiever. Wellicht een goed idee om er een andere (actieve) ruin bij te doen. Het ligt er ook wel aan hoe het karakter van jouw Fjord is?

De Fjord is van het "komt het vandaag niet dan komt het morgen" type, maar houdt wel van spelen...dus in iedergeval de oude Haf terug uit Frankrijk en eventueel een klein kontenbijtertje glimlach De Haf is dol op een dolletje knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
muriel

muriel


Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 11-11-09

mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs   mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Emptywo 7 jul 2010 - 7:17

Ik wil niet het hele topic verzieken waar ik al aardig schuldig aan ben dus
ik open wel even een nieuw topic over voerstands
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs   mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Emptydo 8 jul 2010 - 3:30

muriel schreef:
of ze hebben wellicht nog een venijnige jack russel in het asiel hebben die niemand wil hebben omdat hij altijd enkel maar aan het jagen is.
Daar hebben wij er vier van Don zweep! Huren hilarisch ????
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bladel

mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs   mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Emptydo 8 jul 2010 - 3:46

hilarisch Ja leuk!!! Maar ik denk dat hij daar ook niet echt door van zijn plaats komt kritisch Nee, gewoon Bram terug en heel misschien een fitte Shet...en daarna eens adverteren voor een passende PPgenoot.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Ellen

Ellen


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 17-03-10

mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs   mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Emptydi 27 jul 2010 - 21:16

muriel schreef:
Ik wil niet het hele topic verzieken waar ik al aardig schuldig aan ben dus
ik open wel even een nieuw topic over voerstands

Hoezo verzieken????? Als TS heb ik juist hierdoor weer andere vragen gekregen waarmee ik misschien wel mijn voordeel kan doen. Ga dus vooral door met verzieken.

7-8 heb ik de intervisiedag van de opleiding en wil ik e.e.a. aan mijn medecursisten voorleggen. Van hoe en wat. Uiteraard kom ik er ook hier weer op terug.

En als jullie aanvullingen hebben in welke vorm dan ook. GRAAG!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://EllenAngelino.Come2me.nl
Gesponsorde inhoud





mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs   mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hengst in PaddockParadijs
» het paddockparadijs in NH van Girtflaediland
» Nieuw op Paddockparadijs
» Paddockparadijs forum in de lucht!
» Filmpje van mijn Paddockparadijs

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: