Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Eerste idee van PP in Bladel

Ga naar beneden 
+6
ponylady
Irene
Mai
yvonnedejong
marleen
BuitenZinnig
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptywo 26 mei 2010 - 0:10

Eerste idee van PP in Bladel Foto-3K4UQPYO

Link naar grotere afbeelding: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3K4UQPYO.jpg
Dit is de eerste aanzet voor het aanleggen van een PP. De vorm van het perceel klopt niet helemaal en ik heb ook niet met ruitjes gewerkt, maar dit is de essentie. Het stuk grond is ca. 100x100 meter. In het midden de hoofdingang, rechts daarvan een stalgebouw dat aan de achterzijde open staat en een tent heeft waar de paarden beschutting kunnen vinden. In de hoek de rijbak. Er waren al 5 weides (groot en heel klein) en die worden allemaal bereikt door het centrale middenpad (heel lichtgroen op tekening) De PP is afgezet met rood en loopt langs de buitenkant. Dan blijft het middenpad vrij voor toegang naar de middenstukken van de wei (waar dus gras staat) In de winter kan dat middenpad er ook bij. Het vierkantje waar "bunker" op staat is precies wat het is...een kunststof koepen van 4x4m met aarde overdekt en daar kunnen de paarden ook schuilen. Daar achter ligt de mesthoop. Zoals ik het bedacht heb, kan de boel verdeeld worden voor paarden die steeds de wei in mogen...die hebben dan de bunker om te schuilen en een drinkbak. De rest (of alleen mijn Appie verdriet ) kan dan op de PP en heeft toegang tot stalgebouw met tent voor schuilen en water. Ik denk dat ik de hooibak ergens achteraan zet, zodat tussen water en hooi de grootste afstand zit. Om 3 kanten van het perceel staan bomen... veel (Amerikaanse) eiken, berken, wilgen en een paar beukenhaagjes.
Stel gerust vragen en geef suggesties...alles is welkom.
We beginnen bij het begin en maken het pad steeds langer... We moeten hier en daar door bestaande draden heen en dat is heel duur en solide spul, dus wil dat doordacht doen, voor we ergens de tang in zetten en dan spijt krijgen. Het begin is links en dan eerst tot de afscheiding naar de volgende wei...dan een opening maken naar de 2e wei, het pad over en langs de buitenrand van de 3e wei en eventueel door naar de 4e...maar aan de andere kant, aan die 4e wei ligt de mesthoop en kan je daar veel vliegen hebben. In de winter hebben ze in de voorste wei (klein...ca. 30x15m) gestaan en in de bak en de achterkant stal met tent. Die voorste (5e) wei blijft - met waterbak en bunker - beschikbaar voor wie permanent een wei op mag. Op die manier is het de simpelste constructie.

Gut, wat een zwammige post oeps

Ik ga zo maar eens een flinke wandeling maken met Ap in de regen (bah)


Laatst aangepast door BuitenZinnig op vr 6 aug 2010 - 10:29; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
marleen




Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptywo 26 mei 2010 - 1:15

nou ik vind je plattegrond er heel leuk en duidelijk uit zien compliment

Ik vroeg me wel af wat voor tent je bedoelde??

zwaaien
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptywo 26 mei 2010 - 2:30

BuitenZinnig schreef:
Eerste idee van PP in Bladel Foto-RAFGSNYE

Stel gerust vragen en geef suggesties...alles is welkom.
We beginnen bij het begin en maken het pad steeds langer... We moeten hier en daar door bestaande draden heen en dat is heel duur en solide spul, dus wil dat doordacht doen, voor we ergens de tang in zetten en dan spijt krijgen.

Waarom maak je van die bestaande draden geen openingen met een handsvat, kan je het altijd weer sluiten, heb ik ook gedaan. Je zet het gewoon permanent open.En als er iets is kan je het pad altijd afsluiten.
Snap je wat ik bedoel?

Het is een duidelijk plattegrond.
Veel succes met aanleggen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptywo 26 mei 2010 - 3:58

Mooi plan Don en heel duidelijk getekend compliment!
Is de mesthoop te verplaatsen of is het een betonnen bak? Als je hem naar een andere plek zou kunnen verplaatsen, zou je het PP-pad helemaal door kunnen laten lopen en laten aansluiten op de rijbak, zodat de paarden helemaal rond kunnen. Dan zou je de mesthoop kunnen verplaatsen naar de plek waar nu je pad eindigt (het vierkante stukje met 'PP' erin). Het pad zou daar dan omheen kunnen lopen en langs de bunker naar de bak. Dan zouden je paarden echt helemaal rond kunnen crossen. Ik heb het ze hier wel eens zien doen in een gekke bui: vier keer achter elkaar de hele route rondscheuren zonder te stoppen zweep!

N.B.: ik heb dit topic verplaatst naar 'Plattegronden' knipoog.

Leuk hè, plannen maken lekker ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptywo 26 mei 2010 - 4:39

Mooie plattegrond Don, ik vind het wel aardig duidelijk. Die bunker had ik al gedeeltelijk gezien op één van jouw foto's, grappig zoiets of staat hij alleen maar in de weg?

Het ziet er heel leuk uit voor de paarden, ik ben heel benieuwd wat ze er straks van gaan vinden.

Marja schreef:
Ik heb het ze hier wel eens zien doen in een gekke bui: vier keer achter elkaar de hele route rondscheuren zonder te stoppen zweep!

Ja dat doen ze hier ook! Is zo geweldig om te zien, ze hebben dan echt de grootste lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptywo 26 mei 2010 - 6:34

Citaat :
Waarom maak je van die bestaande draden geen openingen met een handsvat, kan je het altijd weer sluiten, heb ik ook gedaan. Je zet het gewoon permanent open.En als er iets is kan je het pad altijd afsluiten.
Snap je wat ik bedoel?
Het zijn hele dikke draden met kunstof omhuld en daar kan je geen handvat aan maken. Ik overweeg om het gewoon een onderdeel van de afzetting van het pad te maken. Uiteraard maak ik het zo dat er delen afgesloten kunnen worden.

Citaat :
Die bunker had ik al gedeeltelijk gezien op één van jouw foto's, grappig zoiets of staat hij alleen maar in de weg?
Ze maken er maar spaarzaam gebruik van... kennelijk te eng met maar 1 deur en geen ramen. Maar ze beginnen er aan te wennen en staan er soms in. Het is er wel vlieg vrij. Bunker kan er niet makkelijk uit en is van de eigenaar van het terrein, dus ik ga hem niet zomaar weghalen...je weet maar nooit waar hij goed voor is!

Citaat :
Is de mesthoop te verplaatsen of is het een betonnen bak?
Het is geen betonnen bak, maar de aarde is er dermate zompig dat er een vrachtwagen of wat aan grond aan te pas moet komen om er een fatsoenlijk doorloopbare plaats van te maken. nee Misschien in de toekomst. Ik kan ook aan het einde een lus maken zodat ze wel rond kunnen... van de winter wel nuttig, denk ik.

Citaat :
Ik vroeg me wel af wat voor tent je bedoelde??
De eigenaar (mijn verhuurder) heeft een tentenverhuurbedrijf...je kent ze wel, die enorme grote stevige tenten voor evenementen. Aan de achterkant van de stal zit een tent van ca, 7 x 4m met aan 2 kanten een opening en daar is het goed toeven in de hitte of bij regen. En via die tent kunnen ze ook nog 1 stal in (3x3) met waterbak en zoutblok en een zwerm zwaluwen. glimlach
Eerste idee van PP in Bladel Foto-JLDUPCFJ en nog 2... http://www.mijnalbum.nl/Foto-LMZHJRD4.jpg en http://www.mijnalbum.nl/Foto-MTKONAJW.jpg
De tent heeft rondom ramen, die staan nu allemaal open, maar als het te warm wordt, doen we ze dicht voor schaduw.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptyzo 30 mei 2010 - 1:24

Dat is een mooie grote tent Don compliment! En is die ook toegestaan, of weten 'ze' (= gemeente) het niet :<?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptyzo 30 mei 2010 - 1:50

De gemeente weet er volgens mij van...er komen regelmatig mensen van de gemeente langs (recreatie of omdat ze de bossen gaan inspecteren) Het is echt ideaal! We kunnen belangrijke zaken binnen - achter slot en grendel - opslaan en de tent is voor de paarden.

Ik ga eens kijken of het even droog wil worden, dan kan ik wat palen de grond in boren...schiet niet op zo dat wanneer je mannenhulp hebt, het weer niet mee helpt teleurstelling
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
ponylady

ponylady


Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 07-02-10

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptyzo 30 mei 2010 - 6:10

Wauw , wat een schitterende tent heb je daar lekker
Wat is 't merk van die tent , heb je mischien een linkje ?
Terug naar boven Ga naar beneden
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptyzo 30 mei 2010 - 6:49

het is van Ham Tenten... www.vanhamtenten.nl maar die site doet raar nu?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptyma 31 mei 2010 - 23:37

Dat is zeker een hele mooie tent!
Bij jou wordt het dus wel toegestaan, dat is heel fijn glimlach .
Hoe zou dat bij andere gemeentes zijn, zal zo'n tent dan wel mogen als schuilstal? Waarschijnlijk dan niet permanent?
Terug naar boven Ga naar beneden
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptyma 31 mei 2010 - 23:56

De tent staat vast aan de stal...is dus een soort zonnescherm knipoog Geen idiee of dat het criterium is in het al dan niet mogen? Voor zover ik weet zijn tenten, mits geen Pipo tent, overal toegestaan??? Het is niet permanent....

Het schiet niet echt lekker op met PP boos Ron moest vandaag onverwacht werken, zondag (de eerstvolgende vrije dag) is hij ook al weg voor zijn werk... kritisch En sommige dingen moeten echt samen! De stalgenoten zijn niet meer tegen, maar vooral ook niet vóór zwijgen Zijn nu weer boos dat mijn Haflinger op termijn weer terug komt en Ron had ze juist verteld dat hij (de Haflinger, Ron is nog in tact knipoog ) geen idee heeft dat hij 17 jaar geleden gecastreerd is en dus nog wel eens op een merrie springt (moet er wel sprake zijn van wederzijdse liefde liefde ) Ik heb ze uitgelegd dat het MIJN Hafje is en dat hij altijd welkom is...dat ze eerst eens moeten afwachten hoe hij op hun merries reageert en dat ik niet van plan ben om hem in te laten slapen vanwege een te groot libido (zoiets suggereerden ze in zeer bedekte termen agressie ) en hem evenmin ergens apart ga zetten... het is in zijn 21 jarig leven nog nooit een probleem geweest, dus waarom nu ineens wel? Dan moeten ze de hengstige merries maar weg zetten... Hij doet het niet altijd en niet met iedereen.... De grote kan hij niet bij en ik denk dat hij de kleintjes niet leuk genoeg vindt...vooropgesteld dat hij nog steeds zo is na 3 jaar Frankrijk. Ze lopen erg vooruit op de zaken en proberen te bepalen hoe ik het moet doen...jammer.... nee

Dus wie weet heb ik op termijn een paar leuke plekjes vrij voor PP minnaars in Bladel aan de rand van het bos en direct aan het ruiterpad knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptydi 1 jun 2010 - 0:23

BuitenZinnig schreef:
De tent staat vast aan de stal...is dus een soort zonnescherm knipoog Geen idiee of dat het criterium is in het al dan niet mogen? Voor zover ik weet zijn tenten, mits geen Pipo tent, overal toegestaan??? Het is niet permanent....

Ja, daar ben ik wel benieuwd naar. Maar dan zullen al wel veel mensen een tent hebben, waarschijnlijk zal het nog niet zo makkelijk zijn. Haal jij die tent dan op een gegeven moment weer weg?

Wbt die medehuurders van jou, ik zou er echt helemaal klaar mee zijn! Je wilt toch met plezier naar je paarden gaan en lekker gezelligheid...
Terug naar boven Ga naar beneden
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptydi 1 jun 2010 - 0:36

Ik heb het zo gehuurd van de meneer die ook die tenten levert/verhuurt voor evenementen (zie linkje boven) met tent en al. n die staat heel solide en al lang daar. Ik ga hem zeker niet weghalen en wanneer hij stuk is, ga ik vragen om nieuwe/vervangende onderdelen, of een hele tent...

Die huurders... tja... het zijn aardige mensen en heel secuur en netjes. Dat is ook wat waard. In het begin was alles koek en ei... we hebben ons laten overhalen om vroeg in het voorjaar al stripbegrazing te doen, waar Appie dus helemaal niet tegen bleek te kunnen (weer wat geleerd) en nu vage bevangenheidsklachten heeft. Ik snap ook dat hun paarden er geen last van hebben, maar resultaat is dat hij nu vaak alleen staat en hun paarden lopen wel lekker in de wei. Dat was niet de bedoeling, maar omgekeerd zou ik het ook niet fijn vinden wanneer mijn paard niet de wei op mocht omdat er één sneue tussen staat die daar niet tegen kan. Ik moet alles voor mezelf op een rijtje zetten... de extra inkomsten = meebetalen aan de huur van het stuk grond met stalgebouw (keukentje, toilet, koelkast, magnetron, warm water boiler, hooizolder, etc.) zijn zeer welkom. Maar de bijhorende ergernis niet....

Misschien dat ze zelf een keuze maken wanneer ik mijn hakken in het zand blijf zetten (zand genoeg hier clown ) en wellicht moet ik de knoop doorhakken. Ben daar langzamerhand goed in geworden... my way or the highway zwaaien

Ik ga wat boodschappen halen en op weg naar Appie... zon
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptydi 1 jun 2010 - 1:12

Ik heb net je stukje gelezen over je pensionklanten en je haf die terug komt.

Ik snap jou heel goed dat hun zich aan moeten passen aan jou, het is eenmaal niet anders.
Maar ik snap hun ook. Ik zou het ook niet prettig vinden als er een paardje van iemand anders steeds op mijn paardje springt.

ik zou de haflinger gewoon introduceren bij de merries en dan eens bekijken hoe het gaat, als de merries er echt niet van gediend zijn dan slaan ze wel van zich af.
En hopelijk begrijpt de haf dan dat hij het niet meer moet doen. Maar als hij het blijft doen en de merries worden gek van hem zou ik toch overwegen om ze apart te zetten.
Kan de haf niet bij Appie, misschien krijgt Appie daar wel meer beweging door en een maatje is altijd gezellig.

Ik lees ook dat Appie bevangenheidsklachten heeft.
Ik zou hem op beperkt rantsoen zetten om hem goed af te laten slanken.
Afgepast hooi en verder niets extra's.
Het beste tegen hoefbevangen is een natte zanderige ondergrond.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptydi 1 jun 2010 - 4:50

Je hebt gelijk Yvonne dat je het altijd van 2 kanten moet bekijken. Het is ook fijn als er enige inspraak is als huurder. Maar als ik Don goed begrijp, doen deze mensen wel wat vreemd. Vooral als ze dingen gaan suggereren als in laten slapen van een paard vanwege een te groot libido verontwaardiging . Dan ben ik weg hoor... of eigenlijk zij dan knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptydi 1 jun 2010 - 6:50

De Haf en Appie kennen elkaar. Ze kunnen makkelijk bij elkaar. De Haf (Bram) heeft zijn hele leven tussen de merries gestaan en dat geeft geen echte problemen...tenzij er een hele lieve tussen zit, waar hij het bijzonder goed mee kan vinden. En dan nog is het misschien 1 of 2x per jaar een hengstigheid waar hij "gebruik" van maakt. En dan denk ik dat, indien dat te hinderlijk is, je de merries maar even voor die paar dagen apart moet zetten...mijn Hafje daarvoor vacuüm bij de slager leggen, gaat me net iets te ver.

Appie krijgt al hooi en als enig extra magnesium, kaneel en wilgenbast tegen de ontsteking en als bloedverdunning. Hij krijgt geen biks en mag pas bij het gras wanneer het kaal is. Verder probeer ik elke dag 2-3 uur met hem te lopen...aan de hand eerst, toen zijn voeten nog te veel pijn deden en nu voorzichtig onder het zadel.

De huurders zijn ook al tegen mijn wens om er een Shet bij te zetten, zodat hij niet in zijn eentje op het PP staat en inderdaaad aan de gang blijft. Ik wil dan een ruintje, want die spelen meer dan merries... zij vinden dat "lastig" en "je kunt niks met zo'n beestje, want het is zo klein" Zucht verontwaardiging ZIJ hoeven er niks mee, het is van ONS en dus ONZE taak en zaak....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptydi 1 jun 2010 - 10:10

Ha Don!

Wat een gezelige huurders... je paard naar de slager, zijn ze niet wijs! Moet er hier een zeggen haha!
Groot gelijk hoor: my way or the highway!

Deze situatie is voor mij ook wel een reden geweest om mijn hengst samen met Billy te zetten. Ik had ook een pensionpaard kunnen nemen als weidemaatje maar al dat gezeur... Ik wil mijn paard houden zoals ik denk dat het best voor hem is! hihi!
En nu kan ik lekker mijn PP maken zoals ik het hebben wil.

En de pension paarden staan op een stuk wei ernaast. Als ze ooit er enthousiast over worden en ik dnek dat enkele dat wel eens kunnen worden. Vooral de makkelijk groeiende paarden misschien... Dan kan ik altijd nog een pension pp aanleggen.

Maar 1 ding heb ik wel al geleerd: je kan het nooit alle mensen naar de zin maken dus gewoon een duidelijk plan hebben en daar aan vasthouden. Ideeen zijn hier altijd welkom maar je kan dan ook nee als antwoord krijgen als je iets wil. Het lijkt erop dat dat nog het beste werkt. Maar als je voor elke huurder een uitzondering op de regel maakt heb je zometeen voor elk paard een aparte manier van houden of weiden etc...

En ja aan de andere kant, ze leveren idd geld op ook niet geheel onbelangrijk. Maar geld weegt nooit op tegen het plezier dat je met je eigen paardjes moet kunnen hebben toch!

Hoop dat jullie eruit komen!

Groetjes Nina
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptydi 1 jun 2010 - 23:32

Nina schreef:
Ha Don!

Wat een gezelige huurders... je paard naar de slager, zijn ze niet wijs! Moet er hier een zeggen haha!
Groot gelijk hoor: my way or the highway!
ze zeiden het niet zo rechtuit, maar wel zoiets van "als het niet gaat, dan moet je hem maar wegbrengen" en dat terwijl het niet eens zeker is dàt hij überhaupt komt en dat is dan ook nog eens niet op zeer korte termijn.... boos

Citaat :
Deze situatie is voor mij ook wel een reden geweest om mijn hengst samen met Billy te zetten. Ik had ook een pensionpaard kunnen nemen als weidemaatje maar al dat gezeur... Ik wil mijn paard houden zoals ik denk dat het best voor hem is! hihi!
En nu kan ik lekker mijn PP maken zoals ik het hebben wil.
Jij hebt die luxe (ik ook nu knipoog ) het is jammer dat je in de randstad niet zo veel te kiezen hebt... er is geen land en als er wel land is mogen er geen paarden op, of de gemeente ligt dwars.... een PP of op zijn minst een Actief Stal is overal te realiseren..daar heb je geen vele hectares grond en bijzondere voorzieningen voor nodig. En wanneer het eenmaal staat, kost het ook nog eens minder omdat je paarden gezonder blijven.

Citaat :
En de pension paarden staan op een stuk wei ernaast. Als ze ooit er enthousiast over worden en ik dnek dat enkele dat wel eens kunnen worden. Vooral de makkelijk groeiende paarden misschien... Dan kan ik altijd nog een pension pp aanleggen.
Zie boven compliment

Citaat :
Maar 1 ding heb ik wel al geleerd: je kan het nooit alle mensen naar de zin maken dus gewoon een duidelijk plan hebben en daar aan vasthouden. Ideeen zijn hier altijd welkom maar je kan dan ook nee als antwoord krijgen als je iets wil. Het lijkt erop dat dat nog het beste werkt. Maar als je voor elke huurder een uitzondering op de regel maakt heb je zometeen voor elk paard een aparte manier van houden of weiden etc...
Ik denk ook dat de klanten voor jullie stal kiezen omdat de manier van aanpak ze aanspreekt? Uiteraard moet er aan ieder probleem een mouw te passen zijn wanneer je met en echt ziek paard zit.... (zonder dat je gelijk idiote aanpassingen moet doen) Ik ken mensen wiens paard mateloos aan de dunne gaat van kuil... dan moet zo'n paard toch gewoon hooi kunnen krijgen en wanneer ze buiten op een PP of Actief Stal staan, kan je altijd groepjes vormen van andere paarden die daar verteringsproblemen mee hebben. Dit even als een voorbeeld uiteraard.

Citaat :
En ja aan de andere kant, ze leveren idd geld op ook niet geheel onbelangrijk. Maar geld weegt nooit op tegen het plezier dat je met je eigen paardjes moet kunnen hebben toch!
Jammer hè..het draait altijd weer om poen... daar slaan ze elkaar op deze aardbol al sinds de eerste mens de hersens voor in... geld en godsdienst krankzinnig

Citaat :
Hoop dat jullie eruit komen!

Groetjes Nina

Ik ook ...

Geniet van de zon en sterkte met Billy!

Groetjes
Don
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptywo 2 jun 2010 - 0:11

Don, ik snap je gemengde gevoelens m.b.t. je pensionklanten heel goed troost. Toch wil ik je vragen daarover hier op het forum niet al te veel uit te wijden. Je weet nooit wie er allemaal meelezen op een forum (dat kunnen evengoed je eigen pensionklanten zijn) en wie wie weer kent. Voor je het weet maakt dat wat je hier schrijft de irritaties tussen jullie wellicht alleen maar erger.
Ik wil het hier graag een beetje positief houden, een nuttige uitwisseling van creatieve ideeën m.b.t. PP. Niet dat je nooit eens mag mopperen over iets, natuurlijk moet dat ook af en toe kunnen, maar voor je het weet gaat dat een eigen leven leiden en daarvoor is het forum niet opgezet, ik hoop dat je dat begrijpt knipoog.
Ook de andere forumleden wil ik vragen om op te passen met meningen over mensen die je niet kent. Misschien ben ik wat voorbarig, maar ik ben jaren moderator geweest van een ander forum en heb daar te vaak topics uit de hand zien lopen door dit soort oorzaken.
Alvast bedankt voor jullie begrip en medewerking glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptywo 2 jun 2010 - 0:32

Heel logisch Marja... het past ook niet in dit topic, behalve dan dat het de aanleg van het plan hier en daar wat frustreerd knipoog

Dus back on topic. Vanavond gaan we nog meer palen slaan en proberen dan ook de draden zo ver mogelijk te trekken. Dan moet het zo goed als klaar zijn. Aangezien het pad nog eerst moet worden leeg gegeten, zal het niet direct helemaal in gebruik worden genomen.

Ik zal ook wat foto's maken om het resultaat te laten zien. (tot zover het gevorderd is)

Iemand een goede suggestie voor een plek voor een krab paal? (we hebben een ronde metalen paal gevonden in de berm en die mee naar de stal genomen) En is het zinvol om er van dat cocos om te wikkelen wat ook voor vijvers wordt gebruikt om de grond vast te houden? Dat is net een borstel....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptywo 2 jun 2010 - 0:43

BuitenZinnig schreef:
Iemand een goede suggestie voor een plek voor een krab paal? (we hebben een ronde metalen paal gevonden in de berm en die mee naar de stal genomen) En is het zinvol om er van dat cocos om te wikkelen wat ook voor vijvers wordt gebruikt om de grond vast te houden? Dat is net een borstel....
Wij hebben onze schuurpalen (ook gladde metalen palen) allemaal een beetje aan de kant of in hoeken staan zodat ze niet in de weg staan. Wel zo ver van de kant (2 à 3 m schat ik?) dat de paarden er aan alle kanten bij kunnen.
Ik zou er juist geen ruw spul omheen wikkelen. Het grote voordeel van de gladde palen vind ik juist dat de paarden zich er nooit aan open kunnen schuren en toch hun jeuk kunnen bestrijden, want het wrijven is genoeg, daarvoor hoeft het oppervlak niet ruw te zijn. Onze paarden maken heel regelmatig gebruik van de gladde palen. Ze gaan er soms wel flink tegenaan hangen, dus zet hem minstens 1 m in de grond. Een beetje wiebelen is niet erg, als ze hem maar niet uit de grond kunnen duwen.

Ben benieuwd naar je foto's glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptywo 2 jun 2010 - 3:30

yvonnedejong schreef:
Ik zou het ook niet prettig vinden als er een paardje van iemand anders steeds op mijn paardje springt.

Wat is het bezwaar hiertegen, of risico hiervan dan? Ervan uitgaande dat hij niet echt dekt... toch?

Ik heb sinds een tijdje een ruintje te leen die nu ook op één van de merries springt nu ze hengstig is. Dat doet hij vanaf dat hij zich hoger in rang heeft gewerkt dan zij. Ik ga ervan uit dat dat tijdelijk gedrag is, en hij doet het af en toe, een paar keer per dag. Afgezien van het feit dat de eczeemdeken er stuk van gaat, zie ik er geen bezwaar in.
Ik bedenk me nu wel dat het er wel rustig aan toe gaat, en hij niet veel groter en zwaarder is dan haar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptywo 2 jun 2010 - 6:52

marion schreef:
yvonnedejong schreef:
Ik zou het ook niet prettig vinden als er een paardje van iemand anders steeds op mijn paardje springt.

Wat is het bezwaar hiertegen, of risico hiervan dan? Ervan uitgaande dat hij niet echt dekt... toch?
Vaak wordt aangenomen dat merries infecties op kunnen lopen door dekkende ruinen (want sommige ruinen kunnen nog wel degelijk 'echt' dekken, al komt er dan geen veulen meer van knipoog). In hoeverre dat waar is weet ik niet precies, maar feit is wel dat ruinen vaak een stuk minder schone penissen hebben dan hengsten. Dat zou te maken kunnen hebben met het feit dat hengsten veel vaker uitschachten dan ruinen en daardoor hun penis schoner houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Emptywo 2 jun 2010 - 7:23

marion schreef:
yvonnedejong schreef:
Ik zou het ook niet prettig vinden als er een paardje van iemand anders steeds op mijn paardje springt.

Wat is het bezwaar hiertegen, of risico hiervan dan? Ervan uitgaande dat hij niet echt dekt... toch?


Mijn haffie Atent van 2 springt ook regelmatig op Da Laico.
Mijn joris(95cm hoog) zet ik er al bewust niet bij.
Het kan er erg ruig aan toe gaan. Dat kan ik mijn Joris niet aandoen.
Ik hoop dat het minder wordt van Atent, Laico heeft niet altijd een leuk leven met hem erbij, hij probeert wel van zich af te meppen maar lukt niet altijd. Atent is een slag groter.
Ik denk weleens arme Laico, je ruggetje. Nu zijn ze alle 3 van mij. En als het zo doorgaat gaat Atent apart omdat hij gewoon te groot en te zwaar wordt.
Al zou een paard van een ander op deze manier te keer gaan dan zou ik er meteen voor kiezen om het anders te doen. Ik zou er niet blij mee zijn. En het risico van verwonden zou ik dan te groot vinden. Ook dat ik dan daarop aangesproken zou worden omdat die van mij terug mept. Ik weet al helemaal hoe dat gaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Gesponsorde inhoud





Eerste idee van PP in Bladel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste idee van PP in Bladel   Eerste idee van PP in Bladel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Eerste idee van PP in Bladel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 6Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aangeboden: plaats op Padock Paradijs in Bladel
» Hallo, dit ben ik.
» PP-plattegrond (plan) Jasja
» [opgelost]pp hoe te beginnen
» Mijn eerste stukje verharding

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: