Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?

Ga naar beneden 
+4
inge
Marlies sanders
Mai
Wieteke
8 plaatsers
AuteurBericht
Wieteke

Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Empty
BerichtOnderwerp: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptydo 12 jan 2012 - 21:29

In het voorsteltopic van Marlies bleek weer dat er verschillende mensen hier wel eens wat met clickeren doen, dus ik vroeg me af of er iemand naar het Boostkamp van Inge Teblick gaat in februari.

Ik vond het programma ( http://www.ingeteblick.be/boostcamp/beelden/schema.pdf ) er wel heel interessant uitzien, en ga waarschijnlijk op maandag kijken. Vooral het eerste programma-onderdeel, over clickeren voor dierenartsbezoeken, is voor mij wel relevant :< (Dibble is, zacht uitgedrukt, nogal wantrouwend... Verdoven voor de tandarts lukte de laatste keer niet... Veearts kon niet eens in haar buurt komen om een praam op te zetten - ik heb uiteindelijk zelf de praam kunnen zetten, maar Dibble was zo over de rooie dat ze ook met de praam op nog ging steigeren als de veearts in haar buurt kwam... Ze was ook zo gespannen dat haar hals keihard was en er geen ader meer te voelen was... Echt heel sneu. En bij Thyler kunnen ze daarentegen alles doen, hem interesseert het allemaal heel weinig).

Anyway, het zou leuk zijn als er nog iemand van hier zou gaan. Het is net over de grens in België (in de buurt van Antwerpen). Alle informatie staat hier: http://www.ingeteblick.be/boostcamp/index.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 63

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptyvr 13 jan 2012 - 3:24

Ooooh, ik vind het allemaal interessant... maar ik ga er toch niet naartoe knipoog. Ben op het moment met andere dingen bezig, die ook heel interessant zijn. Bovendien is mijn man jarig dat weekend.
Maar Inge is wel goed; ik heb zelfs ooit een clickercursus met haar bij ons in de buurt georganiseerd, was erg interessant!
http://www.paddockparadijs.nl
Marlies sanders

Marlies sanders

Aantal berichten : 44
Registratiedatum : 12-01-12
Leeftijd : 57

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptyvr 13 jan 2012 - 4:22

Goh kan ik eigenlijk wel gebruiken, zon boost grijns mss. vind je het leuk om samen te rijden?
Wieteke

Wieteke

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptyvr 13 jan 2012 - 4:32

ik ga samen met een vriendin en zij rijdt, dus ik kan het in de groep gooien glimlach .
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptyvr 13 jan 2012 - 7:10

Even de site doorgelezen, klinkt als een weekendje vol info.
Op dit moment liggen mijn prioriteiten ook even ergens anders. Ben aan de studie knipoog

Ik denk wel dat clickeren je kan helpen bij DA bezoekjes en zo. Wat je misschien eens kan vragen aan een Da bij je in de buurt of je wat schoonmaak middel van hun mag lenen. di theeft nl een heel specifiek luchtje, dieren onthouden luchtjes en combineren dit met een aantal dingen. Waardoor het bezoekje van de DA erg lastig kan worden omdat het luchtje wat hem triggert weer aanwezig is.
Als je dit luchtje nu eens kan oefenen dan schakel je al 1 dingetje uit.
Mocht geurtjes een rol spelen bij je paard.

Waar je ook op kunt letten al is het wel heeeeel erg moeilijk is je eigen energie, loopt deze op omdat er "speciaal bezoek" is dan voelt je paard dit en zal ook spanning opbouwen. Ik merkt het ook wel eens als er iets persee moet gebeuren dat het dan gewoon niet of heel moeilijk gaat omdat ze dan "ineens" tegen gaan werken.
Dan moet ik even weg leeg lopen en opnieuw starten en dan gaat het vaak veel beterder. Maar t is verrekte moeilijk in het begin.

Zo ben ik mijn mini's aan het trainen om aan hun mannelijkheids delen bescheiden te mogen komen. Strakjes wil ik de DA vragen om te kijken of alles goed volgroeit is en zo. Ze moeten nog geent worden en algehele check wilde ik dan meteen even laten doen. Ook de tanden bekijken en zo. Dit probeer ik nu langzaam door kleine oefeningetjes en korte sessies te trainen dat het "normaal" voor ze wordt. En idd ook met behulp van clickertraining.
Zo kan dan straks alles in 1x.

Kan je anders niet een tandarts zoeken die geen verdoving nodig heeft??
Iris

Iris

Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptyvr 13 jan 2012 - 7:36

Wat een interessant programma van het bootscamp!
Niet naast de deur vanuit Groningen, maar ik laat mijn gedachten er over gaan.
http://www.akili.nl
Wieteke

Wieteke

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptyvr 13 jan 2012 - 8:40

inge schreef:
Waar je ook op kunt letten al is het wel heeeeel erg moeilijk is je eigen energie, loopt deze op omdat er "speciaal bezoek" is dan voelt je paard dit en zal ook spanning opbouwen. Ik merkt het ook wel eens als er iets persee moet gebeuren dat het dan gewoon niet of heel moeilijk gaat omdat ze dan "ineens" tegen gaan werken.
Dan moet ik even weg leeg lopen en opnieuw starten en dan gaat het vaak veel beterder. Maar t is verrekte moeilijk in het begin.

...

Kan je anders niet een tandarts zoeken die geen verdoving nodig heeft??

Klopt ja, ben me ook altijd erg bewust van mijn eigen energie, vooral bij Dibble. Maar ze is sowieso heel argwanend naar mensen die voor haar gevoel iets van haar willen (of gaan afdwingen..), soms ook op momenten of bij mensen waarbij ik het echt niet verwacht. Dat zijn dus moment dat ik haar niet onbewust heb kunnen beïnvloeden. Maar ik heb inderdaad al wel eens overwogen om zelf uit de buurt te blijven en te kijken hoe het dan zou gaan knipoog .

Vind het trouwens altijd wel heel bijzonder om te zien dat ze bij sommige mensen veel meer op haar gemak is. Toen Koen Theys (bekapper) bijvoorbeeld een keer kwam, kon hij haar zonder problemen benaderen. Ze is dus wel heel erg gevoelig voor de 'energie' van mensen. Het is ook altijd geinig om te zien hoe TOTAAL anders Thyler is. Als je hem moedwillig op zijn hoofd zou slaan, zou hij waarschijnlijk nog reageren alsof hij denkt: ach, ze heeft het vast niet zo bedoeld :< . In sommige gevallen valt de spreekwoordelijke appel dus best ver van de boom.

Heb een tijdje geleden een dierenarts laten komen om naar Thyler te kijken, en heb hem toen gevraagd om Dibble gewoon eens te benaderen als ze los in de wei liep. Die man stond daar wel voor open, en was heel rustig in zijn doen en laten. Dibble bleef even staan, maar koos daarna toch eieren voor haar geld en vertrok. Deze veearts begreep wel dat het een pony is die je beter niet kan proberen te forceren, dus dat was erg fijn. Wil hem ook laten komen voor de tetanusenting dit jaar. Veel dierenartsen vinden je toch al snel een overdreven muts als je vraagt of ze even de tijd willen nemen voordat ze de spuit tevoorschijn halen (laat staan als je er ook nog eens een clicker bij zou pakken zwijgen ).

Tanden vijlen zonder verdoving is denk ik geen optie. We hebben een heel fijne tandarts, die heel rustig is en een keer bij Dibble heeft geoefend met de klem. Dat ging op zich wel, maar Dibble heeft een erg gevoelige tong door een litteken dat ze daar heeft (volgens de tandarts waarschijnlijk veroorzaakt door een bit). De tandarts was bang dat ze dat litteken per ongeluk zou kunnen aanraken als ze bezig was met een behandeling, en zo een heftige schrikreactie zou kunnen veroorzaken. En dat wil je natuurlijk niet als je met een vijl (en je arm...) in de mond bezig bent shock . Er schijnt wel een nieuw soort pasta te zijn dat beter werkt dan Tranquigel enzo, dus misschien gaan we dat eens proberen.

Edit: dat van dat ontsmettingsmiddel is inderdaad een goed idee. Kan ook aan de veearts vragen of hij de ochtend van het bezoek suikerwater in z'n haar wil doen in plaats van gel?
Marlies sanders

Marlies sanders

Aantal berichten : 44
Registratiedatum : 12-01-12

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptyvr 13 jan 2012 - 8:55

OK dan hoor ik het wel , heb je even pm gestuurd.
Grappig dat je dat zegt van Koen, want onze paarden zijn ook altijd heel braaf bij hem, meestal wel hoor, maar we hebben ook een hond die echt heel argwanend is naar vreemden en bij Koen sprong hij zowat in zijn nek van enthousiasme grijns Echt een fijne man compliment
inge

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptyza 14 jan 2012 - 8:21

oh ja als je paard daar extra gevoelig is vanwege een litteken dan zou ik idd zeker oppassen. Arm beestje.
Veiligheid voor mens en dier is heel belangrijk ja
Soms heb je geen keuze en moet je doen wat je moet doen.

ja mooi is dat he? die verschillende reacties. ik had een hele tijd terug eens bij mensen hoofdstellen gepast en kwam er iemand die zei of ik ook eens bij haar pony wilde passen. Nou mij best. Ik liep mee en schatte in welk hoofdstel zou passen.
Liep terug om er eentje te pakken en maakte het ondertussen een beetje op maat. Dat scheelt friemelen aan het hoofd.
Ik loop rustig naar de pony toe (stond op stal) en ging er naast staan, pakte het hoofdstel en deed het om. De eigenaresse stond er buiten met nog een stalgenoot.
Zeggen ze beide hoe kan jij zo makkelijk het hoofdstel om doen? Ik kijk ze aan terwijl ik het gespje vast maakte.
Hoe zo??? De pony is heel rustig.

Toen kwam het verhaal dat normaal gesproken ze de hele stal zo ongeveer afbrak als iemand een hoofdstel om deed. tsssss...heb ik dat....
Voorzichtig verteld dat ze dan toch eens bij zichzelf te raden moesten gaan over hoe benader ik een paard. Ik kon het beestje zo meenemen, rond leiden en nog wat bijstellen aan het hoofdstel zonder bijzondere dingen. De hele stal stond te kijken alsof ik het derde wereldwonder was bescheiden
Had denk ik een goede dag, die dag :<
Snowville

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 14-04-12
Leeftijd : 40

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptywo 18 apr 2012 - 10:06

Ik had me opgegeven voor de Boostcamp, helaas is die in zn geheel niet doorgegaan.

Is er geen interesse vanuit hier om gezamenlijk een clicker-trainings-dag te organiseren?
http://www.snowville.eu
Wieteke

Wieteke

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptywo 18 apr 2012 - 10:46

Jammer he? Ik had me ook opgegeven (voor 1 dag) en vond het erg jammer dat het niet doorging. Ze hadden een hoop interessante sprekers op het programma staan!

Er is sinds kort trouwens ook een interessante Facebook-groep over clickeren met paarden:

https://www.facebook.com/#!/groups/itrainmyhorsesbrain/ . Daar zijn al interessante discussies/vragen en leuke filmpjes van clickeraars voorbijgekomen.
Iris

Iris

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptyvr 20 apr 2012 - 7:02

Ja, ik ben helemaal voor een clickerdag!!!! Wel graag centraal in NL, zodat het ook uit Groningen en Zeeland te bereiken is....
veernr1

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptyvr 20 apr 2012 - 8:28

Ben ook net begonnen met clickeren, wacht nog op basisboek van Inge Teblick, is momenteel in herdruk. Maar met de dvd kun je ook al lekker aan de slag. Ben ook wel geïnteresseerd in een clickerdag.
Snowville

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 14-04-12
Leeftijd : 40

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptyvr 20 apr 2012 - 9:59

Ik zal na onze verhuizing eens gaan zitten om een dergelijke dag te organiseren!
Of iemand anders moet dit al graag willen oppakken knipoog

Ikzelf ben een beginnend clickeraar hihi
Theoretisch ermee bekend, praktisch nog niet helemaal knipoog
http://www.snowville.eu
inge

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptydi 24 apr 2012 - 5:59

Ik weet niet waar jullie wonen? Maar voor beginnende clickerraars wil ik best wel wat organiseren knipoog Doe ik wel vaker.
Zelf zit ik in het midden des lands
helma

helma

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptywo 25 apr 2012 - 11:45

Hoihoi,

Ben ervaren clickeraar, zowel met honden (eigenaar hondenschool en GT) als paarden.
Zit in Warnsveld, da´s mooi in het midden!
Workshops organiseren is mijn vak, dus mocht er animo zijn, doe ik dat met plezier!

Groetjes
Helma
http://www.dogwise.nl
inge

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptydo 26 apr 2012 - 1:48

kijk es aan, zo komt er vast wel wat van de grond compliment
veernr1

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptywo 2 mei 2012 - 8:24

Ik woon tussen Assen en Groningen, ik heb op zich ruimte genoeg thuis om als locatie te dienen als er meer mensen uit het noorden zijn glimlach
Iris

Iris

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Emptywo 2 mei 2012 - 8:31

Ja hoera , graag! En wat mij betreft met verdieping. Eventueel met (deels) splitsing beginnende en gevorderde clickeraars? Is er een docent van het Boostcamp te strikken?
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?   Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick? Empty

Gaan er mensen van hier naar het Boostcamp clickeren van Inge Teblick?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!
» hallo mensen!
» even voorstellen inge en haar vosjes
» Bea stelt zich voor
» Ook nieuw hier

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: