Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Vanochtend in het zand

Ga naar beneden 
+3
Jasia
Mai
Wieteke
7 plaatsers
AuteurBericht
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Vanochtend in het zand Empty
BerichtOnderwerp: Vanochtend in het zand   Vanochtend in het zand Emptyzo 16 feb 2014 - 3:42

Na de mooie plaatjes van Marja's pony's in de relaxstand, nu een paar filmpjes en foto's van wat ik vanochtend aantrof tijdens het uitmesten.

Na de harde wind van de afgelopen dagen, genoten Dibble en Thyler vanochtend overduidelijk van het rustige weer en het opkomende zonnetje:







Vanochtend in het zand Bhs9




Vanochtend in het zand 8zz4




Vanochtend in het zand 8tc7




De hooibakken hebben na 3 jaar hun laatste winter gehad. De geperforeerde bakken leken me handig voor het doorlaten van regenwater, maar jammer genoeg valt er ook veel hooi door de sleufjes in de bodem. De eerste 2 jaar was dat geen probleem, je moest alleen af en toe de bakken op hun kant zetten en de viezigheid eronder opruimen. Doordat ik de bakken had ingesloten tussen hoge rubberen matten, bleven ze goed op hun plek staan.

Helaas heeft Dibble inmiddels door dat ze de bakken met haar 'voorknie' kan oplichten en daarna kan verschuiven, zodat ze alle restjes onder de bak kan oppeuzelen... Vandaar de grote gaten in de bak. Later dit jaar ga ik dus maar dichte bakken kopen. Als er geen hooi meer onder valt, is het oplichten en verschuiven van de bakken niet meer belonend, en zal dat hopelijk uitdoven. Wel een goed excuus om gelijk maar een paar extra bakken te kopen, want als je er 4 tegelijk besteld, worden ze gratis gebracht  grijns (hier in de buurt zijn ze niet tweedehands te krijgen, en bij gebrek aan vervoer koop ik ze dus maar nieuw).

Het driehoekige stuk van het pad (waar ik vanochtend heb gefilmd) wil ik later dit jaar helemaal vol zand laten storten. Deze hooibak komt dan een eind verderop te staan, op een nog nieuw aan te leggen stuk puinpad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Vanochtend in het zand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanochtend in het zand   Vanochtend in het zand Emptyzo 16 feb 2014 - 4:28

Heerlijk rustgevend Wieteke glimlach !
Ze zijn altijd zo lief als ze in dromenland zijn... Dan zie je steeds dat hoofd wegzakken en denk je 'ga dan toch lekker helemaal plat liggen', maar dat doen ze toch maar zelden.
En dan daarna dat centenbakkie van Thyler hilarisch .
Jee, Dibble heeft de bak wel heel flink toegetakeld zeg, wat zonde! Als je nou een dichte bak gaat kopen, wat ga je dan doen om het regenwater eruit te laten lopen? Toch een paar kleine gaatjes in de bodem boren?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Jasia

Jasia


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Bergen op Zoom

Vanochtend in het zand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanochtend in het zand   Vanochtend in het zand Emptyzo 16 feb 2014 - 5:13

Ziet er echt heel schattig uit zo!

Hihi, wat een slimmerik met die bakken  :< 
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Vanochtend in het zand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanochtend in het zand   Vanochtend in het zand Emptyzo 16 feb 2014 - 7:13

Marja schreef:
Toch een paar kleine gaatjes in de bodem boren?

Inderdaad, in deze hebben we ook een paar gaten geboord, voor de ringen waaraan de netten bevestigd worden. Zal dan af en toe de bakken op hun kant moeten zetten om het restje water weg te gooien, maar dat is zo gedaan.

Het is inderdaad erg zonde van die bakken. Eerst deed ze het maar bij eentje, maar al snel had ze het trucje zo goed door dat het een dagelijkse bezigheid werd. Toen moest de andere bak het ook ontgelden...

Vind het altijd grappig hoe elke pony zijn eigen 'tactiek' ontwikkelt. Thyler kan bijvoorbeeld heel handig het hooinet tussen z'n tanden pakken en dan net zo lang schudden tot er allemaal hooitjes uitvallen. Dibble snapt dat niet: zij duwt het net wel heen en weer met haar neus, maar dat is natuurlijk veel minder effectief. En Thyler heeft op zijn beurt weer niet door hoe hij de bakken kan verzetten. Kortom: met allebei hun eigen specialiteit zijn ze dus een goed team  grijns 
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Vanochtend in het zand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanochtend in het zand   Vanochtend in het zand Emptyzo 16 feb 2014 - 7:15

Ik vind het trouwens ook altijd mooi om die oortjes te zien als ze zo aan het rusten zijn. Van een afstandje lijken ze dan helemaal van de wereld, maar van dichtbij zie je dat ze hun omgeving toch continu in de gaten houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Vanochtend in het zand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanochtend in het zand   Vanochtend in het zand Emptyzo 16 feb 2014 - 7:21

oh hele gaten...die is fanatiek zeg.
Ik zie ze hier in de omgeving er ook mee "rond wandelen" ook zij proberen alles om ervoor te zorgen dat het op 1 plek blijft staan.
Zij doen het nog niet zo hard dat er gaten in vallen, maar wel met dezelfde reden. De restjes onder de bak wegsnoepen...

Ze kregen ze zelfs om toen ze er van die fietsrekken met zo'n betonblok er aan in legden. Ongelovelijk het duurde een paar dagen voordat het zo ver was, dus weinig succes en maar weer verwijderd.

Rekje van mij is onverwoestbaar een oude metalen kist geweest om stenen in te transporteren. Alleen lood en lood zwaar dus even verplaatsen is altijd een klusje.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Vanochtend in het zand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanochtend in het zand   Vanochtend in het zand Emptyzo 16 feb 2014 - 7:52

relax-time. Heerlijk!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Vanochtend in het zand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanochtend in het zand   Vanochtend in het zand Emptyzo 16 feb 2014 - 8:37

In ons tweede PP aan het eind van de straat hebben we twee kleinere bakken staan. Die werden altijd op hun kant gegooid door Birki, bij voorkeur 's nachts, en dat vonden de bewoners van het huis tegenover de wei niet zo denderend voor hun nachtrust. We hebben toen aan weerszijden van beide bakken weidepalen in de grond gezet en de bakken daaraan vastgemaakt. Tja, je wordt wel creatief als je paarden hebt knipoog ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Vanochtend in het zand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanochtend in het zand   Vanochtend in het zand Emptyzo 16 feb 2014 - 20:01

wat heerlijk!
en ja paarden en slopen, dat is vaak een goede combinatie.
een paar terug toen ik lag te waken toen we een veulen verwachtte, waren er 2 paardjes aan het timmeren in een waterbak, een badkuip, nou, dat geeft ook bijzondere geluidseffecten, de nacht daarna heb ik die 2 op een apart stuk gezet in de nacht.
er hadden gerust 10 veulens geboren kunnen worden die nacht, ik had er niets van gehoord, haha

leuk dat je deze foto's en filmpjes met ons deelt, dank je. erg schattig, wat een leuke dieren heb je toch!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Vanochtend in het zand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanochtend in het zand   Vanochtend in het zand Emptywo 26 feb 2014 - 11:33

Tja, ik had het er met Wieteke op een ander platform ook al over...
Mijn Billy krijgt het ook altijd gedaan om met zijn been in de bak te kappen om hem te verplaatsen. Die mannen hebben zoveel meer kracht dan ik, ik zou er moeten van profiteren om hem het werk te doen doen...

Mijn bakken zijn dus ook al een goed deel stuk!
Tachat met zijn slechte benen slaat er ook altijd tegen omdat die niet kan blijven stilstaan en kwetst zich dan altijd aan zijn voorbenen.

Voorlopig gebruik ik ze dus niet meer... :-(
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Vanochtend in het zand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanochtend in het zand   Vanochtend in het zand Emptydo 27 feb 2014 - 0:45

Vanochtend herinnerde ik me trouwens dat Dibble's sloopneigingen pas begonnen zijn toen ik haar deze winter, i.v.m. haar HB, een paar dagen hooi ging voeren in 3 netten over elkaar.

Haar HB was vastgesteld op zondagochtend, en ik kon pas op maandagochtend graszaadhooi krijgen. Dibble moest natuurlijk gelijk van het gras af, en de hoeveelheid weidehooi die ik voerde zou ertoe leiden dat ze veel te lang met een lege maag zou staan (sowieso slecht, maar vooral niet fijn omdat de metacam ook al kans op maagklachten geeft). Meer weidehooi voeren was geen optie, dus toen maar gekozen voor 3 netten over elkaar.

Hoewel ze de netten wel leeg kreeg, raakte ze er wel dusdanig gefrustreerd van dat ze extra driftig op zoek ging naar gevallen sprietjes onder de bak. Toen heeft ze dus haar bak-optiltechniek ontwikkeld, die ze sindsdien fanatiek aan het perfectioneren is  hilarisch .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vanochtend in het zand Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanochtend in het zand   Vanochtend in het zand Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vanochtend in het zand
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vanochtend bij de poel
» Zand eten?
» Welk soort zand
» Zand op track van klei?
» zand storten of grond omleggen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: