Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Dayenne stelt zich voor

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
dayenne




Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 11-05-11

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptywo 11 mei 2011 - 1:26

Hallo allemaal!
Ik heb al een paar topics doorgelezen hier en dacht ga me maar eens aanmelden! Binnenkort ga ik ook aan de slag om een eigen soort van paddockparadijs te maken achter mijn huis.
Ik heb nog geen paarden in mijn bezit, dat probeer ik nog even uit te stellen totdat er omheining is, anders lopen ze zo weg glimlach
Het worden zowiezo IJslanders, al jaren n passie! Ik heb al heel wat ideetjes voor de indeling en zal binnenkort wel eens een schetsje plaatsen, wellicht hebben jullie nog goede aanvullingen.
Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel, en anders tot ziens in een van de topics!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptywo 11 mei 2011 - 2:20

Hoi Dayenne, welkom op het forum glimlach!
Zoals je hieronder ziet ben ik ook een ijslanderfan en heb zeven van die schatjes in het PP achter mijn huis staan.
Hoe ben jij verslingerd geraakt aan de ijslanders? En begrijp ik het goed dat je er meteen al minstens twee wilt gaan kopen? Dat lijkt me een echt geval van 'ijslanderitis' grijns!
Veel leesplezier hier en ik ben benieuwd naar je schets!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
dayenne




Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 11-05-11

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptywo 11 mei 2011 - 3:32

Hoi Marja,

Hoe ik verslingerd geraakt ben.. door de ponykampen bij Chris & Guy in Zijtaart! Ik reed destijds nog op "grote paarden" in Helvoirt (NB) en dat was een aangename afwisseling. Toen de manege sloot en ik inmiddels zelf auto kon rijden ben ik 6 jaar geleden ongeveer wekelijks bij de familie Blom gaan rijden! Dat doe ik nog steeds met veel plezier, maar nu ik grond achter mijn huis heb en het liefst bijna elke dag wel zou rijden, wil ik het liefst een "eigenste"..
En twee, tsja, alleen zou ik hem/haar niet neerzetten - altijd met n vriendje of vriendinnetje, dus vandaar eigenlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptywo 11 mei 2011 - 7:33

leuk joh, gaaf, je eigen stuk grond bij huis, was ook ooit mijn droom en zo'n 5 jaar geleden kwam deze droom uit, ik ken dus het gevoel.
Pas je wel op knipoog, gangenpaarden zijn verslavend, altans, ik denk dat marja dat kan beamen met haar 7 ijslanders.
ik reed ook ooit grote paarden......
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptywo 11 mei 2011 - 9:35

Hoi Dayenne!

Leuk om al met de wei te beginnen voordat er 'bewoners' zijn. Ik zou alleen niet te lang te wachten met het neerzetten van het draad, want als je eenmaal ergens in je achterhoofd weet dat er een paard gaat komen, is er een grote kans dat je 'plotseling' het perfecte paard tegen het lijf loopt (of pony in jouw geval) grijns .

Leuk ook dat je voor de pony's gaat in plaats van die dertien-in-een-dozijn-warmbloedpaarden lekker puh (al kan ik me voorstellen dat mensen met wat meer 'atletisch' gebouwde paarden niet snappen wat iemand kan zien in die harige, vadsige pony's van mij, hihi hilarisch ).
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptywo 11 mei 2011 - 10:24

dayenne schreef:
Hoe ik verslingerd geraakt ben.. door de ponykampen bij Chris & Guy in Zijtaart! Ik reed destijds nog op "grote paarden" in Helvoirt (NB) en dat was een aangename afwisseling. Toen de manege sloot en ik inmiddels zelf auto kon rijden ben ik 6 jaar geleden ongeveer wekelijks bij de familie Blom gaan rijden! Dat doe ik nog steeds met veel plezier, maar nu ik grond achter mijn huis heb en het liefst bijna elke dag wel zou rijden, wil ik het liefst een "eigenste"..
Heb je ook Ljúfur van Chris & Guy nog gekend? Dat was een volle broer van onze Randver (zie de 'rooie' rechts in mijn onderschrift) en ze leken ook erg op elkaar.
Grappig, ik ben vorige week nog in Helvoirt geweest, daar heeft een goede vriendin van me nl. haar ijslanders staan. Ik heb zelf trouwens heel lang in Vught gewoond, vlakbij Helvoirt dus. Woon je zelf in Helvoirt of omgeving?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
dayenne




Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 11-05-11

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptywo 11 mei 2011 - 19:24

Ja, dit is echt ultieme zelfbeheersing.. Wachten tot alles af is glimlach maar intussen kijk ik wel rond, maar hou me in haha!
Ljufur ken ik nog wel ja, dat was de lievelingspony van mijn vriendin destijds! Snel ding, maar iets aan de kleine kant voor mij, en zij wilde er meestal op.. Dus 1 keer heb ik er denk ik op gereden haha.. Ik heb altijd in Den Bosch gewoond en heb veel vrienden en kennissen in Vught, woon nu in Gemonde. Wat grappig dat je daar hebt gewoond, zo in de buurt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptywo 11 mei 2011 - 21:16

In Den Bosch heb ik ook nog enkele jaren gewoond, mijn man is een geboren en getogen Bosschenaar glimlach!
Op welke manege reed je trouwens in Helvoirt?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
dayenne




Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 11-05-11

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptywo 11 mei 2011 - 22:59

O leuk, ja ik ook geboren en getogen bosschenaar glimlach Ik reed op de Distelhoeve, Cromvoirt/Helvoirt bij Smarius. Ik reed daar via de scouting (in Vught). Dat was een heerlijke manege en een super uitrij gebied in de Drunense Duinen. Jullie Randver lijkt ook echt op Ljufur trouwens, ik keek net op jullie site.. Echt veel gelijkenissen! Ljufur leeft helaas niet meer, maar Randver houdt het goed vol, al 35!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptydo 12 mei 2011 - 20:31

@ marja, gaaf zeg, dat jou vos, al zo oud is, super!
enne je hebt redelijk dicht bij mij gewoont, we wonen in het dorp zeeland, dat is een half uurtje bij den bosch vandaan.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptydo 12 mei 2011 - 23:04

dayenne schreef:
Ik reed op de Distelhoeve, Cromvoirt/Helvoirt bij Smarius. Ik reed daar via de scouting (in Vught).
Ik kreeg al zo'n vermoeden en ja, daar heb ik dus ook gereden! Het was trouwens ook het allereerste ponykamp waar ik ooit naartoe ging, dat was in 1974 (ik was toen 13)! Ik woonde toen nog in Uithoorn (daar ben ik opgegroeid) maar we gingen toen al vaak naar Brabant, omdat mijn ouders uit Vught en Den Bosch kwamen. Toen we eenmaal in Vught woonden (vanaf 1976), heb ik nog een hele poos bij de Distelhoeve gelest. Ze hadden daar toen een hele verzameling palomino-pony's (waarvan ik me alleen nog de namen Distel, Kristel en Anita kan herinneren), volgens mij wel een stuk of acht (die spaarden ze blijkbaar knipoog), en toen al reed de scouting daar, de zg. 'Ruitergidsen'. Die meiden zaten trouwens vaak langs de kant te kijken naar de lessen van andere mensen en overal commentaar op te geven en mensen uit te lachen, dat was wat minder leuk kritisch... Deden jullie dat ook :<?????

Citaat :
Jullie Randver lijkt ook echt op Ljufur trouwens, ik keek net op jullie site. Echt veel gelijkenissen! Ljufur leeft helaas niet meer, maar Randver houdt het goed vol, al 35!!
Ja klopt, Randver en Ljúfur lijken (leken) heel veel op elkaar, alleen was Ljúfur iets donkerder van kleur, meer koffievos, terwijl Randver echt roodvos is. En van de verhalen die ik heb gehoord was Ljúfur wat onberekenbaarder en schrikachtiger. Randver heeft ook wel wat 'rare' dingetjes, maar heeft met rijden nooie één stap verkeerd gezet. Ik heb begrepen dat hun moeder een beetje kierewiet was knipoog. Ik moet nog ergens een foto hebben waar ze samen op staan, op een wedstrijd.
Over twee weekjes (28 mei a.s.) wordt Randver 36!

Wat leuk zeg, al deze toevalligheden!

@Joyce: ha, Zeeland, daar ben ik ook nog wel eens geweest, ooit woonde een vriendin van me daar. En ik ben wel eens bij Helmi Stam geweest, die jij natuurlijk ook kent glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptyvr 13 mei 2011 - 7:28

wow, bijna 36, hele leeftijd, je mag er wel heel trots op zijn.
Ons oudste paard is 18 geworden in februari, en ja idd, ik ken helmi zeker!!
Mijn eerste MM heb ik bij haar gekocht, Jhumpa, toen nog een ieniemiemeisje, nu al weer een hele dame van 4 jaar (nouja, 3 juni word ze dat), daarna kwam Delicia, haar hebben we in duitsland gekocht, toen haar 1e zoon, Agrado (hier geboren), en toen kreeg ik de kans om Kunst te kopen, de moeder van jhumpa en tja, vorig jaar is Coracao geboren, ook een kind van Delicia.
Dus ehm, hier is het gangenpaardenvirus aardig toegeslagen.
Daarnaast is walker moon, hier laatst bevallen van een prachtige zoon, Moon is van een vriendin van me, haar dochter chasey van nu 2, woont bij ons, dus ook met de walker ben ik bekend.
Verder heeft mijn ruintje (mijn 1e paardje), voordat we hier gingen wonen, bij diverse ijslanders gestaan.

Marja, heb je ook bij helmi gereden? als je een keer een MM wil voelen, ben je welkom hoor glimlach.
zelf ben ik geboren in boekel, dat is hier ook aardig dichtbij, dus niet zo hele reis gemaakt knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
dayenne




Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 11-05-11

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptyvr 13 mei 2011 - 19:38

@Marja ja Anita was er nog toen ik kwam (1991) daar heb ik mijn eerste paardrijles op gehad! Ze hadden toen nog Polly en Calimero als palomino's, de rest was kort daarvoor overleden. Wij waren als ruitergidsen natuurlijk voorbeeldig en praatten nooit over anderen knipoog ... Dat was indd altijd n beetje strijd onderling, maar in mijn tijd daar viel het best mee. Ljufur was indd nogal schieterig en ondeugend, zo kon je ook niet met n regenjas aan op hem glimlach leuk als t hard regende en je op Ljufur mocht haha!

@Joyce jij hebt ook een hele verzameling zo te lezen! Gemonde is overigens niet ver van Den Bosch hoor (tussen Schijndel en SintMichielsgestel) ik heb ook geen verre reis gemaakt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptyvr 13 mei 2011 - 21:18

yep, ben aardig gaan verzamelen, we begonnen met mijn ruintje en de walker merrie van een vriendin en als extra gezeldschap, een welsh hengstje.
Tja een jaar later kwam ik bij helmi terrecht (lang verhaal, ik zal het besparen), in ieder geval zeker niet om een paardje te kopen, na een paar weken waren we eigenaar van veulen Jhumpa, nog voordat zij gespeend was, kwamen we erachter dat een fokker in duitsland een beetje in nood zat en zo zijn we bij delicia terrecht gekomen (ook lang verhaal), en tja, inmiddels hebben we dus 5 paardjes waarvan 4 mm's en 1tje daarvan is tekoop.
Delicia wilde we oorspronkelijk ook verkopen, maar tja, we zijn te grote watjes en dat meisje heeft hier zo haar plekje gevonden, dat ze mag blijven.

Als je het leuk vind om ze te ontmoeten (het hengstje staat nu niet thuis), dan ben je welkom. Het welshje hebben we inmiddels niet meer.
2 van onze merries zijn ook onder zadel voor andere, jhumpa zijn we nu voorzichtig mee begonnen met inrijden, doen het erg rustig aan, tijd zat.

dus als je het leuk vind om jezelf nog lekkerder te maken met gangenpaarden.... knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
dayenne




Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 11-05-11

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptyzo 15 mei 2011 - 18:40

@Joyce, bedankt voor de uitnodiging! Vind ik zeker de
moeite waard, leuk! Binnenkort stuur ik je wel n berichtje via deze site om iets af te spreken!
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptyzo 15 mei 2011 - 19:07

je bent welkom hoor, altijd leuk om mensen te ontmoeten die dezelfde interesses hebben glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Emptywo 18 mei 2011 - 0:15

Joyce schreef:
Marja, heb je ook bij helmi gereden? als je een keer een MM wil voelen, ben je welkom hoor glimlach.
Wat een leuk aanbod Joyce glimlach! Ik ga toch maar eerst weer eens op mijn eigen paarden rijden (heb heel lang niet gereden, maar alleen Carolyn Resnick grondwerk gedaan) voor ik me aan het paard van een ander waag, maar wie weet in de toekomst???
Ik ken Helmi via de ijslanders en ben wel eens bij haar naar een les wezen kijken (er kwam toen iemand westernles geven aan ijslanders), maar heb nooit bij haar gereden. Ik heb wel ooit een groepsrit meegereden waar zij (en een vriendin van haar) ook aan meedeed met twee MM's.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Dayenne stelt zich voor Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dayenne stelt zich voor   Dayenne stelt zich voor Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Dayenne stelt zich voor
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Don stelt zich voor
» Bea stelt zich voor
» Dian Stelt zich voor!
» Whoopie stelt zich voor.
» Mila stelt zich voor

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: