Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Plattegrond van de toekomstige PP

Ga naar beneden 
+4
MoniqueBuu
Joyce
Mai
paulien1972
8 plaatsers
AuteurBericht
paulien1972

paulien1972


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 03-12-11
Leeftijd : 51

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptyzo 18 dec 2011 - 4:21

Plattegrond van de toekomstige PP Overzichtwei3

A = de beschikbare grond voor de PP
B = nog een extra stuk wat ik zou kunnen gebruiken, maar dat de buurman nu van ons huurd.

De bedoeling is om door het bos een track te maken, die daarna doorloopt in de wei.
Aan de kant van de weg waar op de foto ook nog bos staat, (onder het gele vierkant) daar komt een nieuwe schuur zodat de pony's zelf in en uit de stal kunnen lopen...

Is er zonder "het stuk" van de buurman genoeg voor een PP uit te halen of kan ik beter dat stuk ook nog gebruiken??
De grond is zonder het extra stuk zo'n 900 m2.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptyzo 18 dec 2011 - 8:34

Leuk, zo'n stuk bos erbij Paulien compliment!

Je schrijft dat het stuk grond (zonder stuk B ) ca. 900 m² is. Bedoel je dan het geel omlijnde stuk?
Wat is het kleine groene rechthoekje?

Ik denk dat je zeker van 900 m² een PP kunt maken, maar meer grond is natuurlijk altijd nog fijner, dat geeft je toch weer meer mogelijkheden. Maar kun je zomaar dat stuk grond dat je nu verhuurt terugnemen? Is er bij grond niet (net als bij huizen) ook zoiets als 'huurbescherming'?

Als ik het goed begrijp komt de nog te bouwen schuur (schuilstal voor de pony's) buiten het geel omlijnde gedeelte?
En wat is het gebouwtje dat ik in het geel omlijnde gedeelte zie staan?
Is de rood omlijnde 'punt' ook nog jouw grond?

Heb je ook foto's van het terrein?

Kortom: een hoop vragen om een betere indruk van je perceel te kunnen krijgen glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
paulien1972

paulien1972


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 03-12-11
Leeftijd : 51

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptyma 19 dec 2011 - 8:05

Hallo Marja,

Ik was hartstikke blij dat het me toch uiteindelijk nog gelukt is om een foto op het forum te plaatsen, het heeft even wat moeite gekost hoor glimlach knipoog
Maar dan kom je erachter dat het een beetje karig is qua tekst en uitleg....

Het geel omlijnde stuk zal inderdaad zo'n 900 m2 zijn.
De foto is niet echt recent meer, want het gebouwtje dat je in het gele stuk ziet, staat er nu niet meer. Dat was een duivenhok van de vorige bewoners.
En het stuk waar de schuur komt te staan, daar staan op de foto nog bomen, dat stuk is nu helemaal kaal.
Het is de bedoeling om de pony's vanuit de stal (via een track) zo het gele vlak in te kunnen laten lopen en daar door het bos, ook via dezelfde track de wei in te laten kunnen gaan.
Ik zal proberen om dat nog op een 2e plattegrond te tekenen.

Er is voor het stuk grond dat de buurman huurt, geen sprake van "huurbescherming". Het stuk hadden wij "over", en hij heeft daar om en om pony's of schapen op lopen.
1x per jaar krijgen wij daar een klein bedrag voor. Wanneer ik aan zou geven dat ik het terug wil hebben, is dat geen probleem. Ik had er ook al over gedacht om er een gedeelte van terug te vragen, helemaal is het toch ineens een behoorlijke stuk erbij, het lijkt mij dan wel veel voor 2 shetlanders.. Mmm best lastig...Want een poel met heuvel en een zandbak, daar is natuurlijk ook wel weer veel ruimte voor nodig. verwarring verwarring

Het kleine groene rechthoekje is ons huis, en de rode "punt", is ook een stuk grond dat nog bij ons perceel hoort. Daar heb ik de pony's eigenlijk alleen in de zomer staan, omdat het er nu 1 grote modderpoel is. Water en modder is sowieso een probleem hier, maarja wat er naar beneden valt is ook wel weer extreem hoor..

Ik zal ook nog proberen om wat foto's van het terrein op het forum te zetten..

Gr.
Paulien
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptyma 19 dec 2011 - 8:07

leuk joh, hier ook een stukje bos, ben er heel blij mee, de paarden staan er veel, zeker in dit seizoen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptyma 19 dec 2011 - 8:35

Het lijkt me heerlijk om een stukje bos bij je PP te hebben.
Zou het misschien een mogelijkheid zijn, om de buitenste rand van de buurman 'terug' te vragen? Dan maak je er alleen een pad omheen, en de wei kan hij gewoon blijven gebruiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptyma 19 dec 2011 - 10:10

wat een goed idee monique!! Ee. stukje bos is niet zaligmakend maar als je t tot je beschikking hebt is t fijn als je dr gebruik van kunt maken!
De eerste jaren dat we hier woonde, hebben we dr nix mee gedaan. Had fc tyd nodig. Haha
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptyma 19 dec 2011 - 22:28

je kachel wat meer opstoken dan is het bos zo uitgedunt grijns geintjuh.
Lijkt me erg leuk een pp met bos track.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptydi 20 dec 2011 - 1:24

MoniqueBuu schreef:
Zou het misschien een mogelijkheid zijn, om de buitenste rand van de buurman 'terug' te vragen? Dan maak je er alleen een pad omheen, en de wei kan hij gewoon blijven gebruiken.
Wow, héél slim idee Monique, vind ik ook compliment! Ik weet niet waar de buurman zit en of hij bv. toegang heeft via de rechterkant van die wei? Als dat zo is, zou je ook nog kunnen overwegen om alleen een pad langs de linkerkant naar achteren (op de tekening dus naar 'boven') te laten lopen en aan het eind van het perceel nog een stuk wei en/of paddock en/of poel en/of heuvel (mijn fantasie slaat op hol hilarisch) eraan vast te knopen. Dan zijn jij en je buurman allebei tevreden!

Hoe groot is dat stuk eigenlijk (is niet te zien omdat een deel buiten de afbeelding valt)?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
paulien1972

paulien1972


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 03-12-11
Leeftijd : 51

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptydi 20 dec 2011 - 8:35

Citaat :
Hoe groot is dat stuk eigenlijk (is niet te zien omdat een deel buiten de afbeelding valt)?


Het stuk grond is 70 bij 45 m, dus zo'n ruime 2500 m2...
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptydi 20 dec 2011 - 8:41

paulien1972 schreef:
Citaat :
Hoe groot is dat stuk eigenlijk (is niet te zien omdat een deel buiten de afbeelding valt)?

Het stuk grond is 70 bij 45 m, dus zo'n ruime 2500 m2...
Dat is zelfs 3150 m². Kun je nog best wat leuks mee doen glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
paulien1972

paulien1972


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 03-12-11
Leeftijd : 51

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: 2e plattegrond van de toekomstige pp (getekend)   Plattegrond van de toekomstige PP Emptydi 20 dec 2011 - 8:52

[img]>Plattegrond van de toekomstige PP Overzichtwei4

>[/img]
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptywo 21 dec 2011 - 2:51

hoe groot is de opp van je weide zoals je hierboven hebt getekend?
Ik heb nu 3/4 ha voor 4 pony's daar hebben zij gras van van april tot half november zonder bij voeren.
Dit bereik ik door strook begrazing en telkens een deel weer af te sluiten nadat het is opgegeten. Anders gaat het niet lukken.
Ik sluit ook een deel van de track af zodat ook daar het gras weer kan bijgroeien en zij op een halve track komen te staan. Ze kunnen dan nog steeds rondlopen maar dan 1 rondje ipv 2.
In de winter zoals nu is 1 deel van de binnenweides geheel gesloten het 2e deel is in zijn geheel open even zo de track. Zodat ze een groter opp hebben om over te lopen. anders wordt alles blubber.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptywo 21 dec 2011 - 4:04

Leuk Paulien compliment!

Is de open plek in het bos ook toegankelijk voor je paarden? Het lijkt nl. of je een pad hebt om de open plek heen.

Ik zou alleen geen middenpad maken in je toch al niet zo grote wei, zonde van je gras. Als ze om de wei heen kunnen lopen en door het bos (en misschien nog langs het stuk 'van de buurman'?) heb je toch genoeg paden?

Het wordt een heel grote stal zo te zien, of is het niet helemaal op schaal?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptydo 22 dec 2011 - 7:17

Nog een ideetje: misschien wil je buurman zijn pony's en schapen wel mee laten doen in jouw PP? Heb je meteen wat levendigheid, extra contacten voor de pony's en kunnen jullie allebei voordeel hebben van deze nieuwe inrichting. Schaapbegrazing is ook nog eens goed voor je gras. Misschien wil ie ook nog wel meehelpen met inrichten....
Terug naar boven Ga naar beneden
paulien1972

paulien1972


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 03-12-11
Leeftijd : 51

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptyvr 23 dec 2011 - 10:11

Marja schreef:
Citaat :
Het wordt een heel grote stal zo te zien, of is het niet helemaal op schaal?

Het is wel op schaal, maar het achterste stuk wordt voor mij grijns grijns
Het is kapschuur, die in totaal 16 bij 7 meter telt.
De laatste 6 meter van de schuur kan ik voor de pony's inrichten.
Als het allemaal volgens plan gaat, gaan we volgend jaar februari/maart van start...
Ik kan niet wachten hyper hyper

Een middenpad is misschien idd toch niet zo'n goed idee, zo houdt ik wel weinig over..
Ik moet nog ff uitmeten hoe groot de weide precies is..

De open plek in het bos is niet toegankelijk voor de pony's, ik kan er gebruik van gaan maken, door
het niet af te zetten met draad, zoudden ze er graag willen staan of naartoe lopen denk je??

Gr.
Paulien
Terug naar boven Ga naar beneden
paulien1972

paulien1972


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 03-12-11
Leeftijd : 51

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptyvr 23 dec 2011 - 10:19

veernr1 schreef:
Citaat :
Nog een ideetje: misschien wil je buurman zijn pony's en schapen wel mee laten doen in jouw PP?

Tja, ik zou het kunnen vragen, maar de buurman heeft ruim 25 pony's en zo'n 100 schapen..
Ik denk dat dat een hele drukke boel gaat worden hilarisch hilarisch

Ik zou natuurlijk altijd eens kunnen vragen hoe hij denkt over een PP..

Gr.
Paulien
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptyvr 23 dec 2011 - 10:20

paulien1972 schreef:
De laatste 6 meter van de schuur kan ik voor de pony's inrichten.
Ah, dat wordt een mooie ruimte dan, 6 x 7 m als ik het goed begrijp? Flinke schuilstal! Of komt er ook nog een soort berghok o.i.d. in die ruimte?

Citaat :
De open plek in het bos is niet toegankelijk voor de pony's, ik kan er gebruik van gaan maken, door
het niet af te zetten met draad, zoudden ze er graag willen staan of naartoe lopen denk je??
Als het kan zou ik het zeker toegankelijk maken, hebben ze een mooie paddock in het bos! Dat kan een heerlijk beschut plekje zijn, uit de zon en de wind.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
paulien1972

paulien1972


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 03-12-11
Leeftijd : 51

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptyza 24 dec 2011 - 4:47

Inge schreef:
Citaat :
hoe groot is de opp van je weide zoals je hierboven hebt getekend?

Ik heb het vanmiddag even nagemeten, maar de weide in het geel omlijnde stuk is 30 x 30 m2.
Het is niet zo heel groot en ik begin mij af te vragen of het wel realistisch is om er ook nog een paddock in te maken verwarring

Gr.
Paulien
Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptyzo 25 dec 2011 - 9:13

paulien1972 schreef:


Tja, ik zou het kunnen vragen, maar de buurman heeft ruim 25 pony's en zo'n 100 schapen..
Ik denk dat dat een hele drukke boel gaat worden hilarisch hilarisch

Ik zou natuurlijk altijd eens kunnen vragen hoe hij denkt over een PP..

Gr.
Paulien

WHOOOOAAAA, oké, ik dacht iets van 2 pony's en 15 schapen of zo. Maar het zou wel een gezellige boel worden..... Beweging is in elk geval gegarandeerd met zoveel op een PP, dat is weer een voordeel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptyma 26 dec 2011 - 7:47

Wat een leuke ideeen!
Sinds het najaar heb ik een track rondom mijn stukje wei (ong. 1500 m2). Ik zou niet kiezen voor een paddock in het midden, maar de hoeken verder afronden en daar de hooibakken plaatsen. Dat spaart ruimte/gras en ontstaaan er 2 kleinere paddockjes/hoeken, waar de pony's de ruimte hebben om te eten. Het zorgt er ook voor dat je lange zijde vrij is om een (mini)sprintje te trekken. Want dat blijf ik het leukste vinden om te zien, mijn paard en Shet kunnen het niet laten een sprintje trekken op het langste ( hilarisch ...ong. 50 m) deel van de track.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
paulien1972

paulien1972


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 03-12-11
Leeftijd : 51

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptydi 27 dec 2011 - 6:08

Iris schreef:


Citaat :
Ik zou niet kiezen voor een paddock in het midden, maar de hoeken verder afronden en daar de hooibakken plaatsen. Dat spaart ruimte/gras en ontstaaan er 2 kleinere paddockjes/hoeken, waar de pony's de ruimte hebben om te eten. Het zorgt er ook voor dat je lange zijde vrij is om een (mini)sprintje te trekken.

Bedankt voor de tip... Het is idd leuker om aan de korte zijden de bakken neer te zetten, zodat ze het lange rechte pad hebben om een sprintje te trekken...
Dat heb ik al in verschillende filmpjes voorbij zien komen, en dat lijkt ook heel erg mooi hoor!! knipoog

Gr.
Paulien
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Emptywo 28 dec 2011 - 2:36

paulien1972 schreef:


Tja, ik zou het kunnen vragen, maar de buurman heeft ruim 25 pony's en zo'n 100 schapen..

Jeetje, en ik vind mest opruimen van 2 paarden en 2 pony's al een hele klus grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Plattegrond van de toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plattegrond van de toekomstige PP   Plattegrond van de toekomstige PP Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Plattegrond van de toekomstige PP
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» toekomstige PP
» Plattegrond Zinin
» Marja's PP-plattegrond
» Bos track PP? (plattegrond)
» PP-plattegrond Irene

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: