Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Bea stelt zich voor

Ga naar beneden 
+5
helma
marion
Irene
yvonnedejong
Bea
9 plaatsers
AuteurBericht
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptywo 19 mei 2010 - 0:50

Hallo allemaal,
wat ben ik blij deze site gevonden te hebben. Mijn complimenten Marja! Het voelt echt als thuiskomen.
Ik heb vier paarden; twee IJslanders, een IJslander-kruising en een kruising Haflinger. Tien maanden geleden werd ik moeder, en ik heb nu erg weinig tijd voor mijn paarden. Gelukkig zitten we weer langzaam in de opbouwende fase. In de tussentijd zijn mijn paarden zo rond geworden dat je ze kan rollen. nee Dit, in combinatie met de mening van de beheerder van de wei, maakt dat ik iets moest doen. Ik kwam uit op het PP, en dat is nu sinds vorige week klaar. Nu nog de finishing touch...

Even foto's van mijn paarden natuurlijk;

Blessa, de kruising Haf;
Bea stelt zich voor 04

Askja en Eik (kruising IJs-Tinker);
Bea stelt zich voor 11-3

En Stella;
Bea stelt zich voor 3-6

Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust!
Ik ga hier eens fijn verder neuzen.
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptywo 19 mei 2010 - 1:46

Hoi Bea,

Welkom op dit forum.
Ik ben ook erg enthousiast geworden over het pp in dit forum.
Heel veel plezier hiero.

Groetjes Yvonne
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptywo 19 mei 2010 - 4:33

Hallo Bea, welkom op het forum!
Leuke paarden heb je, Eik vind ik grappig glimlach
Super dat jouw PP sinds een week klaar is, hoe reageren de paarden er tot nu toe op?
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptywo 19 mei 2010 - 8:32

Hé, jij ook hier? Leuk!
Terug naar boven Ga naar beneden
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptywo 19 mei 2010 - 10:01

Dank jullie wel. glimlach

@ Irene; Eik is inderdaad grappig. Ze is nu bijna anderhalf en de dochter van Stella. Eik, Sakja en Stella vinden het volgens mij wel tof. Blessa nog helemaal niet. Ze staat helemaal onderaan in de rangorde en heeft nu minder vluchtmogelijkheden. Eerst was daar een grote wei waar ze altijd wel weg kon, nu een pad van "slechts" drie meter breed. Ik hoop dat als ze helemaal rond kunnen, ze minder in een hoek gedreven kan worden.


@ Marion; Jep, ik ook hier. grijns Ik had Morris al gespot, en jou dus ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptywo 19 mei 2010 - 10:28

Dag Bea, ook namens mij welkom op deze lijst! Zal je alvast troosten... ook ik moest toen de kinderen nog klein waren even een stapje terug doen met
de paarden, maar als je je best doet en een beetje "knokt" voor je uurtjes lukt het best hoor!
En ze groeien zo ontzettend snel... nu ga ik al samen met de jongste (dochter van bijna 6) op pad, en dat is echt meer dan geweldig!
Fantastisch, zo'n klein, helemaal tiptop in mini ruiterspullen gekleed kaboutertje op haar pony van 1.10.
Echt genieten hoor!

En je kunt je troosten met de gedachte dat door een PP het leven van je pony's al zo veel interessanter is geworden, dat het rijden best even iets minder kan
zijn. Bij een paard die altijd in een box staat ligt dat echt wel anders....
Ik zie het nu zo, dat ze met elkaar en op de track een prima (natuurlijk) leventje hebben, en dat wat wij als mens nog met ze doen leuke extraatjes zijn!

Helma

ps, we zitten niet eens zo ver uit elkaar, als je eens in de buurt van Zutphen bent kom gerust langs!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptywo 19 mei 2010 - 10:49

Hoihoi,

Kan t ff niet laten als trotse moeder zijnde..... kijk maar es Bea, hoe hard dat gaat!

Bea stelt zich voor Foto-7FFYNAT3

Feb. 2007: Allebei nog piepjong - Marije 2,5 jaar - Chico 1,5 jaar

Bea stelt zich voor Foto-ZKIOC7Z4

Zomer 2007: Marije 3 jaar - Chico 2 jaar

Bea stelt zich voor Foto-RL6ZQFFE

Zomer 2008: Marije 4 - Chico 3 jaar

Bea stelt zich voor Foto-BNAOQHIO

Zomer 2009: Marije 5 - Chico 4 jaar

En nu? Ik heb voor de dame pas een bodyprotector gekocht, want ze draaft er lustig op los met Chico en draait haar hand er niet
voor om om volop over een hindernisje te gaan. (foto volgt)
Voor je het weet zijn ze groot!!
En deze mama........? Geniet zich suf!

Groetjes,
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptydo 20 mei 2010 - 1:57

helma, wat een geweldige foto's
Ik zelf heb ook 2 kinderen, Stijn van bijna 4 en Lotte net 2.
Zij zijn ook helemaal gek van de pony's.
Stijn houdt iets meer afstand maar Lotte vind het geweldig.
Dan moet ik ook even mijn foto's laten zien hihi!

Lotte zal en moet Atent aaien!
Bea stelt zich voor Foto-R67VPBMZ

Jong geleerd is oud gedaan, lang leve de kleine cap die verstelbaar is!!
Bea stelt zich voor Foto-RYJKHRBL
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptydo 20 mei 2010 - 3:32

Welkom op het forum Bea glimlach!
Leuk dat je ook IJslanders hebt, en andere leuke robuuste pony's.
Fijn dat je het PP ook hebt gevonden als oplossing om je paarden weer wat slanker te krijgen (hoewel het zelfs in een PP nog niet meevalt hoor; ik spreek uit ervaring kritisch...).
Is je PP nog niet helemaal rond, dat je schrijft dat als ze helemaal rond kunnen Blessa niet meer in een hoek gedreven zal worden?
Ik wens je veel plezier hier!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Hé, jij ook hier   Bea stelt zich voor Emptydo 20 mei 2010 - 21:40

Hallo Bea

Ik wilde me net ook even voorstellen hier, kom ik jou ineens tegen grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptydo 20 mei 2010 - 22:28

Hallo Bea!

Welkom Welkom! Het wordt steeds gezelliger hier geloof ik hihi!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat die opmerking van je verhuurder is geweest? oeps
Hier namelijk ook wat dikkere paarden en ik vind het moeilijk wat je wel tegen een eigenaar moet zeggen en wat niet. Het zijn tenslotte niet mijn paarden maar ik voel me er wel min of meer verantwoordelijk voor.

veel plezier en inspiratie hier!

Groetjes Nina
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptydo 20 mei 2010 - 22:57

Nina schreef:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat die opmerking van je verhuurder is geweest? oeps
Hier namelijk ook wat dikkere paarden en ik vind het moeilijk wat je wel tegen een eigenaar moet zeggen en wat niet. Het zijn tenslotte niet mijn paarden maar ik voel me er wel min of meer verantwoordelijk voor.

Mijn recente ervarig met "de tegenpartij" is dat ze er vaak niet open voor staan...hun paard(en) en way of life bevalt ze prima en ze willen niet onder ogen zien dat het ook anders kan. Bovendien nemen ze van een ander vaak niets aan omdat ze dat misschien hooguit zouden doen van een dierenarts en niet van een "gewoon" iemand
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptyvr 21 mei 2010 - 22:47

Welkom hier Bea. Ik vind je Haflinger-kruising een hele leuke pony. Weet je ook waarmee die gekruisd is?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptyza 22 mei 2010 - 1:43

Dank jullie.

Monique; ik denk dat Blessa haar vader een Welsh is geweest. Maar goed, dat is alleen mijn wilde gok. Ze is inderdaad leuk. Helaas zijn haar pootjes net twintig centimeter te kort, anders was ze heel mooi in verhouding geweest.

Don; Hoi! zwaaien

Nina; de "verhuurder" is mijn oom. Die heeft het liefst een vette, groene koeienwei. Langzaam probeer ik hem wijs te maken dat dat helemaal niet goed is voor paarden. Zwart zand wil hij liever niet zien, omdat zijn wei dan "kapot" gaat. Maar goed, voorlopig gedoogd hij dit en zijn we allemaal blij!
Ik kan verder ook weinig eisen stellen, omdat mijn paarden gratis bij hem staan en ik er verder een gouden plek heb. ja

Marja; nee, mijn PP is nog niet helemaal rond. Er staat namelijk al flink wat gras in de wei. Als ik ze het pad nu ineens zou geven, raken ze zeker bevangen. Ze krijgen nu dus iedere dag een stukkie erbij. Ik verwacht eind van deze week rond te zijn en Blessa dus makkelijker kan ontsnappen. Als ze nu bijvoorbeeld ook gras wil eten, ondanks dat ik het aan twee kanten geef, ontstaat er al snel paniek bij haar. Vanaf volgende week mogen ze gewoon een uurtje per dag op het gras, in het middenstuk van de wei, en hebben we drie voerbakken. Ik hoop dat dat probleem dan is opgelost.

Yvonne; wat een lieve foto's! Wat is het voor een paard dat naast Atent staat op je eerste foto? Hij (of zij) is dezelfde kleur als mijn Stet!

Helma; Fijn, die herkenning. Ik hoorde pas dat het qua paarden inleveren is tot ze ongeveer anderhalf zijn. Dan zou je weer tijd voor paarden krijgen, maar schijn je ook aan een tweede baby te gaan denken. (Nu kan ik me daar nog he-le-maal niets bij voorstellen.) Ik rijd overigens al bijzonder weinig. Als ik tegenwoordig al iets doe, doe ik grondwerk of ga wandelen. Een stal hebben we gelukkig niet eens.
Wat leuk trouwens dat je best in de buurt woont! Een keer afspreken lijkt me leuk! Je foto's zijn echt te schattig! glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptyza 22 mei 2010 - 7:42

Bea schreef:

Yvonne; wat een lieve foto's! Wat is het voor een paard dat naast Atent staat op je eerste foto? Hij (of zij) is dezelfde kleur als mijn Stet!
Hoi,
Dat is mijn Da Laico. Hij lijkt kwa kleur inderdaad veel op de jouwe.
Wat het is is een raadsel, toen ik hem kocht was het een kruising roodschimmel met bruinschimmel verder alles onbekend. Hij was toen 10 maanden oud.
En zag er zo uit:
Bea stelt zich voor Foto-C3NIQO3Q
Echt een scharminkeltje!
Nu ziet hij er zo uit:
Bea stelt zich voor Foto-MDMELOLC
Het is een geweldige pony. Ik vind het jammer dat ik niet meer van hem weet.
Zijn vacht is een toverbal, veranderd in een jaar heel vaak van kleur, is dat bij jou paardje ook? Laico is soms bijna wit en nu heel donker zoals op de 2e foto. Hij heeft ook een aalstreep, volgens mij hoort dat niet bij een schimmel. Heeft de jouwe dat ook toevallig?
Groetjes Yvonne
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptyza 22 mei 2010 - 12:09

Ja, Stet is ook zo een toverbal.
Een aalstreep heeft Stella volgens mij niet, of hij is me niet opgevallen. Bovenop is ze meestal wel zo donker dat dat niet zichtbaar is. Op haar paspoort staat dat ze aardkleur is, maar meerdere mensen zeggen tegen me dat ze ene hele donkere valk is.
Ik ben eigenlijk nog nooit iemand tegen gekomen die me 100% zeker kon vertellen welke kleur ze heeft. Bijzonder he?! Is Laico (deels) IJslands?
Terug naar boven Ga naar beneden
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptydi 25 mei 2010 - 11:25

Bea schreef:
Dank jullie.

Helma; Fijn, die herkenning. Ik hoorde pas dat het qua paarden inleveren is tot ze ongeveer anderhalf zijn. Dan zou je weer tijd voor paarden krijgen, maar schijn je ook aan een tweede baby te gaan denken. (Nu kan ik me daar nog he-le-maal niets bij voorstellen.) Ik rijd overigens al bijzonder weinig. Als ik tegenwoordig al iets doe, doe ik grondwerk of ga wandelen. Een stal hebben we gelukkig niet eens.
Wat leuk trouwens dat je best in de buurt woont! Een keer afspreken lijkt me leuk! Je foto's zijn echt te schattig! glimlach

** Hoi Bea,
Bij ons zat tussen de 2 ruim 3 jaar hoor, dus er is hoop knipoog .
Ja lief he, zoals die twee met elkaar opgroeien? Echt heel schattig om te zien. We scoren ook enorm als ik Marije en Chico meeneem naast de fiets voor een
buitenritje. We krijgen enorm veel complimentjes dat het er zo leuk uitziet, en dat Marije het zo goed doet! En trots dat ik dan ben..... !
Eigenlijk had ik ze voor de gein de Kinder endurance in Zelhem mee willen laten doen, maar dat was logistiek nogal lastig, en de kinderrubriek start pas om 16.00uur.
Voor je dan de rit hebt gereden en weer thuis bent!

Doen we hoor, ik kom met plezier een keertje buurten. Wie weet kan ik je nog handige paardrijdende-moeder-met-kleine-kids-tips aan de hand doen knipoog

Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptydi 25 mei 2010 - 11:30

[quote="yvonnedejong"]helma, wat een geweldige foto's
Ik zelf heb ook 2 kinderen, Stijn van bijna 4 en Lotte net 2.
Zij zijn ook helemaal gek van de pony's.
Stijn houdt iets meer afstand maar Lotte vind het geweldig.
Dan moet ik ook even mijn foto's laten zien hihi!

** Hoi Yvonne,
Wat een heerlijk stel zeg, en wat fantastisch is het toch voor kinderen om zo te mogen opgroeien tussen de dieren!
Ben benieuwd of jij straks ook wel gaat merken dat meisjes "van nature"(oei, gevaarlijke opmerking?) meer met pony's hebben dan
de jongens. Ik heb dat hier iig wel.
Overweeg zelfs om voor onze zoon (9) een quad aan te schaffen, dan heeft hij ook nog wat aan de track!
En... je hebt hele leuke in de vorm van een tractortje, compleet met bakje erachter. Hmmm. ik zie praktische mogelijkheden knipoog .

Ik zie het al wel, kan ik mooi het spul waar Marije uitgroeit voor jouw Lotte bewaren!
Kunnen we zo doorschuiven!

Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Emptydi 25 mei 2010 - 19:42

Lotte is inderdaad echt zo'n paardenmeisje aan het worden.
Maar Stijn vind het ook geweldig om op Joris te zitten.
Wij gaan geregeld zo een rondje op Joris een rondje richting het bos:
Bea stelt zich voor Foto-U44DAYWR
Dat vind hij helemaal top.
En inderdaad de reacties die je krijgt van andere mensen, dat is geweldig.
Dan ben je zo trots op je kind, en natuurlijk op je pony.

Over het spul waar marije uitgroeit, dat is altijd welkom voor Lotte!
Leuk, bedankt!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Gesponsorde inhoud





Bea stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bea stelt zich voor   Bea stelt zich voor Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bea stelt zich voor
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Don stelt zich voor
» Dayenne stelt zich voor
» Dian Stelt zich voor!
» Whoopie stelt zich voor.
» Mila stelt zich voor

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: