Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 toekomstige PP

Ga naar beneden 
+2
Marina
ingrid
6 plaatsers
AuteurBericht
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: toekomstige PP   toekomstige PP Emptyvr 10 dec 2010 - 13:54

Dit is de voorlopige planning van mijn PP maar ik sta open voor tips en ideeën. Afmeting is ong 170 x 150 mtr, de paden zijn aan de buitenkant ong. 10 mtr breedt en de binnenpaden zijn 7.5 mtr

Het voorste deel, links en rechts naast de stal worden weides waar paardjes in komen te staan die op de 1 of andere manier niet in de PP mogen/kunnen en voor nieuwe paardjes die nog geintroduceerd moeten worden in de groep.

In het midden van de PP komt een groot afdak te staan zodat de paardjes kunnen schuilen (al dan niet deels afgezet met windbrekerdoek). Wat er ook nog komt is een gedraineerde rijbak maar dat is nog niet helemaal duidelijk waar precies (iig rechts van de stal, vlak bij de sloot).
De rode streepjes zijn poorten of deuren, de fel groene rechthoekjes zijn voerplaasten en het blauwe rondje is een grote waterbak (in de inloopstal komen ook nog 2 automatische drinkbakken) en het grijze deel voor de stal wordt parkeerplaats e.d.

Doordat mijn foto's het om de 1 of andere reden het niet meer doen/deden; hier de planning tot nu toe

toekomstige PP Pppaddockdetails.th


Laatst aangepast door ingrid op do 10 maa 2011 - 6:27; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptyvr 10 dec 2010 - 22:51

Prachtig!
Lijkt me echt heerlijk om op zo'n ruim terrein aan de slag te kunnen... glimlach
Wat in me opkomt:
- Heb je eventueel gelegenheid voor een natuurlijke drinkvoorziening, een 'vijvertje'?
- Ergens iets met verhogingen, zandbulten, misschien handig om gelijk te plannen ivm grote kiepers over je terrein. Óf te combineren met de vijver, heb je toch grond over.
- Moet het allemaal zo strak of kunnen de paden wat 'speelser' met bochten ofzo? Is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
- Tip: maak op meerdere plekken mest/composthopen, scheelt met mest ruimen en er ligt op verschillende plekken compost klaar (maar eigenlijk heeft dat niet veel met je voorbereiding te maken

Heel veel succes!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptyza 11 dec 2010 - 8:05

Ik heb wel gedacht aan een natuurlijke watervoorziening maar zelf heb ik een paardje met ZE (zomereczeem) en dan wil je de broedplaatsen voor ongedierte toch zoveel mogelijk beperken, geen vijver e.d. voor ons dus. Bovendien is het achtergelegen deel al behoorlijk nat dus ik denk dat daar met veel regen vanzelf een soort van poeltje gaat ontstaan verdriet .
Het idee van een heuvel is idd wel leuk, weet alleen niet of ik daar toestemming voor krijg. Het speelser inrichten is ook iets waar ik aan heb gedacht maar het is idd zo'n groot stuk dat ik eerst maar eens moet kijken hoe alles gaat met de rechte stukken daarna kan ik altijd nog veranderen en aanpassen (bovendien kan ik dan eerst weer eens gaan sparen voor de prikpaaltjes grijns ).
Ondertussen wil ik hier ook nog eens rondkijken (op het forum) en ideeën op doen die ik dan mss op mijn stuk toe kan passen.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptyma 13 dec 2010 - 0:12

Lange rechte stukken zijn heel fijn voor paarden die af en toe een flinke sprint trekken.
Ziet er allemaal leuk uit hoor.
Voor een heuvel heb je dacht ik geen toestemming nodig hoor, in ieder geval niet als je hem onder een bepaalde hoogte laat. Onze heuvel is denk ik iets hoger dan een meter, dus ook niet echt hoog, maar de paarden beleven daar ontzetten veel plezier aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptyma 13 dec 2010 - 0:25

Mijn oudste pony vindt heuveltjes idd geweldig, die kan er in de bossen ook echt triompfantelijk bovenop gaan staan kijken. De jongste weet nog niet wat ze ervan moet vinden maar voor haar is het alleen maar goed (kweekt ze op een natuurlijke manier wat bilspieren knipoog ).
Zal eens gaan kijken wat de eigenaar er van vindt en waar hij dan het best tot zijn recht komt.

Voor degene die zo'n heuvel in hun PP hebben; Ik krijg staks (als het goed is) 8 paarden/pony's op de track, wat zou de ideale afmeting van zo'n heuvel zijn en hebben jullie er gras op gezaaid of is/blijft het gewoon een zandheuvel?
Moniquebuu, heb jij de heuvel ingezaaid en heb jij hem in je track liggen (in de pad verwerkt) of heb je hem ergens op een uiterste punt liggen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptyma 13 dec 2010 - 2:05

Wat een geweldig terrein Ingrid, daar kun je je creativiteit heerlijk op uitleven hyper!

Als je inderdaad een heuvel zou gaan maken, dan zou ik die aanleggen in een gedeelte dat laag ligt en door de nattigheid gauw onbegaanbaar wordt. Dat kun je dan oplossen door het ophogen van de grond én je geeft de paarden het plezier van een heuvel.

Ik zie dat je de weitjes bij de stal driehoekig hebt gemaakt. Op die manier creëer je scherpe hoeken in de weitjes waar paarden elkaar in klem kunnen drijven (en er zijn van die pestkoppen hoor kritisch!). Om dit te voorkomen zou je bv. de schuine scheidingslijnen halverwege kunnen laten afbuigen en recht naar de linker- en rechterzijkant van het terrein laten lopen. Je krijgt dan meer rechthoekige weitjes met een schuin stukje erin. Hmm, ik hoop dat dit duidelijk is :<...

Op zich ziet het er heel leuk uit om ook paden middendoor te laten lopen (het 'kruis' wat je erin hebt getekend) en een afdak in het midden van het terrein te maken, maar mijn ervaring is dat het in de praktijk vaak niet praktisch is om je terrein door midden gedeeld te hebben. Stel bv. dat je het land moet laten bewerken (kalken, mesten, bloten, spuiten etc.) of wilt hooien, dan is het voor een loonwerker het handigst als er één groot perceel te bewerken is en niet vier of meer kleinere. Zelf hebben we ooit een middenpad gehad maar dat later weer verwijderd om deze reden. Je zou natuurlijk je middenpaden met prikpalen aan kunnen leggen en tijdelijk paaltjes en draad verwijderen als het land bewerkt moet worden maar dat is wel steeds veel werk. Anders ligt het echter met iets permanents als een afdak, stal o.i.d. Dat is niet zomaar te verwijderen en kan erg beperkend zijn als je later je terrein anders in zou willen delen.

Nog een nadeel is dat je met al die middenpaden wel héél erg veel moet gaan lopen om mest te ruimen (ik neem aan dat je de mest gaat verwijderen uit je PP?).
Je terrein is zo groot dat je langs de buitenkant al paden met prachtige lange afstanden kunt maken voor de paarden. Als je deze paden breed maakt - en dat ben je van plan zie ik, met 10 m breedte - dan kun je daar ook nog verschillende leuke elementen in aanbrengen die afwisseling bieden, b.v. hier en daar boomstammen waardoor de paarden wat moeten gaan zigzaggen, inhammetjes met hooibakken/netten, stapeltjes met grote stenen, kleine heuveltjes enz. enz.

Ik denk dat het sowieso altijd het meest praktisch is om eenvoudig te beginnen, met één pad langs de buitenkant, vervolgens in de praktijk te ervaren hoe dat bevalt en aan de hand van die ervaringen eventueel uit te breiden met andere routes, elementen e.d.

Succes met fantaseren en creëren en houd ons op de hoogte glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptyma 13 dec 2010 - 3:35

Wij hebben de heuvel in een hoek gedaan. Kijk maar eens bij het topic van mij PP-plattegrond: https://paddockparadijs.actieforum.com/plattegronden-f17/toekomstplan-van-mijn-pp-t87.htm
De hoekpaddock waar de heuvel ligt is in totaal ongeveer 18x18 meter. De heuvel ligt centraal in die paddock, en het pad eromheen is net als de overige paden 4 meter. Dus als ik dan goed reken is de doorsnee van de heuvel ongeveer 10 meter, en hij is 1-1,5 meter hoog.
De paarden kunnen bij ons dus zelf kiezen of ze over de heuvel gaan of eromheen. En omdat het in een hoekpaddock is, is het tevens hangplek en speelhoek. Bij ons is het gebruik van de heuvel daardoor zeer divers.
We hebben een poging gedaan de heuvel in te zaaien, maar daar is niets van opgekomen. De paarden maken teveel gebruik van de heuvel, waardoor het gras geen kans gekregen heeft. En trouwens ook de rest van de track groeit hier geen sprietje gras meer. Het gras wat er in het begin stond is kortgegeten, en vervolgens vertrapt. Er wordt hier heel wat rond gewandeld en gerend. compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptywo 15 dec 2010 - 7:24

@Marja, de weitjes waar die diagonale streep in staat had ik eigenlijk nog niet echt ingedeeld knipoog. Was alleen vergeten te vermelden dat dit hoogstwaarschijnlijk de kleinere weitjes worden voor de nieuwkomers en de paardjes van mensen die de paarden op stal willen hebben, maar van die 2 delen staat de bestemming nog niet vast knipoog .

Ik heb alle tips tot op heden eens doorgenomen en kwam eigenlijk (door tijdelijk gebrek aan inspiratie) uit op het volgende;
toekomstige PP Onzestalvast1



Het middenstuk heeft dan een afmeting van ong. 150 x 82 mtr. en zit me nu af te vragen hoe ik dat het best in kleinere weitjes kan verdelen. De buitenring kan ik met vaste palen en draad doen want als ik de palen op 4 mtr afstand van elkaar houdt dan kan er elke landberwerkingsmach. volgens mij wel door.
Het probleem is dan alleen het "binnenwerk" volgens mij is de afstand nl te groot om het met prikpaaltjes en draad netjes en strak ingedeeld te krijgen, of valt dat wel mee?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptywo 15 dec 2010 - 8:59

Ik denk dat het heel verstandig is om te beginnen met deze eenvoudige indeling. In de loop van de tijd ga je ongetwijfeld hier en daar wat aanpassingen maken, naar aanleiding van ervaringen die je opdoet.

ingrid schreef:
Het middenstuk heeft dan een afmeting van ong. 150 x 82 mtr. en zit me nu af te vragen hoe ik dat het best in kleinere weitjes kan verdelen. De buitenring kan ik met vaste palen en draad doen want als ik de palen op 4 mtr afstand van elkaar houdt dan kan er elke landberwerkingsmach. volgens mij wel door.
Het probleem is dan alleen het "binnenwerk" volgens mij is de afstand nl te groot om het met prikpaaltjes en draad netjes en strak ingedeeld te krijgen, of valt dat wel mee?

Op deze pagina van mijn site kun je zien en lezen hoe wij zelf onze weides hebben ingedeeld. De binnenafrastering van het pad is bij ons met permanente (houten) palen, maar de binnenindeling van de wei (dus de middenafrastering en de strookafrasteringen) is bij ons met prikpalen en twee rijen lint of koord. Deze afrasteringen zijn dus gemakkelijk te verwijderen en dat gebeurt ook iedere zomer als we gaan hooien. Wij hebben trouwens alle palen - zowel prikpalen als houten palen - ca. 5 m uit elkaar staan en dat gaat prima. 4 m kan krap aan zijn voor grote machines, zeker als ze een bocht moeten maken om in de wei te komen.
Hieronder een foto van onze paarden in een 'strookweitje':

toekomstige PP Foto-ZSNEJEII

De afrastering die je vooraan op de foto ziet is de binnenafrastering van het pad, met de houten palen. Daarin hebben we om de 15 m ingangen naar de wei (voor toegang tot de steeds opschuivende strookjes).

Je kunt prima met prikpaaltjes werken voor de binnenafrastering van je PP-pad maar het is wel raadzaam om steeds op de uiteinden (dus de hoeken) vaste houten palen te zetten zodat je de draden goed kunt spannen, anders zijn de afstanden in jouw PP inderdaad te lang om de draden strak te krijgen.
Zeker als je ook strookbegrazing zou toepassen is het het beste als de draden van de afrasteringen waartussen de strookafzettingen gespannen worden goed strak staan, anders wordt je strookafzetting wel een heel slap boeltje, en hoe slapper, hoe minder respect paarden ervoor hebben.
In jouw geval zou ik denk ik de grote wei zodanig doormidden delen (met prikpalen) dat je twee lange weides krijgt van ca. 150 x 41 m. (Als je dit doet is het ook aan te raden om aan beide uiteinden van die afrastering houten palen te plaatsen.) De breedte van ca. 41 m is een prima breedte voor het werken met opschuivende strookweitjes (de strook op bovenstaande foto is ca. 50 m) en als je de wei gebruikt zonder stroken heb je twee lekker lange weides waar de paarden flink de benen in kunnen strekken. Lang en wat smaller is wat dat betreft praktischer dan vierkant.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptywo 15 dec 2010 - 9:56

Dan zal ik idd de maar eens ijverig gaan sparen voor de juiste prikpaaltjes knipoog , de palen voor de buitenkant krijg ik wel van de boer grijns .
Zit nu alleen nog te twijfelen of ik 3 weides van 50x80 zal maken (zouden in principe 8 "vreemde" paarden bij elkaar op moeten) of idd 2 weides van 150x41. De lange wei scheelt mss wel in lint en paaltjes natuurlijk maar er zitten ook ZE en HB paardjes bij en die mogen niet op te veel gras ineens, en rennen kunnen ze natuurlijk toch wel op de track.
Nou, ik heb weer het 1 en ander om over na te denken........
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptydo 16 dec 2010 - 0:47

ingrid (wo 15 dec 2010 - 21:56) schreef:
Dan zal ik idd de maar eens ijverig gaan sparen voor de juiste prikpaaltjes knipoog
Tip: ze zijn wel duurder maar ik raad je aan prikpalen van Gallagher te kopen. Deze zijn van veel betere kwaliteit (iets flexibeler) kunststof dan veel andere, goedkopere merken. De goedkopere paaltjes zijn meestal van zeer hard kunststof, dat veel eerder breekt dan buigt, zeker bij vorst! Ik heb jaren geleden een grote partij van die goedkope paaltjes gekocht (bij Agradi) maar daar had ik al gauw spijt van; er zijn er al verschillende van gebroken, terwijl die van Gallagher vrijwel niet kapot te krijgen zijn. Hier geldt echt: goedkoop is duurkoop.

Citaat :
Zit nu alleen nog te twijfelen of ik 3 weides van 50x80 zal maken (zouden in principe 8 "vreemde" paarden bij elkaar op moeten) of idd 2 weides van 150x41. De lange wei scheelt mss wel in lint en paaltjes natuurlijk maar er zitten ook ZE en HB paardjes bij en die mogen niet op te veel gras ineens, en rennen kunnen ze natuurlijk toch wel op de track.
Dat is waar, maar stel dat je ooit een paard erbij hebt dat om de een of andere reden juist wél de hele dag op de wei mag/moet (merrie met veulen? oud paard? ziek paard dat aan moet sterken?), dan is het fijn als ook dat paard (zéker een veulen) een flink lange sprint kan trekken.
De breedte van die lange wei (ca. 40 m) is ook heel handzaam om er gemakkelijk eventueel nog kleinere stukjes (strookjes) in af te zetten, bv. voor de ZE en HB paarden.

Oh ja, nog een tip: als je toch nog heel het terrein in moet gaan delen, zorg er dan voor dat de breedte van je grote wei overal hetzelfde is. Mocht je dan besluiten tot het doormidden delen van je wei dan kun je voor het afzetten van stukjes/strookjes één lengte draad gebruiken (met karabijnhaken aan de uiteinden) die overal past. Geen gehannes met verschillende breedtes van de wei en dus lengtes van je opschuifdraad. Dat scheelt in de praktijk veel tijd bij het opschuiven van de draad.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptydo 16 dec 2010 - 1:59

Gallagher palen zal ik zeker in gedachte houden, ik heb nu nl alleen lagere ijzeren paaltjes waar maar 1 draad door kan. Dat is voldoende voor mijn 2 dames maar als er straks een clubje jolig gaat worden denk ik niet dat dat afdoende is kritisch
Tja, stom van me dat ik wel denk aan kleinere weitjes voor introductie, herstel e.d. maar niet voor paarden die de hele dag op de wei mogen (ben ik natuurlijk met mijn dames niet meer gewend). Daarom is dit forum zo handig, manlief is niet echt met een PP bezig (maar weet in grote lijnen gelukkig wel wat ik wil bereiken knipoog )
Hij is dan ook degene van het "meten is weten" team en zorgt er voor dat alles strikt recht loopt en perfect gelijk loopt met elkaar (mij moet je geen "rechte" lijn in de wei laten trekken).
De karabijn haken is ook al zo'n goede tip, schuift makkelijk en leert mij meteen om de stroom van de draden te halen :< . Zelf haal ik er de stroom nooit af, heel frustrerend en pijnlijk voor mijn weidegenoten, zodat ik zeker niet kan vergeten om hem er weer op te zetten.
Ga alles weer op mijn "to do/onthouden" lijstje zetten, heb hiervoor ondertussen maar een rol behang gekocht , kan ik zeker niet zonder papier komen te zitten lekker puh

Terug naar boven Ga naar beneden
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptydi 21 dec 2010 - 5:07

Hmm, vrees toch dat ik de palnnen weer aan moet gaan passen knipoog . Sommige pensiongasten kunnen nl op voordroog gehouden worden en anderen absoluut niet (waaronder die 2 van mij) Denk dus dat ik er maar enkele paddockjes in ga maken zodat ik op een makkelijke manier ieder zijn "eigen"voer.

Gedurende de dag hebben ze dan graszaadhooi of gras tot hun beschikking en hun goede hooi of voordroog samen met event. krachtvoer krijgen ze dan in de paddock. Op die manier hoef ik geen politie agentje te spelen als de dames en heren voer krijgen en kan ik met mijn werk verder tot iedereen uitgegeten is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptydi 21 dec 2010 - 19:34

is het een idee om ze overdag samen te houden met bv een strookje gras en in de loopstal, stro tot hun beschikking, en voor de nacht kleinere paddocks met loopstal en dan de groep verdelen met ieder hun eigen voerbehoefte?

Zo doe ik het hier soms wel eens, ze eten hier wel allemaal hetzelfde ruwvoer, maar sommige paarden hebben meer of minder eten nodig, daar ontkom je niet aan met een gemengde groep paarden(ik heb bv een ruin van 10 jaar en een merrie van anderhalf jaar).
De paarden staan hier aan huis, meestal zet ik savonds een paar uur de paarden apart met extra eten, de paarden die ik wil bijvoeren.

Trouwens, doordat het zo koud was de afgelopen dagen, ben ik onbeperkt gaan voeren, direct spijt, dat houd hier in dat je dan extra veel werk hebt en veel hooi weggooit, ze halen het dan uit de netten en plassen en mesten erop, echt heel erg zonde.
Oftopic btw
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptywo 22 dec 2010 - 8:15

klinkt allemaal erg oke.
Ik hoor wisselende dingen over graszaadhooi en heb me er verder (nog) niet voldoende in verdiept.
Ik ben dus per direct weer gestopt met onbeperkt hooi, wel heb ik heel veel voermomenten op een dag, dat begint vanaf half 7 en eindigt rond half 11.
Er is wel altijd stro beschikbaar, soms savonds even niet, tussen 7 en 8 zet ik alles klaar voor de nacht in de loopstal, die sluit ik dan af maar geef dan buiten nog wat hooi, bij slecht weer, laat ik de stal open en heb ik rond half 11 gewoon wat meer werk.
Elk jaar veranderen we toch weer wat, ene keer door ander inzicht andere keer uit praktische overwegingen glimlach

Jou pp klinkt erg aantrekkelijk, leuk hoor!
ik kan me voorstellen dat je er heel wat voorpret van hebt.

Wat betreft het hooi, ik voer voordroog, 2e en 3e snede, grofstengelig.
hier zijn de paardjes ook aardig sober en ik red het gewoon niet met onbeperkt voeren, ze worden te dik(dat was vorig jaar winter het geval) en maken er dus echt een flinke bende van.
nu zijn de netten bijna de hele dag wel wat gevuld hoor, echt honger lijden doen ze niet en ze staan nooit uren zonder eten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptywo 9 maa 2011 - 5:42

@Ingrid: hoe staat het nu met je PP-plannen? Of is alles inmiddels al volop in bedrijf?
Terug naar boven Ga naar beneden
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptywo 9 maa 2011 - 9:43

Wieteke schreef:
@Ingrid: hoe staat het nu met je PP-plannen? Of is alles inmiddels al volop in bedrijf?
Hi Wieteke,
Helaas schiet het met de uitwerking van de PP niet echt op verdriet Het achterliggende land (PP-deel) moet nl eerst bewerkt en ingezaaid worden voor we aan de slag kunnen. Het inzaaien zou dan nog wel kunnen wachten maar het bewerken is echt nodig, willen de paarden niet tot hun knieen in de blub zakken als het weer gaat regenen (doordat er aardappels op gestaan hebben). Als het weer dus een beetje mee wil werken kunnen we eindelijk aan de slag.

Gelukkig zijn er wel voldoende geinteresseerden en hoewel er een paar gasten hun paard het liefst in de winter op stal hebben zijn de niewe aanmeldingen echt mensen die voor de PP willen gaan. Wel is het zo dat veel mensen over de streep gaan door het idee dat ze in noodgevallen altijd een eigen box voor hun paard hebben.

Heb nu gelukkig weer een comp. die werkt dus zal binnenkort eens foto's maken van onze stal en de omgeving, bovendien kan ik jullie dan ook op de hoogte houden van de vorderingen knipoog . Als ik wat meer tijd heb zal ik ook weer eens jou topic opzoeken want daar zullen ook wel wat veranderingen plaats hebben gevonden glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptywo 9 maa 2011 - 9:50

De enige veranderingen bij mij zijn dat er nu enkele piketpaaltjes in het gras staan.... hilarisch
Maar in mijn hoofd en op papier heeft alles al wel vorm gekregen. Hier begint het eindelijk op te drogen, dus hopelijk kan de aanleg eind deze maand beginnen hoera .

Het is wel ideaal dat jij mensen (meer dan de paarden knipoog ) een box kunt bieden. Ik kan me wel voorstellen dat mensen het een prettig idee vinden. Super ook dat er zo veel interesse in jouw PP is compliment .
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptywo 9 maa 2011 - 23:27

Ingrid, heb je alle afbeeldingen en plattegronden in dit topic verwijderd bij ImageShack? Of heeft ImageShack weer eens een storing (komt nogal eens voor kritisch)?
Ik wilde even terugkijken hoe jouw terrein er ook weer uitzag maar alles is weg verdriet...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptydo 10 maa 2011 - 0:55

Als het goed is moet Image nu weer werken (krijg je ervan als je comp. een tijdje ofline is agressie ). Ga nu weer even naar stal, er komen nl weer nieuwe mensen kijken knipoog. Kreeg net nog een telefoontje, eind van deze maand komt paardje nr. 6. en na komend weekend krijg ik te horen of paardje nr.7 in juni komt.
Verder raakt het in de omgeving ook al wat meer bekend dat onze stal bestaat want er kwam een dame navraag doen voor event. "stalling"
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptydo 10 maa 2011 - 3:25

ingrid schreef:
Als het goed is moet Image nu weer werken (krijg je ervan als je comp. een tijdje ofline is agressie ).
Nee, ze staan er nog steeds niet. Er staat een melding dat de bestanden verwijderd zijn. Krijg jij ze hier in het topic wel te zien dan?

Citaat :
Ga nu weer even naar stal, er komen nl weer nieuwe mensen kijken knipoog. Kreeg net nog een telefoontje, eind van deze maand komt paardje nr. 6. en na komend weekend krijg ik te horen of paardje nr.7 in juni komt.
Verder raakt het in de omgeving ook al wat meer bekend dat onze stal bestaat want er kwam een dame navraag doen voor event. "stalling"
Wat leuk dat er zoveel belangstelling voor is. PP leeft hoera!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptydo 10 maa 2011 - 6:30

Ik heb alvast maar een nieuwe plattegrond op de 1e pagina van dit topic gezet, geen flauw idee waarom de oude niet meer werken absurd .
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Emptydo 10 maa 2011 - 9:01

ingrid schreef:
Ik heb alvast maar een nieuwe plattegrond op de 1e pagina van dit topic gezet, geen flauw idee waarom de oude niet meer werken absurd .
Tja, volgens mij is ImageShack het probleem... Ik ben op een ander forum moderator geweest en ook daar waren vaak problemen met Imageshack, het werkte gewoon heel vaak niet, zodat de foto's niet te zien waren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





toekomstige PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstige PP   toekomstige PP Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
toekomstige PP
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Plattegrond van de toekomstige PP

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: