Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 PP-plattegrond Irene

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptydo 18 feb 2010 - 1:26

Nou, daar is dan eindelijk mijn plattegrond. Waarschijnlijk de meest kleurrijke die je ooit hebt gezien grijns .


PP-plattegrond Irene Plattegrondppfebr2010


Ik moet er even duidelijk bij vermelden dat de afmetingen helemaal niet kloppen. Ik heb het verder niet berekend, gewoon uit de losse pols (muis knipoog ) , het gaat dus meer om het idee. Net als de bomen (de groene stippen), er staan dus wel allemaal bomen, maar de hoeveelheid zal niet helemaal kloppen en ook niet hoe ze staan knipoog .
Soms ga ik ook een beetje scheef waar het recht moet zijn en de molen moet dus rond zijn, maar dat lukte niet helemaal :< .

De zwarte vierkantjes langs de rijbak zijn dus de 'beruchte' overdekte hooiruiven. Omdat de ondergrond op andere plekken nog niet goed genoeg is, waren deze plaatsen op dit moment de enige optie. We willen kijken of we 1 ruif in de beneden rechterhoek kunnen zetten en wellicht nog 1 op de verharding voor de stal.
Het gearceerde is trouwens verharding.

Ik zal vanmiddag ook nog wat foto's plaatsen van een gedeelte van de track, ik moet ze even opzoeken. Dit was ten tijde van de sneeuw, dus nog niet met de ruiven.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptydo 18 feb 2010 - 1:50

Oooh leukleukleuk Irene compliment! Ik zag al dat je op het forum was dus ik dacht 'ik blijf net zolang rondhangen tot Irene's plattegrond erop staat' :<, en ziedaar, mijn wachten wordt beloond!
Ik vind het juist leuk hoor, al die kleurtjes, zo kun je ook goed alles van elkaar onderscheiden. Ik ben even vergeten of je je PP nou aan huis hebt of niet? Ik zie wel 'tuin' staan, maar geen 'huis' knipoog. Of staat er misschien 'huis' in het oranje vlak? Want dat is eigenlijk het enige wat ik niet kan lezen.
Wat is de oppervlakte van dit hele perceel? En heb je weleens gemeten (met grote stappen) hoe lang je track ongeveer is?
Leuk dat je helemaal rondom bomen hebt, ik ben dol op bomen, hoe meer, hoe liever glimlach.
Hoe breed is je pad op de verschillende plekken?
Heb je behalve je PP ook nog ergens een wei? Of leven je paarden het hele jaar door in het PP (wat uiteraard ook prima kan)?

Ik zou trouwens geen ruif bij de stal zetten, omdat je waterbakken daar ook staan. Dan lopen ze misschien helemaal niet meer kritisch...

Echt erg leuk om jouw PP-indeling nu ook eens te zien glimlach! Ben benieuwd naar je antwoorden op mijn vragen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptydo 18 feb 2010 - 1:59

Leuk Irene, om ook jouw PP eens te bestuderen. Ik vind het superknap dat je zo een digitale tekening voor elkaar hebt gekregen. Ik weet niet eens of mij dat gaat lukken, zat meer te denken aan gewoon met de hand te tekenen en dan in te scannen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptydo 18 feb 2010 - 2:10

MoniqueBuu schreef:
Ik weet niet eens of mij dat gaat lukken, zat meer te denken aan gewoon met de hand te tekenen en dan in te scannen.
Een gescande tekening is ook welkom hoor Monique compliment!

(P.S.: wow, er zijn alweer 9 gebruikers online grijns!)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptydo 18 feb 2010 - 2:21

Marja schreef:
Oooh leukleukleuk Irene compliment! Ik zag al dat je op het forum was dus ik dacht 'ik blijf net zolang rondhangen tot Irene's plattegrond erop staat' :<, en ziedaar, mijn wachten wordt beloond!

Haha, leuk dat je zo enthousiast bent grijns .

Marja schreef:
Ik vind het juist leuk hoor, al die kleurtjes, zo kun je ook goed alles van elkaar onderscheiden. Ik ben even vergeten of je je PP nou aan huis hebt of niet? Ik zie wel 'tuin' staan, maar geen 'huis' knipoog. Of staat er misschien 'huis' in het oranje vlak? Want dat is eigenlijk het enige wat ik niet kan lezen.

Ja, PP is gelukkig aan huis knipoog . Het oranje vlak boven is inderdaad het huis. De leesbaarheid van de letters is ook niet zo best :< .

Marja schreef:
Wat is de oppervlakte van dit hele perceel? En heb je weleens gemeten (met grote stappen) hoe lang je track ongeveer is?
Leuk dat je helemaal rondom bomen hebt, ik ben dol op bomen, hoe meer, hoe liever glimlach.
Hoe breed is je pad op de verschillende plekken?

Volgens mij ongeveer 6000 m2, maar dat moet ik nog even navragen. En nee, ik heb nog niet gemeten hoe lang de track is, zal het binnenkort eens doen.
Ja, ik ben ook gek op bomen, alleen is niet alles goed gespaard gebleven :< .

De breedte van de paden is heel verschillend. Om de rijbak heen is het ruim 4 meter. Achter de stal langs naar de schuilstal is ongeveer 3 meter, de hoek rechts onderin is ruim 4 meter en nog een van stukje 2 meter voor de schuilstal. Het verharde (gearceerde) erf is 3 en later 4 meter breed. Langs de molen 2 meter.
Het bospaadje is een beetje apart, er staan ook nog bomen tussen (die kloppen trouwens wel op de plattegrond knipoog ), kan je zo wel even op de foto zien.

Marja schreef:
Heb je behalve je PP ook nog ergens een wei? Of leven je paarden het hele jaar door in het PP (wat uiteraard ook prima kan)?

We pachten en huren nog weiland, 1 van 1,5 hectare en de ander is 1 hectare. Maar dat is niet aan huis, is ongeveer 5 minuten met de auto hiervandaan. Zomers staan ze daar dag en nacht op het land. Alleen willen we dit jaar de mannen hier in de PP laten. De schimmelhengst is namelijk overgevoelig voor gras en het werkt zo met de mannen heel goed. Zo blijven we ook goed toezicht houden op de hengsten.

Marja schreef:
Ik zou trouwens geen ruif bij de stal zetten, omdat je waterbakken daar ook staan. Dan lopen ze misschien helemaal niet meer kritisch...

Ja, dat was ook mijn bezwaar. Ben jij dan ook wel bang dat ze helemaal niet meer bewegen? Het is de enige andere plek die nog kan, dus dat is wel even lastig.

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptydo 18 feb 2010 - 2:22

MoniqueBuu schreef:
Leuk Irene, om ook jouw PP eens te bestuderen. Ik vind het superknap dat je zo een digitale tekening voor elkaar hebt gekregen. Ik weet niet eens of mij dat gaat lukken, zat meer te denken aan gewoon met de hand te tekenen en dan in te scannen.

Dank je, het was op zich nog redelijk te doen hoor. Ik wilde het alleen mooier, maar dat lukte niet meer knipoog

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptydo 18 feb 2010 - 5:11

Hi Irene,
Nou superduidelijk gedaan hoor. Ik snap hem helemaal. Ik denk dat het jou meer bloed, zweet en tranen gekost heeft dan mij, dus complimenten compliment compliment
Ik ben nu wel heel benieuwd naar de foto's van de diverse plekken knipoog haha, we houden je wel aan het werk hè?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptyvr 19 feb 2010 - 0:19

Marina schreef:
Hi Irene,
Nou superduidelijk gedaan hoor. Ik snap hem helemaal. Ik denk dat het jou meer bloed, zweet en tranen gekost heeft dan mij, dus complimenten compliment compliment
Ik ben nu wel heel benieuwd naar de foto's van de diverse plekken knipoog haha, we houden je wel aan het werk hè?

Gelukkig dat je hem snapt grijns , bedankt voor de complimenten knipoog .

Ja, ik blijf bezig grijns , maar het is leuk hoor!
Foto's volgen nu...

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptyvr 19 feb 2010 - 0:21

En nog een paar foto’s:

Met links de schuilstal (die niet geheel goed meer is, dat gaan we nog veranderen):

PP-plattegrond Irene Ppdec200901


Op de plattegrond is dit de rechterkant onderin achter de stal langs:

PP-plattegrond Irene Ppdec200902


Langs de rijbak:

PP-plattegrond Irene Ppdec200903


Achter langs de rijbak:

PP-plattegrond Irene Ppdec200904


Het bospaadje grijns (Mickey komt net aanlopen glimlach ) :

PP-plattegrond Irene Ppdec200905


-
Terug naar boven Ga naar beneden
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptyvr 19 feb 2010 - 3:17

Wat ontzettend leuk zeg met al die bomen. Erg leuk route hebben ze, lijkt het zo.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptyvr 19 feb 2010 - 3:22

Leuke foto's Irene compliment! Het ziet er heel idyllisch uit bij jou. Op een van de foto's loopt het pad achter de schuilstal langs. Is dat op je tekening de dikke oranje lijn om de stal heen? Ik dacht eerst dat die lijn de muren van de stal was, maar blijkbaar is dat ook nog een pad waar de paarden overheen kunnen?

Blijven ze bij jou van de bomen af? (bij mij niet kritisch vandaar de extra draden erlangs...)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptyvr 19 feb 2010 - 7:32

dat ziet er heel mooi uit compliment
ik ben ook helemaal gek op bomen, maar jammer genoeg staan er (nog) geen in en rond mijn pp-in-aanbouw.

lopen de track dus gewoon over het erf, tussen het huis en de tuin door?
wel apart :<
maar vast heel leuk om de paarden langs het raam te zien komen grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptyvr 19 feb 2010 - 8:33

Leuke foto's! Ik ben vooral helemaal verliefd op het bospaadje. Het is dat ik nu van de plattegrond weet dat dat zo dicht langs de bak loopt, anders had ik niet verwacht dat het zo dicht bij elkaar is. Ze kunnen mooi verstoppertje spelen ofzo op dat stukje. Nou ja, m'n fantasie gaat even met me op de loop hoor. Sorry :<
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptyzo 21 feb 2010 - 1:46

Marina schreef:
Wat ontzettend leuk zeg met al die bomen. Erg leuk route hebben ze, lijkt het zo.

Bedankt, is inderdaad een hele leuke route, ik loop het ook elke dag een paar keer grijns .

Marja schreef:
Leuke foto's Irene ! Het ziet er heel idyllisch uit bij jou. Op een van de foto's loopt het pad achter de schuilstal langs. Is dat op je tekening de dikke oranje lijn om de stal heen? Ik dacht eerst dat die lijn de muren van de stal was, maar blijkbaar is dat ook nog een pad waar de paarden overheen kunnen?

Blijven ze bij jou van de bomen af? (bij mij niet vandaar de extra draden erlangs...)

Dank je, leuk dat je het er zo idyllisch uit vindt zien, komt waarschijnlijk ook door het effect van de sneeuw glimlach .
O nee, ik bedoelde dat het pad achter de paardenstal langs loopt (dus niet de schuilstal). De andere oranje lijnen rechts zijn van een oud stalletje wat daar naast de schuilstal staat.

Nou, van de kleine boompjes niet echt, mijn man vond het teveel werk om daar ook allemaal gaas omheen te doen. Is ook bijna niet te doen, loopt allemaal dicht door elkaar heen. Om de grotere bomen zit allemaal goed gaas, dus daar zitten ze verder niet aan.
Komen ze bij jou dan evengoed aan de bomen?

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptyzo 21 feb 2010 - 1:51

fojoe schreef:
dat ziet er heel mooi uit compliment
ik ben ook helemaal gek op bomen, maar jammer genoeg staan er (nog) geen in en rond mijn pp-in-aanbouw.

lopen de track dus gewoon over het erf, tussen het huis en de tuin door?
wel apart :<
maar vast heel leuk om de paarden langs het raam te zien komen grijns

Bedankt glimlach
Ja, de paarden hebben ons erf ingepikt grijns . Er was geen andere mogelijkheid om de paarden anders goed rond te kunnen laten gaan, maar dat hebben we er voor over. En het is inderdaad heel leuk om de paarden langs te zien komen, blijft altijd leuk om te zien.

MoniqueBuu schreef:

Leuke foto's! Ik ben vooral helemaal verliefd op het bospaadje. Het is dat ik nu van de plattegrond weet dat dat zo dicht langs de bak loopt, anders had ik niet verwacht dat het zo dicht bij elkaar is. Ze kunnen mooi verstoppertje spelen ofzo op dat stukje. Nou ja, m'n fantasie gaat even met me op de loop hoor. Sorry

Haha, leuke fantasie heb jij grijns . Maar je hebt wel een beetje gelijk, want ze verstoppen zich daar inderdaad weleens. Zo achter de takkenhaag en de balen hooi kun je ze niet meer zien knipoog . Ze staan daar dus vaak lekker aan de takken te knagen of gewoon om uit de wind te staan.

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptyma 22 feb 2010 - 0:22

Irene schreef:
Om de grotere bomen zit allemaal goed gaas, dus daar zitten ze verder niet aan.
Komen ze bij jou dan evengoed aan de bomen?
Nee, op het moment niet hoor, omdat we er een extra afrastering met prikpalen en twee rijen draad langs hebben gezet. Maar die is niet permanent, want we willen om iedere boom gaas en om dat gaas heen op 'paardkonthoogte' nog een band met isolatoren en schrikdraad (anders gaat mijn eczemer alsnog aan het gaas schuren). Maar bescherming van de bomen is echt nodig, want voordat de prikpalen met draad langs de bomen stonden, waren ze al van de bast van verschillende bomen aan het eten boos. Je blijft altijd aan het werk hè in zo'n PP lekker puh...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Emptyma 22 feb 2010 - 1:33

Marja schreef:
Nee, op het moment niet hoor, omdat we er een extra afrastering met prikpalen en twee rijen draad langs hebben gezet. Maar die is niet permanent, want we willen om iedere boom gaas en om dat gaas heen op 'paardkonthoogte' nog een band met isolatoren en schrikdraad (anders gaat mijn eczemer alsnog aan het gaas schuren). Maar bescherming van de bomen is echt nodig, want voordat de prikpalen met draad langs de bomen stonden, waren ze al van de bast van verschillende bomen aan het eten boos.

Ja, de bast is nogal onweerstaanbaar voor paarden grijns . Ik herinner me inderdaad jouw topic over de isolatoren en schrikdraad om de bomen, succes met het nieuwe klusje knipoog .

Marja schreef:
Je blijft altijd aan het werk hè in zo'n PP lekker puh...

Nou, vertel ons wat grijns . We dachten eerst redelijk op schema te zijn, maar je blijft tegen dingen aanlopen agressie . Nou ja, alles voor de paarden zullen we maar zeggen grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





PP-plattegrond Irene Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP-plattegrond Irene   PP-plattegrond Irene Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
PP-plattegrond Irene
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Plattegrond Zinin
» Plattegrond van de toekomstige PP
» Marja's PP-plattegrond
» Bos track PP? (plattegrond)
» Plattegrond Rodastodum

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: