Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!

Ga naar beneden 
+10
inge
Wieteke
Joyce
yvonnedejong
Berith
marion
Natural Horsetrainer
MoniqueBuu
Iris
Mai
14 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptyvr 16 maa 2012 - 1:54

Ik ben de afgelopen week nogal afwezig geweest hier, omdat ik in allerijl voorbereidingen moest treffen voor een reis naar Amerika! Afgelopen zaterdag vroeg een Nederlandse mede-studente van Carolyn Resnick's methode of ik zin had om mee te doen aan Carolyn's BTWHR (Beyond The WaterHole Rituals) clinic van 22 t/m 29 maart. Toen begonnen in één klap alle raderen in mijn hoofd te draaien, mijn hersenen veranderden in een soort achtbaan! Is er genoeg geld? Hoe moet het met de paarden en de honden? Kan ik dit wel? Durf ik dit wel? Whaaaaaaaa paniek !!! Toen kwam manlief met de nuchtere opmerking dat ik het gewoon maar moest doen, en dat hij wel halve dagen vrij zou nemen om de beestenboel hier op orde te houden. Dus toen begon de kermis pas echt: telefonisch contact met mede-reizigster en student Aline (we kenden elkaar tot dan toe alleen via internet), wie gaat wat doen? Aline zou de vluchten boeken, ik het hotel. En dan kom je er pas achter wat je dan nog 'even' allemaal moet regelen in een week, en vooral wat er allemaal tegen kan zitten. Zoals o.a. een niet meewerkende creditcard, die vervolgens na te veel pogingen om iets te betalen, door de bank wordt geblokkeerd omdat ze fraude vermoeden zwijgen... Waarna ik niet de verplichte reis-autorisatie aanvraag op internet kon indienen omdat je dat alleen met een creditcard kan betalen... krankzinnig Zenuwslopend! Stress en ik is niet echt een goede combinatie nee (maar dat wist ik al...). Allerlei dingetjes kopen, een mobieltje regelen waarmee ik wél vanuit Amerika kan bellen (altijd gedacht dat met alle mobiels gewoon kon, maar nee). Blijkbaar moet ik allemaal kleine 'testjes' ondergaan om me klaar te stomen voor deze happening want alle dingen die ik moet doen gaan tot nu toe niet echt gesmeerd. Maar goed, stukje bij beetje komen we er. De paniekaanvallen ('help, ik kan dit niet!') zijn weer even verdwenen en het lijkt erop dat alles nu zo'n beetje in kannen en kruiken is.

Maandagmiddag vliegen Aline en ik naar Minneapolis, daar stappen we over op een vlucht naar San Diego, California, waarvandaan we met een huurauto naar ons hotel in Escondido rijden. We hebben twee extra dagen ingeruimd om te acclimatiseren en woensdag ontmoeten we de andere clinicdeelnemers, die ook in hetzelfde hotel verblijven, en gaan we ws. samen uit eten. Donderdagochtend om 9.00 uur ontmoeten we dan Carolyn Resnick en begint de clinic hyper! We zullen 8 dagen lang 5 uur per dag les van haar krijgen in alles rondom de 'Waterhole Rituals', waarbij we werken met paarden van verschillende temperamenten en karakters.
Zondagmiddag 1 april landen we weer op Schiphol, mét ongetwijfeld een flinke jetlag vanwege het 'missen' van 7 uur. Oh nee, 8 uur, want de overgang naar de Nederlandse zomertijd doen we er ook gelijk maar bij grijns.

WISH US LUCK compliment!!! Ik zie jullie hier in april wel weer een keer knipoog!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptyvr 16 maa 2012 - 3:40

Wat leuk en positief spannend voor je!
Kan je in het kort beschrijven hoe Carolyn's methode werkt? Ik ben benieuwd!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptyvr 16 maa 2012 - 4:19

Lots of luck from this site! compliment En heel erg veel plezier. Geniet van al je nieuwe ervaringen, inclusief deze voorbereidingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptyvr 16 maa 2012 - 4:43

Iris schreef:
Kan je in het kort beschrijven hoe Carolyn's methode werkt? Ik ben benieuwd!
Oeh, dat is niet zo eenvoudig, want het is een heel veelzijdige methode. Haar werkwijze, 'The Waterhole Rituals', is in ieder geval gebaseerd op rituelen die wilde paarden gebruiken in hun kuddegedrag. Er zijn 7 Waterhole Rituals:

1. Sharing Territory (starting and continuously deepening the bond)
2. Saying Hello (developing trust)
3. Taking Territory (developing respect)
4. Leading from Behind (initiating willingness)
5. Eye Contact (developing focus)
6. Companion Walking (exercising magnetic connection)
7. Dancing with your Horse (increasing unity and harmony)

En er zijn 5 zg. 'Heartstrings of Connection:

1. Bond
2. Trust
3. Respect
4. Focus
5. Willingness

Met iedere Waterhole Ritual werk je aan het versterken van een bepaalde Heartstring of Connection. Als je de methode een beetje in je vingers hebt kun je op ieder moment bepalen welke Heartstring er mist of onvoldoende is en deze vervolgens weer herstellen of versterken met het bijbehorende ritueel. Maar nu geef ik wel even een heel erg vereenvoudigde weergave hoor! Er zitten heel veel facetten aan deze methode en natuurlijk is ieder paard een uniek individu, dus het is de uitdaging om van Carolyn's methode een unieke mix te maken die voor jouw specifieke mens-paard-combinatie de beste resultaten geeft.

Een van Carolyn's belangrijkste uitspraken is: 'we werken niet aan problemen, we werken aan de RELATIE, waardoor problemen vanzelf verdwijnen en niet meer optreden'.
Carolyn's weblog ( www.carolynresnickblog.com ) is een bron van wijsheid, waar zij (of soms ook een gastschrijver) iedere week over een interessant onderwerp schrijft. Verder heeft ze een boek geschreven en een paar DVD's gemaakt die je ook op haar site kunt bestellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptyvr 16 maa 2012 - 6:34

Wow wat gaaf Marja!!!!!
Ik heb haar boek gelezen en DVD gezien. Inspirerende vrouw!

We verwachten nu natuurlijk wel een superuitgebreid verslag als je straks terug bent hè!

Ik wens je alvast heeeeeeeel veel plezier en succes!!!! hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptyvr 16 maa 2012 - 7:47

Hardstikke leuk joh! Zo'n kans moet je idd gewoon grijpen, fijn dat je man meewerkt!
Veel plezier daar
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptyvr 16 maa 2012 - 8:02

Klinkt hardstikke leuk! Heel veel plezier alvast.

En naderhand kunnen wij een clinic bij jou en je paarden volgen knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptyvr 16 maa 2012 - 9:16

Heel veel plezier Marja, we zullen op al jouw verhalen en ervaringen wachten!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptyvr 16 maa 2012 - 21:59

gaaf joh! word vast erg leuk, enne tsja, die stress vooraf is net ff wat minder.
Fijn dat je ook zo'n fijne man hebt, ik heb een paar jaar terug zoiets ook gehad, met een vriendin een paarden vakantie in canada, en manlief halve dagen werken om hier de dieren te verzorgen, zo onwijs lief en fijn!!

heel veel plezier gewenst!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptyza 17 maa 2012 - 2:03

Wat een mooie kans! Alvast heel veel plezier gewenst, het zal ongetwijfeld een heel leerzame en inspirerende ervaring worden compliment .
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptyza 17 maa 2012 - 2:50

HEEEEEL VEEEEEL PLEZIER.
ik ben stik jaloers op je....wauw wat gaaf.
veel schrijven he?? ik lees nog steeds mee!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptyzo 18 maa 2012 - 9:06

Mooi uitgangspunt dat ze aan de relatie werkt, waardoor evt. problemen oplossen.
Heel veel plezier en succes met de voorbereidingen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptywo 21 maa 2012 - 10:05

Hallo allemaal, hier even bericht van mij vanuit Amerika (op de laptop van Aline, mijn reisgenote)!
Zit hier lekker op mijn bed in het hotel in Escondido. Gisteren hier aangekomen, na de eerste nacht te hebben doorgebracht in een hotel bij het vliegveld van San Diego. Gisterochtend per huurauto naar Escondido en sindsdien nog even lekker aan het acclimatiseren en wat inkopen gedaan in een GIGANTISCHE healthfood supermarkt, niet normaal, zoiets kom je in Nederland echt niet tegen!
De Amerikanen zijn ontzettend vriendelijk, daar kunnen ze in NL nog wat van leren. Zo word je in de supermarkt bv. steeds gevraagd of je het kunt vinden, heel grappig.

De heenreis was trouwens wel heeeeel vermoeiend... Twee vluchten van bij elkaar zo'n 14 uur, en de hele reis - vanaf dat ik thuis opstond totdat we in ons hotel in San Diego in ons bed vielen - was zo'n 24 uur. En dat zonder slaap, want slapen in de Economy Class van het vliegtuig lukt echt voor geen meter, veel te krap allemaal. Maar inmiddels zijn we een beetje bijgekomen.

Vanavond waarschijnlijk uit eten met de andere deelnemers aan de clinic, die allemaal vandaag aankomen, en dan begint morgenochtend de clinic bij Carolyn om 9 uur! Spannend hoor, om haar nu voor het eerst te gaan ontmoeten.

Als ik er gelegenheid voor heb zal ik nog wel wat berichten hier, maar kan niks beloven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptywo 21 maa 2012 - 20:49

Fijn dat je goed bent aangekomen! En maar goed ook dus, dat je een dagje extra hebt ingepland om te acclimatiseren. 24 Uur reizen zonder slaap, pfffff! En dan ook nog eens een flink tijdverschil. Rust maar ff lekker uit!
Ik wens je héél veel plezier de komende dagen met de cursus!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptydo 22 maa 2012 - 4:30

mooi dat je goed bent aangekomen! meer info...meer info..... lurk lurk lurk grijns grijns grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
irma59




Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 03-03-12

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptyzo 25 maa 2012 - 8:17

Wat leuk Marja! Veel plezier!

hartelijke groeten
Irma
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptydi 10 apr 2012 - 3:57

Hallo allemaal,

Nou, ik ben alweer een week thuis, maar ik vind het erg moeilijk om weer te 'landen'... Het was zó bijzonder in Amerika en ik heb zóveel persoonlijke dingen overwonnen en ben zó gegroeid, dat het een aardig poosje duurt voordat dat allemaal een plekje heeft gevonden. Ik merk dat ik ook nog helemaal niet in staat ben om onder woorden te brengen hoe het was. De clinic heette 'Beyond The Waterhole Rituals Clinic' maar het is ook 'beyond words', het heeft allemaal zoveel met gevoel te maken dat woorden gewoon tekort schieten om het te beschrijven. Klinkt waarschijnlijk heel vaag, maar zo voelt het.
We waren met een geweldige groep van zeven vrouwen (4 uit Amerika, 1 uit Nieuw-Zeeland en 2 uit Nederland) en in die groep was zoveel herkenning en ondersteuning, dat we heel innige vriendschappen hebben gesloten en elkaar nu enorm missen! We hebben gelachen, gehuild, natuurlijk veel geleerd, gewerkt en gedanst met paarden, gezongen, de 'cup beat' geleerd, gedanst en gezongen op een karaoke avond, veel uit eten geweest, kortom we hebben daar heel intens GELEEFD, en ik vind nu mijn leven hier thuis ineens heel eenzaam en saai. Ook het Californische klimaat en de ontzettend vriendelijke mensen mis ik heel erg.
Helaas mochten we tijdens de clinic niet fotograferen of filmen (wat ik ook wel weer begrijp, want dat leidt erg af van waar het om gaat) dus daar kan ik jullie niet mee verblijden. Wie weet komt er nog een keer een verslag, maar zoals gezegd kan ik het nu allemaal nog niet onder woorden brengen.

Kortom: het was een 'EXPERIENCE OF A LIFETIME!!'
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptydi 10 apr 2012 - 4:13

welkom terug!! leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad. Toch altijd spannend een onbekende groep en dan zo "worstelen" met gevoelens.
knap hoor! Als alles op een rijtje staat bloggen he? ben heeeeel nieuwschierig hihiihi
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptydi 10 apr 2012 - 7:05

Wow, klinkt goed!
Ik zat net te denken: waar blijft Marja nou eigenlijk? Maar je bent gewoon nog lekker wat aan het nasudderen. Fijn hoor, dat het zo'n supergoede ervaring is geweest!
En ik ben ook wel heel benieuwd of je er later misschien wat meer over kunt vertellen.
Doe je nu bv. dingen anders met je eigen paarden? Zo ja, wat dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptydi 10 apr 2012 - 7:05

Het klinkt als een hele fijne ervaring, waarbij dat woord ook alweer tekort schiet...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptydi 10 apr 2012 - 18:43

gaaf joh, marja, dat het zo geweldig was.
Het weer terug hier komen, herken ik ook, ik heb dan niet een clinic gevolgd, maar ben in oktober naar brazilie geweest, zo anders, zo relaxt zoooo zalig, en bij thuiskomt werd op de dag dat we terug kwamen, mijn schoonmoeder opgenomen in het ziekenhuis, zij overleed ongeveer 4 weken later.
Afijn, ik ben nog steeds een stukje bij beetje aan thuiskomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Tanja

Tanja


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 12-09-11
Woonplaats : Noordoostpolder

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptywo 11 apr 2012 - 0:46

Hoi marja,
Fijn dat je weer heelhuids thuis bent en wat een ervaring rijker! ik kan me er iets bij voorstellen dat na zo'n intense week het leven thuis bijna saai lijkt!
Maar als alles een beetje geland is horen/lezen we graag van jou ervaring, ik heb je blog inmiddels ook gevonden en mag daar graag lezen hoe je ook naar het gedrag van je paard kan kijken, heel verhelderend soms!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.klompenzo.net
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptywo 11 apr 2012 - 1:04

Heel goed, Marja, dat je even de tijd neemt om het leven in 'nederland' weer als 'doordeweeks' te beleven. Van een totaal andere cultuurbeleving naar de bekende/gekende cultuurbeleving, lijkt me erg lastig, temeer je schrijft, hóe anders het in Californië binnen de paardenwereld is.

Nu ben je weer thuis tussen je eigen paardjes en ik vraag me af, of je beleving dáár in Californië iets verandert in het Paddock-Paradise-principe bij jou thuis ?

Wat verschilt er bijvoorbeeld in de onderlinge kijk en omgang op de diverse thema's in dit forum? Is de aanpak overzee anders dan onze kijk en aanpak mbt een PP? Staan ze overzee veel dichter bij het paard-in-de-natuur dan hier; denk aan prestatiedrang, perfectionisme, wedstrijdelement?

Welkom back... groet.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
paulien1972

paulien1972


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 03-12-11
Leeftijd : 51

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptydo 12 apr 2012 - 20:35

Wow, het klinkt allemaal super!!!
Ik ben een aardige tijd afwezig geweest, anders had ik je nog een goede reis toe kunnen wensen.... oeps oeps
Maar zo te lezen is het een hele bijzondere ervaring voor je geweest..

Gr.
Paulien
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Emptywo 18 apr 2012 - 10:39

Dank je Paulien, bijzonder was het zeker glimlach!

Frans, gek genoeg is het PP in Californië helemaal niet zo bekend, en dat terwijl grondlegger Jaime Jackson als ik het goed heb uit Californië komt. Ik heb vrijwel geen contact gehad met andere paardenhouders in Californië omdat we dag in dag uit met de cursus bezig waren, maar wat me wel opviel is dat bij de meeste stallen waar we met de auto langs reden alle paarden apart in eigen paddockjes stonden. We hebben een stal bezocht waar dat ook het geval was en met de eigenaar daar heb ik wel gesproken over PP en hem gevraagd waarom zijn paarden allemaal gescheiden van elkaar stonden. Hij dacht dat het niet haalbaar zou zijn om ze bij elkaar te zetten omdat ze zulke verschillende voerbehoeftes hadden (heel oude en jonge paarden bij elkaar). Ook dacht hij dat ze elkaar zouden toetakelen. Dat laatste is vaak de meest vastgeroeste gedachtegang bij paardenhouders.
Californië zou uitstekend geschikt zijn voor PP's omdat de bodem er over het algemeen heel droog is, het land veel hoogteverschillen kent en je overal rotspartijen ziet. Een geweldige variatie dus voor een leuke 'paardenspeeltuin'!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Makkelijke verplaatsing van wei naar PP ?
» Met de paarden naar het strand
» Atent naar de kliniek!
» Vooronderzoek naar Insulineresistentie bij Paarden
» Van Oud op Nieuw naar de Winterweide.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: