Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!

Ga naar beneden 
+10
inge
Wieteke
Joyce
yvonnedejong
Berith
marion
Natural Horsetrainer
MoniqueBuu
Iris
Mai
14 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! - Pagina 2 Emptywo 18 apr 2012 - 18:42

jammer dat het zo vastgeroest zit.
Toen wij in oktober in brazilie waren, viel me op dat er vaak grote groepen bij elkaar stonden, wel redelijk gerangschikt, bv, dragende merries bij elkaar, maar dat konden er dan wel 70 zijn, die werden dan in een grote paddock gezet zodat wij ze 1 voor 1 konden zien. Waar ik wel eens dacht, wow, dat zijn wel heul veul paarden, op heul weinig ruimte, maar wonderwel ging dat goed. Ook veel prikkeldraad als omheining, ook bij prijzige paarden.
En nee, daar zeker geen PP, wel iets wat er soms op leek, dan hadden ze een soort van show paddock, daar werden de paarden 1 voor 1 naar toe gedaan zodat ze gepresenteerd konden worden, daar zaten 2 paden aan vast, 1 voor de heenweg, en 1 voor de terugweg, elk pad kwam dan ook weer in een andere paddock uit. Werd alleen voor showen, gebruikt.

ik ben erg benieuwd naar je verhalen, marja! Ben je al weer een beetje meer "thuisgekomen" ondertussen?

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! - Pagina 2 Emptywo 18 apr 2012 - 21:44

Citaat :
Californië zou uitstekend geschikt zijn voor PP's omdat de bodem er over het algemeen heel droog is, het land veel hoogteverschillen kent en je overal rotspartijen ziet. Een geweldige variatie dus voor een leuke 'paardenspeeltuin'!

Ook daar denken sommigen vanuit hun eigen kijk op paarden, misschien wel beïnvloed door achterhaalde tradities, Marja en als straks de amerikanen hier komen kijken, nemen ze onze kijk op paarden mee en beginnen in the states met het aanleggen en inrichten van een PP... De naam klinkt in elk geval al vertrouwd voor amerikanen.. glimlach

Gisteren stond ik er voor het eerst alleen voor, om de 5 paardjes van het weiland naar de winterweide te brengen. Slenter een beetje tussen de kudde, klets wat met de paardjes, pak er eentje losjes bij een pluk van de manen, hij loopt mee naar het hek, over het pad terug naar de winterweide... ik draai me om en zie de hele kudde er achteraan hobbelen. Binnen 2 minuten waren zij er vanaf.

Zo rustig heb ik de paarden nog nooit van een weiland naar de stal op een manege terug kunnen brengen en wijt dit, vermoed ik toch, aan de ruimte en de vrijheid die nu op het PP wordt geboden.

Dank voor je uitleg..groet.. frans.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! - Pagina 2 Emptyvr 20 apr 2012 - 3:31

dat doet nu 24/7 buiten zijn met een paard, die ook nog eens uitdagingen krijgt aangeboden in zijn weiland.
Dan zijn de behoeftes heel anders dan een manegepaard knipoog en zijn de reacties een stuk rustiger. Wat voordelen heeft voor ons als mens als we ze eens moeten verplaatsen oid
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!   Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick! - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ik ga naar Amerika, naar Carolyn Resnick!
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Makkelijke verplaatsing van wei naar PP ?
» Met de paarden naar het strand
» Atent naar de kliniek!
» Vooronderzoek naar Insulineresistentie bij Paarden
» Van Oud op Nieuw naar de Winterweide.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: