Onderwerp: Re: Tracktorband als slowfeeder, kan dat?? do 8 dec 2011 - 3:01
Is je plan om het hooi los in de tractorband te leggen?
Mijn Shet beschouwd een tractorband niet als slowfeeder en zou het daarom een goed plan vinden . Mijn KWPNer zou het voer uit de band trekken, er doorheen lopen en op poepen. Kortom is zou het niet als slowfeeder inzetten. Wel gevuld met zand als verhoging, opstapje, schuurplek etc.
Jasja
Aantal berichten : 21 Registratiedatum : 13-11-11
Onderwerp: geen goed idee dus! do 8 dec 2011 - 3:43
Hoi Iris,
Ik wilde er aan de bovenkant een net in knutselen. Ik realiseer me nu dat ze er waarschijnlijk ook een dansje in kunnen maken, met alle gevolgen van dien. Echte eye-opener dit forum
Onderwerp: Re: Tracktorband als slowfeeder, kan dat?? do 8 dec 2011 - 10:15
Er zijn idd verhalen bekend van kleine pony's die erin klem komen te zitten/liggen. Ik gebruik ze als blok door ze goed met zand te vullen.
inge
Aantal berichten : 882 Registratiedatum : 20-01-11
Onderwerp: Re: Tracktorband als slowfeeder, kan dat?? do 8 dec 2011 - 22:01
Ik zou het niet doen meid als slowfeeder gebruiken. Zo wie zo geen autobanden daarvoor gebruiken Er zijn zoooo veel betere alternatieven die geen schade veroorzaken aan je paardjes.
ik zou hem als je hem kan krijgen vullen met zand, goed aanstampen en dan gebruiken als speelattribuut. Dat is veel leuker
Jasja
Aantal berichten : 21 Registratiedatum : 13-11-11
Onderwerp: speeltoestel, een idee do 8 dec 2011 - 22:21
Een traktorband als speeltoestel,
Klinkt als een goed idee!!! Ben al afgestapt van het plan m te gebruiken als slowfeeder.
Jasja
inge
Aantal berichten : 882 Registratiedatum : 20-01-11
Onderwerp: Re: Tracktorband als slowfeeder, kan dat?? vr 9 dec 2011 - 4:00
Wel helemaal vullen met zand hoor!! niet open laten. De reden hiervan is de scherpe randen aan de binnenzijde. Als de band ouder wordt kunnen de metalen spandraden naar buiten komen en daar kan een paard zich behoorlijk aan bezeren. Dit komt o.a door uitdroging en omdat ze al afgekeurd zijn, niet meer te gebruiken als band zeg maar.
Onderwerp: Re: Tracktorband als slowfeeder, kan dat?? vr 9 dec 2011 - 12:56
Nog een reden om een tractorband niet als slowfeeder te gebruiken is dat je hem van binnen niet goed schoon kunt maken en er dus overal voerresten achter kunnen blijven. Ook blijft er gemakkelijk water in de binnenkant van de band staan en dat gecombineerd met die voedselresten wordt héél vies . Maar als speelobject, gevuld met zand, is zo'n band heel leuk, kijk maar .
Ik ben nog steeds erg blij met mijn slowfeederbakken (linkje) en mijn 'hooikussens' (linkje) (die ik trouwens tegenwoordig ophang aan een lang touw tussen twee hoge palen, zie dit filmpje).
Onderwerp: Re: Tracktorband als slowfeeder, kan dat?? za 17 dec 2011 - 8:52
Hoi Jasja,
Iets onder jouw topic staan foto's van mijn pas gemaakte slowfeeder hooibakken. Ik (en mijn paardjes) zijn er erg blij mee. Het was ook heel makkelijk om zelf te maken, zonder hulp van een mannelijk wezen
Maar wat een leuk idee inderdaad om van de tractorband een opstapje te maken, dat is wel wat voor kleuter Sjonnie. En ik had nog zo bedacht om morgen eens een echte rustdag te houden..... Dat wordt op zoek naar een oude tractorband...
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: Tracktorband als slowfeeder, kan dat??