Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Wat met hooibakken en regen?

Ga naar beneden 
+6
Natural Horsetrainer
Bless_Bieke
Joyce
MoniqueBuu
marion
Mai
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer

Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12

Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat met hooibakken en regen?   Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Emptydi 5 apr 2016 - 8:33

Dan is 12 kilo toch véél?
Wat wegen je paarden, ik denk zo'n 500 kilo per stuk (behalve dan de shet natuurlijk grijns ). Dan zou 10 kilo per paard toch ruim voldoende moeten zijn?

Maar goed als ze het er goed op doen en niet te dik zijn, dan zal het wel goed zijn. glimlach

Hier rollen alleen de ogen uit mijn kassen, ben ik ben blij met mijn energiezuinige IJslanders, die eten maar 4-5,5 kilo per dag, per paard...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Angela & Cosmo

Angela & Cosmo

Aantal berichten : 28
Registratiedatum : 16-01-14
Leeftijd : 42

BerichtOnderwerp: Re: Wat met hooibakken en regen?   Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Emptydi 5 apr 2016 - 21:49

Klopt, ongeveer 500 kilo. 12 kilo dus echt in echte winter. Nu blijft er veel over. Denk dat ze nu ongeveer 8 kilo per paard per 24 uur eten maar ze stoppen dus zelf met eten, er wordt wel meer aangeboden.
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Wat met hooibakken en regen?   Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Emptydi 5 apr 2016 - 22:01

En ze zijn niet te dik?

Fijn dat ze zelf stoppen met eten. De mijne blijven doorgaan... vooral mijn merrie, die kun je dan echt rollen.

Op een vorige pensionplek hebben we ooit een hele winter lang onbeperkt gevoerd en alle paarden (allemaal IJslanders) waren aan het eind van de winter véél te vet. Nou als dan ook nog het gras gaat groeien, zijn de rapen gaar... Pas tegen de volgende winter kreeg ik mijn paarden weer een beetje in model...
Angela & Cosmo

Angela & Cosmo

BerichtOnderwerp: Re: Wat met hooibakken en regen?   Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Emptywo 6 apr 2016 - 1:03

Naoma is nu een jaar bij ons en die was bij aankomst echt veel en veel te dik. Ze is hier al mooi afgevallen. Er mag zeker nog wat af maar dat moet er af door bewegen en trainen. Quarter is mooi in vorm en daar ben ik al blij met wat reserve en de shet mag een heel klein beetje dunner maar die komt niet bij de voerbakken van de anderen. Elyan en Cos hebben nu ook nog echt een fluffy wintervacht, in de regen zijn ze nog wat slanker, hihi.

Ook als er wel gras is krijgen je hier (sowieso pas vanaf juni) max 3-4 uur per dag gras. Rest gewoon hooi.

Criollo Naoma
Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 2my9tlh

Quarter Cos
Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Fva98o

Mini Elyan
Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Dpbioh
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Wat met hooibakken en regen?   Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Emptywo 6 apr 2016 - 2:29

Je Quarter lijkt op de foto nogal euhhhh gewichtig.... ;-)
En de Criollo is ook behoorlijk aan de maat... Nee, hier zou ik niet vrolijk van worden als het mijn paarden waren. Die gingen echt op flink dieet en flink aan de beweging...
Angela & Cosmo

Angela & Cosmo

BerichtOnderwerp: Re: Wat met hooibakken en regen?   Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Emptywo 6 apr 2016 - 4:03

De quarter zit op 420 en voor 18 jaar met PPID en Lyme staat hij er prima bij. Naoma moet inderdaad nog afvallen en spieren opbouwen maar dat gebeurt met werk en training, ze wordt op het moment doorgereden, wordt dus nog aan gewerkt zoals eerder aangegeven. En meningen verschillen natuurlijk. grijns
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Wat met hooibakken en regen?   Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Emptywo 6 apr 2016 - 4:44

Ja en het is ook lastig te zien vanaf een foto, vooral bij een grazend paard. glimlach Ik had 'm meer dan 420 gegeven... Maar dat valt dan idd nog wel mee ja!
Angela & Cosmo

Angela & Cosmo

BerichtOnderwerp: Re: Wat met hooibakken en regen?   Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Emptywo 6 apr 2016 - 5:08

Als het goed is komt volgende week zaterdag een man met een mobiele paardenweegschaal en dan zal ik hier ook nog eens de gewichten plaatsen. Het blijft altijd wat gokken natuurlijk. Ik heb zo'n meetlint met formule maar dat is ook niet heel precies...
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Wat met hooibakken en regen?   Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Emptywo 6 apr 2016 - 5:21

Oh nee, die meetlinten daar klopt niet veel van!
Ik heb een aantal keren met lint gemeten en op diezelfde dag mijn paarden in de paardenkliniek gewogen. Bij mijn ene paard klopte het lint telkens redelijk (20 kilo verschil ofzo) maar bij de ander scheelde het geloof ik wel 40 of 50 kilo.

Maar zo'n lint is op zich wel fijn om beter te kunnen zien hoe je paard verandert (of niet). En als je eenmaal per paard weet of en hoeveel het lint afwijkt, dan ben je ook weer een stuk wijzer. glimlach
Angela & Cosmo

Angela & Cosmo

BerichtOnderwerp: Re: Wat met hooibakken en regen?   Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Emptyma 18 apr 2016 - 9:27

De meneer met de paardenweegschaal is geweest:

Quarter -> 1.46 m, 450 kilo, meetlint geeft 380 kilo aan.
Criollo -> 1.51 m, 563 kilo, meetlint geeft 500 kilo aan.
Shet -> 0.76 m, 93 kilo. Geen vergelijk met meetlint.

Overigens doe ik nu ruim 2 dagen met wat ik voer, denk dat dit echt aan de betere temperaturen en minder guur weer ligt. Tijd o harder met Cos & Naoma aan het werk te gaan dus! :-)
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 63

BerichtOnderwerp: Re: Wat met hooibakken en regen?   Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Emptyma 18 apr 2016 - 23:16

Angela & Cosmo schreef:
Quarter -> 1.46 m, 450 kilo, meetlint geeft 380 kilo aan.
Criollo -> 1.51 m, 563 kilo, meetlint geeft 500 kilo aan.

Dan weet je nu in ieder geval dat je als je met het meetlint meet er bij deze twee paarden zo'n 60-70 kg bij moet tellen knipoog !
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Wat met hooibakken en regen?   Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Emptywo 20 apr 2016 - 7:02

Zo dat zijn forse afwijkingen van je meetlint!
Fijn dat je dat nu weet.

Succes met het afvaltraject! Ik weet uit ervaring dat het hard werken is... (en niet alleen voor het paard. ;-) )
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Wat met hooibakken en regen?   Wat met hooibakken en regen? - Pagina 2 Empty

Wat met hooibakken en regen?
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Filmpje van mijn hooibakken
» Hooibakken
» Onze hooibakken
» Hooibakken van Bedaf
» bescherming liksteen tegen regen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum