overigens zijn deze dingen vet handig om grind in te storten. Waardoor je echt hele goede stevig bodem hebt zonder waterplassen. Waren ze maar wat goedkoper zou ik het direct doen !!
Die roosters liggen op wat in de winter de doorgang tussen pad en wei wordt. Ik wilde ze eigenlijk zonder opvulling gebruiken zodat het een soort droogloopmat zou worden, om de hoeveelheid blubber op het puin een beetje te beperken. Maar helaas werkt dat toch niet zo goed. Nadat ik al 5x heel wat roostertegels had moeten losmaken omdat erop gemest was (de mest zakt dan dus voor een deel in die ruimtes - heel irritant met schoonmaken... ), heb ik die roosters vanmiddag maar tijdelijk in een afgesloten weitje gelegd. Ik leg ze wel weer terug als ik zand of zo heb om ze mee op te vullen .
Thyler had het al snel door, en heeft inmiddels de eerder zo goed beschermde grasjes met smaak opgepeuzeld .
Heb je deze inmiddels opgevuld met zand/grind? Hoe bevalt dat? Wordt het niet glad als het geregend heeft?
De roosters liggen inmiddels niet meer daar. In de loop van de winter heb ik de doorgang naar de wei op een andere plaats gemaakt, waar iets meer wind staat en de grond dus iets minder lang nat blijft. Glad worden ze overigens nooit. Ze zijn speciaal gemaakt voor paarden, en er zitten daarom kleine antislipnopjes op de randen. Ik gebruik de roosters nu rond de mesthoop, om in de winter te voorkomen dat m'n kruiwagen wegzakt in de klei.
ama
Aantal berichten : 215 Registratiedatum : 02-02-13 Leeftijd : 66 Woonplaats : Toano, RE - Italië
Ze zijn speciaal gemaakt voor paarden, en er zitten daarom kleine antislipnopjes op de randen. schreef:
(heb ik nu ook door hoe je een quote zet... )
Waar zijn ze te koop? Prijs???
Ik had zulke dingen liggen in een soort plastic (in onze weide in BE vroeger). De randen waren binnen de kortste keren stukgelopen. Waren ook niet opgevuld, misschien als ik dat wel gedaan had en dan een omharding er rond gelegd zou hebben...