Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Ook nieuw hier

Ga naar beneden 
+2
Mai
natasja.leeflang
6 plaatsers
AuteurBericht
natasja.leeflang




Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 15-06-16

Ook nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Ook nieuw hier   Ook nieuw hier Emptywo 15 jun 2016 - 22:19

Hoi allemaal,

Ook ik ben erg geinteresseerd geraakt in het principe van paddock paradijs. Mijn man, Henk, en ik hebben nu 11 jaar een woonboerderij in Brabant met ongeveer 5000m2 wei voor onze drie paarden (eigenlijk twee pony's en een paard): een connemara (22 jaar), een Criollo (16 jaar) en een Highlandpony (5 jaar).

Volgend jaar willen we onze wei 'op de schop nemen' en omtoveren tot een paddock paradijs. Voor nu hebben we met prikpaaltjes al een track uitgezet rond de wei. Verder hebben we plannen voor een heuvel en een waterpoel en de aanplant van bomen. Maar eerst willen we nog wat informatie over wat wel handig is en wat niet. Ik hoop hier op dit forum wat antwoorden te kunnen vinden. Met name over de waterpoel twijfel ik erg. Aan de ene kant lijkt het me erg leuk voor ze. Maar wat als ze eruit gaan drinken in de zomer en er zit misschien blauwalg in, of zo? Dat vind ik dus best spannend...

Ik zal eerst eens rustig wat gaan lezen over jullie ervaringen en zal wel regelmatig met vragen komen!

Groetjes,
natasja
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ook nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook nieuw hier   Ook nieuw hier Emptywo 15 jun 2016 - 23:42

Van harte welkom op het forum Natasja glimlach ! Leuk dat je jezelf en je paarden even voorstelt.

Er is hier van alles te vinden over ervaringen met het (opzetten van een) paddockparadijs, dus ik wens je een interessante zoektocht door alle onderwerpen compliment !
Ik heb zelf inmiddels een paar jaar een poel en het is een van de beste beslissingen geweest die ik ooit heb genomen. Ik bied mijn paarden naast de poel ook altijd leidingwater aan om te drinken, dus ze kunnen zelf kiezen.

Veel zoek- en leesplezier!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Ook nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook nieuw hier   Ook nieuw hier Emptydo 16 jun 2016 - 0:28

Hey Natasja, Welkom op dit forum! Je kunt hier vast heel veel inspiratie opdoen, voor het aanleggen van je PP. Veel plezier met het maken van de plannen, en over een poosje met de uitvoering ervan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Ook nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook nieuw hier   Ook nieuw hier Emptydo 16 jun 2016 - 8:44

Hoi Natasja, welkom hier!
Leuk dat je ook een PP wilt gaan aanleggen. Ik heb er sinds ruim 4 jaar één, ik zou niet meer anders willen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Ook nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook nieuw hier   Ook nieuw hier Emptyvr 17 jun 2016 - 2:42

Welkom!! Wat leuk al die plannen!! Heel veel lees en droomplezier over wat je met jullie land gaat doen!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Ook nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook nieuw hier   Ook nieuw hier Emptyzo 26 jun 2016 - 2:04

hartelijk welkom en wat leuk, weer een liefhebber van het pp idee, erbij.

Waar ongeveer in Brabant wonen jullie?
zelf woon ik ook in Brabant, en mijn man en ik hebben ook een pp principe, volgens de boekjes, voldoet het niet officieel, we hebben een pad naar een stuk bos en geen pad terug, nouja, dat is dan hetzelfde pad grijns

veel plezier met je plannen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
natasja.leeflang




Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 15-06-16

Ook nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook nieuw hier   Ook nieuw hier Emptydo 30 jun 2016 - 6:21

Joyce schreef:
hartelijk welkom en wat leuk, weer een liefhebber van het pp idee, erbij.

Waar ongeveer in Brabant wonen jullie?  
zelf woon ik ook in Brabant, en mijn man en ik  hebben ook een pp principe, volgens de boekjes, voldoet het niet officieel, we hebben een pad naar een stuk bos en geen pad terug, nouja, dat is dan hetzelfde pad grijns

veel plezier met je plannen

Hoi Joyce, wij wonen in Reusel. We hebben nu met prikpaaltjes een track uitgezet en ik ben verbaasd over het effect: ze lopen zo ontzettend veel meer dan voorheen. Ook hebben we nu eindelijk onze rijbak kunnen opnemen in hun leefgebied door er een track naartoe te leiden. Het grappige is dat deze direct gebombardeerd is tot speelplaats (lekker zacht op je knieen landen tijdens het spel, ik snap het wel...) van onze connemara en Highland pony. Soms zie ik ze achter in de wei aanstalten maken tot spel en dan trekken ze een sprintje naar de bak om daar te gaan spelen. Erg leuk! Ik geniet heel erg van de activiteit die het nu al brengt. En dan hebben we nog niet eens de waterpoel of heuvel die we ook nog in gedachten hebben...
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Ook nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook nieuw hier   Ook nieuw hier Emptydo 30 jun 2016 - 19:38

heerlijk he, wat een relatief kleine verandering al voor veel extra beweging kan zorgen, hier is de paddock/rijbak, ook DE plek om heerlijk te spelen samen, of om lekker te relaxten in het zonnetje. het pad vind ik ook steeds leuk om te zien hoe daar mee om gegaan word, ene moment gaat de hele groep in de tomtiedom modus naar het bos en een ander moment staat er ergens halfweg het pad een paard lekker om zich heen te kijken en weer een ander moment is het een soort van racebaan wie het eerste terug in de het bos is of op de paddock. op en top genieten, soms zien we ze in een uur wel zo'n 6x op en neer gaan. we hebben we gemerkt dat wanneer we een paar dagen geen voer in het bos leggen, het bos niet meer interessant word voor ze, ondanks dat daar de vijver en bult is. dan blijven ze allen rondhangen op de paddock.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
natasja.leeflang




Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 15-06-16

Ook nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook nieuw hier   Ook nieuw hier Emptyvr 1 jul 2016 - 1:16

Heel herkenbaar, Joyce, over die loopbewegingen die je ziet. Ik merk dat ik steeds vaker even in de wei loer om te zien wat ze nu weer aan het doen zijn. Als de wei openstaat en ze niet ver weg hoeven om wat te eten, bewegen ze ook beduidend minder. Leuk om daarmee te spelen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ook nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ook nieuw hier   Ook nieuw hier Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ook nieuw hier
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuw hier
» Ook nieuw hier!
» Nieuw hier ;)
» Hallo ik ben nieuw hier
» Hier meld zich nog een nieuw lid

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: