Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Slowfeeder weideversie ;-)

Ga naar beneden 
+4
inge
MoniqueBuu
MarjoSophie
Wieteke
8 plaatsers
AuteurBericht
Wieteke

Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Slowfeeder weideversie ;-) Empty
BerichtOnderwerp: Slowfeeder weideversie ;-)   Slowfeeder weideversie ;-) Emptywo 12 sep 2012 - 3:56

Door de kosten en het onhandige uitmesten is het helaas geen optie om in dit systeem in heel de wei toe te passen, maar effectief is het wel grijns :

Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie

Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder weideversie ;-)   Slowfeeder weideversie ;-) Emptywo 12 sep 2012 - 6:41

haha geniaal !!

overigens zijn deze dingen vet handig om grind in te storten.
Waardoor je echt hele goede stevig bodem hebt zonder waterplassen.
Waren ze maar wat goedkoper zou ik het direct doen !!
MoniqueBuu

MoniqueBuu

Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55

BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder weideversie ;-)   Slowfeeder weideversie ;-) Emptydo 13 sep 2012 - 0:21

Zo krijgen ze ook geen/heel weinig zand binnen.
http://www.twas-tweerd.nl
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder weideversie ;-)   Slowfeeder weideversie ;-) Emptyzo 16 sep 2012 - 4:31

grappig grijns
leuk probeerseltje geweest toch? ervaring rijker
Wieteke

Wieteke

BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder weideversie ;-)   Slowfeeder weideversie ;-) Emptyzo 16 sep 2012 - 9:49

Die roosters liggen op wat in de winter de doorgang tussen pad en wei wordt. Ik wilde ze eigenlijk zonder opvulling gebruiken zodat het een soort droogloopmat zou worden, om de hoeveelheid blubber op het puin een beetje te beperken. Maar helaas werkt dat toch niet zo goed. Nadat ik al 5x heel wat roostertegels had moeten losmaken omdat erop gemest was (de mest zakt dan dus voor een deel in die ruimtes - heel irritant met schoonmaken... agressie ), heb ik die roosters vanmiddag maar tijdelijk in een afgesloten weitje gelegd. Ik leg ze wel weer terug als ik zand of zo heb om ze mee op te vullen grijns .

Thyler had het al snel door, en heeft inmiddels de eerder zo goed beschermde grasjes met smaak opgepeuzeld grijns .
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 63

BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder weideversie ;-)   Slowfeeder weideversie ;-) Emptyma 17 sep 2012 - 23:32

Hm... ja, toch maar opvullen met zand inderdaad, want met een tandenstoker poep er tussenuit moeten pulken is ook niet echt handig *LOL*.
http://www.paddockparadijs.nl
Jasia

Jasia

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 31

BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder weideversie ;-)   Slowfeeder weideversie ;-) Emptywo 24 jul 2013 - 22:11

Heb je deze inmiddels opgevuld met zand/grind?
Hoe bevalt dat? Wordt het niet glad als het geregend heeft?
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder weideversie ;-)   Slowfeeder weideversie ;-) Emptydo 25 jul 2013 - 19:09

Marja schreef:
Hm... ja, toch maar opvullen met zand inderdaad, want met een tandenstoker poep er tussenuit moeten pulken is ook niet echt handig *LOL*.

en de visuele mensen onder ons, liggen nu krom, en bedankt hyper 
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke

BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder weideversie ;-)   Slowfeeder weideversie ;-) Emptyza 27 jul 2013 - 0:11

Jasia schreef:
Heb je deze inmiddels opgevuld met zand/grind?
Hoe bevalt dat? Wordt het niet glad als het geregend heeft?

De roosters liggen inmiddels niet meer daar. In de loop van de winter heb ik de doorgang naar de wei op een andere plaats gemaakt, waar iets meer wind staat en de grond dus iets minder lang nat blijft. Glad worden ze overigens nooit. Ze zijn speciaal gemaakt voor paarden, en er zitten daarom kleine antislipnopjes op de randen. Ik gebruik de roosters nu rond de mesthoop, om in de winter te voorkomen dat m'n kruiwagen wegzakt in de klei.
ama

ama

Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66

BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder weideversie ;-)   Slowfeeder weideversie ;-) Emptyza 27 jul 2013 - 6:21

Ze zijn speciaal gemaakt voor paarden, en er zitten daarom kleine antislipnopjes op de randen. schreef:

(heb ik nu ook door hoe je een quote zet... idee )

Waar zijn ze te koop? Prijs???

Ik had zulke dingen liggen in een soort plastic (in onze weide in BE vroeger).
De randen waren binnen de kortste keren stukgelopen.
Waren ook niet opgevuld, misschien als ik dat wel gedaan had en dan een omharding er rond gelegd zou hebben...
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Slowfeeder weideversie ;-)   Slowfeeder weideversie ;-) Empty

Slowfeeder weideversie ;-)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» slowfeeder ton.
» Simpele slowfeeder
» Tracktorband als slowfeeder, kan dat??
» Extreem slowfeeder
» Slowfeeder eindelijk af!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: