Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Nieuw hier ;)

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Avaa

Avaa


Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 25-04-18

Nieuw hier ;) Empty
BerichtOnderwerp: Nieuw hier ;)   Nieuw hier ;) Emptywo 25 apr 2018 - 5:10

Hallo allemaal

Wij (ikzelf Ava en m'n binken Vik (Tinker) en Naru (Fries) zijn hier nieuw.
Altijd volpension gestaan waar ik na een aantal keren verhuisd ben met hun er genoeg van had. Hebben een stuk land gekocht waar ik een PP aangelegd heb. Weliswaar nog maar net de basis, rest moet nog groeien (ook letterlijk knipoog ).
Het stuk is bijna 6500 m², dat ik heb ingedeeld in 2 weides, longeercirkel, rijbak, paden er omheen. Verschillende voederplaatsen, 2 drinkplaatsen, stalling die altijd open staan zodat ze zelf kunnen kiezen.

Mijne Vik is m'n zorgbaby. Had hem nog maar een maand waar hij naar het ziekenhuis werd afgevoerd. Resultaat, hij mag niet meer op het gras geen stro ed. Zo ben ik eigenlijk alles gaan opzoeken want ik ben opgegroeid met het ouderwets systeem zeg maar. Stal en weide.. Na vele opzoekingen had ik het gevonden, een PP ideaal! Hier in mijn buurt niks dus. Toch verhuisd naar iets wat beter was voor hem dan waar hij toen stond want dit was enkel stal en weide. Wel allemaal in orde, mensen deden ook wel hun best en het was allemaal nieuw met de beste materialen maar dus niet voor mijne Vik. Dus verhuisd naar stalling met paddock, volpension maar was echter niet zo tevreden over de werkwijze en ik vond hem nogal "vies" staan dus alles zelf beginnen doen. Ondertussen een vriendje bijgekocht, Naru (Fries). Toen een persoon daar ging inwonen en de hele boel veranderde, ook de werkwijze was ik helemaal klaar! Vb. geen eetbakken, drinkbakken meer. Mest moest ik met de schop eigenhandig bovenop gooien terwijl hij een tractor had waar ik gerust voor wilde betalen om die even op te scheppen, mijn paddocks afgesloten bleven voor 2 maanden, resultaat mijn paarden konden niet meer buiten want mijne Vik mocht niet op het gras en Naru mocht er niet op want het was toen winter, natte periode waarbij de paarden niet meer op het gras mochten. Dus weeral een verhuis  shock
De andere stal, de 7de hemel beloofd! Waarbij ook uiteindelijk ook alles zelf deed en volpension betaalde. M'n binken stonden in hun eigen slijk... had er zo genoeg van! Op zoek naar grond, gevonden, gekocht en hier zijn we dan  compliment

Het positieve aan onze ervaring is dat ik de stap gezet heb om een stuk te kopen om dit nu hun "thuis" van te maken voor altijd, geen verhuis meer!

Alleen ben ik een leek, heel veel opzoekingen gedaan en nog bezig, vele mensen gesproken, veel hulp enz.

Ik hoop hier veel info te kunnen verzamelen om deze zelf (wat bij ons past) toe te kunnen passen knipoog

Groetjes en tot snel misschien  grijns Nieuw hier ;) 20171210
Nieuw hier ;) 20180110
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuw hier ;) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier ;)   Nieuw hier ;) Emptywo 25 apr 2018 - 9:31

Hoi Ava,

Welkom op het forum glimlach !
Met je eigen PP heb je een stap gezet waar je geen spijt van gaat krijgen, dat weet ik zeker! Het is natuurlijk best veel werk om je paarden helemaal zelf te verzorgen (maar zo te lezen kwam het daar in het pension eigenlijk ook al op neer...) maar je bepaalt nu wel alles zelf en dat is heerlijk.

Wat is er precies aan de hand met Vik?

Ik ben benieuwd naar je PP. Heb je foto's of een filmpje?

Veel leesplezier hier op het forum compliment !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Avaa

Avaa


Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 25-04-18

Nieuw hier ;) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier ;)   Nieuw hier ;) Emptydo 26 apr 2018 - 0:52

Hoi Mai glimlach

Dank je!

Idd, zelf qua werk voor m'n binken zorgen blijft hetzelfde, alleen komt het onderhoud van het terrein er nu bij.
De binken helpen me daar wel bij haha.

Wel toen hij in het ziekenhuis heeft gestaan is er naar boven gekomen dat hij een stuk darm zo'n 40 cm lang langs de ene kant verdikt is.

Een darmwand mag (als ik me niet vergis, het is ondertss 2 jaar geleden) 0.2 mm zijn. Op die 40 cm van hem is dit 0.7 mm langs 1 zijde dus er is een versmalling, wat kans op verstopping zeer veel vergroot.
Toen hij zo ziek was en in het ziekenhuis stond dacht ik alsmaar bij mezelf "hoe kan je zo stom zijn en dit niet opgemerkt hebben boos ?". Mensen met meer dan 30 jaar ervaring waren erbij, ze vingen hem en mij op. Ze hadden ook niks in het snuitje. Ik had toen nog les met hem, hij deed alles zo netjes terwijl hij zo ziek was. Het was me pas opgevallen na de les toen hij zijn welverdiende beloning weigerde. Vik en eten/beloning weigeren... gegarandeerd, iets klopt niet. Ik vroeg aan de mensen waar hij volpension stond om hem in het oog te houden, paar uren nadien toen ik thuis was belde ik nog even om te checken hoe het met hem ging, waarop ze naar hem ging gaan kijken en niet ongewoon was, lag hij neer. Ze beloofde me om de paar uur eens te gaan kijken. Tegen 19u kreeg ik telefoon om snel te komen dat er zienderogen iets niet klopte boos Eens ik toegekomen was heb ik niet getwijfeld en DA onmiddellijk gebeld. Koliek dacht ik niet aan want hij mestte nog perfect, mis dus. DA goot hem op met paraffineolie met gebruik van een neusdarm. Ondertss had hij ook koorts. Hij kreeg nog buscopan voor de pijn en koorts. Op aanraden van DA afvoeren naar paardenziekenhuis. Dit dan ook meteen gedaan!

Aangezien ik hem nog maar paar weken had kon ik op de meeste vragen geen antwoord geven, hij deed alles zo goed, zette geen hoef verkeerd. Trouwens nu nog niet en hij is in hele goeie gezondheid  compliment
Zijn hart, longen, darmen.. alles werd gecontroleerd en toen kwam het verdict. Zijn voeding werd drastisch omgegooid en tot nu toe is hij niet meer zo ziek geweest dus ik hou me aan zijn strakke dieet. Staat de dag van vandaag nog steeds onder toezicht van het ziekenhuis.
Ondertss ken ik hem zo goed dat ik meteen merk als hij zich minder goed voelt wat eind vorig jaar het geval was. Resultaat was toen omdat hij niet buiten kon/mocht geraakte hij in een depressie. Ik ging zoveel ik kon, soms 3 x per dag 7 dagen per week naar hun (had er ondertss 2 knipoog ) om zoveel mogelijk hun benen te laten strekken. Keuze was snel gemaakt om een betere stal te vinden. Op 1 januari verhuisd maar helaas is me dit ook niet gelukt, al snel kwam ik ook op ongewenste dingen. Dringend op zoek naar een stuk grond, gevonden, afgesproken, op 26 februari compromis getekend en op 30 maart de akte grijns
Nu staan ze een 14 tal dagen op de eigen PP  grijns  grijns

Ze bloeien letterlijk open!

Ik probeer een filmpje en wat foto's te plaatsen. Alles is wel nog maar het prille begin, het is nog kaal want het was een gewone akker dat ik gekocht heb.

Groetjes  knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Avaa

Avaa


Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 25-04-18

Nieuw hier ;) Empty
BerichtOnderwerp: Fotootjes    Nieuw hier ;) Emptydo 26 apr 2018 - 1:30

Het is het prille begin, dus nog "kaal"

Moet nog beplanting komen, mss wat paden een natuurlijkere vorm geven.. een poel.. vele ideeën dat wel knipoog

Nieuw hier ;) 20180415
Nieuw hier ;) 20180317
Nieuw hier ;) 20180318


Hoe kan ik een filmpje plaatsen?

Groetjes

A
Terug naar boven Ga naar beneden
Avaa

Avaa


Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 25-04-18

Nieuw hier ;) Empty
BerichtOnderwerp: Filmpje   Nieuw hier ;) Emptydo 26 apr 2018 - 1:48

Ik probeer een filmpje te plaatsen.

De PP heeft 2 straatzijdes, deze is gefilmd aan de achterzijde van de PP want de inkom is de hele andere kant.

Links de langste rechte track, kleine weide en recht in beeld voor het bosje zie je de longeercirkel (nu nog gras)..

Na aantal keren proberen en filmpje als kleiner op te slaan lukt het me niet. Kan je me wegwijs maken?

Grtjs
A


Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuw hier ;) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier ;)   Nieuw hier ;) Emptyza 28 apr 2018 - 0:35

Ziet er prima uit Ava compliment !
Fijn ook, al die bomen erlangs en wat een mooie grote stal!

Hoe je een filmpje plaatst: je kunt niet rechtstreeks vanaf je computer een filmpje hier plaatsen, dat zou te veel geheugenruimte van het forum vreten. Het moet dus eerst op YouTube o.i.d. staan. Daarna gebruik je in het typscherm waarin je je bericht typt de knop 'YouTube' en voegt daar de URL van het filmpje in. Dat is alles knipoog . Succes!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Nieuw hier ;) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier ;)   Nieuw hier ;) Emptyza 12 mei 2018 - 22:25

Hoi Ava, welkom hier! Wat heerlijk dat je nu je eigen PP aan het realiseren bent. Ik heb een PP van ongeveer dezelfde afmetingen en daar wonen mijn 2 IJslanders in.
Goh wat een verhaal, een verdikking van de darmwand, nog nooit van gehoord. Ik snap alleen niet zo goed waarom hij dan geen gras mag eten. Geeft gras dan een groter risico op verstopping dan hooi?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Nieuw hier ;) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier ;)   Nieuw hier ;) Emptyza 19 jan 2019 - 23:24

Hoi Ava, welkom hier! Sorry voor mijn wat late reactie, zie dat ik veel te lang hier niet ben geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuw hier ;) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier ;)   Nieuw hier ;) Emptydi 22 jan 2019 - 3:28

MoniqueBuu schreef:
Hoi Ava, welkom hier! Sorry voor mijn wat late reactie, zie dat ik veel te lang hier niet ben geweest.

Er komt sowieso vrijwel niemand meer hier, Monique knipoog ... Jammer, maar ik laat het forum wel bestaan, want er staat al zoveel informatie op dat het zonde zou zijn om die allemaal weg te gooien.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Nieuw hier ;) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier ;)   Nieuw hier ;) Emptywo 23 jan 2019 - 3:53

Ik vind dat ook ontzettend jammer, maar maak me er zelf dus ook schuldig aan. verdriet
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuw hier ;) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier ;)   Nieuw hier ;) Emptyvr 25 jan 2019 - 3:07

Ik maak me er niet meer druk om Monique. Ik had ook een ander forum (over Carolyn Resnick's methode), dat in ongeveer een jaar tijd helemaal 'doodbloedde'. Als forumbeheerders hebben we toen verschillende dingen geprobeerd, bv. via Facebook proberen om mensen weer een beetje warm te laten lopen voor dat forum, maar uiteindelijk haalde het allemaal niets uit. Mensen gaan tegenwoordig voor de 'snelle multimedia' zoals Facebook, Twitter, Instagram etc. en dat gaat ten koste van forumbezoek. Ik snap het eerlijk gezegd niet, want een forum is in mijn ogen veel overzichtelijker en veel geschikter om onderwerpen terug te vinden, maar blijkbaar boeit dat niemand meer grijns . In Facebookgroepen zie ik mensen steeds weer opnieuw dezelfde vragen stellen, en steeds weer opnieuw worden die vragen door anderen beantwoord. En vervolgens vergeet iedereen ook steeds het antwoord weer, want even later stelt iemand anders gewoon wéér dezelfde vraag. Ik vind dat persoonlijk heel vermoeiend en zonde van tijd en energie, maar ja, ik pas wel op meer manieren niet in deze wereld, hahaha lekker puh . Maar goed, het is zoals het is, en dat Carolyn Resnick forum heb ik dus wel opgedoekt, want ik had geen zin meer om me daarmee nog bezig te houden (en te betalen voor de domeinnaam en het advertentievrij houden). Maar het Paddockparadijs is toch veel meer 'mijn kindje', dus dit forum laat ik niet zomaar schieten glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Nieuw hier ;) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier ;)   Nieuw hier ;) Emptyza 26 jan 2019 - 9:25

Fijn Mai, zowel dat je je er niet meer druk om maakt, alsook dat je het forum laat bestaan. Ik merk dat ik FB ook niet echt meer serieus neem, en zelfs voor een heel groot deel niet eens meer lees.

Sorry Ava, voor het beetje vervuilen van je voorsteltopic.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Nieuw hier ;) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier ;)   Nieuw hier ;) Emptydo 14 maa 2019 - 8:31

Welkom hier en proficiat met jouw nieuwe PP!

Ik hoop dat het allemaal goed mag verlopen, zowel de verdere evolutie van je PP als de gezondheid van jouw paard.
Je zal hier alleszins heel veel info vinden en anders vraag je het maar: iedereen zal je hier graag verder helpen!

Succes!

AnneMarie
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nieuw hier ;) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier ;)   Nieuw hier ;) Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuw hier ;)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ook nieuw hier
» Nieuw hier
» Ook nieuw hier!
» Hallo ik ben nieuw hier
» Hier meld zich nog een nieuw lid

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: