Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Eerste idee van PP in Bladel

Ga naar beneden 
+6
ponylady
Irene
Mai
yvonnedejong
marleen
BuitenZinnig
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptywo 2 jun 2010 - 7:50

Yvonne...aan de naam begrijp ik dat het allemaal ruinen zijn? Dan is het ook een dominantie spelletje. Wanneer een groep niet bioj elkaar past, moet je de groep delen of er een "verkeersregelaar" bij zetten.

Ik maakte er altijd werk van om de penis van Bram schoon te houden, juist omdat hij dit soort gedrag wel eens vertoont (vertoonde?) Ook bij Appie ruim ik de boel netjes op...velletjes er af en eventueel met een spons of de waterstraal af spuiten. Ze schachten beiden vaak uit...

Wanneer de merrie enigszins gelijkwaardig is en het gaat er rustig aan toe (en je bent niet van plan om je merrie op dat moment te laten dekken) zie ik er verder ook geen kwaad in... het is natuurlijk gedrag. En dankzij de Haf is er in ieder geval minstens 1 veulen geboren omdat hij als schouwhengst zijn werk goed doet. En verder is hij een geweldige oom die het kleine grut lekker bezig houdt grijns

I
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptywo 2 jun 2010 - 8:09

Marja schreef:
Vaak wordt aangenomen dat merries infecties op kunnen lopen door dekkende ruinen

Als de ruin nog echt dekt, maakt dat de zaak wel anders ja. Dat lijkt me ook niet echt fijn als merrie-eigenaar. Zeker niet als je haar gedekt wil hebben door een echte hengst grijns
Maar ja, even aankijken kan altijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptywo 2 jun 2010 - 11:06



Het begin is er... er ligt nu ca. 200 meter pad tot aan de achterkant van het middenpad

Wordt vervolgd!

(edit Marja: ik heb de link veranderd in een filmpje knipoog)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptywo 2 jun 2010 - 23:50

Ziet er goed uit Don, leuk dat je al zo vordert!
Dat hondje liefde
Terug naar boven Ga naar beneden
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptydo 3 jun 2010 - 0:07

Citaat :
Dat hondje liefde

Dat vinden alle teken in het bos ook verontwaardiging maar weer eens even druppelen, want ze stappen hier in huis af en over op de katten ben ik bang verdacht
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptydo 3 jun 2010 - 0:21

Wat overigens heel vervelend is.... de paarden lusten het gras niet graag wat op het pad groeit. Ze krijgen iedere dag een klein stukje er bij, zodat het kaal wordt. Maar na de 2e bocht mesten ze er alleen maar in, halen hooguit 3 sprieten weg en nu ligt al het kniehoge gras op de grond...niet te maaien meer nee en heb je weleens geprobeerd om met een riek of mestboy de drollen uit het gras te "kammen" teleurstelling Ik ben bang dat ik een plaatselijk boer moet verleiden om dat pad tot de grond af te maaien...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptydo 3 jun 2010 - 0:53

BuitenZinnig schreef:
Citaat :
Dat hondje liefde

Dat vinden alle teken in het bos ook verontwaardiging maar weer eens even druppelen, want ze stappen hier in huis af en over op de katten ben ik bang verdacht

Ik heb voor mijn herder een teken/vlooien band van Kiltix.
Deze is 6 maanden werkzaam tegen teken en vlooien.
Ik heb er dus de hele zomer geen omkijken naar, ideaal.
Ik gebruik deze band al 3 jaar en ze heeft nooit geen teken meer, alleen als ik te laat ben met omdoen. aanbidding
Je kan hem krijgen bij de paardendrogist(dursydog).

Over het lange gras, dat heb ik ook.
Alleen eten ze het bij mij vanzelf wel een keer op als ik de mest er maar uithaal.
Ik geef ze dan ook niet al te veel gras bij. Dan eten ze het meest vanzelf.
Ik zet ze ook pas op een ander stuk wei als het eerste echt helemaal kaal is, ook de lange plukken waar ze poepen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptydo 3 jun 2010 - 10:33

Heel gaaf filmpje Don, geeft een heel goede indruk van jullie PP (leuk gemaakt ook met die teksten en omslaande pagina's compliment)!
Wat een mooie en bomenrijke plek hebben jullie daar. Zo te zien ook heel rustig gelegen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptydo 3 jun 2010 - 23:16

Dankje Marja... het foto filmpje wordt vervolgt grijns

Het ligt heel erg rustig.... Ik probeer om de link van Google Earth er in te plakken, zodat je zelf de omgeving kunt zien, maar dat werkt helaas niet verdriet Enfin, op Google Earth "Tipmast Bladel" intikken. De stal is aan de rand van het bos en ligt aan het ruiterpad dat tot in België voert. De harde zandwegen zijn wel voor auto's toegankelijk, maar uiteraard rijdt er niet veel en na 1-2 kilometer haken de meeste toeristen ook al af. Zeker door de week kan je rustig 2 uur door het bos wandelen en dan kom je geen mens tegen (misschien 1 of 2) maar wel af en toe een ree, eekhoorntjes, konijntjes, een spaarzame fazant en in de vennen zitten futen, eenden, ganzen en er om heen een hele wagonlading muggen... shock In het bos zijn ook akkers met mais of aardappelen (en nog meer, maar geen idee wat er uit al die kleine sprietjes moet komen oeps ) dus je komt wel regelmatig grote landbouwmachines tegen... Kortom "heaven" voor de paardenliefhebber... brede zandpaden, smalle zandpaden, vennetjes waar je gewoon bij mag met je paard (op 1 na) En wanneer je de A67 oversteekt heb je nog veel meer bos in België... honderden kilometers pad... ook veel menners rijden hier rond.

Zijn jullie al jaloers? lekker puh knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptyzo 6 jun 2010 - 11:32

Klinkt geweldig Don compliment! Zo'n soort bos zou ik ook nog wel aan mijn achterdeur willen hebben, hoewel we hier ook niet te klagen hebben over mooie omgeving hoor, maar wat vennetjes zouden niet verkeerd zijn ;-).
Ach, ik denk maar zo: we zijn 'bijna' buren, want de A67 zie ik vanuit ons huis grijns.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptyza 12 jun 2010 - 1:46

Hallo allemaal
weer even een update. De eerste helft is af. We hebben nu een compleet rondje over de linker helft van het terrein en morgen volgt de andere helft (voor zover we komen)
Echt leuke toevoegingen hebben we niet gemaakt nog... eerst maar eens het hekwerkje af



dit is een bovenaanzicht vanaf de bunker... je ziet geen plan, maar het is wel grappig.

Op MijnAlbum weer wat foto's geplaatst
(onderaan) met een omschrijving van wat je ziet. Heel saai want het was behoorlijk broeierig en de paarden bleven echt suf in een hoek hangen, dus je ziet vooral gras en paaltjes spijt
http://www.mijnalbum.nl/Album=EVIOCW3A

Ga nu weer even fijn naar mijn paradijsje toe zwaaien

(Edit Marja: ik kon het weer niet laten om van de link een filmschermpje te maken knipoog)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptyza 12 jun 2010 - 3:49

**Leuk hoor Don! Ik vind die houten omheining zo supermooi, echt prachtig. Begint er al goed op te lijken he?
Heel grappig, ik had twee dagen achter elkaar een vreemde in de wei (1 collega en 1 moeder van een vriendinnetje van Tim) die even mee
gingen naar de wei. Beide zeiden, een dag na elkaar dus volkomen onafhankelijk, de rust en sfeer in onze wei te kunnen voelen.
Ik vind dat heel bijzonder, iedereen die bij ons op bezoek komt, paardenmens of niet, voelt meteen de rust en de veiligheid van de kudde.
Schijnbaar stralen ze dat zo uit, dat zelfs een vreemde het voelt.

Heerlijk he, daar mag ik dan elke dag tussen zijn.... tis inderdaad niet alleen voor de paarden een Paradijs!
(Nog ff en ik kan dagtochtjes voor overspannen managers organiseren ofzo knipoog )

Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptyza 12 jun 2010 - 6:07

Dankje Helma
Die houten omheining hoorde bij de wei. Dat zou niet betaalbaar zijn als ik dat nieuw moest aanleggen shock
De poes die je aan het einde van het filmpje de wei in ziet wandelen, hoort er ook bij...zat bij de huur inbegrepen wow Heel lief diertje
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptyza 12 jun 2010 - 7:47

Leuk filmpje Don, zo van bovenaf gefilmd geeft een mooi overzicht. Jullie hebben echt een prachtige plek, 'in the middle of nowhere' glimlach.
Ook ik vind het houten hekwerk erg mooi, dat grillig gevormde is vooral zo leuk.
En die poes aan het eind van het filmpje, die zag jou volgens mij echt staan daar op die bunker, want die staart gaat ineens de lucht in alsof ze zegt "hee, hallo daar!"

@Helma: dat herken ik hoor, die rust en veiligheid, hier geeft het ook dat gevoel. Heerlijk hè glimlach!
Gisteren liep ik nog te genieten van al die verschillende plekjes in het PP: het ene hoekpaddockje schaduwrijk en winderig, het volgende hoekpaddockje juist windstil, heel warm en zonnig; een paadje waar je moet bukken om onder de overhangende vlier door te kunnen (waar de paarden altijd 'expres' precies in het midden onderdoor lopen, zodat de vlier lekker aan hun ruggetjes kriebelt), en zo zijn er allemaal van die heerlijke plekjes met hun eigen sfeer. Het blijft genieten hoera!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptyma 14 jun 2010 - 23:45

Leuk filmpje Don, geeft zo inderdaad een duidelijk overzicht, waar een bunker wel niet goed voor is grijns .
Jullie hebben echt een prachtig plekje, het ziet er ook zo 'peaceful' uit glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptydi 15 jun 2010 - 0:26

Je kunt er ook heerlijk genieten... wanneer ik tijd heb, neem ik een boekje mee en ga wat zitten lezen...stalkat op schoot en kijken naar de grazende pf slapende paarden. Het enige nadeel zijn de alomtegenwoordige dazen paniek
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptydi 15 jun 2010 - 4:44

Heerlijk glimlach !

Maar hebben jullie nu al last van dazen?
Tip: de dazenval knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptydi 15 jun 2010 - 5:31

BuitenZinnig schreef:
Het enige nadeel zijn de alomtegenwoordige dazen paniek
Ik heb er hier ook alweer een paar gezien verontwaardiging...
Wij hebben een poosje een dazenval gehad hier, maar ik heb er eigenlijk nauwelijks effect van gemerkt. Okee, je vangt er dazen mee, maar ik had niet de indruk dat er daardoor minder op de paarden zaten. We hebben het (oerlelijke) ding weer weggehaald...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptydi 15 jun 2010 - 6:59

Het is ook lastig paardrijden door het bos met een zwarte bal van 1 meter doorsnede met een petticoatje er boven in je hand krankzinnig
Dus zijn we nu gehuld in de chemische dampen van Hary's Horse anti dazen spray (werkt nog redelijk ook wow )
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptywo 16 jun 2010 - 5:40

BuitenZinnig schreef:
... wanneer ik tijd heb, neem ik een boekje mee en ga wat zitten lezen...stalkat op schoot en kijken naar de grazende pf slapende paarden. Het enige nadeel zijn de alomtegenwoordige dazen paniek

Ja maar Don, ik doelde op dit stukje....dat als je lekker aan het lezen bent een dazenval wellicht handig is grijns .
Niet als je op je paard zit absurd grijns .

Maar ik begrijp van Marja dat het dus niet veel helpt. Jammer, wij hebben er nog 1 liggen en dachten dat het wellicht zou helpen deze zomer. Ga het in ieder geval eens proberen.
Terug naar boven Ga naar beneden
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptywo 16 jun 2010 - 6:55

Wanneer ik rustig onder een boom zit bijten, ze mij niet, maar in het bos is het hopeloos ontroering Omdat ik Ap bespuit, is het nog een beetje te doen, maar ik zie soms paarden voorbij komen (zwarte en lekker in het zweet) die op een krentenbol lijken... troost
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptywo 16 jun 2010 - 9:29

Tijdens het rijden gebruik ik een vliegenuitrijdeken. Die bevalt me heel erg goed, kan het iedereen aanraden. Het paard zit volledig in de deken, van oren tot staart. Aan de deken zit nog een stukje lint wat je over de oren kunt halen. Als je vervolgens het hoofdstel erover heen doet blijft het ook prima tot aan de oren zitten. Nu hoef ik alleen de buik van het paard nog een beetje te sprayen. De benen zijn voldoende in beweging om al het vliegend gespuis eraf te houden.
Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Eerstebitlozebuitenrit1
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptydo 17 jun 2010 - 1:11

BuitenZinnig schreef:
Wanneer ik rustig onder een boom zit bijten, ze mij niet, maar in het bos is het hopeloos ontroering Omdat ik Ap bespuit, is het nog een beetje te doen, maar ik zie soms paarden voorbij komen (zwarte en lekker in het zweet) die op een krentenbol lijken... troost

Poeh, dat lijkt mij inderdaad geen pretje nee . Gelukkig hebben wij er hier in Noord-Holland veel minder last van.

Die tip van Monique klinkt goed!
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptydo 17 jun 2010 - 1:12

Monique, welke deken heb jij eigenlijk? Is die ook erg luchtig?
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Emptydo 17 jun 2010 - 7:49

Ja, de deken is helemaal luchtig, het is van dat vliegengaas, en helemaal van katoen. Ik zie dat je dat op deze foto niet zo goed ziet, maar je kunt het paard er ook gewoon doorheen zien (is bij bijv les ook erg handig)
Het merk van deze vliegendeken weet ik niet, het zou zelfs best merkloos kunnen zijn. Ik heb ze op Equitana gekocht. Maar later heb ik er nog eens iemand mee zien rijden, die hem volgens mij bij het Drunens Ruiterhuis gekocht had.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Gesponsorde inhoud





Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Eerste idee van PP in Bladel
Terug naar boven 
Pagina 2 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aangeboden: plaats op Padock Paradijs in Bladel
» Hallo, dit ben ik.
» PP-plattegrond (plan) Jasja
» [opgelost]pp hoe te beginnen
» Mijn eerste stukje verharding

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: