Hai Temba,
Inmiddels ben ik toch wel aardig tevreden met hoeveel ze lopen. Ik vergelijk het een beetje met andere paarden die gewoon in de wei staan hier in de omgeving en die dus veel te dik zijn en toch weinig bewegen. Helaas nu ik een deel van het veld heb laten maaien zijn we weer van vooraan begonnen met het strookje en dat is helaas vlakbij de drinkbak én het bos met schaduw. Maar dan nog, elke dag liggen er weer behoorlijk veel drollen op de andere delen van het pad dus ze komen er zeker wel. Het is jammer dat het geen doen is om de waterbak te verplaatsen (die slang is nu al zo lang en dan zou er nog eens 100 m bij moeten of zo), anders zou ik dat zeker doen.
Ik heb in de de andere hoeken geen voer maar wel een plek met het likblok en ergens anders dikke takken waar ze de schors van eten en een touw om hun tanden te 'flossen'.
Hier vlakbij staat een ponnytje (alleen helaas, ik ben mijn man al voorzichtig aan het overhalen om hem erbij te nemen) en die staat de hele dag op hetzelfde plekje onder de bomen tegen de vliegen, hij beweegt dus alleen als hij gaat eten en er is meer dan genoeg voor hem, dus geen noodzaak. Misschien dat-ie 's nachts wel actiever is.