Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Track verdeling

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Maart




Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 24-02-13

Track verdeling Empty
BerichtOnderwerp: Track verdeling   Track verdeling Emptyzo 24 feb 2013 - 2:39

Hoi,

Ik heb een vraag over de tracks.
Hoe doen jullie dat de verdeling van je zomertrack/wintertrack en weides?
Het lijkt mij het beste met dit Nederlandse klimaat om een 'wintertrack' te hebben, voor als het echt te regenachtig weer wordt, zoals afgelopen herfst. Maar ik vroeg me af, zetten jullie ze op droge winterse dagen dan ook op de track met gras? Of hebben jullie alleen tracks van zand? Ik ben benieuwd naar hoe jullie dit afwisselen!
En ze staan dan op een track met gras, laten jullie ze dan ook alsnog 24/7 in het weiland of alleen overdag/'s nachts?

Xx
Maartje
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Track verdeling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Track verdeling   Track verdeling Emptyzo 24 feb 2013 - 7:20

het idee achter een PP is dat een track zonder gras is. Met hier en daar voerplekken geschikt voor hooi.

Als je het boek gaat lezen van jaime jackson kan je meer te weten komen over de gedachten gang van het ontstaan van een PP.
het hoe en waarom achter de creaties die je o.a hier op dit forum kan vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Track verdeling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Track verdeling   Track verdeling Emptyzo 24 feb 2013 - 11:43

Ik heb twee gescheiden PP's, een aan huis en een aan het einde van de straat (zo'n 500 m van huis). Die aan huis is altijd droog en de andere ligt een stukje lager en de helft ervan is 's winters een blubberboel. Meestal hebben wij onze paarden dan ook 's zomers in het lage PP (dat dan wel droog is) en 's winters in het huis-PP.
Ik denk dat het bij iedereen weer anders is. Sommige PP's zijn altijd droog, andere (helaas in NL vrij veel) zijn in najaar en winter erg nat. Sommige mensen maken inderdaad een (meestal wat kleinere) wintertrack, die ze dan verharden zodat het geen blubber wordt. Ik geloof dat Berith (forumlid) het zo heeft opgelost. Wieteke (forumlid) heeft ook mooie oplossingen bedacht met gedeeltelijke verharding van haar track.

Is het terrein dat je tot je beschikking hebt groot genoeg om een gedeelte van de track 'winter-proof' te maken? 's Zomers zouden de paarden dan de hele track (inclusief verharde wintertrack) kunnen gebruiken en 's winters alleen de wintertrack.
Maar misschien is het slim om gewoon eerst maar eens een eenvoudige track aan te leggen en te kijken hoe deze zich houdt. Misschien blijft het wel droog genoeg, zodat je geen speciale maatregelen hoeft te nemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Track verdeling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Track verdeling   Track verdeling Emptyzo 3 maa 2013 - 12:27

Ik heb een grote paddock en 1 track en da's zomer en wintertrack, paddock en track zijn 'kale wei', geen wit zand of gekeerd ofzo.. Dat is, zoals hierboven al gezegd, ook de bedoeling van een track, dat er géén gras staat...
Ondanks dat ik op klei zit valt de hoeveelheid (of beter gezegd, de diepte) blubber mee, het werd wel modderig maar grotendeels niet volledig onbegaanbaar en ik heb altijd het achterste deel van de paddock en het deel langs de dijk wat gewoon goed blijft, ookal staat op de rest van de paddock het water er bovenop.
1 Stuk track wordt echt héél erg nat (het grondwater staat dan echt tot op 't maaiveld, heel bizar), daar gaan ze 's winters als 't niet hoeft niet overheen, dus ze lopen vanaf de paddock het ene deel in en terug, of het andere deel in en terug. Dat natte stuk wil ik voorzien van een grindbak in de hoop dat het volgende winter wel begaanbaar blijft. Maar verder hebben ze bij mij dus gewoon 't jaar rond dezelfde track en dealen we met de modder. Dat hoort er in Nederland toch een beetje bij, tenzij je de luxe hebt dat je alles kunt keren en/of voorzien van een flinke laat wit zand. Aangezien ik mijn plek huur en er toch nog wel grenzen zijn aan wat ik kan/mag doen, is dat voor mij geen optie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Track verdeling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Track verdeling   Track verdeling Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Track verdeling
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Doodlopende track (track die niet rondom de wei loopt)
» track omzetten?
» Zand op track van klei?
» Een track vol met gras
» track omploegen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: