Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Hooibakken van Bedaf

Ga naar beneden 
+6
Dyonne
inge
Natural Horsetrainer
veernr1
Mai
franslj
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
franslj

franslj

Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11

Hooibakken van Bedaf Empty
BerichtOnderwerp: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyma 13 feb 2012 - 2:02

Wij zijn op zoek naar complete hooibakken, inclusief hooirek, waarbij we niet meer hoeven te doen dan te plaatsen.

Nu kwamen wij deze op internet tegen en de prijs is 155 euro per stuk, inlc btw.

Vraagje aan jullie; Kent iemand deze bakken en hoe zijn de ervaringen hiermee?

Hooibakken van Bedaf Slowfeedermaas5cmbij5cm

Groetjes... frans en willeke.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 63

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyma 13 feb 2012 - 3:25

Dit zijn palletbakken, waar heel veel mensen gebruik van maken om hooi in te voeren. De meeste mensen kopen zo'n bak tweedehands en maken er zelf draadmatten in, maar als je het kant en klaar wilt hebben dan zijn die van Bedaf natuurlijk een mogelijkheid. Het principe blijft hetzelfde.
Weet je ook wat de draadmatrekken bij Bedaf kosten als je ze los koopt, op maat gemaakt door hun? Misschien is het nl. wel goedkoper om zelf een tweedehands palletbak te kopen en er dan een op maat gemaakte draadmat van Bedaf bij te kopen. Levert Bedaf voor die prijs van € 155,- een nieuwe palletbak, of tweedehands?

Op de foto ligt de draadmat los op het hooi zie ik; levert Bedaf er niet iets bij om de draadmat vast te maken aan de bodem van de bak? Als hij los ligt kun je erop wachten tot de paarden hem een keer met hooi en al uit de bak trekken. Bovendien gaat een losse draadmat iedere keer mee omhoog als er een paard aan het hooi trekt en dan krijgt een ander paard hem tegen zijn neus aan. M.i. toch wel iets om even over na te denken.

Zelf gebruik ik ook al jaren zulke palletbakken met draadmatten op het hooi, naar volle tevredenheid. Ik vind het ideale slowfeeders! Hier heb ik mijn hooibakken beschreven en hoe ik de draadmatten erin maak.
In onderstaand filmpje zie je onze paarden uit de palletbakken met draadmatten eten:

Als je eventueel toch besluit om zelf een tweedehands palletbak te kopen, kijk dan eens hier.

Misschien ook goed om deze pagina even te lezen als je voor het eerst slowfeeders gaat gebruiken bij onervaren paarden.
http://www.paddockparadijs.nl
veernr1

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyma 13 feb 2012 - 7:33

Ik heb tweedehands palletbakken gekocht (50,-/60,- p.st.), en er zelf een 'rooster' ingemaakt naar voorbeeld hier met hooinet en een frame van verwarmingsbuis. 155,- p.st. vind ik aardig aan de prijs, maar dat zullen dan wel nieuwe bakken zijn.
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer

Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyma 13 feb 2012 - 7:35

Ik heb inmiddels al van verschillende mensen gehoord dat hun paard(en) hun voortanden behoorlijk hadden afgesleten door die draadmatten.
Hebben jullie paarden daar geen last van?
Het maakt dat ik in elk geval wel wat huiverig ben geworden om een dergelijk systeem aan te schaffen...
http://naturalhorsetrainer.nl
veernr1

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyma 13 feb 2012 - 8:17

Ik heb hooinetten van Huck gebruikt, en dan in een frame van verwarmingsbuizen. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat tanden slijten van die draadmatten, want ze pakken vooral het hooi, en niet de matten/netten, volgens mij. Maar Marja kan daar beter antwoord op geven, die heeft ze al langer.
franslj

franslj

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyma 13 feb 2012 - 8:55

Citaat :
Weet je ook wat de draadmatrekken bij Bedaf kosten als je ze los koopt, op maat gemaakt door hun? Misschien is het nl. wel goedkoper om zelf een tweedehands palletbak te kopen en er dan een op maat gemaakte draadmat van Bedaf bij te kopen. Levert Bedaf voor die prijs van € 155,- een nieuwe palletbak, of tweedehands?

Nog niet, Marja, want dan wil ik eerst de bakken in huis halen en daarna de rekken bestellen en of de bakken nieuw of tweedehands zijn, weet ik ook nog niet. Wij gaan sowieso niet over één nacht ijs...en nu al helemaal niet met de dooi.. grijns

Citaat :
Op de foto ligt de draadmat los op het hooi zie ik; levert Bedaf er niet iets bij om de draadmat vast te maken aan de bodem van de bak?

Volgens mij zit er een soort lift onder het rek, dat meebeweegt naargelang de voorraad hooi mindert. Wel goed, om me daar eerst van op de hoogte te stellen, want zelf knutselen heb ik geen zin in.

Ik ga eerst eens even op de website van John Wijnbergen snuffelen en de bakken vergelijken, want 155 euro vind ik zelf erg duur, maar net te doen. In de offerte wordt gesproken over 'aan huis leveren', maar dat kost 53 euro per uur extra aan transport. Heen en terug is zo'n vrachtauto met chauffeur wel bijna 4 uur onderweg en dat wordt ons veel te duur.

Je video heb ik al eens bekeken, maar ik ga in de herhaling.

Dank, groet.. frans.

franslj

franslj

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyma 13 feb 2012 - 9:04

Citaat :
een frame van verwarmingsbuis.

Lijkt mel wel degelijk en stevig, veernr1, maar van de andere kant, als je de verwarmingsbuizen (staal, neem ik aan) aan elkaar last, vind ik dit nogal een hele klus of werd dit frame kant en klaar erbij geleverd?

Citaat :
Ik heb tweedehands palletbakken gekocht (50,-/60,- p.st.),

Kun je nog achterhalen wáár je deze bakken hebt gekocht, veernr1?

Dank, groet.. frans
Mai
Admin
Mai

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyma 13 feb 2012 - 9:23

Je zult trouwens zeker twee bakken moeten aanschaffen omdat je paarden altijd een uitwijkmogelijkheid moet bieden als ze weggestuurd worden door een ander paard, dus dan gaat de prijs aardig aantikken kritisch.
Heb je ook al op Marktplaats gezocht op 'palletbakken' of 'stapelbakken' of 'palletboxen'? Wij hebben onze bakken destijds ook voor ca. € 50,- gekocht bij iemand die toen regelmatig adverteerde op Marktplaats, maar daarna een hele poos niet meer.

Natural Horsetrainer schreef:
Ik heb inmiddels al van verschillende mensen gehoord dat hun paard(en) hun voortanden behoorlijk hadden afgesleten door die draadmatten.
Hebben jullie paarden daar geen last van?
Het maakt dat ik in elk geval wel wat huiverig ben geworden om een dergelijk systeem aan te schaffen...
Ik heb daar tot nu toe alleen maar geruchten over gehoord, maar heb zelf nog van niemand uit de eerste hand gehoord dat hun paarden gebitsslijtage hadden van de draadmatten. Heb jij daarover wel berichten uit de eerste hand? En heb je in dat geval de gebitten van die paarden misschien ook gezien? Daar zou ik nl. graag eens foto's van willen zien, en nog liever filmpjes van hoe die paarden omgaan met de draadmatten.
Ik heb op verzoek van iemand hier op het forum ooit foto's gemaakt van de gebitten van enkele van mijn paarden, nadat ze al jaren uit de bakken met draadmatten hadden gegeten: http://www.mijnalbum.nl/Album=S68ONM4G . Zoals je kunt zien is er met hun gebitten niets aan de hand (met de gebitten van onze andere twee paarden trouwens ook niet, maar die stonden toen ergens anders). Ik heb er ook vaak met mijn neus bovenop gestaan als ze uit de slowfeeders aten, en dan zag ik dat ze geen van allen de draadmat aanraakten met hun tanden. Ze gaan met hun lippen over de draadmat om te voelen waar er hooi uitsteekt, en die sprietjes pakken ze vervolgens met hun tanden. Natuurlijk kan ik niet voor alle paarden spreken, en zullen er misschien best wel eens uitzonderinggevallen zijn die zich aanwennen om met hun tanden over de draadmatten te gaan, maar ik heb het in al die jaren dus nog nooit zelf of in mijn kennissenkring gehoord of meegemaakt. Ik weet wel dat er mensen zijn die dit gerucht verspreiden zonder dat ze er zelf ervaring mee hebben, en dat vind ik erg jammer.
franslj

franslj

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyma 13 feb 2012 - 9:34

Citaat :
Je zult trouwens zeker twee bakken moeten aanschaffen omdat je paarden altijd een uitwijkmogelijkheid moet bieden als ze weggestuurd worden door een ander paard, dus dan gaat de prijs aardig aantikken .
Heb je ook al op Marktplaats gezocht op 'palletbakken' of 'stapelbakken' of 'palletboxen'? Wij hebben onze bakken destijds ook voor ca. € 50,- gekocht bij iemand die toen regelmatig adverteerde op Marktplaats, maar daarna een hele poos niet meer.

Wij zijn van plan om 4 bakken aan te schaffen, Marja en deze op ruime afstand van elkaar te plaatsen, zodat de paarden even de beentjes kunnen losgooien, alvorens uit-eten te gaan.. glimlach

Ja, ik heb al eens rondgekeken op Marktplaats, maar niet echt iets gevonden. (totnutoe)

Dank, groet.. frans.
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyma 13 feb 2012 - 9:45

Ja ik had het van iemand die het bij zijn eigen paard(en?) had gezien, maar ik heb het zelf niet gezien.
Als ik die persoon weer eens zie (kan nog wel even duren), zal ik het nog wel eens verifiëren! Het is zeker ook niet mijn bedoeling om geruchten in de wereld te helpen hoor, en mijn opmerking was dan ook meer een vraag, namelijk of jullie er ervaring mee hebben. Nou gelukkig, dus niet! glimlach
Mai
Admin
Mai

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyma 13 feb 2012 - 23:27

Natural Horsetrainer schreef:
Het is zeker ook niet mijn bedoeling om geruchten in de wereld te helpen hoor, en mijn opmerking was dan ook meer een vraag, namelijk of jullie er ervaring mee hebben.
Sorry als het zo leek dat ik jou bedoelde met mijn opmerking, want dat is niet het geval knipoog! Ik heb gezien dat iemand die er zelf geen ervaring mee had (dat was mij bekend) op een site informatie gaf over paddockparadijs, met daarbij toch de opmerking dat de draadmatten wel eens de tanden zouden kunnen beschadigen. Als iemand er zelf geen ervaring mee heeft en ook niet uit de eerste hand van anderen en toch zoiets schrijft, dan heb ik daar moeite mee knipoog.
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyma 13 feb 2012 - 23:50

Is al goed hoor Marja. glimlach
Ik zit zelf gewoon ook nog te puzzelen op wat voor voersysteem ik wil hebben voor mijn paarden, en ik probeer de voor- en nadelen van de verschillende systemen op een rijtje te zetten.
veernr1

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptydi 14 feb 2012 - 7:26

franslj schreef:
Citaat :
een frame van verwarmingsbuis.

Lijkt mel wel degelijk en stevig, veernr1, maar van de andere kant, als je de verwarmingsbuizen (staal, neem ik aan) aan elkaar last, vind ik dit nogal een hele klus of werd dit frame kant en klaar erbij geleverd?

Citaat :
Ik heb tweedehands palletbakken gekocht (50,-/60,- p.st.),

Kun je nog achterhalen wáár je deze bakken hebt gekocht, veernr1?

Dank, groet.. frans

Dag Frans, dat frame van verwarmingsbuis heb ik hier van het forum afgekeken, stonden ook foto's bij. Marja is heel handig in de linkjes naar het juiste topic grijns , dat weet ik namelijk niet meer precies. Was in elk geval ook in deel 'langzame voersystemen'. 2 stukken pijp 22 buigen en gewoon met knelkoppelingen aan elkaar zetten (eerst hooinet erin schuiven). Ik heb 1 frame van pijp 15 gemaakt (ik had nog oude stukken liggen), maar die verbuigt iets. Hoewel ik het nu een jaar in gebruik heb, en het gaat zo nog wel een paar jaar mee denk ik. Ik heb een net van Huck (link ook van deze site) hiervoor gebruikt.
De palletbakken heb ik gekocht bij Swieringa Kunststoffen in Marum (in de buurt van Groningen), maar daar heb jij niet veel aan knipoog. Ik heb er 6 in totaal (ik heb 3 paardjes), maar dat heb ik vooral omdat ik het ook makkelijk vind om ze niet elke keer te hoeven verplaatsen als ik weer eens wat anders bedenk qua tijdelijke inrichting. Ik heb er trouwens maar 2 met zo'n frame erin, in de andere bakken heb ik 2 ogen gemaakt waar ik hooinetten aan kan klippen (zie ook foto's van Wieteke haar nieuwe kratten). Voordeel is dat je hooinet lekker binnen kunt vullen....
Toen ik naar palletboxen zocht, stonden er elke keer alleen maar in de onderste helft van Nederland adressen van leveranciers, was al blij dat ik er 1 hier in het noorden kon vinden. Laten bezorgen zou ik zeker niet doen, kost echt klauwen met geld. In een trailer kan je er 4 meenemen (ligt wel een beetje aan de maat, vooral van tevoren even goed bemeten). Succes met de zoektocht, en een beetje zelf fröbelen loont toch al snel.
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptydi 14 feb 2012 - 8:54

2e hands boxen gaan in vlagen, als er weer een partij los komt om het zo maar te zeggen dan komen ze weer op MP. Dit heeft te maken met slijtage en bepaalde regelementen waaraan de box moet voldoen. Daarom zijn ze niet het hele jaar door makkelijk te verkrijgen.
Soms is het goed zoeken. Je kunt ook eens kijken bij appel en peren kwekers zij hebben mooie houten boxen. Die zijn ook handig. Kan je nl zelf op maat maken kwa hoogte. Zo kan je grote en kleine paarden tegelijk voeren terwijl ze er niet allemaal bij kunnen.
Dyonne

Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 16-08-11
Leeftijd : 38

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptydi 14 feb 2012 - 22:01

Ik vind dit wel interessant.
Ik ben zelf niet zo'n knutselaar, maar ik wil nog weleens een paar bakken.
Liefst behoorlijk slowfeed, want het gaat hier altijd snel zat met eten.
Voor die bakken kijk ik vaker op MP, maar nog niet hier in de buurt getroffen.
Cat

Cat

Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 61

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptywo 15 feb 2012 - 0:21

Bedoelen jullie deze bakken?
http://www.johnwijnbergen.nl/frame/details.asp?item=677&cat=14

Gevonden op deze site
http://www.johnwijnbergen.nl/
http://www.degroenenhoek.be
franslj

franslj

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptywo 15 feb 2012 - 12:07

Klopt Cat... wij hebben vandaag 4 stuks (grijs) besteld en worden binnenkort geleverd. 75 euro per stuk en transportkosten 50 euro... totaal 350 plus 19 % BTW, maakt ongeveer 420 euro.

Ik hoop in elk geval dat het goed afloopt, omdat ik het een vreemde benadering vind, om eerst een proforma-factuur te sturen.. die te betalen en als het geld overgeboekt is, wordt de levering in gang gezet.

Heeft iemand hier ervaringen mee opgedaan?

Groet.. frans
Cat

Cat

Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 61

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptywo 15 feb 2012 - 12:19

franslj schreef:
Ik hoop in elk geval dat het goed afloopt, omdat ik het een vreemde benadering vind, om eerst een proforma-factuur te sturen.. die te betalen en als het geld overgeboekt is, wordt de levering in gang gezet.

Vreemd is dit niet hoor Frans.
Tegenwoordig vragen veel bedrijven van eerst te betalen voor ze leveren en dit om te voorkomen dat er niet betaald wordt na het leveren.
(dit gebeurt nl. heel erg veel nee )
Met dit bedrijf, John Wijnbergen B.V., heb ik nog geen ervaring maar ik vermoed dat dit ook best in orde is...
http://www.degroenenhoek.be
GuyLeysen

GuyLeysen

Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 07-02-12
Leeftijd : 70

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptywo 15 feb 2012 - 22:53

franslj schreef:

Is helemaal niet vreemd Franslj. Dit is de normale gang van zaken en zoals Cat zegt, te wijten aan teveel mensen die achteraf niet betalen.
Wij doen dit al enkele jaren zo juist omwille van teveel openstaande facturen.

Of was het de bedoeling om te wachten met betalen, grijns hilarisch
franslj

franslj

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptywo 15 feb 2012 - 23:03

Het liefste handelen wij vanuit het 'boter bij de vis'-principe, Cat en Guy en het zal best zo zijn, dat deze manier van zaken doen door 'slechte betalers' is veroorzaakt, maar omgekeerd gebeurt hetzelfde. Kijk maar eens naar een programma als 'Opgelicht', waar mensen iets bestellen, betalen en vervolgens niet geleverd wordt.

Groet.. frans
Mai
Admin
Mai

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyvr 17 feb 2012 - 5:06

Frans, mijn ervaring bij bestellen via internet is dat je tegenwoordig vaker wel dan niet vooraf moet betalen, en ik vind dat ook eigenlijk heel normaal.
franslj

franslj

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyvr 17 feb 2012 - 5:21

Klopt, Marja.. steeds vaker gebruikelijk, maar 'oplichting' komt evengoed steeds vaker voor; vandaar m'n twijfels.

Groet.. frans
Mai
Admin
Mai

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyvr 17 feb 2012 - 9:18

Frans, ik geloof dat wel eens eerder mensen van dit forum bij John Wijnbergen bakken hebben gekocht, zonder problemen knipoog. Ik weet alleen niet meer wie...
franslj

franslj

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyvr 17 feb 2012 - 9:45

Vooralsnog gaan wij er vanuit, Marja, dat dit gewoon zuivere koffie is en we hopen volgende week de hooibakken binnen te krijgen, waarna we op zoek gaan naar de hooirekken of misschien toch zelf in elkaar zetten.

Dank, groet.. frans
MoniqueBuu

MoniqueBuu

Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Emptyza 18 feb 2012 - 8:10

Wij hebben ook bakken van Wijnberg. We hebben ze daar zelf opgehaald, dat was voor ons een afstand die redelijk te doen was. (mijn vriend woonde toen nog vlakbij Zwolle)
http://www.twas-tweerd.nl
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Hooibakken van Bedaf   Hooibakken van Bedaf Empty

Hooibakken van Bedaf
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hooibakken