Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Extreem slowfeeder

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Emptyma 7 mei 2012 - 7:30

Nicky en sophie moeten nog meer werk doen om hun hooi uit het netje te krijgen.
Ik had dit net eerst helemaal naar beneden hangen, maar heb hem nu dubbel gevouwt.
Waardoor je aan de voorkant 3 dubbel net krijgt, de bovenkant vast met grote karabijn haken.

En aan de andere kant in de hoek hangt nog een hooikussen

Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Emptyma 7 mei 2012 - 8:37

Leuk filmpje glimlach. De valk (ik weet niet wie wie is) lijkt minder moeite te hebben om het hooi uit het net te krijgen dan het 'ingepakte' paard.
Leuk trouwens dat je ook een poeltje hebt!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Emptyma 7 mei 2012 - 8:50

Marja schreef:
Leuk filmpje glimlach. De valk (ik weet niet wie wie is) lijkt minder moeite te hebben om het hooi uit het net te krijgen dan het 'ingepakte' paard.
Leuk trouwens dat je ook een poeltje hebt!

De valk is nicky haha mijn jongste en inderdaad rete handig. Sophie (de ingepakte) is heel subtiel :P

Ja mijn poeltjes is alleen walgelijk vies, is een "wel" ik ben aan denken hoe ik hem schoon kan houden. Hij is zooo ongelofelijk ranzig nu boos
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Emptydi 8 mei 2012 - 1:48

MarjoSophie schreef:
Ja mijn poeltjes is alleen walgelijk vies, is een "wel" ik ben aan denken hoe ik hem schoon kan houden. Hij is zooo ongelofelijk ranzig nu boos
Ik denk eerlijk gezegd dat hij te klein is om schoon te kunnen houden. Hoe groter een poel, hoe beter deze 'biologisch zelfreinigend' is.
Maar een 'wel'? Dus het water komt daar uit de grond opborrelen of zo? Droogt het dan ook nooit op bv.?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Emptydi 8 mei 2012 - 2:48

Marja schreef:
MarjoSophie schreef:
Ja mijn poeltjes is alleen walgelijk vies, is een "wel" ik ben aan denken hoe ik hem schoon kan houden. Hij is zooo ongelofelijk ranzig nu boos
Ik denk eerlijk gezegd dat hij te klein is om schoon te kunnen houden. Hoe groter een poel, hoe beter deze 'biologisch zelfreinigend' is.
Maar een 'wel'? Dus het water komt daar uit de grond opborrelen of zo? Droogt het dan ook nooit op bv.?

Als het echt HEEEEL lang heel warm is dan droogt hij uit, maar vrijwel de hele zomer en winter door staat er water in.
Het is van vroeger uit al een wel, er is ooit gegraven naar "rood zand"(gewoon wit zand maar zo noemen ze dat hier) En toen bleek het ook nog eens een wel te zijn.
En hebben ze het open gelaten. Het is aan die kant ook altijd erg nat, recht tegenover het huisje loopt het pad naar de track weer zeg maar. En die is ook zo nat.
Er staan wel direct bomen naast, ik wil hem grote laten maken maar ben ook wel weer beetje bang dat ik hem niet schoon kan houden.
Best een lastig probleem. Wil hier ook meer over te weten komen.

Er zitten wel kikkers in enz, en de kippen drinken er altijd uit, de paarden niet maar daar is die wel wat vies voor ook.
Ik heb binnenkort beschikking tot een graver van collega van me vader, misschien toch maar is hard over nadenken. Tips zijn welkom grijns

Overigens was vandaag het moeilijke hooinet leeg en de tas zat nog half vol haha.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Emptydi 8 mei 2012 - 7:12

Leuk om te zien hoe ze er zo verschillend mee omgaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Emptydi 8 mei 2012 - 7:54

MoniqueBuu schreef:
Leuk om te zien hoe ze er zo verschillend mee omgaan.

Ja dat vind ik ook altijd, sophie is zoo rustig altijd. kleine plukjes met hard trekken kom je er echt niet haha.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Emptydo 10 mei 2012 - 1:32

Ik snap nu dat je zegt dat ze zo handig zijn. grijns zulke grote plukken en dan nog wel uit een dubbel gevouwen net.
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Emptydo 10 mei 2012 - 2:20

Ik doe het inmiddels een paar dagen zo en bevalt erg goed.
ze hebben 24 uur per dag hooi, in die 2 netten en een kleinere hooitas glimlach bevalt reuze goed.

Enige wat ik niet snap is dat het moeilijk net 's middags op is, en de andere nog gevult zijn terwijl die in verhouding makkelijker moeten zijn haha.

ik had een hooikussen gemaakt maar dat bevalt niet zo, nicky gooide hem zo over de omheining met schudden en toen dacht ze sjips verwarring
hij wandelt niet vanzelf terug haha
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Emptydo 10 mei 2012 - 22:42

MarjoSophie schreef:
Enige wat ik niet snap is dat het moeilijk net 's middags op is, en de andere nog gevult zijn terwijl die in verhouding makkelijker moeten zijn haha.
Conclusie: paarden houden wel van een uitdaging denken glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Emptyvr 11 mei 2012 - 20:41

blijkbaar inderdaad haha.

Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Emptyma 28 mei 2012 - 0:54

kleine update helaas nog zonder foto

heb 2 nieuwe netten gekocht en ze op dezelfde manier gemaakt als de bovenstaande in dit topic.

Alleen heb ik hem nu degelijk vast gemaakt ook aan de onderkant zodat het hooi niet naar een vak ervoor kan schuiven.
En de conclusie is dat ze onwijs lang bezig zijn aanbidding

foto volgt grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Emptyma 28 mei 2012 - 18:56

ik zit nu met het tegenover gestelde, voor 1 paard dan.
De leenhengst, is niet erg dik, en hij moet hard werken, voor het doel waarmee hij gekomen is, hij staat veel op het gras en op 3 plekken waar hij geregeld staat in zijn paddock, ligt een bult hooi. hij staat nu zo dat hij de merries goed in de gaten kan houden, als deze in het bos of op de wei staan, staat hij in de ene hoek, dus daar ligt hooi, als ze op de paddock staan, staat hij in de andere hoek, wederom een bult hooi en er is nog een plek waar hij gewoon graag staat en wat om zich heen kan kijken, dus wederom, een bult hooi.
Is ff schakelen, van slowfeeders en verspreid over de dag voor onze eigen paarden, en 1 paard, zoveel mogelijk aanbieden.
Hij geniet zichtbaar van zijn verwennerij.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Emptydi 29 mei 2012 - 6:54

Dat is best even schakelen he? Echte mannen werken hard :<
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Emptydi 29 mei 2012 - 18:49

yep, ergens ook wel heel makkelijk, flinke bulten hooi aanbieden, en je geen zorgen hoeven te maken dat hij te dik word, haha.
Maar goed, onze eigen paarden moet ik idd ook mee opletten, die eten graag lekker veel.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Gesponsorde inhoud





Extreem slowfeeder Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extreem slowfeeder   Extreem slowfeeder Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Extreem slowfeeder
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» slowfeeder ton.
» Simpele slowfeeder
» Tracktorband als slowfeeder, kan dat??
» Slowfeeder weideversie ;-)
» Slowfeeder eindelijk af!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: